Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Rellun pitkään jatkuneesta ykköskuskimeiningistä oli kyse.
Ok, 2007 oli poikkeus Renulla. Johtui varmaankin siitä, että Heikki oli tulokas ja tallin kasvatti mut Fisicolla oli pitkä kokemus tallissa ja muutenkin. Aiemmin Alonso aikoina Trulli sai kenkää ku pisti vastaan ja Fisico oli "let Fernando pass for champ" asemassa. Viime vuosista tuskin tarvitsee edes mainita.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ok, 2007 oli poikkeus Renulla. Johtui varmaankin siitä, että Heikki oli tulokas ja tallin kasvatti mut Fisicolla oli pitkä kokemus tallissa ja muutenkin. Aiemmin Alonso aikoina Trulli sai kenkää ku pisti vastaan ja Fisico oli "let Fernando pass for champ" asemassa. Viime vuosista tuskin tarvitsee edes mainita.
Niin, kyllä minä enemmän näkisin, että Renaultilla oli Alonson aikana ykköskuskimeininki (jos ei välttämättä ihan ensimmäisestä vuodesta). Toki tänäkin vuonna, mutta jos Petrovin tulokset olisivat vertailukelpoisia Kubican kanssa, tilanne voisi olla toinen, kuten oli 2007. Fisico lähti tuolloin kauteen tallin ykköstoivona, mutta Heikki otti paikkansa paremmilla suorituksillaan alkutoilailujen jälkeen.

Vaikken siihen usko, että Kovalainen Kubican pystyisi samalla tavalla lyömään, en myöskään usko, että häntä tietoisesti Renaultilla sorsittaisiin. En siis usko samanlaiseen asemaan kuin McLarenilla. Mutta toisaalta, en myöskään usko että Heikki Lotukselta heti lähtee. Olenpas kovin uskoton. :D
 

formulaX

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
248
Rahallisesti varmaan olisi joka suuntaan hyvä diili, mutta Heikille se olisi taas yksi arvovaltatappio lisää. Nicemaniä pyöriteltäisiin taas isolla kauhalla julmassa kilpasopassa. Toisaalta taas mikäs sielä on pyöriessä. Sinällään Heikille se olisi taas yksi porras lähemmäksi kärkitalleja, joten Hekekin hyötyisisi.

Sinällään jos olisin Rellun tallipäälikkö niin olisin Quick-Nickin palkannu Kubican apupojaksi, mutta tommonen moottoridiili saattaa olla vielä parempi, jos saa kohtuu hyvän kuskin (Heikki) ilmaiseksi + rahaa väliin. Maksukuski siellä nyt enintään kakkosrattia vääntäisi muutenkin. Heikille taas huono, koska ajelemiset kiinni jossain moottoridiilis ja vakanssi 1b.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Se, että Kovalainen hyväksyttäisiin maksuna moottoreista olisi pikemminkin melkoinen kehu Heikkiä kohtaan kuin mikään arvovaltatappio. Juttu vaan kuulostaa kovasti jonkun mielikuvituksen tuotteelta, enkä usko moisesta edes keskustellun.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Se, että Kovalainen hyväksyttäisiin maksuna moottoreista olisi pikemminkin melkoinen kehu Heikkiä kohtaan kuin mikään arvovaltatappio. Juttu vaan kuulostaa kovasti jonkun mielikuvituksen tuotteelta, enkä usko moisesta edes keskustellun.
Tuosta jutusta tuli itselle lähinnä mieleen että 1+1=3. Liian hyvää ollakseen totta. Ei sillä etteikö formuloissa saattaisi Lotuksen lisäksi muitakin tiimejä olla, joita Heikin ajamiset kiinnostaa.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Manipe F1-sivusto on haastatellut Heikki Kovalaista ennen Britannian osakilpailua. Heikki vaikuttaa tyytyväiseltä Lotus-tallin tähänastiseen toimintaan ja ilmoittaa haluavansa voittaa maailmanmestaruuden Lotuksella. Tämän perusteella voi kai sanoa, ettei Kovalainen suunnittele tallin vaihtoa lähitulevaisuudessa. ;)

Heikki väittää, ettei Lotus hänen tietääkseen ole vielä päättänyt ensi vuoden moottorivalmistajaansa, mutta vihjaa että hydrauliikkaongelmiin tallilla on jo tiedossa ratkaisu ensi vuodeksi. Haastattelija kyselee myös kolarista Webberin kanssa Valenciassa sekä Kovalaisen tuntemuksia McLarenin ja Lotuksen eroista.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13766
Kiitos noista linkeistä, hippi.
Heikin menoa seuraan mielenkiinnolla vaikken mestaruuteen Lotuksella usko. Säännöllisemmin pisteitä keräämään voi hyvinkin yltää.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Jep, mukava lukea Heikin mietteitä. Heikkihän vaikuttaa "schumimaiselta" työmyyrältä. Mäkillä aamusta iltaan pakersi inssien kanssa ja istui simulaattorissa etsimässä ongelmiin ratkaisuja.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Heikin menoa seuraan mielenkiinnolla vaikken mestaruuteen Lotuksella usko. Säännöllisemmin pisteitä keräämään voi hyvinkin yltää.
Tämä Malesian Lotus vertautuu väistämättä parin vuoden takaiseen Force Indiaan -- sieltähän on siirtynyt pääsuunnittelijoita ja muita insinöörejä Lotukselle. Samoin ensi kauden Lotus T128 vertautuu lähtökohdiltaan viime vuoden Force India VJM02:een, joka oli alun perin Gascoynen suunnittelema. Tämän vuoden VJM03 on paranneltu versio VJM02:sta ja vaikuttaakin jo kohtalaisen hyvältä autolta. Gascoynen haasteena Lotuksella on nyt suunnitella T128:sta parempi auto kuin VJM02 oli, jotta T129 puolestaan voisi olla parempi kuin VJM03.

Kuten Heikki haastatteluissa järkevästi toteaa, tämänvuotisen Lotus T127:n perusteella ei vielä voi päätellä onko Lotuksessa tulevaisuuden mestaruusainesta, mutta ensi vuoden Lotus T128 antanee siitä jo huomattavasti paremman käsityksen.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Jep, mukava lukea Heikin mietteitä. Heikkihän vaikuttaa "schumimaiselta" työmyyrältä. Mäkillä aamusta iltaan pakersi inssien kanssa ja istui simulaattorissa etsimässä ongelmiin ratkaisuja.
Hamiltonin ajotyyliähän se Heikki taisi simulaattorissa opetella, mutta ei se ahkerasta harjoittelusta huolimatta sitten kuitenkaan loppujen lopuksi luonnistunut. Muistelen, että joskus viime kauden jälkipuoliskolla huonosti menneen kisan jälkeen McLaren määräsi Kovalaiselle pikaisesti lisäpäiviä simulaattorissa samaan aikaan kun Hamilton matkasi tyttöystävineen lomailemaan aurinkosaarille, joten painetta työntekoon on kyllä tullut tallinkin puolelta.

Formula 1:n virallisella sivustolla McLarenin insinööri Jonathan Neale kertoi 2009 pariinkin otteeseen, ettei autoon tarvitse tehdä muutoksia kuljettajien ajotyylien huomioimiseksi, koska Heikillä ja Lewisilla on samanlaiset ajotyylit. Heikki puolestaan kertoi haastatteluissa suomalaiselle lehdistölle, että ero Hamiltoniin syntyy erilaisista ajotyyleistä ja auton sopimattomuudesta hänen omalle ajotyylilleen.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Formula 1:n virallisella sivustolla McLarenin insinööri Jonathan Neale kertoi 2009 pariinkin otteeseen, ettei autoon tarvitse tehdä muutoksia kuljettajien ajotyylien huomioimiseksi, koska Heikillä ja Lewisilla on samanlaiset ajotyylit. Heikki puolestaan kertoi haastatteluissa suomalaiselle lehdistölle, että ero Hamiltoniin syntyy erilaisista ajotyyleistä ja auton sopimattomuudesta hänen omalle ajotyylilleen.
Se oli kyllä outo se Nealen haastattelu, kun McLarenin puoleltakin aikaisemmin oli jo myönnetty että pojilla on erilaiset tyylit. Selitti ummet ja lammet kuinka samanlaiset tyylit Heikillä ja Lewisilla on, vasta sivulauseessa sitten myönsi että onhan niitä eroavuuksiakin...

Kai siinä piti puolustaa firman linjaa, eikä saanut millään myöntää että auto sopii paremmin Lewisille. At McLaren we have tis ting called reilu meininki.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Se oli kyllä outo se Nealen haastattelu, kun McLarenin puoleltakin aikaisemmin oli jo myönnetty että pojilla on erilaiset tyylit. Selitti ummet ja lammet kuinka samanlaiset tyylit Heikillä ja Lewisilla on, vasta sivulauseessa sitten myönsi että onhan niitä eroavuuksiakin...

Kai siinä piti puolustaa firman linjaa, eikä saanut millään myöntää että auto sopii paremmin Lewisille. At McLaren we have tis ting called reilu meininki.
McLarenilla heitettiin reilu peli ja urheilullisuus romukoppaan (viimeistään) 2007. Toki sille tehdään edelleen ns. lip serviceä, eli retoriikassa se näkyy vieläkin. Neale oli muuten yksi niistä McLarenin pääjehuista joka ryvettyi vakoiluskandaalissa. Mikä tahansa oikea urheilulaji olisi antanut kaverille elinikäisen bannin (toimitsijakiellon). Neale muistaakseni saikin myös mojovat sakot (italialaiselta?) oikeudelta toimistaan, jotka McLaren hänen puolestaan kuitenkin maksoi. Neale ei ollut ainoa, niitä oli yksi tai kaksi muutakin McLarenin pääjehua joiden sakot McLaren myös sitten maksoi.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14970
McLarenilla osataan kyllä pelit ja temput... tästä vielä puuttuisi se, että varsin pian muuan Flavio tulisi Ferrarille.:D
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18428
Mitä Kovalainen sanoo Renault-huhuista?

Suomalaiskuljettaja ei MTV3:n haastattelussa suostunut kuitenkaan valottamaan ensi kauden sopimusneuvottelujaan. Kovalaisella on vielä seuraavat kaksi vuotta Lotus-sopimusta jäljellä.

- Huhuja on paljon. Tämä on ihan normaalia kesä-, heinä, elokuuta, että kuskeja viedään paikasta toiseen. Minun tilanteestani ei ole mitään kerrottavaa tällä hetkellä. Keskitytään vain Hockenheimiin ja keskitytään kehittämään Lotusta ja tallia. Sillä rintamalla ei ole sen kummemmin mitään kommentoitavaa. Katsotaan, mitä tapahtuu, Kovalainen tyytyi toteamaan.

Renault-huhut ovat seurausta Kovalaisen hyvistä otteista tällä kaudella.

- Onhan se ihan kiva, että tuollaisia huhuja ja juttuja tulee, Heikki myöntää.

Kovalainen uskoo Lotus-autonsa toimivan hyvin tulevana viikonloppuna Saksan Hockenheimissa.

- Ne päivitykset, jotka autoihimme tehtiin ennen Silverstonea, eivät siellä päässeet oikein edukseen, joten odotan niiden toimivan tällä radalla paremmin. Siellä oli paljon nopeita mutkia ja auton ajokorkeus piti olla vähän normaalia korkeampi, mutta täällä voidaan ajaa matalammalla ajokorkeudella ja silloin voimme hyödyntää uutta pohjalevyämme paremmin. On vaikea sanoa, kuinka paljon saamme täällä etua, mutta pienikin etu on aina parempi kuin ei etua lainkaan, Kovalainen arvioi.

(MTV3)
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Saksan osakilpailussa ei päästy vertailemaan Kovalaisen ja Trullin kisavauhtia, koska Lotus-kuskeilla oli erilaiset rengasstrategiat ja Jarno keskeytti jo alkukierroksilla. Heikin strategia näytti toimivan, sillä hän pääsi varikkokäyntinsä jälkeen Virginien imuun kun Virgineillä oli vielä renkaanvaihto suorittamatta. Kovemmilla renkailla Heikin Lotus näytti kulkevan kisassa aikalailla samaa vauhtia kuin Virginit. Heikillä oli epäonnea kilpailun loppuvaiheissa, kun de la Rosan Sauber tuli mutkaan Heikin kannalta pimeästä kulmasta takaapäin ja autot törmäsivät niin, että Kovalaisen täytyi keskeyttää.

Kovalainen sai ajettua Saksan osakilpailussa enemmän kisakierroksia kuin Trulli, joten lasken tämän kisan Kovalaisen eduksi. Heikki johtaa nyt tallikaveriaan kilpailusuorituksissa ja Jarno puolestaan aika-ajotuloksissa.

Lotus-kuskien välinen kisa Saksan GP:n jälkeen
Aika-ajot: Kovalainen 5 -- Trulli 6
Kilpailut: Kovalainen 6 -- Trulli 5
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Ei ole Lotuksella vielä ihan homma hallussa noiden kierroksella ohitettavien kanssa. En tietenkään tiedä tarkasti mitä siellä on puhuttu radiossa, mutta olisi tietenkin ihan hyvä jos kuskille kerrottaisiin takana olevien tilanne, eli montako siellä on seuraavassa jonossa tulemassa ohi. Heikkihän sanoi että hän näki peileistään takana vain yhden Williamsin ja yritti päästää tämän ohi, mutta ei nähnyt että suoraan Williamsin takana oli myös Sauber.

Kisainssi voisi esimerkiksi varmuuden vuoksi tiedottaa kuskille, että "seuraavaksi ohi on tulossa kaksi autoa, ajavat ihan peräkkäin. Muista siis varoa molempia autoja kun päästät ohi."
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös