Mielelläänhän tällaiseen huhumyllyyn haluaisi uskoa. Se on totta, että McLarenilla ei ole tällä hetkellä oikein hyviä vaihtoehtoja "kakkos-autoon". Poissulkemalla voidaan todeta että Lewis Hamiltonista tuskin on tulevaisuuden lahjakkuus siinä määrin kuin McLaren haluaisi. Meinaan, että kun tässä Räikkönen-Alonso-Montoya-Massa debyyttien jälkeen ollaan taas siinä tilanteessa että uusia lahjakkuuksia on noussut kuin sieniä sateella, eivät kaikki tietenkään voi olla uusia sennoja.
Kovalainen-Kubica-N.Rosberg-Vettel-Hamilton-Piquet jr. yms. ryhmästä maksimissaan tulee yksi todella kova kuski, joka voidaan heittää debyytissä heti ns. syvään päätyyn. Veikkaisiin että sen kuskin nimi alkaa K:lla.
Mclarenin toinen vaihtoehto olisi sitten Pedro de la Rosa. Ja jos Pedro on vaihtoehto, niin sitten kiistatta myös Mika Häkkinen on realistinen vaihtoehto. Vaikka Häkä onkin pitänyt taukoa ykkösistä, niin en minä miettisi hetkeäkään kumman valitsisin kisakuskiksi.
Ei tämä homma ole kokonaan tuulesta temmattu. Toinen juttu on sitten se, että miten Mika pärjäisi? DTM-hommat on mennyt koko lailla pieleen, syyt ovat moninaiset. Laitetaan tähän selvällä suomenkielellä se, mitä itse arvelen eniten. Mikaa ei kiinnosta panostaa DTM-autoilla ajeluun, ei kertakaikkiaan kiinnosta ajaa semmoisella. Jos on ajanut ykkösellä ja pärjännyt semmoisella, niin varsinkin Mikan kaltaista kuskia ja persoonaa(mitä nyt ulkoapäin voi vain päätellä) ei kertakaikkisesti kiinnosta näyttää taitojansa DTM:ssä.
Tämä puoli Mikasta tuli esille jo kaudella 2001 ykkösissä. Semmoisia kuskeja on muitakin. Esim. Nigel Mansell on pitkälti saman tyyppinen. Michael Schumacher on erilainen, samoin esim. Jean Alesi. Mikan kohdalla tarvitaan riittävä fokus, motiivi ajamisella pitää olla ehdottoman kunnossa.
Riittääkö kauden 2007 McLaren-Mercedes tarjoamaan sitten riittävää motiivia Mikalle? Kausi 2001 on varoittava esimerkki siitä, että ei kannattaisi ehkä kumminkaan lähteä ailahtevella kalustolla liikenteeseen. Toisaalta Mikan kommenteista DTM-hommista paistaa tyytymättömyys omiin henkilökohtaisiin kykyihin. Syystäkin. Ei kaksinkertainen maailmanmestari voi olla kertakaikkiaan noin keskinkertainen DTM-kuski. Mikan tietäen suurimman pettymyksen kantaa Mika itse.
Olisiko tässä sitten tarpeeksi motiivia Mikalle ajaa sillä raivolla, mikä miehellä oli aina vuoteen 2000 asti? Eihän hänen kenellekkään tarvi mitään näyttää enää. Aina voi näyttää pokaaleja. Mutta jospa mies haluaisi näyttää itselleen?