Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

TMK

Well-known member
Liittynyt
6.6.2007
Viestit
388
Valde sanoi:
On mielenkiintoista nähdä pystyykö vuosikymmenen lahjakkain kuski - Kimi joidenkin forumistien mukaan - voittamaan Massaa aika-ajoissa tänäkään vuonna.
Sama niille aika-ajoille,kunhan pisteissä pystyy voittamaan:rolleyes:
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
formulastara sanoi:
Kyse onkin viimeisen stintin pituudesta. Jos se on tuollainen omituinen 10-kierroksen stintti, niin silloin huippuajat ovat mahdollisia. Pidemmällä setillä renkaat jo kuluvat siinä määrin, ettei huippuaikoja välttämättä ole saavutettavissa.

Minusta Mclarenin taktiikoissa paistaa myös hieman se, että Hamiltonia yritetään pelata Kovalaisen edelle. Vähän laihoin tunnetuin tuloksin toistaiseksi. Mutta se, että ajellaan melkein koko kisa todella raskaalla kuormalla, tuskin on se nopein tapa ajaa kisaa läpi.
Tuota olen itekin ihmetellyt. Olisi pitänyt olla kokonaisuudessaan lyhyemmät stintit Kovalaisella. Aika-ajossa olisi voinut olla paljon korkeammalla, jolloin sijoitus kilpailussa olisi parempi.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
JML82 sanoi:
Tuota olen itekin ihmetellyt. Olisi pitänyt olla kokonaisuudessaan lyhyemmät stintit Kovalaisella. Aika-ajossa olisi voinut olla paljon korkeammalla, jolloin sijoitus kilpailussa olisi parempi.
Jep. Mutta Heikki on kyllä ajanut kisojen alkuja luvattoman hiljaa kuormaankin nähden. Jos se olis kevyemmällä, sieltä tulis varmaan Trullit ohi varikolla :nope:
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
TMK sanoi:
Sama niille aika-ajoille,kunhan pisteissä pystyy voittamaan:rolleyes:
Eli 90-luvun lahjakkain kuski voi samanaikaisesti olla Massan tasoinen aika-ajaja?
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Valde sanoi:
On mielenkiintoista nähdä pystyykö vuosikymmenen lahjakkain kuski - Kimi joidenkin forumistien mukaan - voittamaan Massaa aika-ajoissa tänäkään vuonna.
Aika-ajoilla on vaikeaa verrata nykypäivänä niiden erilaisten bensakuormien takia. Nopeammilla kierroksilla pystyy siihen mielestäni paremmin.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Lancer sanoi:
Aika-ajoilla on vaikeaa verrata nykypäivänä niiden erilaisten bensakuormien takia. Nopeammilla kierroksilla pystyy siihen mielestäni paremmin.
Hei ootsä kuullu ikinä sellasta ku fuel-corrected-qualifying? Viime vuonna Massa ja Kimby vetivät aikalailla tasan, kun aika-ajot bensakorjataan. Tänä vuonna tilanne 2-0 Massalle ylivoimaisilla suorituksilla.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Valde sanoi:
Hei ootsä kuullu ikinä sellasta ku fuel-corrected-qualifying? Viime vuonna Massa ja Kimby vetivät aikalailla tasan, kun aika-ajot bensakorjataan. Tänä vuonna tilanne 2-0 Massalle ylivoimaisilla suorituksilla.
Mites kun Kimi olis ollu Australiassa Massaa vahvempi (Massa surkea siellä aina), eikö siitä kuuluisi pointsi Kimille?

Massa pärjää Kimiä vastaan kunnolla vain näillä cliinisillä Tilkeradoilla. Odotas kun tulee nopeita rohkeutta vaativia mutkia, jatkuvaa syheröä, tai kanttaripomputusta, niin Kimi vie ja Massa vikisee :ahem:
 

Hauki

kierroksella ohitettava
Liittynyt
4.3.2008
Viestit
181
Sijainti
vesikasvillisuuden suojassa
Zaikom sanoi:
Mites kun Kimi olis ollu Australiassa Massaa vahvempi (Massa surkea siellä aina), eikö siitä kuuluisi pointsi Kimille?

Massa pärjää Kimiä vastaan kunnolla vain näillä cliinisillä Tilkeradoilla. Odotas kun tulee nopeita rohkeutta vaativia mutkia, jatkuvaa syheröä, tai kanttaripomputusta, niin Kimi vie ja Massa vikisee :ahem:
Periaattessahan siitä(kin) kuuluisi pointsi Massalle, koska lähtöruutu oli parempi kun Kimillä. Kuitenkaan pisteen antaminen ei ole mielekästä, koska Kimin aika-ajovauhtia ei sattuneesta syystä nähty eikä vertailua näin ollen voida tehdä. Joten aika-ajot 2-0 Massalle tällä hetkellä.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Zaikom sanoi:
Mites kun Kimi olis ollu Australiassa Massaa vahvempi (Massa surkea siellä aina), eikö siitä kuuluisi pointsi Kimille?

Massa pärjää Kimiä vastaan kunnolla vain näillä cliinisillä Tilkeradoilla. Odotas kun tulee nopeita rohkeutta vaativia mutkia, jatkuvaa syheröä, tai kanttaripomputusta, niin Kimi vie ja Massa vikisee :ahem:
Ah, mä luulin, että vuosikymmenen lahjakkain kuski vetäisi limiteille kaikenlaisilla radoilla.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Mikkonen sanoi:
Plääh. Paistoiko Kimistä tuo "voittajan kovuus" samalla tavalla vuoden 2001 Sauber-debyyttikauden jälkeen?
Paistoi jo ensimmäisen Sauber-testin aikana. Sitäpä Sauberin väkikin hämmästeli kun FRenault-kuski alkoi vaatimaan autoa mieleisekseen hyvin selväsanaisesti, eikä vain ollut onnesta soikeana kun pääsi F1:n rattiin, toisin kuin käytännössä kaikki muut vastaavassa asemassa olevat kuljettajat. Kimillä on tarvittava kovuus (so. tahto) ollut alusta asti.

Siltikin, en usko tämän olevan ratkaiseva tekijä. Heikki voi hyvinkin olla seuraava Häkkinen. Oliko Häkä sitten jotenkin "kova"? Mielestäni ei. Herrasmies hänkin (ei välttämättä enää, ikävä kyllä).
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Valde sanoi:
Ah, mä luulin, että vuosikymmenen lahjakkain kuski vetäisi limiteille kaikenlaisilla radoilla.
Ihan riittävän limitille voittaakseen mestaruuden toistamiseen. Toisin kuin Massa, jonka suoritustaso heilahtelee paljon enemmän. Joskus brassi yltää loistovauhtiin, mutta silloinkin ajo on haparoivaa. Niin virhe herkkä on kuski, ettei pysty kisassa painamaan täysillä lailla Kimin :cool:
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Valde sanoi:
Hei ootsä kuullu ikinä sellasta ku fuel-corrected-qualifying? Viime vuonna Massa ja Kimby vetivät aikalailla tasan, kun aika-ajot bensakorjataan. Tänä vuonna tilanne 2-0 Massalle ylivoimaisilla suorituksilla.
So? Kukas se maailmanmestari olikaan?
 

TMK

Well-known member
Liittynyt
6.6.2007
Viestit
388
Valde sanoi:
Hei ootsä kuullu ikinä sellasta ku fuel-corrected-qualifying? Viime vuonna Massa ja Kimby vetivät aikalailla tasan, kun aika-ajot bensakorjataan. Tänä vuonna tilanne 2-0 Massalle ylivoimaisilla suorituksilla.
Ei niistä aika-ajoista pisteitä jaeta.Sinun mielestäkö aika-ajo suoritukset kertoo enemmän kuin kisan loppu tulokset?Itselleni on ihan sama vaikka Massa voittaisi aika-ajot 18-0 jos Kimi kruunataan mestariksi.
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Joo mua kanssa ihmetyttää nämä (maikkarin(kin)) hehkutukset siitä kuinka Heikiltä tuli maksimisuoritus vitostilan myötä. Että upea ajo.

Jaskanmarjat: Jos sä lähdet mäkillä tai ferrarilla vuonna 2008 kympin joukosta kisaan, niin alle podium-suoritus ei ole/eikä saa olla maksimisuoritus. Maksimisuoritus oli Kimin Suzukan nousu vikasta ruudusta voittoon takavuosina.

Edelleen samaa mieltä mitä olin tän toikin alussakin: Heikki on kiistatta todella nopea kuljettaja, mutta jostain syystä puuttuu se Kimimäinen härkätaistelu-asenne "vain voitto kelpaa" (vaikka Kimi hymyilikin ensimmäisen kerran tultuaan kakkoseksi viime kisassa): Kyllähän noita ok-sijoituksia poimien ollaan ok-sijoilla kauden päättyessäkin, mutta jotenkin se mestaruuteen tarvittava extra-puristus puuttuu. Tuota puristusta näin Heikin ajossa tällä kaudella ensimmäisen kerran viimekisan lopussa kun hän paukutti kisan nopeimpia ja ajoi aidosti kovaa: Mutta sä et voi voittaa jos ajat ne 40 kierrosta sitä ennen jääden 0,7 sekkaa per kierros kärjelle..

No, toivottavasti menee uuteen talliin tottumisen nimiin tämä varmistelu Heikiltä.

Eikä tässä muuten vikistäisikään, mutta kun heebolla on potentiaalia riittämiin niin on vain oikeutettua odottaa kovia suorituksiakin!
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
pendellstock sanoi:
Edelleen samaa mieltä mitä olin tän toikin alussakin: Heikki on kiistatta todella nopea kuljettaja, mutta jostain syystä puuttuu se Kimimäinen härkätaistelu-asenne "vain voitto kelpaa" (vaikka Kimi hymyilikin ensimmäisen kerran tultuaan kakkoseksi viime kisassa): Kyllähän noita ok-sijoituksia poimien ollaan ok-sijoilla kauden päättyessäkin, mutta jotenkin se mestaruuteen tarvittava extra-puristus puuttuu. Tuota puristusta näin Heikin ajossa tällä kaudella ensimmäisen kerran viimekisan lopussa kun hän paukutti kisan nopeimpia ja ajoi aidosti kovaa: Mutta sä et voi voittaa jos ajat ne 40 kierrosta sitä ennen jääden 0,7 sekkaa per kierros kärjelle..

No, toivottavasti menee uuteen talliin tottumisen nimiin tämä varmistelu Heikiltä.

Eikä tässä muuten vikistäisikään, mutta kun heebolla on potentiaalia riittämiin niin on vain oikeutettua odottaa kovia suorituksiakin!
Itestä ainakin Kovalainen on osoittanut agressiivista ajoa esim. lähdöissä, nytkin taisteli Räikköstä vastaan eikä ollut järin kaukana, etteikö olis livahtanu ohi! Taisteleminen on myös pitkälti kiinni autosta. Jos auto ei ole nopeampi mitä muilla, niin eihän sitä pahemmin hyökkäillä.

Auton ollessa hitaampi kuin muilla, on hyvänkin kuljettajan suoritukset jäämässä varjoon. Toki voin myöntää, että itsekin odotin parempia tuloksia ennen kautta, koska McLaren oli viime kaudella nopea.
 

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
Ajaako Heikki seuraavassa kisassa, saa nähdä. Kubica palasi ainakin pian kisoihin vielä suurempien G-voimien jälkeen. Hävittäjälentäjillä heittoistuimen laukaisussa kuulemma suuremmat G-voimat, mutta eri suuntaan. Yleensä eivät lennä enää sen jälkeen, kun oovat sen verran suurten voimien riepoteltavina -selkä, munuaiset, esimerkiksi eivät tykkää niistä hommista.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Vilkku sanoi:
Hävittäjälentäjillä heittoistuimen laukaisussa kuulemma suuremmat G-voimat, mutta eri suuntaan. Yleensä eivät lennä enää sen jälkeen, kun oovat sen verran suurten voimien riepoteltavina -selkä, munuaiset, esimerkiksi eivät tykkää niistä hommista.
Ei muuten pidä paikkaansa. Mig-lentäjillä ura kyllä loppui mikäli toinen heittoistuinhyppy osui kohdalle.

Eka hyppy ei ainakaan nykyaikana aiheuta juuri ongelmia, mikäli koulutus hyppytilanteiden varalle on kunnossa.
 

Nikos

Kisaaja
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
881
Vilkku sanoi:
Ajaako Heikki seuraavassa kisassa, saa nähdä. Kubica palasi ainakin pian kisoihin vielä suurempien G-voimien jälkeen. Hävittäjälentäjillä heittoistuimen laukaisussa kuulemma suuremmat G-voimat, mutta eri suuntaan. Yleensä eivät lennä enää sen jälkeen, kun oovat sen verran suurten voimien riepoteltavina -selkä, munuaiset, esimerkiksi eivät tykkää niistä hommista.
" McLarenin toimitusjohtaja Martin Whitmarsh kommentoi, että Heikki Kovalaisen Espanjan GP:n ulosajossa pahoin romuttuneen McLaren-auton katsominen tekee häijyä. Rengasvallin sisältä kaivetusta autosta puuttuu koko keula.

- Auto on sellaisessa kunnossa, että sitä on pelottava katsoa, Whitmarsh sanoi The Sun -lehden mukaan.

Kovalaiseen kohdistui ulosajossa 26 G:n suuruinen voima, mikä tarkoittaa 26-kertaista kehon painoa. Kovalainen joutui kovempien voimien alaiseksi kuin hävittäjälentäjät.

- Tässä oli kyseessä kovemmat G-voimat kuin sellaisessa tilanteessa, jossa hävittäjän pilotti laukaisee heittoistuimen, Whitmarsh totesi. "

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2008/04/639966
 

EdHunter

Uuden Englannin Nahkamies
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
1128
Sijainti
Brave New World
Sue_me sanoi:
Ei muuten pidä paikkaansa. Mig-lentäjillä ura kyllä loppui mikäli toinen heittoistuinhyppy osui kohdalle.
OT:n puolelle mennään ja rankasti, mutta mitenköhän kävi Ruotsin menestyneimmälle hävittäjä-ässälle, jolla on tilillään 3 oman JAS-koneen pudotusta.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös