Hankintoja!

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
On ne uudet passisäädökset hienoja. Pitää uusia useammin, muksuille pitää ostaa omat, maksavat enemmän ja kuvankin pitää olla parempi. Tähän talouteen periaatteessa tarviais uuden passin kun puoliskon sukunimi vaihtunut (vai saako niitä tällaisissa tapauksissa uusittua ilmaiseksi?)
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Oonko mä sulla jonkunlaisessa privaignoressa kun ei mun sulle privaan lähettämät alastonkuvat itsestäni aiheuta mitään reaktiota. :mad:
Jospa häntä ei kiinnosta pippeliään tietokoneen edess nysväävien shakinpelaajien kuvat? :frown:
 

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Liittynyt
20.8.2000
Viestit
6979
Sijainti
Denver
Runar ja Kyllikki sanoi:
Oonko mä sulla jonkunlaisessa privaignoressa kun ei mun sulle privaan lähettämät alastonkuvat itsestäni aiheuta mitään reaktiota. :mad:
Et, kyllä ne tuli lävitten:ahem:
 

72

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
16061
Runar ja Kyllikki sanoi:
Oonko mä sulla jonkunlaisessa privaignoressa kun ei mun sulle privaan lähettämät alastonkuvat itsestäni aiheuta mitään reaktiota. :mad:

Just laitoin vastauksen sun nakufotoihin, toivottavasti tuli perille. Tulihan?
Kesti vastata, kun kesken näpyttelyn tuotiin uusi ihminen esittelyyn firmassa.
Täytyykin esitellä hälle kahviautomaatti. ;)
 

72

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
16061
OoPee sanoi:
Tuo siis ei päde kaikkiin maihin. Viroon ja esim. USA:han matkustettaessa tuo on noin kuin sanoit, esim. Saksaan tahi Itävaltaan matkustettaessa ei ole.

EDIT: vai onko tuo nyt sitten tosiaan muuttunut niin, ettei Suomen passiin enää saa lisätä lapsia?

On se muuttunut.
 

72

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
16061
Poliisi.fi

Poliisi myöntää enintään viiden vuoden passeja, enintään vuoden voimassa olevia väliaikaisia passeja, sekä merimiespasseja.

Passihakemuksen voi jättää paikallispoliisin palvelupisteeseen millä tahansa paikkakunnalla. Ulkomailla oleva Suomen kansalainen voi jättää passihakemuksen Suomen ulkomaan edustustoon. Ulkomailla asuva suomalainen voi jättää hakemuksen myös poliisilaitoksella Suomessa.

Passihakemus on jätettävä henkilökohtaisesti, jolloin henkilöllisyys todistetaan passilla tai henkilökortilla. Mikäli passin hakijalla ei ole henkilöllisyyttä osoittavia asiakirjoja, selvitetään henkilöllisyys tutkinnallisin keinoin. Passiin merkitään vain yhden henkilön tiedot, eli lapsia ei voi merkitä huoltajan passiin.


Eli ei enää 10 vuoden passeja, ja kaikille omat passit, myös lapsille.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
kouvotsvoni sanoi:
Minkäs maan passit OoPeella ja muksullaan on?
Mulla on luonnollisesti Suomen passi, koska olen vain ja ainoastaan Suomen kansalainen. Tyttärellä, jolla siis on kaksoiskansalaisuus, on Itävallan passi ja on lisäksi on kirjattu mun Suomen passiini.

Aikoinaan taisin täällä kertoakin siitä byrokraattisesta hässäkästä, kun hain itselleni passia ja samalla kirjautin sinne tyttäreni. Soitin suurlähetystöön ja esitin asiani. Kysyin myös, että ei kai mun tartte erikseen tytärtäni raahta tuon vuoksi suurlähetystöön. Tottakai piti. Ei auttanu vaikka kuinka yritin selvittää, että mun mielestä tuossa ei ole juurikaan järkeä, koska milläänhän nuo eivät pysty toteamaan, että tuonko mä mukanani oman vaiko naapurin tyttären. Myönsivät asian olevan juuri nin, mutta siitä huolimatta, "tyttären turvallisuutta ja etua ajatellen..." :rolleyes:

Eli piti sitten duunista ajaa takaisin himaan, hakea tytär, ajaa taas keskustaan suurlähetystöön ja anoa passi. Missään vaiheessa kukaan niistä suurlähetystön tätösistä ei edes vilkaissut onko siellä lastenvaunuissa tosiaankin joku sisällä, saatikka että minkämoinen otus siellä edes oli :nope:

Vaimo kirjautti samoihin aikoihin tyttären omaan Itävallan passiinsa (hankittiin hälle siis vasta myöhemmin ihan ikioma passi). Ei tarttenu raahata lasta tuon vuoksi poliisilaitokselle.

Eläköön byrokratia :doubtful:
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
72 sanoi:
Poliisi myöntää enintään viiden vuoden passeja, enintään vuoden voimassa olevia väliaikaisia passeja, sekä merimiespasseja.

Passihakemuksen voi jättää paikallispoliisin palvelupisteeseen millä tahansa paikkakunnalla. Ulkomailla oleva Suomen kansalainen voi jättää passihakemuksen Suomen ulkomaan edustustoon. Ulkomailla asuva suomalainen voi jättää hakemuksen myös poliisilaitoksella Suomessa.

Passihakemus on jätettävä henkilökohtaisesti, jolloin henkilöllisyys todistetaan passilla tai henkilökortilla. Mikäli passin hakijalla ei ole henkilöllisyyttä osoittavia asiakirjoja, selvitetään henkilöllisyys tutkinnallisin keinoin. Passiin merkitään vain yhden henkilön tiedot, eli lapsia ei voi merkitä huoltajan passiin.


Eli ei enää 10 vuoden passeja, ja kaikille omat passit, myös lapsille.
Mullahan meinasi käydä matkalla myös huonosti eli jo lähtiessä huomautettiin passin kunnosta (=kuvasivu repeytynyt melkein irti kokonaan). Sain kentällä lähtiessäni jo huomautuksen, että "meinaatko tosiaan lähteä tällä passilla englantiin, ne voivat käännyttää takaisin". Kävin heti kysymässä pikapassista, mutta eihän se olisi ehtinyt kun koneen lähtöön oli 1 1/2 tuntia. Aika tarkkastihan ne tota passia tsiikas ennen kuin pääsin sumujen saarelle. (ja oli vähän pakko päästäkin, kun oli systerin vanhimman pojan häät...)

Yritin jo kertaalleen käydä hakemassa uutta passia Tiksistä, mutta en edes päässyt jonottamaan. Älytöntä, että virastot auki vain kello 15:00.....:nope:

ps. Ai niin henkilökortti (tämä uusi) kävisi ilmeisesti passin sijasta. (jopa englantiinkin pääsisi sillä...)
 

Myllis

Lounke-Pelle
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
17459
Sijainti
Lounke
Tuollaiset ameriikasta itselle ja vaimolle:





Lisaksi tyttarelle Compaqin kannettava 440,- USD hintaan kun sai kerran kympin matikasta. :thumbup:
 

Gearloose

Member
Liittynyt
13.6.2003
Viestit
379
Formulanomi sanoi:
Mullahan meinasi käydä matkalla myös huonosti eli jo lähtiessä huomautettiin passin kunnosta (=kuvasivu repeytynyt melkein irti kokonaan). Sain kentällä lähtiessäni jo huomautuksen, että "meinaatko tosiaan lähteä tällä passilla englantiin, ne voivat käännyttää takaisin". Kävin heti kysymässä pikapassista, mutta eihän se olisi ehtinyt kun koneen lähtöön oli 1 1/2 tuntia. Aika tarkkastihan ne tota passia tsiikas ennen kuin pääsin sumujen saarelle. (ja oli vähän pakko päästäkin, kun oli systerin vanhimman pojan häät...)

Yritin jo kertaalleen käydä hakemassa uutta passia Tiksistä, mutta en edes päässyt jonottamaan. Älytöntä, että virastot auki vain kello 15:00.....:nope:

ps. Ai niin henkilökortti (tämä uusi) kävisi ilmeisesti passin sijasta. (jopa englantiinkin pääsisi sillä...)
kannattaa varata aika niin pääsee helpommalla: https://www.ajanvaraus.fi/isl/rms.do?url=poliisi
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Myllis sanoi:
Lisaksi tyttarelle Compaqin kannettava 440,- USD hintaan kun sai kerran kympin matikasta. :thumbup:
:thumbup: Oikein!

Pojalle lupasin 3G-kännykän kasin keskiarvosta. Säästy rahat.:eek: Ja reilulla marginaalilla.:jaska: :thumbfh:
 
Ylös