Varmasti se on lyhempi kuin joillain täällä mutta tulipahan nyt mainittua ohimennen. Hegulin uran arviointiin se on varmasti kuitenkin täysin riittävä aika.Kovin on lyhyt kokemuksesi formuloista.
Varmasti se on lyhempi kuin joillain täällä mutta tulipahan nyt mainittua ohimennen. Hegulin uran arviointiin se on varmasti kuitenkin täysin riittävä aika.Kovin on lyhyt kokemuksesi formuloista.
Ongelma on se että jämätallissa hypeen riittää räväyttää pari kertaa kaudessa kunnolla ja muuten pärjätä suhteessa tallikaveriinsa, muuta ei kuitenkaan noteerata. Huipputallissa ei sellainen kelpaa että puolet tai enemmän kisoja menee heikosti, vaikka aina välillä ajaisikin todella hyvin. Se ei näytä hyvältä kun 2/3 gridistä ajelee edellä, Kimi ja Romain kuitenkin ovat ajelleet huonoinakin päivinä helpohkosti pisteille.Tuohon on juurikin näin että jos Caterhamilla sitten jossain kisassa pystyisi räväyttämään, niin impakti F1-maailmaan olisi ihan eri luokkaa kuin mitä vaikkapa se nyt olisi ollut Lotuksella pisteille ajaessa.
Vaikkapa joku 6 tai 7 sija Catilla jossain kisassa niin kaikki pitäisivät taas Heikkiä yhtenä parhaista.
Race of Champions -mestari kolme vuotta ennen ensimmäistä F1-kilpailua voittaen mm. Michael Schumacherin uransa huippuvuotena ja moninkertaisen RoC-mestarin (ja silloisen hallitsevan mestarin), Sebastien Loebin, Loebin omalla WRC-mestaruusautolla.Onhan Heikin uralla paljonkin positiivisia asioita ollut, kuten vaikkapa tulokaskaudella Fisicon päihittäminen pisteissä. Tai aika-ajospesialistina pidetyn Trullin kanssa tasavertaisesti aika-ajeleminen. Plus Lapierren murskaaminen GP2:ssa. Lapierre nyt ei ehkä ole kummoinenkaan mittari mutta silti.
Kyllä sellaiset nostattaa arvostusta ja odotuksia.
Ihan syystä Heikki on saanut ajaa isoissakin talleissa, toisaalta toki myös ihan pätevistä syistä ei enää niin tee.
Olen aika monta kertaa toitottanut, että jos Heikki olisi esimerkiksi chileläinen, olisi tämä äänestetty landslidella vuoden urheilijaksi siellä 2008. Suomessa tyydytään sylkemään päälle koska mikamika HANAA HANAA KIMI!!1 ja yleinen gloryhunt-mentaliteetti. Muutenkin yleinen lajituntemus Heikkiä haukkuvalla perustuularilla on hävettävän heikoilla kyllös-kantimilla.Heikillä on yhtä monta GP-voittoa kuin esimerkiksi sellaisilla miehillä kuin Francois Cevert, Carlos Pace ja Jean Alesi. Voi olla, että menee hetki ennen kuin ymmärretään kuinka hienon uran Heikki oikeasti on ajanut.
Moni, moni lahjakas kuljettaja jää Heikin saavutusten varjoon.
Tai ilman mersun paskovia koneita kolme mestaruutta.Tai Kimillä ilman Lewisin "rantautumista" Kiinassa.
Eipä tuon takia kannata yöuniaan menettää. Heikillä oli kuitenkin vain yksi päivä aikaa kokeilla autoa ennen aika-ajoja ja silti kahdeksas sija. Ei siihen kaikki pysty.Omasta mielestäni Lotuksen tuurauskeikka oli Heikille itselleen kuin tallillekkin iso floppi, käteen jäi nolla pistettä ja kaksi 14. sijaa.
Nyt ei ollut kuskin paskuudesta kyse, vaan siitä, että menestys toisten epäonnen/mokan takia kuuluu lajiin, kuskin taidosta riippumatta.Tai ilman Didier Pironin kolarointia Hockenheimissa, suomalaisilla olisi mestaruus vähemmän. Paska kuski siis Kekekin...
Ja Heikki on ensimmäinen tunnustamaan sen, ja sen johtumisen itsestään. Mutta se ei tee Heikistä huonoa kuskia, vain tästä keikasta epäonnistuneen. Vaikka jotkut niin haluavat asian nähdäkin.Omasta mielestäni Lotuksen tuurauskeikka oli Heikille itselleen kuin tallillekkin iso floppi, käteen jäi nolla pistettä ja kaksi 14. sijaa.
Taitaa Eki olla yksi näistä ammattilaisista.- Vaikka kilpailut Lotuksella menivät surkeiden lähtöjen takia pieleen, Heikki Kovalaisen ajotaidot eivät olleet kadonneet mihinkään. Uskon, että todelliset ammattilaiset näkivät, mitä Kovalainen Lotuksella teki ja miksi hänen kilpailunsa epäonnistuivat.
Juu ei täällä Heikin takia unia menetetä, ehkä lisääntyy vain :ahem:Eipä tuon takia kannata yöuniaan menettää. Heikillä oli kuitenkin vain yksi päivä aikaa kokeilla autoa ennen aika-ajoja ja silti kahdeksas sija. Ei siihen kaikki pysty.
Tästä pisteet Heikille kyllä annan.Ja Heikki on ensimmäinen tunnustamaan sen, ja sen johtumisen itsestään. Mutta se ei tee Heikistä huonoa kuskia, vain tästä keikasta epäonnistuneen. Vaikka jotkut niin haluavat asian nähdäkin.
Jos Heikki olisi ollut huono ja rahaton, hän ei olisi koskaan ykkösiin noussutkaan. Maksukuskeista valitetaan koko ajan, ja sitten kun joku nousee maksamatta senttiäkään, niin häntäkin haukutaan. Kaikki eivät ole Kimejä ja Vetteleitä, mutta seuraava askel ei ole Belmondo.
F1:n sisällä tietysti. Jos Heikki kuuluu siihen keskinkertaiseen (hyviinhän ei taida kuulua kuin about viisi?), niin eipä tuo sitten kovin pahalta kuulosta.Väittäisin että koko sirkukseen ei huonot kuljettajat pääse ollenkaan, on vain hyviä, keskinkertaisia ja huonoja F1 kuljettajia.
Välillä oli kisassa hyvää vauhtia, mutta sitten se taas katos. Aika-ajoissa mulle ainakin oli pettymys jääminen Q3:n ulkopuolelle samalla kun Grosjean oli ykkösenä. Tosin aika-ajoissakin oli jonkin verran arpapeliä ja Heikin jatkoonpääsy taisi olla parin sadasosan päässä; silti 1,2 sekkaa tallikaverista.Nykyinen nappulatekniikka tekee toiseen autoon istumisen entistä haastavammaksi, muttei toki selitä kaikkea, etenkään kisan aikana. Heikki kuitenkin oli ihan hyvässä vauhdissa vapaissa, mutta aika-ajossa ja kisassa homma ei toiminut samalla tavalla.
Hyvin sanottu ilman, että tarvii lytätä kokonaan. Kovia kuskejahan tuolla loppujen lopuksi on. Tuo kuvaa hyvin Heikkiä, Webberiä, Massaa - pyöristettynä parhaita kakkoskuskeja.David Couldhard luonnehti itseään F1-kuskina näin tuoreessa haastattelussa:
"Olin nopea, mutten tarpeeksi tasainen. Olin hyvä, mutta en tarpeeksi hyvä. Se viimeinen 5% puuttui, mikä mestareilta löytyy."
Mielestäni kuvaa hyvin myös Heikkiä.
Totta. Tässä tosin tulee (vaikkei Troy sitä epäilemättä tarkoittanutkaan) esiin se tosiasia, että suomalaisia on hemmoteltu F1-menestyksellä ihan yli todennäköisyyksien. Tämä vääristää kuskien arvostusta. Jos et ole Keke, Häkä tai Kimi, niin et ole mitään, kun ei mestaruuksia tule tai olla edes lähellä.Hienoa että on päästy kärkikastiin lajissaan, F1 Heikillä, Robertilla raskaan sarjan kovat vaateet ja hyvä sijoitus haastajalistalla. Mutta todellisuudessa on vaikea nähdä että mestareita miehistä tulisi. Oikeastaan missään olosuhteissa voittaa lainkaan näin kovassa kilpailussa.
Arvasin että joku tähän tulee tarttumaan ja meinasin jo editoida mutta en sitten jaksanut :thumbfh:F1:n sisällä tietysti. Jos Heikki kuuluu siihen keskinkertaiseen (hyviinhän ei taida kuulua kuin about viisi?), niin eipä tuo sitten kovin pahalta kuulosta.
Aina pitäisi katsoa syvemmälle kuin pelkkiin tuloksiin. Jos nyt McLaren-kausikaan ei putkeen mennyt, niin syytä oli kyllä tallissakin (ja sen taktiikoissa). McLaren kehui "rakentaneensa uuden Heikin", mutta taisivat rikkoa enemmän. Caterhamilla mies taas löysi itsensä, tämä Lotus-tuuraus nyt vain ei onnistunut.Aina voi lähteä jossittelemaan ja mutittelemaan mutta perustan väitteeni puhtaisiin tuloksiin.
On hemmoteltu mutta kyllä noita on potkittukin. Minä olin mopoiässä kun Keke ajoi mestariksi ja olihan se selkäänpuukotus säälimätöntä hommaa. Sen aikainen Suomi oli melkoinen pikku-neuvostoliitto. Ja sama oli vielä Häkälläkin kun se yritti ajaa ensimmäistä voittoaan yli sata starttia. Siihen nähden että Heikin aikana jokaisella tietäjällä on netti kotona, on kohtelu ollut suhteessa paljon kannustavampaa.Totta. Tässä tosin tulee (vaikkei Troy sitä epäilemättä tarkoittanutkaan) esiin se tosiasia, että suomalaisia on hemmoteltu F1-menestyksellä ihan yli todennäköisyyksien. Tämä vääristää kuskien arvostusta. Jos et ole Keke, Häkä tai Kimi, niin et ole mitään, kun ei mestaruuksia tule tai olla edes lähellä.
Onko se legendaa, että Keke muutti pois, eikä opettanut Nicolle suomea juurikin kateellisten ja katkerien suomalaisten vuoksi?On hemmoteltu mutta kyllä noita on potkittukin. Minä olin mopoiässä kun Keke ajoi mestariksi ja olihan se selkäänpuukotus säälimätöntä hommaa. Sen aikainen Suomi oli melkoinen pikku-neuvostoliitto.
Olihan siellä Hamilttonilla varmasti jonkinmoinen ykköskuskin status mutta se on loputon suo väittelylle olisiko siellä Heikki sen parempaan silti pystynyt.Aina pitäisi katsoa syvemmälle kuin pelkkiin tuloksiin. Jos nyt McLaren-kausikaan ei putkeen mennyt, niin syytä oli kyllä tallissakin (ja sen taktiikoissa). McLaren kehui "rakentaneensa uuden Heikin", mutta taisivat rikkoa enemmän. Caterhamilla mies taas löysi itsensä, tämä Lotus-tuuraus nyt vain ei onnistunut.
Helppo sanoa, että joku toinen olisi samasta tilanteesta onnistunut paremmin, mutta mahdotontahan sitä on tietää.
En vieläkään ymmärrä sitä miksi ei saisi Suomalaisena esittää negatiivisia asioita Suomalaisesta kuskista?On hemmoteltu mutta kyllä noita on potkittukin. Minä olin mopoiässä kun Keke ajoi mestariksi ja olihan se selkäänpuukotus säälimätöntä hommaa. Sen aikainen Suomi oli melkoinen pikku-neuvostoliitto. Ja sama oli vielä Häkälläkin kun se yritti ajaa ensimmäistä voittoaan yli sata starttia. Siihen nähden että Heikin aikana jokaisella tietäjällä on netti kotona, on kohtelu ollut suhteessa paljon kannustavampaa.
Toki edelleenkin kaikilta vaaditaan mestaruus kun niitä on Suomeen ennenkin tuotu. Ja ilkeys ja vahingonilo on monen päivittäinen voimanlähde aivan selvästi.