Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
JML82 sanoi:
Mitä tuohon nyt enää sanoisi, parempi kun en kommentoi :D

Sanonpahan vaan sen, että jossain toiset sanovat, että McLaren on hitaampi kuin Ferku. Nyt Kovalaiselta vaaditaan jo voittoja samanalaiseen suoritukseen kuin Räikkönen.
Ei kai tässä kukaan ole voittoja vaatinut. Lähinnä kyse on vaan siitä, etten ainakaan minä ymmärrä tuollaista Kovalaishehkutusta, mitä maikkarinkin tiimi harrastaa -näiden suoritusten valossa.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24274
Sijainti
lappeen Ranta
Zaikom sanoi:
Heikki olis ollut kuudes jos Hamilton ei olis mokannut... itse en vielä näillä tuloksilla pistä juhlia pystyyn, vaikka olikin ainoa McLaren pisteillä.
Ja jos Hamilton olis tullut ensimmäisenä maaliin niin se olisi voittanut kilpailun ja johtaisi MM-pisteissä. Toisaalta jos Hamilton mokaa kaikissa loppukauden kisoissakin niin Heikki lyö sen kirkkaasti.
 

Mikkonen

Well-known member
Liittynyt
29.12.2006
Viestit
658
Zaikom sanoi:
Korkeintaan tyydyttävä suoritus. Hitaammat autot jäi taakse, mutta ei tuota voi onnistumisena pitää, kun kaikki kärkiautot olivat edellä.

Naurettavaa kuinka MTV3+komppaajat juhlii että Heikki löi Hamiltonin. Hamilton tuhosi itse oman kisansa, eikä Heikkikään mitään ihmeellistä esittänyt.
Jotain hassua tässä ajattelutavassa kyllä on. :rolleyes: Ihan kuin Hamiltonin virheet olisivat "tarkastelun ulkopuolella" ja vain "tekosyy", jonka vuoksi Kovalainen sijoittui Hamiltonin edelle. Eihän se nyt näin mene, vaan Hamilton sijoittui Kovalaisen taakse sen vuoksi, koska ajoi huonommin ja teki nuo virheet, mitä Heikki ei tehnyt. Onko se niin vaikeaa ymmärtää, että Bahrainin GP:ssä Heikki Kovalainen oli parempi kuin Lewis Hamilton? Ai miksikö? No koska 4-0. Onko se niin vaikeaa ymmärtää, että Heikki Kovalaisen alkukausi on ollut hieno? Ai miksikö? No koska 14-14 viime kauden sensaatiota, tämän kauden ennakkosuosikkia ja tallin "johtavaa kuljettajaa" vastaan on paremmin kuin lähes kukaan uskalsi odottaa.
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Niin kyllähän virheet kuuluu olennaisena osana tuohon arviontiin. Ei ole reilua sanoa, että Heikki olisi ollut Hamiltonin takana jos tämä ei olisi tehnyt virheitä. Eihän pelkkä nopeus merkkaa mitään jos tunaroit joka toisessa mutkassa. Ja eipä Hamilton näyttänyt kovin paljo Heikkiä nopeampi olevan, ainakaan kierrosaikavertailussa. Heikki oli parempi, piste.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mikkonen sanoi:
Jotain hassua tässä ajattelutavassa kyllä on. :rolleyes: Ihan kuin Hamiltonin virheet olisivat "tarkastelun ulkopuolella" ja vain "tekosyy", jonka vuoksi Kovalainen sijoittui Hamiltonin edelle. Eihän se nyt näin mene, vaan Hamilton sijoittui Kovalaisen taakse sen vuoksi, koska ajoi huonommin ja teki nuo virheet, mitä Heikki ei tehnyt. Onko se niin vaikeaa ymmärtää, että Bahrainin GP:ssä Heikki Kovalainen oli parempi kuin Lewis Hamilton? Ai miksikö? No koska 4-0. Onko se niin vaikeaa ymmärtää, että Heikki Kovalaisen alkukausi on ollut hieno? Ai miksikö? No koska 14-14 viime kauden sensaatiota, tämän kauden ennakkosuosikkia ja tallin "johtavaa kuljettajaa" vastaan on paremmin kuin lähes kukaan uskalsi odottaa.
Unohda Hamilton. Ei se ole Heikin hyvyyttä, että Hamilton ajoi Alonson perään.

Hamilton yrittää samalla autolla taistella metaruudesta, ajaa huippusijoituksia, ja MTV:n jengi hehkuttaa kun Heikki tulee maaliin 5:ntenä. Jes, Hamiltonin edellä :jaska: Malesiassakin Heikki pääsi Hamiltonin edelle ainoastaan McLarenin varikkokämmin vuoksi, ja MTV:jengi hehkuttaa kuinka Heikki löi Hamiltonin ajamalla :jaska:

Mielestäni tätä Hamilton-Kovalainen tilannetta voi vähän verrata Alonso-Trulli tilanteeseen 2004. Silloinkin sai heitellä jäitä Trullin hehkuttajien hattuun.

Itse kannatan näistä kahdesta ilman muuta Heikkiä, mutta en näe tarpeelliseksi ylistää Heikin suorituksia todellisuutta paremmiksi. Heikki on ajanut tähän asti tyydyttävästi. Ei mikään täydellinen katastrofi, eiköhän se saa ajaa ainakin tämän kauden McLarenilla.
 

Hauki

kierroksella ohitettava
Liittynyt
4.3.2008
Viestit
181
Sijainti
vesikasvillisuuden suojassa
Zaikom sanoi:
Unohda Hamilton. Ei se ole Heikin hyvyyttä, että Hamilton ajoi Alonson perään.

Hamilton yrittää samalla autolla taistella metaruudesta, ajaa huippusijoituksia, ja MTV:n jengi hehkuttaa kun Heikki tulee maaliin 5:ntenä. Jes, Hamiltonin edellä :jaska: Malesiassakin Heikki pääsi Hamiltonin edelle ainoastaan McLarenin varikkokämmin vuoksi, ja MTV:jengi hehkuttaa kuinka Heikki löi Hamiltonin ajamalla :jaska:

Mielestäni tätä Hamilton-Kovalainen tilannetta voi vähän verrata Alonso-Trulli tilanteeseen 2004. Silloinkin sai heitellä jäitä Trullin hehkuttajien hattuun.

Itse kannatan näistä kahdesta ilman muuta Heikkiä, mutta en näe tarpeelliseksi ylistää Heikin suorituksia todellisuutta paremmiksi. Heikki on ajanut tähän asti tyydyttävästi. Ei mikään täydellinen katastrofi, eiköhän se saa ajaa ainakin tämän kauden McLarenilla.
Ainakin tämän perusteella McLarenilla ollaan Heikkiin tyytyväisiä. Mun mielestä on myös lupaavaa, että Heikki pystyy jo nyt haastamaan Hamiltonin, vaikka ei ole tallissa kauaa ollutkaan ja sellasta pientä hakemista onkin vielä havaittavissa. Positiivinen alku kuitenkin, vaikka kaikenlaista kummallista källinkiä onkin sattunut. Taitaa parillinen vuosi olla jälleen Larenin kompastuskivi :rolleyes:.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Uskomattomia nämä Räikkös-fanit:eek!: Heti kun Heikki alkaa tosissaan näyttämään taitoja, aletaan mollamaan sitä. Tarkistin viime kauden ensimmäisen kisan tulokset: Räikkösen sijoitukset oli 1/3/3 sarjan parhaalla autolla.

Kovalainen on ajanut sarjan "ei sarjan nopeimmalla" autolla 5/3/5. Tosin tuo ensimmäinen sijoitus olisi voinut olla myös 2/3/5 tai jopa 1/3/5. Mutta se on jossittelua. Turha väittää, ettei Kovalainen ole ajanut hyvin. Kahdessa viime kisassa nopeus ollut aivan Hamiltonin luokkaa, joissain kohdin jopa nopeampi. Ilman Hamiltonin ongelmia Kovalaisella olisi mahdollisuus päihittää Hamilton jo nyt. Ron Denniskin totesi, että annetaan Heikille viisi kisaa vielä aikaan, näemme sitten oikean Kovalaisen... Onha se luonnollista, että talliin totuttautuminen vie aikaa muiltakin kuin yksinkertaiselta maailmamestarilta Kimi Räikköseltä
 
Viimeksi muokattu:

kasper

Well-known member
Liittynyt
16.2.2007
Viestit
493
Kovalaisella kolmesta ensimmäisestä kisasta kaksi nopeinta kierrosta, ollut bensalastit huomioiden tiimikaveriaan nopeampi aika-ajoissa, ja sijoittunut kisoissa kahdesti tämän edelle. Huonosti on ajanut juu.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2475
Jos melbournen turva-autoepisodi olisi jäänyt väliin, olisi heikki sarjassa toisena kimin jälkeen. että eihän tuo huonosti ole ajanut. ihmetyttää vain se, että miksi niitä kisan nopeimpia kierrosaikoja ei ajeta heti alusta alkaen, miksi se vauhti löytyy vasta viimeisellä stintillä kun muut ovat karanneet :doubtful:
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
kasper sanoi:
Kovalaisella kolmesta ensimmäisestä kisasta kaksi nopeinta kierrosta,
Lähes merkityksetöntä. Nopeimmista kierroksista ei saa yhtään pistettä ja joissain tapauksissa (kuten nyt Bahrainissa) sellaisen saavuttaminen kertoo lähinnä huonosta kisataktiikasta. Esim. Ferrari olisi halutessaan voinut paukuttaa Heikkiä huomattavasti kovempia kierrosaikoja.

kasper sanoi:
ollut bensalastit huomioiden tiimikaveriaan nopeampi aika-ajoissa
Tämä on faktaa ja se on kyllä Heikiltä kova suoritus.

kasper sanoi:
ja sijoittunut kisoissa kahdesti tämän edelle. Huonosti on ajanut juu.
Tämä taas ei ole ihan täyttä faktaa. Ei Hamiltonin virheet tee Heikkiä hyväksi vaan Hamiltonin huonoksi. Heikin suoritukset eivät tietenkään ole olleet HUONOJA muttei myöskään mitään häikäiseviä. Esim. Bahrainissa Heikki toki ajoi huomattavasti PAREMMIN kuin Hamilton muttei siltikään ERINOMAISESTI.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
kasper sanoi:
Kovalaisella kolmesta ensimmäisestä kisasta kaksi nopeinta kierrosta, ollut bensalastit huomioiden tiimikaveriaan nopeampi aika-ajoissa, ja sijoittunut kisoissa kahdesti tämän edelle. Huonosti on ajanut juu.
Tyypillisesti taistelun hävinnyt kuski ajaa nopeimpia kierroksia kisan lopulla suutuspäissään. Pitäisi olla nopea alusta asti, ja ajaa muista ohi silloin kun sijoituksia ratkaistaan :dunno:
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Revolt sanoi:
Lähes merkityksetöntä. Nopeimmista kierroksista ei saa yhtään pistettä ja joissain tapauksissa (kuten nyt Bahrainissa) sellaisen saavuttaminen kertoo lähinnä huonosta kisataktiikasta. Esim. Ferrari olisi halutessaan voinut paukuttaa Heikkiä huomattavasti kovempia kierrosaikoja.
Ferrarit ajoivat toisella stintillä niin kovaa kun vehkeistä lähtivät. Tuskinpa Räikkönen yritti olla saavuttamatta Massa. Vai jättikö Räikkönen tahallaan saavuttamatta Massan, jotta Massa saa voitta.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Revolt sanoi:
Tämä taas ei ole ihan täyttä faktaa. Ei Hamiltonin virheet tee Heikkiä hyväksi vaan Hamiltonin huonoksi. Heikin suoritukset eivät tietenkään ole olleet HUONOJA muttei myöskään mitään häikäiseviä. Esim. Bahrainissa Heikki toki ajoi huomattavasti PAREMMIN kuin Hamilton muttei siltikään ERINOMAISESTI.
Ilman Hamiltonin virheitä olisi Kovalainen voinut olla myös Hamiltonin edellä. Ihan kuin virheetön ajo molemmilta takaisi Hamiltonille paremman sijoituksen toisiinsa nähden. Ei varsinkaan viime kisassa. Eikä nytkään. Hamiltonin kämmäilyt kertoo, että hän ajaa limitillä. Tällöin Kovalainen pystyy pitämään samaa vauhtia ilman ulosajoja yms.. suuria virheitä.

Tuolla Revoltin tekniikalla Räikköseltä toissa kisan suoritus oli kohtuu sijoitus, eihän Massan keskeytys tee Räikkösestä ERINOMAISESTI ajanutta.
 
Viimeksi muokattu:

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Zaikom sanoi:
Heikki olis ollut kuudes jos Hamilton ei olis mokannut...
Joo, toki ja Super Agurin kuskeilla olis saumoja mestaruuteen kunhan ne vain voittais enemmän kisoja. :alppu: Heikki olis myös ollu neljäs jos Massa olis mokannu ja kolmas jos Massa olis sählännyt myös Kimin ulos. :ahem:
 

TMK

Well-known member
Liittynyt
6.6.2007
Viestit
388
Zaikom sanoi:
Unohda Hamilton. Ei se ole Heikin hyvyyttä, että Hamilton ajoi Alonson perään.
Hamilton yrittää samalla autolla taistella metaruudesta, ajaa huippusijoituksia, ja MTV:n jengi hehkuttaa kun Heikki tulee maaliin 5:ntenä. Jes, Hamiltonin edellä :jaska: Malesiassakin Heikki pääsi Hamiltonin edelle ainoastaan McLarenin varikkokämmin vuoksi, ja MTV:jengi hehkuttaa kuinka Heikki löi Hamiltonin ajamalla :jaska:
QUOTE]

Eiköhän MTV:n jengi hehkuta siksi juuri Heikkiä että niiden selostus tulee Suomeen suomalaisille.Suurin osa katsojista on juuri suomalaisten puolella ja jos tyytyväisyyteen on hiukankin aihetta niin se tuodaan myös esille.Eikö Heikin ajosta kannata tuoda esille positiiviset asiat katsojille,eikä rueta haukkumaan kotimaan poikaa.Ne haukut varmaan nostaisi paljon isomman haloon ja niitä kehuja minäkin löydän enemmän Heikin ajosta kuin haukkuja.
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
JML82 sanoi:
Uskomattomia nämä Räikkös-fanit:eek!: Heti kun Heikki alkaa tosissaan näyttämään taitoja, aletaan mollamaan sitä. Tarkistin viime kauden ensimmäisen kisan tulokset: Räikkösen sijoitukset oli 1/3/3 sarjan parhaalla autolla.
Samaa pätee myös kaikkiin muihin, Räikkösen suhteen varmasti myös sinuun itseesi.

Ei nää "Räikkös-fanit" sen kummempia ole kuin muutkaan fanit.
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Mediaprofeetta sanoi:
Samaa pätee myös kaikkiin muihin, Räikkösen suhteen varmasti myös sinuun itseesi.

Ei nää "Räikkös-fanit" sen kummempia ole kuin muutkaan fanit.
Ookko katsellut kommentteja mitä olen antanut kenestäkin kuljettajista? Pitäs vähän varmaan tutkia sinun, mitä olen sanonut :) Itse ainakin olen kehunut Räikköstäkin, koska pyrin olemaan puolueeton. Mitä minä sinulle olen velvollinen edes selittelelään :D

Esim. toissakisan kommentti Räikkösestä, mitä sitä nyt valehtelemaan :)

Kimi ajoi loistavan kisan, ei virheitä ja nopea. Massalla oli vauhti ihan OK:ta, mutta sitten taas jälleen pihalle. McLarenit olivat todella hitaita tänä viikonloppuna. Ilman aika-ajosta saatua rangaistusta toki Kovalainen olisi luultavasti ollut tänään toinen. Eniten minua yllätti Trullin nopeus, nyt tais olla muut jopa Trullin tukkeena!
 
Viimeksi muokattu:

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
JML82 sanoi:
Ookko katsellut kommentteja mitä olen antanut kenestäkin kuljettajista? Pitäs vähän varmaan tutkia sinun, mitä olen sanonut :) Itse ainakin olen kehunut Räikköstäkin, koska pyrin olemaan puolueeton. Mitä minä sinulle olen velvollinen edes selittelelään :D
No samapa tuo, mutta tärkein pointti tuossa minun viestissä oli se, että kaikki fanit ne on samanlaisia. Toisia "haukutaan" ja suosikkeja kannatetaan. Ihan omasta suosikista sitten riippuu mitkä fanit alkaa ärsyttää.
 

Hermanni

Well-known member
Liittynyt
30.1.2006
Viestit
341
Sijainti
Mänttä Finland
Zaikom sanoi:
Tyypillisesti taistelun hävinnyt kuski ajaa nopeimpia kierroksia kisan lopulla suutuspäissään. Pitäisi olla nopea alusta asti, ja ajaa muista ohi silloin kun sijoituksia ratkaistaan :dunno:
No syy vaisuun vauhtiin oli oma ajovirhe ja ilmeisesti väärä rengasvalinta (Olisi ilmeisesti pitänyt ajaa myös keskimmäinen stintti kovemmilla renkailla)....

Lainaus Turun Sanomista

Vaikeudet kasaantuivat, kun Räikkönen meni ohitse ja Kovalainen jarrutti kahdeksanteen mutkaan kiitäessään oikean eturenkaansa littanaksi.

- Itsepä siinä ahnehdin liikaa. Jarrutin vähän liian rajusti. Pyörä meni lukkoon ja tuli tosi paha flatspotti etupyörään. Ei ole eläessäni auto tärissyt niin pahasti. Pelkäsin, että autosta alkaa irrota osia ja sanoin radioon, etten tiedä, kestääkö se kasassa vai hajoaako käsiin. Niin pahalta se tuntui.

- Niillä on kuitenkin mittari, josta näki, että auto kestää ja ne käskivät antaa vaan mennä. Eihän sillä ajamaan pystynyt ja siksi eka veto oli tosi huono, Kovalainen selvitti.

- Toinen stintti tuntui jo paremmalta, kyyti oli tasaista ja pyörät kunnossa, Vauhtia ei vaan ollut, kun en päässyt kovempaa.

- Viimeisellä pysähdyksellä vähän saatiin autoa korjatuksi ja kovilla pyörillä sitten se tuntui jo huippuautolta. Latu oli auki ja oli hyvä antaa mennä. Ehkä olisi kannattanut ajaa kovilla renkailla keskimmäinenkin veto.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mediaprofeetta sanoi:
No samapa tuo, mutta tärkein pointti tuossa minun viestissä oli se, että kaikki fanit ne on samanlaisia. Toisia "haukutaan" ja suosikkeja kannatetaan. Ihan omasta suosikista sitten riippuu mitkä fanit alkaa ärsyttää.
Ja osa kykenee kaikesta huolimatta näkemään asiat objektiivisesti :alppu:

Tosin en ymmärrä miksi fanikaan tuulettaisi McLarenilla saavutettua viidettä sijaa. Siinä ei ole mitään ilon aihetta, toisin kuin esim. Lewiksen pieleen menneessä kisassa.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös