Taksitarinoita tällä kertaa:
Minä, taksinkuljettaja, aloitan ensimmäistä työpäivää tänään. New Yorkin kadut ovat täynnä takseja ja miksi helvetissä ne saavat heti asiakkaita kun huutavat "Taxi!"? Mä vähän luulen, että ne on niitä hemmetin verottajia, jotka repii viattomien taksisuhareitten kauloja verotuksia mätkiessään, vitun verenimijät.
Yllättäen takaovi aukeaa ja sisään tulee hätääntynyt asiakas, joka haluaa päästä aika pian erääseen korttelin osoitteeseen, sanon sille:
- paina persus paskaseen penkkiin niin pedaloidaan heti perille.
Keskityn tarkasti ajosuoritukseeni. Säikähdin helvetisti kun asiakas taputteli olkapäälle ja meinasin ajaa järkytyksen seurauksena sikinsokin suoraan puuhun.
Auto onneksi pysähtyi puun sivulle, eikä mennyt suoraan erään yrityksen posliiniesineiden näyteikkunasta läpi.
Astuimme ulos autosta ja tuijotimme toisiamme hetken aikaa.
- Jumalauta, olin saada sydänkohtauksen. Tää on ensimmäinen työpäiväni!
- Halusin vaan ilmoittaa, että meidän piti kääntyä tuosta risteyksestä oikealle. Miksi te melkein aiheutitte onnettomuuden?
- Tämä on ensimmäinen työpäiväni, sitä ennen olin 15 vuotta ollut kuljettajana ruumisautossa.
Toinen taksitarina:
Kävipä kerran niin, että taksikuljettaja kuoli ja nousi taivaaseen. Taivaassa taksisuhari tapasi pyhän Pietarin, joka opasti suharin omalle paikalleen.
- Otapa nuo duunarin vaatteet pois ja laita nämä ylle, sanoi pyhä Pietari.
- Ai nämäkö, millä perusteella olen ansainnut näin upeat vaatteet?
- Tulosten perusteella, ole hyvä ja nauti taivasosuudestasi, sanoi Pietari.
Taksikuljettaja sai kultaisilla koristeluilla, silkkiset vaatteet ja hulppean, upean asuinsijan, että maan päällä kaikki olisivat muuttuneet raparperilehden värisiksi kateudesta.
Maan päällä tunnollinen pappi kuoli ja tuli taivaaseen, tietysti tapaamaan taas tämän partajeesuksen pyhän Pietarin. Pietari opasti papin omalle asuinsijalleen.
- Pistä nämä vaatteet yllesi.
Pappi oli ihmeissään, että hänen piti laittaa risaiset ja kauhtuneet vaatteet ylleen, hänellä oli aivan toinen käsitys taivaasta. Huomasi pappi sen, että viereisessä asuinsijassa lokoili taksisuhari upeissa vaatteissa ja hulppeassa asunnossaan. Papilla taas oli aivan köyhälistön vaatteet yllään ja joku paskainen hökkeli päänsä päällä, papin oli pakko kysyä Pietarilta syytä:
- Millä perusteella tuo taksiautoilija saa hienot etuudet ja minä saan surkeita etuuksia?
- Katsokaas parahin pappi, tuloksista ne paljon riippuu. Olette koko elämänne ajan saarnanneet kirkossa tunnollisesti paasaten ja rivipenkkiläiset ovat aina nukahdelleet tai nukahtaneet kirkossanne. Taksinkuljettaja on tehnyt hienoa tulosta. Hän oli oman maansa pahin kaahari, kaikki hänen asiakkaansa takapenkillä ovat aina rukoilleet selviävänsä hengissä. Rukoukset ratkaisee paljon taivasosuuden. Sanoi Pietari tylysti, sellaiset ovat taivaan ikivanhat säännöt.