Hankintoja!

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Zaikom sanoi:
En ole ollenkaan perillä noista, enkä aio tutustuakaan. Ostan noita laitteita aikaisintaan sitten, kun niiden hinnat ovat pudonneet murto-osaan, ja niille on oikeasti jotain käyttöä. Ei tulis mieleenkään maksaa nyt ylimääräistä jostain, joka saattaa toimia viiden vuoden päästä.
Mutta asiaa tuntematta kannattaa teilata toisen ostos :rolleyes:
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Zaikom sanoi:
Turhaan ostit, HD hyllytetään, blay-är tulee sen sijaan. Tollanen töllö on muutenkin aika turha. Itse keksin paljon parempia tapoja käyttää 1000€ kuin keräillä töllöttimiä. Esim. maksaa opintolainaa pois tai lentää huitsin nevadaan.
:thumbup:
HD DVD on tosiaan jäämässä pois, kun suurin osa suurimmista elokuvien tuotantoyhtiöistä on päättänyt alkaa tukemaan Blu-Ray-formaattia.
Itse Full HD-televisioon sillä ei kuitenkaan ole merkitystä.

Kovasti houkuttaisi itseäkin ostaa Full-HD-töllö, leffoja kun tulee katseltua aikalailla paljosti. Telkkarien hinnat on tulleet nopsaan alas, mutta soittimien hinnat on vielä aika korkealla.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Vesku sanoi:
Niinpä. meinasin napata kevään hyvät osingot pois lyhyen ajan pidolla ja myydä sitten suurin piirtein samalla hinnalla... :eek: Siitä lähti se 10 %, mikä on melkein osingon osuus.
No, TS taidetaan tosiaan laittaa hyvään tuloksentekokuntoon ja sitten Ruotsin valtio myykin (vähentää ) osuutensa siitä... ja hinta nousee...:frank:
Toisaalta saattaa vielä pörssin yleinen kurssikehitys olla laskeva, niin tuommoinen USAsta täysin irrallaan oleva jokapäiväistä hyödykettä tarjoava firma saattaisi olla "turvasatama" vielä kevään aikana... *toiveajattelua*
Valikoiva osakepoiminta vuodenvaihteen alamäestä on tuottamassa ihan kunnollista arvonnousua. 20% ei ole paha n. kuukauden tuotoksi. En silti aio myydä nyt, joten oikeasti tämä näennäinen arvonnousu ei merkkaa mulle mitään.
Puhdasta salkkuelvistelyä :eek: :

 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
OoPee sanoi:
Meillä on tota samaa sarjaa yks lipasto rinsessan huoneessa, tosin pyökinvärinen ja yhtä riviä matalampi. Menettelee, joskaan niitä laatikoita ei sitten kannata täyttää liian raskaalla materiaalilla.
Ei se muuten ollukkaan matalampi vaan just samankorkuinen :eek:
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
OoPee sanoi:
Ei se muuten ollukkaan matalampi vaan just samankorkuinen :eek:
Laatikoitakin oli yhtä monta, tosin pyökinvärinen se ei ollut. Laatikotkin oli täynnä isoja kiviä, punnuksia ja muuta painavaa tavaraa.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
OoPee sanoi:
Tilasin just Amazonista TomTom Go 920T:n.
Sehän suju nopeesti. Tilasin perjantai-iltana, lähettivät paketin lauantaina ja tiistaina oli paketti himassa. Itte ei oltu vastaanottamssa, mutta posti oli jättäny paketin naapurille.

Ihan kiva ja nätti lelu, joskin mitä jäin kaipaamaan, on aktiivipidike, joka oli vielä vanhassa GO 700:ssa. Näissä nykyisissä se pidike on tosiaan vai pidike ilman sen ihmeempää telakkaominaisuutta. Piuhat suoraan laitteeseen eikä enää pidikkeeseen. Ei kauheen kätevä, jos pysähtelee tiuhaan ja haluaa ottaa laitteen aina kantoon. Aktiivipidikekkin näköjään olis olemassa, mutta ei taida olla TomTomin itsensä valmistama. Maksaa kuitenkin noin 60 euroa. Tuskin mä tuota tartten.

Toinen hieman negatiivinen ominaisuus on erillinen RDS/TCM-antennipiuha, joka kiinnitetään imukupeilla ikkunaan. Ei välttämättä kovin kätevä ja kaunis ratkaisu. Garminillahan tuo antenni on integroitu virtajohtoon, mikä on luonnollisesti kätevämpi ja nätimpi ratkaisu, mutta "kuuluvuuden" kannalta taas selkeästi huonompi, ainakin mitä testeihin on luottaminen.

Kummastakin asiasta olin toki jo etukäteen tietoinen eivätkä nuo nyt varsinaisesti mua häiritse. Todellisuudessa tulen varmasti useinmiten käyttämään tuota ilman RDS/TCM-antennia. Eipä tuon puuttuminen mua vanhassakaan Tompassa koskaan häirinnyt. Pidemmille lomareissulla tuota tosin varmasti tulen käyttämään. Kokeilin tuota tänään ja kyllähän se näköjään niitä tietoja liikenteestä poimi ja varoittikin, että mulla kestää matka minuutin pidempään kuin alunperin arvioitu, koska on pikkusen ruuhkanpoikasta :rolleyes:

Sateliitit tuntuvat löytyvän vielä nopeammin kuin vanhassa seiskahunttisessa, joka ei sekään ollut hidas. Johtuisko sitten osin siitäkin, että uudemmat Tompat lataavat aina netin kautta paikannustiedot sateliiteista aina seitsemäksi päiväksi eteenpäin ja tuon avulla sateliittien paikantaminen on sitten entistä nopeampaa. Vaatii tietysti sen, että käyttää laitetta vähintään kerran viikossa netissä.

Ajoin duuniin tunnelinkin lävitte ja tuntui EPS:kin (Enhanced Positioning Technology) skulaavan aika hyvin. Tuohan siis mahdollistaa navigoinnin silloinkin, kun sateliitteihin ei ole yhteyttä. Toimii sisäisten antureiden avulla. Mittaavat liikettä ja laite pystyy sen perusteella arvioimaan nopeuden ja suunnan, minkä avulla laite pystyy laskemaan tämänhetkisen sijainnin, siis noin suunnilleen. Näytti skulaavan yllättävänkin tarkkaan, tosin on sanottava, että tuo tunneliosuus on jotakuinkin suora reilun kahden kilometrin pituinen pätkä. Tarttee joskus kokeilla huomaako tuo, jos ajan tunnelin sisällä ulos liittymästä.

Sisäänrakennettua radiolähetintäkin testasin lyhyesti ja kyllä sillä sai ämpeekolmoset kuten halutessa myös navigointiohjeetkin ulos autoradion kautta. Mulla on autossa antenni ihan takana, joten johtuisko sitten tuosta, että ei se ääni nyt välttämättä kauheen puhdas ollu, vähän niinku ei olis ollu asema ihan kohdallaan. Voi tietysti johtua siitä jotakuinkin summamutikassa valitusta taajuudestakin. iPodin tohon sais kans kiinni, mutta tarvittava kaapeli on luonnollisesti lisävaruste :rolleyes: iPodia pystyis ohjaamaan Tompasta käsin, kyseessä ei siis ole puhdas kuulokeliitäntä.

Karttoja oli valmiina kolme: Eurooppa (sekä läntinen että itäinen), Pohjois-Amerikka (USA & Kanada) sekä Guam :)D). Kaikki jo valmiiksi tuorempia tarjolla olevia versioita.

Eiköhän tolla sitten taas kunnes varastavat seuraavan kerran :eek:
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Turhaan ostit diesel-autoa kun se TDI olis ollu niinku parempi.
 

elle

-------
Liittynyt
28.4.2002
Viestit
5538
Talotohtori. Luultavimmin turhan ituhippiä tietoutta monelle.
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Ibarin T43, ei tosin ole oma, mutta kiva lelu ainakin. Tälle haikailin sitä e51stä kaveriksi.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Ulkoinen 2.5" 250 GB kovalevy 99 eurolla. Tevion. Itse levy näyttäis olevan Fujitsu. Ei paha hinta.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
OoPee sanoi:
Ulkoinen 2.5" 250 GB kovalevy 99 eurolla. Tevion. Itse levy näyttäis olevan Fujitsu. Ei paha hinta.
onko tuossa jotain erikoisen hienoa, kun mie sanoisin että paha hinta :eek!: Juuri tänään tuli hesarin välissä markantalon mainos, jossa oli Maxtor 500gb samaan hintaan...

Niin ja kun hankinnoista puhutaan, niin viime vkl tuli ostettua Canonin Pixma MP520, sähköhammasharja pitäis vielä ostaa, mutta stokkalla ei ollut sitä mallia kun haluttiin (pitää ostaa sieltä, kun on muutama lahjakortti heille)....

Niin ja langattomat kuulokkeet on etsinnässä, saa suositella! Minun korvat ei erota onko diskantti toisto just vai melkein, joten tärkeimmät kriteerit on:
- Käyttömukavuus (miten sopii päähän)
- Käyttömukavuus muuten (akun kesto, lataaminen jne.)
- hinta

... tuossa järjestyksessä.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
jaska sanoi:
onko tuossa jotain erikoisen hienoa, kun mie sanoisin että paha hinta :eek!: Juuri tänään tuli hesarin välissä markantalon mainos, jossa oli Maxtor 500gb samaan hintaan...
Tuossa se syy :rolleyes:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
jaska sanoi:
Niin ja langattomat kuulokkeet on etsinnässä, saa suositella! Minun korvat ei erota onko diskantti toisto just vai melkein, joten tärkeimmät kriteerit on:
- Käyttömukavuus (miten sopii päähän)
- Käyttömukavuus muuten (akun kesto, lataaminen jne.)
- hinta

... tuossa järjestyksessä.
Kannattaa ostaa sitten sellaset, joissa voi käyttää AAA-kokoisia irrallisia akkuja. Ainakin itsellä on ihan ehdoton, että on aina vara-akut täydessä latingissa. Mulla tosin on käytännössä radio päällä langattomien kautta aina kun olen kotona, joten olen suurkuluttaja. Sulla ei ehkä ole yhtä "rajua" käyttö?
4 vuoden sisällä olen käyttänyt mekaanisesti täysin loppuun kolmet. (Sennheiserit, Philipsit ja AKG:t) Nyt on menossa Sonyt, jotka on kestäneet jo kaks vuotta. Paras ääni ja istuvuus on ollut Sennheisereissa, paras mekaaninen kesto selkeesti Sonyissa. Heikoimmat istuvuudeltaan Philipsit ja ylivoimaisesti heikoimmat mekaaniselta kestoltaan Sennheiserit.

Summasummarum: Ostan seuraavaksikin Sonyt. Vaikkapa nämä tai vastaavat....edellyttäen että niissä on vaihdettavat AAA-akut.
 
Ylös