Kyllä se Heikilläkin oli hyvin tiedossa jo Lotukselle mennessään, että tällä kaudella Lotus on hidas. Ei tainnut Kovalainen kuitenkaan osata ennakoida, ettei sillä hitaallakaan autolla pääse ajamaan tosissaan, kun pitää jatkuvasti siirtyä radan reunaan antamaan kierroksella ohittaville tietä.
Ensi vuoden Lotus T128:n ei kuitenkaan pitäisi enää joutua kovin usein kierroksella ohitettavaksi, joten sen takia ei ainakaan tarvitse tallia vaihtaa. Gascoyne kommentoi hiljattain huhuja Kovalaisen Renaultille siirtymisestä kertomalla, että Heikillä on Lotuksella kolmen vuoden soppari, jossa sekä tallilla että kuljettajalla on jokaisen kilpailukauden päättyessä optio lopettaa pesti ennenaikaisesti. Gascoyne sanoi myös haluavansa pitää nykyiset Lotus-kuskit ensi kaudellakin.
Sinisten lippujen lisäksi Heikkiä tuntuu pännivän, kun ei ole saanut Silverstoneen tullutta Lotuksen autoa keventävää päivityspakettia toimimaan yhtä hyvin kuin tallikaverinsa. Trulli on kiitellyt parissa viimeisimmässä kisassa autoaan paremmaksi kuin aiemmin, kun taas Kovalainen on tuskaillut hukassa olevien säätöjensä kanssa. Heikki taisi todeta Hockenheimin jälkeen Turun Sanomille, että saattaa kokeilla Unkarissa vanhoja painavampia osia, koska kauden alkupuoliskon kisoissa auton tasapaino tuntui paremmalta.
Toivotaan, että loppukaudella tulee vielä kisoja, joissa turva-auto kokoaa pariin otteeseen autot tiukkaan rykelmään, jotta Kovalainenkin pääsee välillä kurvailemaan Lotuksellaan ilman sinisten lippujen jatkuvaa liehumista.