hippi
Well-known member
- Liittynyt
- 13.4.2009
- Viestit
- 2692
Ei siinä mitään erityistä optimismia tarvita, jos arvioi Lotuksen olevan ensi kaudella kilpailukykyisempi kuin tällä kaudella. Kylmää realismia se on.
Tietysti olisi kotisohvalta katsoessa mukavaa, jos Lotus edelleen kehittäisi autoaan tällä kaudella ja yrittäisi pikkuhiljaa saavuttaa keskikastia. Silloin saisi ehkä sellaisen tunteen, että edistystä tapahtuu ja Lotus menee koko ajan eteenpäin. Mutta realistisesti ajatellen pistesijoituksetkin ovat tänä vuonna kaukana, ja kauas on pitkä matka. Liian pitkä matka.
Lotukselle nopein tie pistetaistoon mukaan pääsemiseksi on keskittää voimavarat ensi kauden autoon mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, vaikka se tarkoittaakin, että tänä vuonna Lotus näyttää polkevan paikallaan tai liukuvan taaksepäin. Lotuksen tämän kauden auto on suunniteltu lyhyessä ajassa, pienen henkilökunnan voimin. Pakkohan siitä ensi kauden Lotuksesta on tulla tämänvuotista parempi, kun Lotuksella on nyt kohtalaisen kokoinen insinöörikaarti työskentelemässä, ja suunnitteluun ja tuulitunnelissa testaamiseen on käytettävissä paljon enemmän aikaa.
Tästä syystä pidän täysin realistisena näkemystä, että Kovalaisen ura lähtee mukavaan noususuuntaan jo ensi vuonna.
Tietysti olisi kotisohvalta katsoessa mukavaa, jos Lotus edelleen kehittäisi autoaan tällä kaudella ja yrittäisi pikkuhiljaa saavuttaa keskikastia. Silloin saisi ehkä sellaisen tunteen, että edistystä tapahtuu ja Lotus menee koko ajan eteenpäin. Mutta realistisesti ajatellen pistesijoituksetkin ovat tänä vuonna kaukana, ja kauas on pitkä matka. Liian pitkä matka.
Lotukselle nopein tie pistetaistoon mukaan pääsemiseksi on keskittää voimavarat ensi kauden autoon mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, vaikka se tarkoittaakin, että tänä vuonna Lotus näyttää polkevan paikallaan tai liukuvan taaksepäin. Lotuksen tämän kauden auto on suunniteltu lyhyessä ajassa, pienen henkilökunnan voimin. Pakkohan siitä ensi kauden Lotuksesta on tulla tämänvuotista parempi, kun Lotuksella on nyt kohtalaisen kokoinen insinöörikaarti työskentelemässä, ja suunnitteluun ja tuulitunnelissa testaamiseen on käytettävissä paljon enemmän aikaa.
Tästä syystä pidän täysin realistisena näkemystä, että Kovalaisen ura lähtee mukavaan noususuuntaan jo ensi vuonna.