ja tommonenkin
...ja sit vielä jokunen samantyylinen. Sinänsähän tilausten saldo oli aika kiva:
-
Aito Mossberg
-
Aito Winchester
Näistä kahdesta em. veitsestä saan varmasti likemmäs 200 euroa jos myyn ne harrastajalle. Itse maksoin ihan pilkkahinnan. Mutta näitä mä en todennäköisesti myy, koska näitä olen niin pitkään etsinyt.
- Kaks aitoa
Smith &
Wessonia yhteensä. Yhteensä n. 14 eurolla, sis toimtuskulut, (Teräasekesuksen hinta n. 40 euroa/kpl, huutonetistä saattaa saada edullisemmin)
- Aito Spyderco (allaolevassa kuvassa) (10 eurolla, sis toimituskulut. Ovh jenkeissäkin lähes nelisenkymmentä taalaa, täällä Suomessa euroissa n. 95)
- Aito
Böker 11 dollarilla, sis toimituskulut Suomeen jne. jne. Suomesta ei ihan samanlaista saa, mutta vastaavan hinta on Suomessa 119 euroa. Saksasta suoraan tehtaalta tilattuna alle 20 dollaria.)
-
Halpis Mtech, joka on silti nätti. Mtech ei siis ole kallis sen kummemmin jenkeissä kuin täälläkään. Sain alle 17 dollarilla tänne toimitettuna. Maksoin tästä noihin muihin verrattuna kyllä aikamoisen kohtuuttoman ylihinnan, koska tämä on selkeästi halvin veitsi jos katsotaan mitä nämä maksavat jenkeissä. Teräasekeskus pyytää samanlaisesta 35 euroa:
http://www.teraasekeskus.com/tuotteet.asp?osasto=kaantoveitset&pageOffset=130&ID=2726
jne. jne. ihan kaikkia en luettele tässä, lähinnä noita suomesta ostettuja koska ne eivät olleet ylettömän halpoja vaikka edullisia olivatkin.
Ihan piruuttaan kysyin äsken meilillä yhdeltä tutulta trokarilta, että mitä hän maksais koko läjästä. Mulla on mennyt rahaa itsellä niihin yhteensä aika paljon alle 100 euroa. Mtechistä hän ei ollut yhtään kiinnostunut, mutta tarjosi silti yli 600 euroa koko läjästä.
Kun kysyin mitä maksaa jos laitan mukaan vielä 10 muuta veistä, joista laitoin kuvat ja joista mahdollisesti olisin valmis luopumaan, lupasi niistä 40 euroa kappale. Joukossa on 15 euron veitsiä,mutta joukossa on toisaalta likemmäs (ja jopa yli) 100 euron veitsiäkin. Mm.
tollanen 139 euron Böker, mutta myös esim. 29 euron
halpis Tacworld taisteluveitsi. Mulle se läjä on tullut maksamaan alle 200 euroa.
En tiiä, toisaalta joukossa on veitsiä joita olen etsinyt pitkään, kuten tuo Winchester ja Mossberg...mutta yli 700 euroa voittoa muutaman tunnin nettitilailuista kyllä kieltämättä houkuttelis.
Tälleen se mulla aina menee: Keräilen ja keräilen...ja sitten joku ostaa koko läjän pois ja nykäsen tosi hyvät voitot koko läjästä. En tiedä kumpi tässä oikeasti on kyseessä; keräily vai pisniis ja pisniis nimenomaan niin, että jätän parhaat ja harvinaisimmat itselle ja niiden hankinnan tavallaan rahoitan myymällä nuo halvemmat, mutta halutut veitset pois. Esim nuo Smith & Wessonin ExtremeOpseja vastaavat veitset (siis jotkut veitset siitä sarjasta, eivät kaikki) ovat hyvinkin haluttua kamaa ja niistä tekee nopeasti sievoisen voiton.