Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Aika-ajot: Kovalainen 4 -- Trulli 5
Kilpailut: Kovalainen 5 -- Trulli 4

Kauden puolivälin lähestyessä Lotus-kuskien keskinäinen kisailu kiristyy. Jarno on ilmaissut tyytyväisyytensä uuteen Lotus-runkoonsa, joka on Oskari Saaren kyselyjen perusteella samanlainen kuin Heikinkin käytössä oleva auton kori.

Valenciassa Trullille osuivat onnistuneet säädöt sekä aika-ajoon että kilpailuun. Kovalainen ei löytänyt ihannesäätöjä aika-ajoon, mutta täydellä tankilla kisassa ajettaessa Heikki oli taas tyytyväinen autoonsa. Harmi, että Kovalaisen kisa katkesi jo alkuvaiheissa kolariin Webberin kanssa, mutta oli kuitenkin onni onnettomuudessa ettei kumpikaan loukkaantunut, kun Mark innostui näyttämään miten F1-autolla heitetään hilpeä puolivoltti.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mikähän lienee Heikin auton rungon kunto Valencian paiskomisen jälkeen? Millähän aikataululla Lotus ehtisi hänelle uutta runkoa toimittaa?
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Mikähän lienee Heikin auton rungon kunto Valencian paiskomisen jälkeen? Millähän aikataululla Lotus ehtisi hänelle uutta runkoa toimittaa?
Eikös Heikki antanut sen hänelle alunperin tarkoitetun uuden rungon Trullille tähän kisaan jotta Trullille tulisi parempi mieli, joten luulisi olevan muutenkin tulossa se uusi auto Heikillekin jo seuraavaan kisaan? Onneksi oli sitten Trullilla se uusi auto, ettei tullut kiire tehdä kahta uutta runkoa seuraavaan kisaan.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Harmi, että Kovalaisen kisa katkesi jo alkuvaiheissa kolariin Webberin kanssa, mutta oli kuitenkin onni onnettomuudessa ettei kumpikaan loukkaantunut, kun Mark innostui näyttämään miten F1-autolla heitetään hilpeä puolivoltti.
Christian Fittipaldi pisti aikanaan paremmaksi. Maaliintulo ei tuon tyylikkäämmäksi oikein enää voi tulla:

http://www.youtube.com/watch?v=XETRrZHvL4k
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Eikös Heikki antanut sen hänelle alunperin tarkoitetun uuden rungon Trullille tähän kisaan jotta Trullille tulisi parempi mieli, joten luulisi olevan muutenkin tulossa se uusi auto Heikillekin jo seuraavaan kisaan? Onneksi oli sitten Trullilla se uusi auto, ettei tullut kiire tehdä kahta uutta runkoa seuraavaan kisaan.
Heikki oli tyytyväinen autoonsa, Trulli ei, joten Gascoyne teki päätöksen antaakin uuden rungon Trullille, vaikka sen alunperin piti mennä Heikille. Jarno kuitenkin sanoi ettei halua runkoa ellei asialla ole Heikin itsensä suostumusta. Ja sen Heikki sitten antoi. Eli oikeastaan se oli Jarno, joka ajatteli tallikaverin hyvää mieltä. Hän ei halunnut Kovalaisen tuntevan itseään kakkoskuskiksi.

Niin sitä minä tässä lähinnä ajattelin, että minkälaisella aikataululla Lotus kykenee noita runkoja tuottamaan. No, seuraavaan kisaan on sentään kaksi viikkoa.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Gascoyne taisi mainita uuden rungon käyttöönotosta tiedottaessaan, että kuskit ovat hänen puolestaan vapaita vuorottelemaan sen käyttöä. Jarno on jo käyttänyt uutta runkoa Valenciassa, joten herrasmiehenä Jarno luovuttanee rungon mielihyvin Heikin käyttöön Silverstonessa. ;)

Eiköhän siitä aikanaan kerrota, jos Kovalaisen auton runkoon on tullut jotain vikaa. Trullinkin Lotus taisi selvitä runko ehjänä näyttävästä kolarista Monacossa.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Osumahan tuli takaosaan, joten rungon ei pitäisi siinä tärveltyä. Välissä on kuitenkin vaihdelaatikko, moottori ja törmäysenergiaa vaimentava rakenne.

Rungon ehtii periaatteessa tehdä kahdessa viikossa, mutta siihen vaadittavia resursseja käytetään moniin muihinkin osiin, eli tuotantosuunnitelmat tämä sotkisi. En kuitenkaan usko, että moiseen on syytä. Ylipäätään tähän Trullin "uuteen" runkoon on suhtauduttu kovin ihmeellisesti kun eroa Heikin vastaavaan ei tosiaan ole kuin iässä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Osumahan tuli takaosaan, joten rungon ei pitäisi siinä tärveltyä. Välissä on kuitenkin vaihdelaatikko, moottori ja törmäysenergiaa vaimentava rakenne.
Niin ajattelinkin enemmän damagea tulleen siitä keulan osumisesta radan reunusbetoniin. Mutta kun tuon nyt katsoin uudelleen, niin eipä se niin voimakkaasti törmännytkään, lähinnä vain niisti keulapalan pois.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Heikki Kovalainen näpäytti McLarenia

Ei ole mikään salaisuus, ettei Kovalainen tuntenut McLaren-vuosinaan saavansa tasa-arvoista kohtelua brittitallin kultapojan, Lewis Hamiltonin kanssa. Nyt kaikki on toisin, kun palkan maksaa uutuustalli Lotus ja rinnalla ajaa italialainen Jarno Trulli.

Hollantilaisen formule1.nl-sivuston haastattelussa Kovalainen antoi vielä pienen näpäytyksen entisen tallinsa suuntaan.

- Lotuksella kaikki tuntuu paremmalta, Kovalainen rankkasi.

- Verrattuna aikaani McLarenilla, minulla on nyt paljon vahvempi tunne siitä, että asiat ovat hallinnassani. Käytännössä jokaisessa kisassa olen sataprosenttisen varma, millaiset säädöt tarvitsen autoon... ja insinöörit ymmärtävät ja uskovat minuun, hän perusteli.

McLarenin aikana Kovalainen jäi auttamatta mestaruuden toissavuonna valloittaneen Hamiltonin varjoon. Mutta suomussalmelainen ei valittanut, sen sijaan hän nieli monien asiantuntijoiden mielestä kohtelunsa ehkä liiankin suotuisasti.

Nyt Kovalainen myöntää, että asiat olisi voinut tehdä edelliskausina toisinkin.

- En pidä valittamisesta, mutta jos olisin silloin tiennyt, mitä tiedän nyt, olisin tehnyt monia asioita toisella tavalla.

Siinä missä Trulli on jo alkanut tuskastua pistetaiston sijaan pelkkään auton kehitystyöhön ja vihjaillut mahdollisella lähdöllään, Kovalainen vaikuttaa erityisen sitoutuneelta talliin.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
No onpa "näpäytys" :rolleyes:

Päinvastoin, kertoo ennemminkin siitä, että olisi avannut sanaisen arkkunsa ja vaatinut itselleenkin jotain, niin olis saanut ehkä jotain. Urahan kuitenkin loppui ja sai kaikenlisäksi kohtuullisen kolauksen McLarenin leivissä :( Hiirulainen oli täys renki parin vuoden ajan Lewisille. Toki sellaisen McLaren halusikin Alonso jupakan jälkeen, että tavallaan halutessaan Heikki fanit voivat osoittaa syyttävällä sormella herra Fernandoa :D
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
No onpa "näpäytys"
Artikkelissa oletettu "näpäytys" liittynee siihen, että Kovalaisen kokemusten mukaan Lotuksella kuunnellaan kuljettajan toiveita paremmin kuin McLarenilla. Heikin lausunto ei mairittele McLarenin insinöörejä. Kommentti siitä, että Kovalainen olisi tehnyt asioita toisin McLarenilla jos olisi tiennyt minkä nyt tietää, voi tietysti viitata siihenkin, että McLarenilla luvattiin Heikille parempaa kohtelua tulevaisuudessa mikäli Heikki alistuu tilapäisesti kakkoskuskiksi, mutta lupauksia ei sitten koskaan lunastettu.

Urahan kuitenkin loppui
Heikki Kovalaisen ura jatkuu Lotuksella, jossa insinöörit muuttavat autoa Heikin haluamaan suuntaan, sen sijaan että passittaisivat Heikin simulaattoriin opettelemaan tallikaverin ajotyyliä, kuten McLarenilla tehtiin. Ymmärrettävistä syistä Lotus on tällä kaudella hidas, mutta on täysin realistista odottaa Lotuksen olevan ensi vuonna merkittävästi kilpailukykyisempi.

Mike Gascoyne on uhonnut, että ensi kaudella Lotus taistelee pistesijoista kauden alusta alkaen. Minä en usko Gascoynen taitoihin ihan yhtä paljon kuin Gascoyne itse, mutta kauden 2011 loppupuoliskolla odotan Heikin ajavan pisteille useamman kerran. :)
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Mike Gascoyne on uhonnut, että ensi kaudella Lotus taistelee pistesijoista kauden alusta alkaen. Minä en usko Gascoynen taitoihin ihan yhtä paljon kuin Gascoyne itse, mutta kauden 2011 loppupuoliskolla odotan Heikin ajavan pisteille useamman kerran. :)
Kuten kaudella 2009 McLarenilla vai?
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Artikkelissa oletettu "näpäytys" liittynee siihen, että Kovalaisen kokemusten mukaan Lotuksella kuunnellaan kuljettajan toiveita paremmin kuin McLarenilla. Heikin lausunto ei mairittele McLarenin insinöörejä.

Heikki Kovalaisen ura jatkuu Lotuksella, jossa insinöörit muuttavat autoa Heikin haluamaan suuntaan, sen sijaan että passittaisivat Heikin simulaattoriin opettelemaan tallikaverin ajotyyliä, kuten McLarenilla tehtiin.
Juu, tarkoitukseni olikin kirjoittaa, että ura loppui McLarenilla. Toki jatkuu Lotuksella ja hyvä niin.

Se tuskin pitää paikkaansa, etteikö Macillä kuunneltaisi kuljettajan toiveita. Heikkiä siellä ei tosin kuunneltu mut onko se McLarenin inssien vika vai Heikin? Kyllähän jopa tuosta jutusta saa sen kuvan, että Heikki itsekkin pitää itseään ainakin osittain syyllisenä siihen, ettei saanut ääntään kuuluviin.

Aidon ja kunnollisen taistelijaluonteen omaava kuljettaja ei ole koskaan tyytyväinen jos joutuu ajelemaan jämäpisteistä jos niistäkään. Sen näkee esim. Jarnon naamasta. Heikistä ei tätä taistelijaa näytä löytyvän kirveelläkään ja sitä ei joku maikkarin mainos muuta.
 
Viimeksi muokattu:

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Heikki Kovalainen näpäytti McLarenia

Ei ole mikään salaisuus, ettei Kovalainen tuntenut McLaren-vuosinaan saavansa tasa-arvoista kohtelua brittitallin kultapojan, Lewis Hamiltonin kanssa. Nyt kaikki on toisin, kun palkan maksaa uutuustalli Lotus ja rinnalla ajaa italialainen Jarno Trulli.

Hollantilaisen formule1.nl-sivuston haastattelussa Kovalainen antoi vielä pienen näpäytyksen entisen tallinsa suuntaan.

- Lotuksella kaikki tuntuu paremmalta, Kovalainen rankkasi.

- Verrattuna aikaani McLarenilla, minulla on nyt paljon vahvempi tunne siitä, että asiat ovat hallinnassani. Käytännössä jokaisessa kisassa olen sataprosenttisen varma, millaiset säädöt tarvitsen autoon... ja insinöörit ymmärtävät ja uskovat minuun, hän perusteli.

McLarenin aikana Kovalainen jäi auttamatta mestaruuden toissavuonna valloittaneen Hamiltonin varjoon. Mutta suomussalmelainen ei valittanut, sen sijaan hän nieli monien asiantuntijoiden mielestä kohtelunsa ehkä liiankin suotuisasti.

Nyt Kovalainen myöntää, että asiat olisi voinut tehdä edelliskausina toisinkin.

- En pidä valittamisesta, mutta jos olisin silloin tiennyt, mitä tiedän nyt, olisin tehnyt monia asioita toisella tavalla.

Siinä missä Trulli on jo alkanut tuskastua pistetaiston sijaan pelkkään auton kehitystyöhön ja vihjaillut mahdollisella lähdöllään, Kovalainen vaikuttaa erityisen sitoutuneelta talliin.
Taas näitä uutisia mitkä ei ketään kiinnosta ja tuntee myötähäpeää Heikkiä kohtaan. Siiryttään "moottoripyörästä mopediin" niin kai siinä nyt homma pysyy paremmin hanskassa ja ihan sama vaikka homma ei olisikaan omissa halluissa kun ajellaan hännillä.
 
Viimeksi muokattu:

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Se tuskin pitää paikkaansa, etteikö Macillä kuunneltaisi kuljettajan toiveita. Heikkiä siellä ei tosin kuunneltu mut onko se McLarenin inssien vika vai Heikin? Kyllähän jopa tuosta jutusta saa sen kuvan, että Heikki itsekkin pitää itseään ainakin osittain syyllisenä siihen, ettei saanut ääntään kuuluviin.
Toisaalta Kovalainen oli tietysti vaikeassa tilanteessa McLarenilla. Olisiko Heikin pitänyt iskeä nyrkkiä pöytään ja uhata lähtevänsä Ferrarille? Olisivat nauraneet McLarenilla kylkensä kipeiksi. Alonso tosin lähti McLarenilta kun ei ollut tyytyväinen kohteluunsa, mutta Alonso onkin kaksinkertainen maailmanmestari, toisin kuin Kovalainen. Ja oliko se Renaultille paluu niin kovin onnistunut ratkaisu Alonsollekaan?

Artikkelin pointti on kuitenkin se, että Heikki on toistaiseksi ollut tyytyväisempi Lotuksella kuin McLarenilla, koska yhteistyö Lotuksen inssien kanssa luistaa paremmin ja Heikki tuntee itsellään olevan enemmän sananvaltaa auton säätämisessä mieleisekseen. Toisin sanoen tallin vaihto on tuonut Heikin kannalta jotain myönteistäkin tullessaan, vaikka monet luulivat sen olleen Kovalaiselle musertava katastrofi. Nopeutta Lotukselta tietysti puuttuu, mutta tässäkin suhteessa on odotettavissa parempaa jo ensi vuodeksi.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Taas näitä uutisia mitkä ei ketään kiinnosta ja tuntee myötähäpeää Heikkiä kohtaan. Siiryttään "moottoripyörästä mopediin" niin kai siinä nyt homma pysyy paremmin hanskassa ja ihan sama vaikka homma ei olisikaan omissa halluissa kun ajellaan hännillä.
Eiköhän pääpointti tuossa Heikin jutussa ole kuinka kuljettajan toivomuksia ja ajatuksia kuunnellaan ja yritetään toteuttaa.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Toisaalta Kovalainen oli tietysti vaikeassa tilanteessa McLarenilla. Olisiko Heikin pitänyt iskeä nyrkkiä pöytään ja uhata lähtevänsä Ferrarille? Olisivat nauraneet McLarenilla kylkensä kipeiksi. Alonso tosin lähti McLarenilta kun ei ollut tyytyväinen kohteluunsa, mutta Alonso onkin kaksinkertainen maailmanmestari, toisin kuin Kovalainen. Ja oliko se Renaultille paluu niin kovin onnistunut ratkaisu Alonsollekaan?

Artikkelin pointti on kuitenkin se, että Heikki on toistaiseksi ollut tyytyväisempi Lotuksella kuin McLarenilla, koska yhteistyö Lotuksen inssien kanssa luistaa paremmin ja Heikki tuntee itsellään olevan enemmän sananvaltaa auton säätämisessä mieleisekseen. Toisin sanoen tallin vaihto on tuonut Heikin kannalta jotain myönteistäkin tullessaan, vaikka monet luulivat sen olleen Kovalaiselle musertava katastrofi. Nopeutta Lotukselta tietysti puuttuu, mutta tässäkin suhteessa on odotettavissa parempaa jo ensi vuodeksi.
No onhan sitä nyt muitakin keinoja kuin uhkailu, ei tässä nyt missään lastentarhassa olla :rolleyes:

Toki Heikin on varmaan helpompi olla jo siitäkin syystä, ettei ole selkeästi häviämässä toiselle. Se oli varmaan henkisesti rankkaa Macillä ku ei saanut ääntään riittävästi kuuluviin ja piti silti yrittää psyykata itseään uskomaan, että kaikki on kunnossa.

Eiköhän pääpointti tuossa Heikin jutussa ole kuinka kuljettajan toivomuksia ja ajatuksia kuunnellaan ja yritetään toteuttaa.
McLarenillako ei olisi näin tehty jos Heikki olisi vaatinut? En jaksa uskoa näihin varsinaisiin sapotaasi tarinoihin. No renkaat meni kerran väärinpäin mut nämäkin johtuu siitä, ettei Heikki saanut ääntään kuuluviin. Jos piipittää nurkassa, toisen viedessä kaiken huomion, ei tulekkaan saamaan mitään. Ja tämän Heikki tuo itsekin ilmi. Jos sanoo, että olisi toiminut toisin, jos olisi tiennyt. Eikö se kerro jotain?

Kummasti ne McLarenilla sai Montoyan ja DC:n autot kuitenkin kulkemaan, vaikka osittain kakkosena olivatkin. Ei se tiimi yhtäkkiä muutu Ferrarityyliseksi, ellei kuljettaja ole selkeästi hiljaisempaa tai vaatimattomampaa sorttia.

On toki syytä Macissäkin, kun eivät huolehtineet toisesta mutta toisen tyyppinen kuski olisi tuonut sen äänensä kuuluviin. Vai kuvitteletteko, että Monty olisi hiljaa nurkassa yrittänyt piipittää ku ei saa haluamaansa? Ja turha vetää että no kato miten kävi Montylle. Sama kävi Heikillekin sanomatta mitään. Joten kumpiko oli turhempaa?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös