Half-Life2

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
Nyt kun on tullut benchmarkkeja CS:Sourcesta, niin näyttää siltä, että tästä tulee kohtuu tasainen mättö Nvidian ja ATI:n välillä

6800GT vs. X800Pro taistelussa 6800GT pieksee tuon X800pro:n kevyesti. 6800GT voittaa jopa X800XT:nkin; kun pistetään karkkiasetukset päälle mutta respaksi vain 1280x1024...1600x1200 tasolla X800XT vie jo sentään voiton.

6800Ultra vs. X800XT PE kääntyy PE:n voitoksi. 1280x1024 tasolla Ultra on selvä voittaja, mutta 1600x1200 asetuksilla PE päihittää. 6800 Ultra on kuitenkin rivakkaampi kuin X800XT

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
Half-Life2 mennyt mitäilmeisimmin kultaan ja tulee 16. Marraskuuta kauppoihin..ei 26. kuten uumoiltiin. VU on isojen nettitiedotusvälineiden (esim. Yahoo) mukaan varmistanut tuon asian..

Dj Ankka

Ruma kuin rusina
Sijainti
Vantaa
Tänään tuli paketti kotiin, jossa lippis, strategy guide, postereita, soundtrack cd, jne.

Pelaamaan päässee sitten 16.11 alkaen klo 10.00 suomen aikaa.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Wilpuri sanoi:
En oo muuten vieläkään raaputtanu, mutta ihan sattumalta muuten tänään just tsekkasin, että mites toi half-lifen tilausproseduuri taas menikään! Vois kyllä pikkuhiljaa pistää meneen :ahem:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Dj Ankka sanoi:
Tänään tuli paketti kotiin, jossa lippis, strategy guide, postereita, soundtrack cd, jne.

Pelaamaan päässee sitten 16.11 alkaen klo 10.00 suomen aikaa.
Eiks toi oo se gold-paketti? Ittehän kyllä ajattelin tyytyä ihan vaan siihen pronssiin!

Dj Ankka

Ruma kuin rusina
Sijainti
Vantaa
OoPee sanoi:
Eiks toi oo se gold-paketti? Ittehän kyllä ajattelin tyytyä ihan vaan siihen pronssiin!

Kyllä on. Sillä ATI lipukkeella sai 40 taalaa alennusta, joten ei tullut maksamaan paljoa enempää kuin normaalisti kaupasta ostettaessa. Ja kyllähän HL2 lippis on iohan magee :)

Kaupan päälle tulee sitten DOD source HL source jne, joten hinta oli ihan kohtuullinen. Tuo strategy guide pitää sisällään hyvää infoa pelistä, joten jumiinkaan ei jää.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Selitäkkö vielä tyhmälle, että miten ja mistä sä ton tilauksen hoidit? siis sillä alennuslipukkeella?

Mä olen kyllä löytäny sen atin tarjoaman sivun, mutta eihän siellä oo ku lomake jonka täytät ja ohje jossa käsketään lähettämään tulostettu lomake, kopio siitä raaputusnumerosta sekä radeonlodjusta leikattu sarjanumero Kanadaan. Ton pidemmälle en tosin ole edes edennyt, joten tuleeko sieltä myöhemmin sitten lisäkysymyksiä halutusta paketista jne? Toinen mitä ihmettelin oli se, että siinä lomakkeessa ei kysellä visa-numeroa tms. Mun käsittääkseni kuitenkin postimaksut jäävät mun maksettavaksi :confused:

Eli siis tästä sivusta oli kyse.

Dj Ankka

Ruma kuin rusina
Sijainti
Vantaa
OoPee sanoi:
Selitäkkö vielä tyhmälle, että miten ja mistä sä ton tilauksen hoidit? siis sillä alennuslipukkeella?

Mä olen kyllä löytäny sen atin tarjoaman sivun, mutta eihän siellä oo ku lomake jonka täytät ja ohje jossa käsketään lähettämään tulostettu lomake, kopio siitä raaputusnumerosta sekä radeonlodjusta leikattu sarjanumero Kanadaan. Ton pidemmälle en tosin ole edes edennyt, joten tuleeko sieltä myöhemmin sitten lisäkysymyksiä halutusta paketista jne? Toinen mitä ihmettelin oli se, että siinä lomakkeessa ei kysellä visa-numeroa tms. Mun käsittääkseni kuitenkin postimaksut jäävät mun maksettavaksi :confused:

Eli siis tästä sivusta oli kyse.
Selitän kyllä

Ensin sinun tulee asentaa koneellesi STEAM client. Tämän jälkeen luot accountin itsellesi, ja sen jälkeen "ostat" pelin esiin raaputetulla koodilla. Kun olet pelin ostanut, alkaa se ladata sitä koneellesi. Tämän jälkeen näet tarjouksen, jossa kerrotaan "Ati coupon offer 40 $ off for gold package" Itse klikkasin ko tyrkkyä, ja sen jälkeen kysellään visa numeroa jne. Verojen kanssa toimituskuluineen (kotiin saakka toimitettuna UPSilla) maksoi muistaakseni 62€ eli jos miettii anttilan hintaa (49€ peruspaketti) niin halpahan tuo on. Stratefia oppaassa liki 300 sivua ja paljon ohjeita, jos jää jumiin.

Täältä STEAM Client

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Dj Ankka sanoi:
Selitän kyllä

Ensin sinun tulee asentaa koneellesi STEAM client. Tämän jälkeen luot accountin itsellesi, ja sen jälkeen "ostat" pelin esiin raaputetulla koodilla. Kun olet pelin ostanut, alkaa se ladata sitä koneellesi. Tämän jälkeen näet tarjouksen, jossa kerrotaan "Ati coupon offer 40 $ off for gold package" Itse klikkasin ko tyrkkyä, ja sen jälkeen kysellään visa numeroa jne. Verojen kanssa toimituskuluineen (kotiin saakka toimitettuna UPSilla) maksoi muistaakseni 62€ eli jos miettii anttilan hintaa (49€ peruspaketti) niin halpahan tuo on. Stratefia oppaassa liki 300 sivua ja paljon ohjeita, jos jää jumiin.

Täältä STEAM Client
Joo no mä en usko että tota gold-pakettia viittin ostaa, koska se lippis on mulle se ja sama enkä mitään postereita sun muitakaan tartte, soundtrackia vielä vähemmän. Idea oli lähinnä selvittää että miten toi pronssiversion tilaus sujuu. Downloadata sitä en missään nimessä halua ja tolla ati:n sivulla, jonka tonne ylemmäks linkitin, on siis valittava suoraan se cd:n tilausmahdollisuus, mutta mua pikkusen hämäs se, että millä ne aikoo laskuttaa multa postikulut (vai eikä niitä sitten laskutetakkaan?), jos ei visa-numeora kysellä. Käsittääkseni postiennakolla ei Kanadasta saa Eurooppaan mitään lähetettyä (oletus perustuu siihen, että esim. Itävallasta ei pysty lähettämään Suomeen pakettia postiennakolla).

Onhan toi opas tietty kätsä, mutta toisaalta netti on piakkoin pullollaan half life 2 walkthrough -sivuja, joten ei sekään oo mikään varsinainen porkkana.

Niin kun sen sieltä steamin kautta tilasit, niin jouduit ilmeisesti sitäkin kautta tilattaessa lähettämään niille näyttökortin kotelosta irtileikatun sarjanumeron sekä kopion laskusta?

Dj Ankka

Ruma kuin rusina
Sijainti
Vantaa
OoPee sanoi:
J
Niin kun sen sieltä steamin kautta tilasit, niin jouduit ilmeisesti sitäkin kautta tilattaessa lähettämään niille näyttökortin kotelosta irtileikatun sarjanumeron sekä kopion laskusta?

Ei tarvinnut. Raaputin numeron, ja sen jälkeen syötin numeron steamiin ja peli ilmestyi "ostettujen" listalle ja sen pystyi sieltä lataamaan. Tämän jälkeen tuli tyrkky pronssi/hopea/gold jossa gold paketin ostaja sai 40$ alennuksen paketin hinnasta.

Tuosta ATIlta tilaamisesta ei mulla ole kokemuksia, mutta kannattaa kysellä muropaketista, josko joku sieltä olisi tilannnut ATIlta levyn.

Päivitin samalla koneenkin HL2 aikaan. Enää ei pelit töki :)
x800 extreme platinum 256 näytönohjain
P4 HT 2.8
1.5 gt RAM

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Dj Ankka sanoi:
Ei tarvinnut. Raaputin numeron, ja sen jälkeen syötin numeron steamiin ja peli ilmestyi "ostettujen" listalle ja sen pystyi sieltä lataamaan. Tämän jälkeen tuli tyrkky pronssi/hopea/gold jossa gold paketin ostaja sai 40$ alennuksen paketin hinnasta.

Tuosta ATIlta tilaamisesta ei mulla ole kokemuksia, mutta kannattaa kysellä muropaketista, josko joku sieltä olisi tilannnut ATIlta levyn.

Päivitin samalla koneenkin HL2 aikaan. Enää ei pelit töki :)
x800 extreme platinum 256 näytönohjain
P4 HT 2.8
1.5 gt RAM
Vielä pari kysymystä :rolleyes:

Eli sullakin siis oli Ati:n näytönohjaimen mukana tullut lipuke?

ja

Ja siis downloadasit sen pelin, mutta muut roippeet tulivat postitse? Vai tuliko myös se peli postitse cd:nä? Ja jos tuli, niin onnistuuko steamin kautta sama pronssille eli siis tilaus cd:nä?

Menee vaikeeks, tiedän :D

Dj Ankka

Ruma kuin rusina
Sijainti
Vantaa
OoPee sanoi:
Vielä pari kysymystä :rolleyes:

Eli sullakin siis oli Ati:n näytönohjaimen mukana tullut lipuke?

ja

Ja siis downloadasit sen pelin, mutta muut roippeet tulivat postitse? Vai tuliko myös se peli postitse cd:nä? Ja jos tuli, niin onnistuuko steamin kautta sama pronssille eli siis tilaus cd:nä?

Menee vaikeeks, tiedän :D
1. Atin lipuke tuli ATI 9800 Pro näytönohjeimen mukana.
2. Koska aiemman half-lifen & lisäosien pelaamiseen verkossa vaaditaan steam, oli se jo koneelle asennettuna. Näpyttelin koodin lipukkeesta, joka näytöohjaimen mukana tuli. Näin sain HL2:n itselenni downloudattua.
3. Tämän jälkeen ostin itselleni Steamista (vaikka mulla siis oli jo HL2) GOLD pakkauksen samasta pelistä. Mitään cd /dvd:tä en ole peliin saanut, enkä tiedä tuleeko sellaisia koskaan. Toisaalta en niillä mitään tee, koska voi aina ladata kaikki kamat uudelleen steamin kautta.
4. Steamin kautta voit tilata myös pronssin halutessasi. En tiedä tuleeko sieltä cd:tä vai ei.

GOLD paketin ostin sen takia, että saan DOD sourcen, HL sourcen ym kaikki muut mitä siinä sitten julkaistaankin. Myöskin tuo opas oin ihan kivan näköinen hyllyssä.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Ok, asia selvä!

Mulla vaan ei oo suurta intoa ryhtyä lataamaan niitä muutamaa gigaa verkon ylitse, joten tilaan mieluummin cd:nä.

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
Ok vielä vähän päälle viisi tuntia julkaisuun. Huomaa jo alan keskustelupalstoilta, että pientä jännitystä on ilmassa

foorumi

collector's edition tulossa itselle..tykkäsin joskus aikoinaan HL1:stä ja olisi mukava pelata HL1 uusituilla graffoilla läpi ennen kuin siirtyy HL2:n pariin :]