NotShee
?aotuo ätiM
Havainto työ- tai koulumatkan varrella: Mitä tahansa toikki käsitteleekin, jarna siitä tulee.
Aika harvassa on todellisen alinopeuden ajajat. En muista koska olisin viimeksi nähnyt (liukkaita kelejä lukuunottamatta) jonkun ajavan (80km/h alueella) selvää alinopeutta. Kyllä ne jonot ihan muusta syntyy.Charlie sanoi:Kaikkien pitäisi ajaa (olosuhteiden salliessa) mahdollisimman tarkkaan suurinta sallittua nopeutta. Kaikki eivät sitä valitettavasti tee, syystä tai toisesta. Nopeuserot aiheuttavat ohitustarvetta. Itse en ainakaan halua ajaa 200 kilometriä jonkun perässä 10 km/h alinopeutta vain sen takia ettei tarvitsisi ohittaa. Niiden, jotka ajavat alinopeutta olisi hyvä tajuta, että kaikki eivät halua ajaa hitaasti joko ajanpuutteen tai muun syyn takia.
Niissä tienkohdissa joissa ei voi ohittaa, ei ainakaan pitäisi ajaa entistä hitaammin. Tämä jos mikä ruuhkauttaa liikennettä entisestään. Ja päinvastoin, ei sitä nopeutta ole pakko suoralla nostaa siihen suurimpaan sallittuun, jos ei muutenkaan aja sitä nopeutta. Mutta kiusa se on pienikin kiusa.
Olisko lisää tikkuja? Ei meinaa syttyä.Charlie sanoi:Kyllähän jarna tulee kun se tilataan. :thumbup:
=NotShee sanoi:+
=
:ahem:
Olet muuten väärässä. Tosi moni ajaa alinopeutta. Eli katsovat mittaristaan nopeuden ja ajavat sitten sellaista nopeutta, että mittari on rajoituksen lukemissa. Noh.. fakta kuitenkin on, että autojen nopeusmittarit valehtelevat yleensä sen 5-10km/h. Eli nämä tyypit ajavat oikeasti 70 - 75km/h tiellä, jossa on 80km/h rajoitus.DFiaA sanoi:Aika harvassa on todellisen alinopeuden ajajat. En muista koska olisin viimeksi nähnyt (liukkaita kelejä lukuunottamatta) jonkun ajavan (80km/h alueella) selvää alinopeutta. Kyllä ne jonot ihan muusta syntyy.
Juuh, tossahan auttaa navigaattori ihmeesti, se kun näyttää sen todellisen nopeuden. Tomtomin mukaan mä ajan tasan 80 km/h, kun mittari näyttää 85 km/h.Jacques sanoi:Olet muuten väärässä. Tosi moni ajaa alinopeutta. Eli katsovat mittaristaan nopeuden ja ajavat sitten sellaista nopeutta, että mittari on rajoituksen lukemissa. Noh.. fakta kuitenkin on, että autojen nopeusmittarit valehtelevat yleensä sen 5-10km/h. Eli nämä tyypit ajavat oikeasti 70 - 75km/h tiellä, jossa on 80km/h rajoitus.
:doubtful:Vellu sanoi:Oli kyllä ihan kotomaan rekkarissa.
*mulkoilee takaisin*OoPee sanoi::doubtful:
juu.. ite tsekkasin sunnuntaina oulun tienoilla nopeuden. ajoin 105 km/h niin taulu näytti lukemaa 99. Kyseessä oli vielä vain pari vuotta vanha corolla. 90 vuosimallin Hiacella kun joskus mittasin nopeuseron niin se ero oli just sen ~10 km/h..OoPee sanoi:Juuh, tossahan auttaa navigaattori ihmeesti, se kun näyttää sen todellisen nopeuden. Tomtomin mukaan mä ajan tasan 80 km/h, kun mittari näyttää 85 km/h.
Kah sehän olin mie!Vellu sanoi:Tänään joku torspo (MIE-627 tjsp) ajeli pitkät päällä kehä3: olmosella.
Senkin...senkin.... Torspo!Jacques sanoi:Kah sehän olin mie!
MatxiVellu sanoi:Senkin...senkin.... Torspo!
(kuka se nainen oli?)
Ookke. Ei sitten mitään. Sen takia ne valotkin varmaan oli pitkillä.kouvotsvoni sanoi:
Häikäisevää kauneutta.Vellu sanoi:Ookke. Ei sitten mitään. Sen takia ne valotkin varmaan oli pitkillä.
Miksihän mä en ikinä törmää näihin jotka jurnuttaa 70km/h? Hitaimmat ajaa juuri sitä 80km/h mittarinopeutta. Nopeusnäyttöjen perusteella Micrassa mittarivirhe on 2km/h.Jacques sanoi:Olet muuten väärässä. Tosi moni ajaa alinopeutta. Eli katsovat mittaristaan nopeuden ja ajavat sitten sellaista nopeutta, että mittari on rajoituksen lukemissa. Noh.. fakta kuitenkin on, että autojen nopeusmittarit valehtelevat yleensä sen 5-10km/h. Eli nämä tyypit ajavat oikeasti 70 - 75km/h tiellä, jossa on 80km/h rajoitus.
Mielestäni hyvä tilannenopeus kunniaan. Maalaisjärjen käyttö on sallittu. ei niitä nopeusrajoituksia pitäisi katsoa niin pilkun tarkasti. Ei poliisikaan pysäytä ihan pienestä ylityksestä. Ajaa sellaista nopeutta, minkä kokee turvalliseksi. Jos alinopeus on sitä, niin sitten kuski ei mielestäni liikenteeseen kuulu. Suosittelen bussia tai junaa tällaiselle.