WebSlave
Trackman
- Liittynyt
- 9.2.2005
- Viestit
- 29660
Rellun pitkään jatkuneesta ykköskuskimeiningistä oli kyse.McLarenilla, kuten mainitsin, Hamilton oli aina ykköskuski.
Rellun pitkään jatkuneesta ykköskuskimeiningistä oli kyse.McLarenilla, kuten mainitsin, Hamilton oli aina ykköskuski.
Ok, 2007 oli poikkeus Renulla. Johtui varmaankin siitä, että Heikki oli tulokas ja tallin kasvatti mut Fisicolla oli pitkä kokemus tallissa ja muutenkin. Aiemmin Alonso aikoina Trulli sai kenkää ku pisti vastaan ja Fisico oli "let Fernando pass for champ" asemassa. Viime vuosista tuskin tarvitsee edes mainita.Rellun pitkään jatkuneesta ykköskuskimeiningistä oli kyse.
Niin, kyllä minä enemmän näkisin, että Renaultilla oli Alonson aikana ykköskuskimeininki (jos ei välttämättä ihan ensimmäisestä vuodesta). Toki tänäkin vuonna, mutta jos Petrovin tulokset olisivat vertailukelpoisia Kubican kanssa, tilanne voisi olla toinen, kuten oli 2007. Fisico lähti tuolloin kauteen tallin ykköstoivona, mutta Heikki otti paikkansa paremmilla suorituksillaan alkutoilailujen jälkeen.Ok, 2007 oli poikkeus Renulla. Johtui varmaankin siitä, että Heikki oli tulokas ja tallin kasvatti mut Fisicolla oli pitkä kokemus tallissa ja muutenkin. Aiemmin Alonso aikoina Trulli sai kenkää ku pisti vastaan ja Fisico oli "let Fernando pass for champ" asemassa. Viime vuosista tuskin tarvitsee edes mainita.
Tuosta jutusta tuli itselle lähinnä mieleen että 1+1=3. Liian hyvää ollakseen totta. Ei sillä etteikö formuloissa saattaisi Lotuksen lisäksi muitakin tiimejä olla, joita Heikin ajamiset kiinnostaa.Se, että Kovalainen hyväksyttäisiin maksuna moottoreista olisi pikemminkin melkoinen kehu Heikkiä kohtaan kuin mikään arvovaltatappio. Juttu vaan kuulostaa kovasti jonkun mielikuvituksen tuotteelta, enkä usko moisesta edes keskustellun.
Tämä Malesian Lotus vertautuu väistämättä parin vuoden takaiseen Force Indiaan -- sieltähän on siirtynyt pääsuunnittelijoita ja muita insinöörejä Lotukselle. Samoin ensi kauden Lotus T128 vertautuu lähtökohdiltaan viime vuoden Force India VJM02:een, joka oli alun perin Gascoynen suunnittelema. Tämän vuoden VJM03 on paranneltu versio VJM02:sta ja vaikuttaakin jo kohtalaisen hyvältä autolta. Gascoynen haasteena Lotuksella on nyt suunnitella T128:sta parempi auto kuin VJM02 oli, jotta T129 puolestaan voisi olla parempi kuin VJM03.Heikin menoa seuraan mielenkiinnolla vaikken mestaruuteen Lotuksella usko. Säännöllisemmin pisteitä keräämään voi hyvinkin yltää.
Hamiltonin ajotyyliähän se Heikki taisi simulaattorissa opetella, mutta ei se ahkerasta harjoittelusta huolimatta sitten kuitenkaan loppujen lopuksi luonnistunut. Muistelen, että joskus viime kauden jälkipuoliskolla huonosti menneen kisan jälkeen McLaren määräsi Kovalaiselle pikaisesti lisäpäiviä simulaattorissa samaan aikaan kun Hamilton matkasi tyttöystävineen lomailemaan aurinkosaarille, joten painetta työntekoon on kyllä tullut tallinkin puolelta.Jep, mukava lukea Heikin mietteitä. Heikkihän vaikuttaa "schumimaiselta" työmyyrältä. Mäkillä aamusta iltaan pakersi inssien kanssa ja istui simulaattorissa etsimässä ongelmiin ratkaisuja.
Se oli kyllä outo se Nealen haastattelu, kun McLarenin puoleltakin aikaisemmin oli jo myönnetty että pojilla on erilaiset tyylit. Selitti ummet ja lammet kuinka samanlaiset tyylit Heikillä ja Lewisilla on, vasta sivulauseessa sitten myönsi että onhan niitä eroavuuksiakin...Formula 1:n virallisella sivustolla McLarenin insinööri Jonathan Neale kertoi 2009 pariinkin otteeseen, ettei autoon tarvitse tehdä muutoksia kuljettajien ajotyylien huomioimiseksi, koska Heikillä ja Lewisilla on samanlaiset ajotyylit. Heikki puolestaan kertoi haastatteluissa suomalaiselle lehdistölle, että ero Hamiltoniin syntyy erilaisista ajotyyleistä ja auton sopimattomuudesta hänen omalle ajotyylilleen.
McLarenilla heitettiin reilu peli ja urheilullisuus romukoppaan (viimeistään) 2007. Toki sille tehdään edelleen ns. lip serviceä, eli retoriikassa se näkyy vieläkin. Neale oli muuten yksi niistä McLarenin pääjehuista joka ryvettyi vakoiluskandaalissa. Mikä tahansa oikea urheilulaji olisi antanut kaverille elinikäisen bannin (toimitsijakiellon). Neale muistaakseni saikin myös mojovat sakot (italialaiselta?) oikeudelta toimistaan, jotka McLaren hänen puolestaan kuitenkin maksoi. Neale ei ollut ainoa, niitä oli yksi tai kaksi muutakin McLarenin pääjehua joiden sakot McLaren myös sitten maksoi.Se oli kyllä outo se Nealen haastattelu, kun McLarenin puoleltakin aikaisemmin oli jo myönnetty että pojilla on erilaiset tyylit. Selitti ummet ja lammet kuinka samanlaiset tyylit Heikillä ja Lewisilla on, vasta sivulauseessa sitten myönsi että onhan niitä eroavuuksiakin...
Kai siinä piti puolustaa firman linjaa, eikä saanut millään myöntää että auto sopii paremmin Lewisille. At McLaren we have tis ting called reilu meininki.