Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Zaikom sanoi:
Rosbergi on ehkä Heikkiäkin nopeampi, mutta tekee enemmän virheitä vaikeissa tilanteissa. Miten on selitettävissä että Heikki sai viime kaudella Nicoa enemmän pisteitä?
Renault'n parempaa luotettavuutta ja osin tuuriakin syyttäisin ennemmin kuin Nicon virheitä. Nico keskeytti kahdesti kuutossijalta (Malesia ja USA) ja Kanadassa sai ilman omaa syytään rangaistuksen, jota ilman olisi ollut todennäköisesti palkintopallilla. Lisäksi Japani ja Kiina menivät tekniikan takia, joskin niiden kohdalla lopputuloksen arvailu on hankalampaa.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Zaikom sanoi:
Rosbergi on ehkä Heikkiäkin nopeampi, mutta tekee enemmän virheitä vaikeissa tilanteissa. Miten on selitettävissä että Heikki sai viime kaudella Nicoa enemmän pisteitä?
Ehkä juuri tuosta syystä. Eli sadekelin kisoja ku otin pari (Nyrre, Fuji ja Kiina) niin eroa tulee Heikin hyväksi 9 pinnaa, kun kokonaispisteissä ero on 10. En kyllä tiedä onko kaikki kuskista kiinni, mutta Nyrre tais mennä omaan mokaan Nicolla.

Tilastoja ku kattoo nii Heikki on ajanu aikalailla jokatoine kisa 8 tai 7 ja sitte tuo Fujin kakkossija. Nicolla näyttää olevan ensimmäinen puolisko kaudesta suht laiha (pari keskeytystä), toisella puoliskolla 7 ja 6 sijoja useampia ja sitte Brasilian 4 sija. En tiiä kehittykä Williams kauden lopulla vai mistä johtuu, mutta vauhtia näytti löytyvän Nicolle vasta kauden lopulla tasaiseen tahtiin.

En siis ota kantaa kumpi on nopeampi tai parempi, en oikeastaan osaisi sanoa edes.

EDIT: Bobakki näyttäs muistavan yksityiskohdat paremmin.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Bobakki sanoi:
Renault'n parempaa luotettavuutta ja osin tuuriakin syyttäisin ennemmin kuin Nicon virheitä. Nico keskeytti kahdesti kuutossijalta (Malesia ja USA) ja Kanadassa sai ilman omaa syytään rangaistuksen, jota ilman olisi ollut todennäköisesti palkintopallilla. Lisäksi Japani ja Kiina menivät tekniikan takia, joskin niiden kohdalla lopputuloksen arvailu on hankalampaa.
Kanadan kisasta minulle ei Rosbergista jäänyt muuta mieleen, kuin yhteispyörähdys Trullin kanssa :) Ei siis mikään loistava kisa, vaikka tuurilla oliskin tulosta voinut tulla.

Mutta siis mielestäni Rosbergin olisi viime kaudella ilman muuta pitänyt pystyä Heikin edelle. Muutama tekninen vika jämäpisteiltä ei muuta kokonaiskuvaa. Kyllä siellä oli monen monta heikkoa kisaa jotka meni Nicon omaan piikkiin, vaikka periaatteessa vauhtia olikin.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Zaikom sanoi:
Kanadan kisasta minulle ei Rosbergista jäänyt muuta mieleen, kuin yhteispyörähdys Trullin kanssa :) Ei siis mikään loistava kisa, vaikka tuurilla oliskin tulosta voinut tulla.

Mutta siis mielestäni Rosbergin olisi viime kaudella ilman muuta pitänyt pystyä Heikin edelle. Muutama tekninen vika jämäpisteiltä ei muuta kokonaiskuvaa. Kyllä siellä oli monen monta heikkoa kisaa jotka meni Nicon omaan piikkiin, vaikka periaatteessa vauhtia olikin.
Trullin kanssa pyörähtely tapahtui sen jälkeen kun Nico oli saanut rangaistuksen. Se taas johtui siitä, että SC tuli radalle juuri samaan aikaan kun Nicon oli pysähdyttävä ja suljetulla varikolla käynti toi stop and gon. Tuurista ei ollut kyse, Nico olisi ansainnut palkintopallipaikan.

Ei se monen monta ollut lainkaan enempää kuin mitä Heikki tyri omia kisojaan. Mitä tulee vaikeisiin oloihin, niin Nürburgring oli oma moka, mutta sinunkin mielessäsi varmasti pyörivät Japanin spinnailut johtuivat TC:n pettämisestä. Kiinassa taas tuli rengasrikko ilman omaa syytä, jonka jälkeen talli vielä laittoi väärät renkaat alle.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Bobakki sanoi:
Mitä tulee vaikeisiin oloihin, niin Nürburgring oli oma moka
Enkä minä sitä Nürburgringin jokeen liukastumistakaan yksistään kuskin piikkiin laittaisi, vaikka toki tilannenopeus oli olosuhteisiin liian suuri. Olosuhteet (eli radalla olleen veden määrä kyseisessä kohdassa) eivät vain olleet kuskin tiedossa.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Eikä nyt sitten unohdeta niitä Heikin toilailuja kauden alussa... Jotenkin mulla on ollut jo pitkään sellanen fiilis, että Heikin mokat painetaan helpommin villaisella sen takia, että ne tapahtuivat kauden alussa. Tokihan se on aina tulevaisuuden kannalta positiivista, että virheistä oppii mutta jos puhutaan yhden kauden suorituksista ja verrataan niitä toisen kuskin vastaaviin, niin on ihan yhdentekevää missä vaiheessa kautta virheet ovat tapahtuneet. Kausi on aina kokonaisuus.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Revolt sanoi:
Eikä nyt sitten unohdeta niitä Heikin toilailuja kauden alussa... Jotenkin mulla on ollut jo pitkään sellanen fiilis, että Heikin mokat painetaan helpommin villaisella sen takia, että ne tapahtuivat kauden alussa. Tokihan se on aina tulevaisuuden kannalta positiivista, että virheistä oppii mutta jos puhutaan yhden kauden suorituksista ja verrataan niitä toisen kuskin vastaaviin, niin on ihan yhdentekevää missä vaiheessa kautta virheet ovat tapahtuneet. Kausi on aina kokonaisuus.
No kun puheeksi otat niin Nico ehti töppäillä jo edellisenä vuonna. Viime kausi oli Heikin eka.

Täytyy muuten selvittää montako kertaa Nico on törmännyt tiimi kaveriinsa.
Niitäkin on useampia... asiasta on oltu ihmeen hiljaa.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Revolt sanoi:
Eikä nyt sitten unohdeta niitä Heikin toilailuja kauden alussa... Jotenkin mulla on ollut jo pitkään sellanen fiilis, että Heikin mokat painetaan helpommin villaisella sen takia, että ne tapahtuivat kauden alussa. Tokihan se on aina tulevaisuuden kannalta positiivista, että virheistä oppii mutta jos puhutaan yhden kauden suorituksista ja verrataan niitä toisen kuskin vastaaviin, niin on ihan yhdentekevää missä vaiheessa kautta virheet ovat tapahtuneet. Kausi on aina kokonaisuus.
Pitää toki muistaa, että se oli vasta Heikin ensimmäinen kausi. Rosbergilla meno oli ensimmäisellä kaudella paljon villimpää ja epätasaisempaa. Toki ikääkin oli aika vähän... voi olla että nyt on kypsä ja olisi ollut huippuvalinta McLarenille. En silti pidä sen kuumapäisestä asenteesta :eek:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Zaikom sanoi:
Pitää toki muistaa, että se oli vasta Heikin ensimmäinen kausi. Rosbergilla meno oli ensimmäisellä kaudella paljon villimpää ja epätasaisempaa. Toki ikääkin oli aika vähän... voi olla että nyt on kypsä ja olisi ollut huippuvalinta McLarenille. En silti pidä sen kuumapäisestä asenteesta :eek:
Heikin lähtökohta ensimmäiseen kauteensa oli täysin toinen kuin Nicolla. Ruuspäristä tiedettiin, että kehitys on vielä kesken, Heikin taas piti olla jokseenkin niin valmis kuin kuljettaja voi F1-debyyttiinsä olla.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Bobakki sanoi:
Heikin lähtökohta ensimmäiseen kauteensa oli täysin toinen kuin Nicolla. Ruuspäristä tiedettiin, että kehitys on vielä kesken, Heikin taas piti olla jokseenkin niin valmis kuin kuljettaja voi F1-debyyttiinsä olla.
Ensimmäinen kausi on silti aina ensimmäinen. Nicoa on aina vähän kaikessa touhussa leimannut huolettomuus ja yliyrittäminen. Sitä kun katsoi sen opettelemista radalla, tuli monesti mieleen eikö se tuotakaan asiaa ole yhtään ajatellut. Kaikki pitää oppia oman kantapään kautta.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Zaikom sanoi:
Pitää toki muistaa, että se oli vasta Heikin ensimmäinen kausi. Rosbergilla meno oli ensimmäisellä kaudella paljon villimpää ja epätasaisempaa. Toki ikääkin oli aika vähän... voi olla että nyt on kypsä ja olisi ollut huippuvalinta McLarenille. En silti pidä sen kuumapäisestä asenteesta :eek:
Jep, onhan se hyvä muistaa että ajaa ekaa kautta.

Meinaan, että eikö Heikki ole kuitenkin nopeempi ku Kimi ekana vuonna 2001?
Eli kannattasko se Heikki palkata sinne Ferrarille eikä Kimi..

Nyt on nyt, ei oo väliä onko ajanu enempi vai vähempi.
Kyse kai oli siitä, kumpi olisi parempi..
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Molemmat kovia ja yhtälailla virheitä tekevät. Veikkaan, että samaan malliin Nico pystyisi haastamaan Hamiltonin kuin Heikki pystyy. Pitkässä juoksussa HK on sitä mieltä, että Heikki on hieman Lewistä jäljessä.

Heikki kuitenkin mainitsee, ettei ole asiaan juuri kiinnittänyt huomiota mutta voi olla, että hän on hieman jäljessä.

Toki uusi auto ja talli vaikuttavat siihen, että Lewisillä on Heikkiin nähden parempi asema. Tuskin Heikki antaa asian vaikuttaa. Heikki on tottunut siihen, että hän iskee sitten seuraavalla kaudella.

Nico taas on jo sinänsä kokenut kehäkettu, että mielellään jatkaa siinä ykköskuskin asemassa omassa tallissa vaikka selkeästi päähän ottaakin, ettei pysty ajamaan voitoista kaluston heikkouden vuoksi. Nico jatkaa selkeästi sillä tiellä millä Häkä aloitti. Jatkuvuus, se on se pointti. Pitkäjänteisellä työllä voi päästä kaivattuun lopputulokseen. Tokihan Nico on laittanut aikarajat Williamsin nousulle. Enkä usko, että Nico jää siihen asemaan missä Button on.
 

Racer21_90

Well-known member
Liittynyt
10.11.2004
Viestit
544
Sijainti
Asun nykyään Ruotsissa ..
Niin hyvin siinä sitten kävi että Heikki on parhaassa tallissa (tai ainakin yhdessä niistä) tosin Ron Dennis oli tarjonnut Williamsille ison tukun rahaa jos olisivat päästäneet Nicon heille.

Heikillä kävi siis tosi tuuri, että Frank ei päästänyt Nicoa lähtemään.
Jokainen uskoo nyt (ainakin Englannissa) :) että Lewis on ilman muuta nopeampi kuin Heikki ja voi ollakin - vähän samaan tyyliin kun Massa oli ensimmäisissä kilpailuissa viime vuona Kimiä nopeampi (vaikka Kimi Massan huonon tuurin takia voitti jopa ekat kisatkin). Tänä vuonna voi käydä vähän samalla tavalla - että alkukauden on Lewis vähän nopeampi mutta lopussa Heikki on samalla tasolla (ainakin jos ei nopeampikin).

Veíkkaisin omasta puolestani, että näin käy.
Kuten sanottu Nico on yksi parhaista kuljettajista tänään siksi uskon että Williams nousee entisestään ja Nico on palkinnoilla ainakin kerran - siis vähintään kerran.

:)
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
autosport sanoi:
"But credit to (McLaren chief executive) Martin (Whitmarsh) and the guys who analyse all of the potential candidates, going back to lesser formulae. We look for the patterns. Where was the driving skill? Who was in the best team?

"When we applied those criteria he (Kovalainen) was miles ahead of any other option," added Dennis.

"Then when we spoke to him you could just see that look which says it is in there if we could just get his self-belief back, get him in a position where he knew what he had to do."
Autosportilla vähän pitempikin juttu Kovalaisen sopeutumisjutuista Mc'lle. Mutta tuon Dennisin lausuman mukaan Rosberg ja Vettel eivätkään olleet vaihtoehtoina Heikin edellä, tiedä sitten mikä on totuus.
 

Aqualizer

Hengityksenpidättäjä
Liittynyt
24.2.2005
Viestit
570
Sijainti
In the deep end
jps sanoi:
Autosportilla vähän pitempikin juttu Kovalaisen sopeutumisjutuista Mc'lle. Mutta tuon Dennisin lausuman mukaan Rosberg ja Vettel eivätkään olleet vaihtoehtoina Heikin edellä, tiedä sitten mikä on totuus.
Sen lisäksi, että kehuu Heikkiä todella paljon, Ron muistaa myös piilov***uilla Flaviolle

"Heikki is a guy who was systematically taken apart last year and we have systematically put him back together again," the McLaren boss told Britain's Daily Telegraph newspaper on Tuesday.

"It is a story about how this guy lost his motivation and was misguided in how he should go about his physical preparation," said Dennis of Kovalainen's time at Renault.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
McLaren on analysoinut kuski kandien aikaisempaa uraa ja kaivaneet esille todellisia ajotaitoja.

Alkaa Heikki olla sisällä tiimissä. Whitmarshin, Dennisin ja Haughin puheet ovat muuttuneet aika paljon viimeisen viikon aikana....:thumbup:



- Kunnia Martin Whitmarshille ja niille henkilöille, jotka analysoivat kuljettajakandidaatteja lähtien pikkuformuloista. Haimme sieltä suuntaviivoja sille, minkälaiset ajotaidot olivat ja kuka ajoi parhaassa tallissa. Kun näitä kriteerejä käytettiin Kovalaiseen, oli hän paljon muita edellä. Kun puhuimme hänen kanssaan, näimme hänen katseestaan, mitä hänen sisältään löytyy, kunhan hänelle saadaan itseluottamus takaisin ja hänet saadaan tilanteeseen, jossa hän tietää, mitä täytyy tehdä, Dennis kertoi.

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2008/03/627263



Dennis kertoi Daily Telegraphille.

- Antakaa hänelle vielä kolme kisaa ja hän tulee todella haastamaan Lewisin.

- Lewis tietää sen ja hän on siihen tyytyväinen ja vitsailee siitä. Toivon harmonian säilyvän myös silloin, kun tilanne muuttuu todella kilpailulliseksi.

http://www.f1-online.fi/tallit/mclaren/uutiset/uutiset/article/dennis-olemme-koonneet-kovalaisen-uudelleen/
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Kovalaisen sopeutuminen McLarenille on tapahtunut nopeasti. Viime vuoden vaikeudet kauden alussa eivät ole toistuneet ja Kovalainen pystyi jo Malesiassa löytämään omalle ajotyylilleen sopivat säädöt ilman suurempia ongelmia (Hamiltonin vaikeudet osoittavat, ettei se säätöjen löytäminen ihan helppo tehtävä ole). Kovalaisen ainoa selvä heikkous on tietty aggressiivisuuden puute, joka tulee esille erityisesti liian pehmeinä startteina. Se ei kuitenkaan estä häntä löymästä Hamiltonia silloin, kun palaset muuten osuvat kohdalleen. Kilpailun voittamiseen tarvitaan kuitenkin täydellinen suoritus, koska Ferrari on hieman McLarenia nopeampi.

Yhden asian Kovalainen on jo pystynyt varmistamaan, nimittäin sen, että hän ajaa F1:ssä juuri niin kauan kuin oma motivaatio riittää. Enää ei ole vaaraa siitä, että Kovalainen tipahtaisi kuljettajamarkkinoiden ulkopuolelle, sillä hän on pystynyt antamaan hyvät näytöt omista taidoistaan. Vielä viime vuoden alussa tuo oman aseman vakiinnuttaminen F1:ssä olisi tuntunut erinomaiselta saavutukselta. Nyt toki on jo selvää, että Kovalaisella on kaikki edellytykset nousta neljänneksi suomalaiseksi F1-osakilpailun voittajaksi ja ehkä myös neljänneksi suomalaiseksi, joka pystyy tosissaan taistelemaan mestaruudesta. Pelkkä mukana olo ei silloin enää tunnu paljon miltään, vaikka sekin vaatii kuljettajalta paljon.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös