Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
EdHunter sanoi:
OT:n puolelle mennään ja rankasti, mutta mitenköhän kävi Ruotsin menestyneimmälle hävittäjä-ässälle, jolla on tilillään 3 oman JAS-koneen pudotusta.
Ihan hyvin.

Tosin pudotuksia taitaa olla vain kaksi, ilmoitti kyllä vikalla kerralla, ettei aio enää lentää Gripeniä.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
EdHunter sanoi:
OT:n puolelle mennään ja rankasti, mutta mitenköhän kävi Ruotsin menestyneimmälle hävittäjä-ässälle, jolla on tilillään 3 oman JAS-koneen pudotusta.
Jps jo kirjoittikin, mutta tuossa tarkennusta:
Lars Rådeström

Se kolmas insidentti oli telinevika laskussa. Kone ei tosin vaurioitunut siinä kovin pahoin.

Migin heittoistuin oli selälle ja niskoille tuhoisa, nykyiset esim. Martin-Bakerin valmistamat penkit ovat enemmän "huvipuistolaitteita". :wink:

Sori taas OT.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
pendellstock sanoi:
Joo mua kanssa ihmetyttää nämä (maikkarin(kin)) hehkutukset siitä kuinka Heikiltä tuli maksimisuoritus vitostilan myötä. Että upea ajo.

Jaskanmarjat: Jos sä lähdet mäkillä tai ferrarilla vuonna 2008 kympin joukosta kisaan, niin alle podium-suoritus ei ole/eikä saa olla maksimisuoritus. Maksimisuoritus oli Kimin Suzukan nousu vikasta ruudusta voittoon takavuosina.

Edelleen samaa mieltä mitä olin tän toikin alussakin: Heikki on kiistatta todella nopea kuljettaja, mutta jostain syystä puuttuu se Kimimäinen härkätaistelu-asenne "vain voitto kelpaa" (vaikka Kimi hymyilikin ensimmäisen kerran tultuaan kakkoseksi viime kisassa): Kyllähän noita ok-sijoituksia poimien ollaan ok-sijoilla kauden päättyessäkin, mutta jotenkin se mestaruuteen tarvittava extra-puristus puuttuu. Tuota puristusta näin Heikin ajossa tällä kaudella ensimmäisen kerran viimekisan lopussa kun hän paukutti kisan nopeimpia ja ajoi aidosti kovaa: Mutta sä et voi voittaa jos ajat ne 40 kierrosta sitä ennen jääden 0,7 sekkaa per kierros kärjelle..

No, toivottavasti menee uuteen talliin tottumisen nimiin tämä varmistelu Heikiltä.

Eikä tässä muuten vikistäisikään, mutta kun heebolla on potentiaalia riittämiin niin on vain oikeutettua odottaa kovia suorituksiakin!
Selitysten mukaan, alkukisan hitauteen syynä oli surkeat rengassarjat. Olikohan nyt niin, että kovempi seos toimi Kovalaisen autossa todella hyvin ja tossa oli tehty jotain virhevalintoja, kun ajettiinkin pehmeillä kisan alku. Ihan tarkkaan en muista, mutta renkaat Heikki syyksi alkukisan hitauteen nimesi.

Mitä oliiskaan tapahtunut jos rengassarjat olisivat ollaat kisan alusta asti kunnossa?
 

2Lman

Well-known member
Liittynyt
13.2.2000
Viestit
500
Sijainti
Jarvenpaa
Ennenkaikkea on järjetöntä uhrata sijoituksia aika-ajossa, sekä nopeutta ensimmäisellä stintillä suurella bensalastilla. Nopeus kilpailussa on teoriassa paras tasaisilla stintin pituuksilla. Kovan ja pehmeän seoksen käytös ja kestäminen saattaa vaikuttaa muutaman kierroksen verran.

Ilmiselvästi Mäkki piilottaa Heikin nopeutta Hamiltonin pönkittämiseksi.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
2Lman sanoi:
Ilmiselvästi Mäkki piilottaa Heikin nopeutta Hamiltonin pönkittämiseksi.
Niin se taitaa olla. Ei tuollaisiin taktiikkavalintoihin oikein muutakaan syytä ole. Sen varjolla tuo on ehkä perusteltua että jos turva-auto tulee radalle juuri väärään aikaan ja autot tulevat kierroksen erolla toisistaan sisään, niin saattaa mennä kummankin kisa penkin alle samassa turva-autoepisodissa. Jos eroa on 2-3 kierrosta niin tuo todennäköisyys laskee huomattavasti.

Dennis sanoi jälkiviisaana kilpailun jälkeen että Hamiltonilla olisi saanut olla yksi kierros vähemmän bensaa ilmeisesti ensimmäisellä stintillä. Jos se tajutaan kilpailun jälkeen, niin luulisi että Heikin ylikuorma olisi tajuttu jo ennen kilpailua. :frown:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Dominic sanoi:
Mitä oliiskaan tapahtunut jos rengassarjat olisivat ollaat kisan alusta asti kunnossa?
Sitä on turha psekuloida. Heikki itse ruinasi renkaansa. Ihan niinku kaikki muut kuskit aina pystyisivät maksimisuoritukseen ja vain suomalaisille voidaan selitellä 'mutta kun'...
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
CamoN sanoi:
Dennis sanoi jälkiviisaana kilpailun jälkeen että Hamiltonilla olisi saanut olla yksi kierros vähemmän bensaa ilmeisesti ensimmäisellä stintillä. Jos se tajutaan kilpailun jälkeen, niin luulisi että Heikin ylikuorma olisi tajuttu jo ennen kilpailua. :frown:
McLarenilla uksotaan Hamiltonin ylivertaisuuteen, ja ajatellaan että Heikki on kuitenkin niin paska, että sille on vaan paras pistää tankki täyteen :jaska:
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Laittaisivat edes kerran vaikka kokeilumielessä Heikille kevyemmän auton niin olis jänskä nähdä mihin vauhti riittää.
 

Wesselius

Well-known member
Liittynyt
15.2.2008
Viestit
276
Mediaprofeetta sanoi:
Laittaisivat edes kerran vaikka kokeilumielessä Heikille kevyemmän auton niin olis jänskä nähdä mihin vauhti riittää.
just siksi eivät laita, tietävät miten siinä kävis.. kakkonen ois ykkönen
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Zaikom sanoi:
Sitä on turha psekuloida. Heikki itse ruinasi renkaansa. Ihan niinku kaikki muut kuskit aina pystyisivät maksimisuoritukseen ja vain suomalaisille voidaan selitellä 'mutta kun'...
Valitteleehan siellä muutkin sangen lahjakkaasti rengassarjojen eroista silloin tällöin ja näkeehän sen eron jo kierrosaikoja ja kisatilanteita seuraamallakin. Enemmän sanoisin Hamiltonin ja Massan olevan useammmin näitä "mutta kun" -kuskeja.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Zaikom sanoi:
Sitä on turha psekuloida. Heikki itse ruinasi renkaansa. Ihan niinku kaikki muut kuskit aina pystyisivät maksimisuoritukseen ja vain suomalaisille voidaan selitellä 'mutta kun'...
Juupajuu ja näyttää sullakin olevan välittömästi asenne päällä, niinkuin minä nyt tuossa puolustelisin Heikkiä. Hienoa!

Joka tapauksessa tarkoitus oli vain tuoda esille selitys tuohon yhteen kisaan, miksi Heikki ylipäätään lopussa meni niinkin kovaa. Oliko sitten viimeinen sarja ylihyvä vai ensimmäiset sarjat aivan paskoja... Potentiaalia Heikin kovempaan menoon kuitenkin olisi, jos asiat loksahtaa kohdalleen, se ei ole edes spekulointia vaan ihan puhdasta maalaisjärkeä.

Se miten muissa kisoissa on mennyt, niihin ei ihan noin selkeitä selityksiä olekaan, eikä välttämättä tarvitakaan.

Henkilökohtaisesti en kyllä tuulettele Heikin suorituksia aivan posket punaisina ja silmämunat valkoisina. Hieman parempaan pitäisi vielä pystyä, mutta kyseessä nyt kuitenkin on ensimmäinen kausi mäkkärillä ja kyllähän talli Hamiltonin eteen hommia on viime vuodesta asti paiskinut, vaikka käytännön kohtelu kuskeilla olisikin tällä hetkellä tasavertainen.

Loppukaudesta jos Heikki saiis sen viimeisen iskukyvyn puristettua ulos, jolla Hamiltonia vietäisiin joka kisassa ja päästäisiin bemareista ohi, sekä ehkä jopa Massan kantaan uhkaamaan virheisiin, niin sitten vois alkaa leveämmin tuuletella.

Hieman vaatis vielä...
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Täytyy kyllä myöntää, että pahasti näyttää siltä, että McLarenilla todellakin pelataan Hamiltonin pussiin. Alkaa olemaan turhan paljon näitä Heikillä kolme kierrosta enemmän bensaa juttuja.

Mikä sen muu pointti voi olla kuin järjestää kuskit tiettyyn järjestykseen aika-ajoissa. Yhden kierroksen erolla pystyy vielä kisassa ajamaan jollain tapaa perässä ja mahdollisesti hyödyntämään loppuvaiheessa juuri ennen stoppeja parilla nopealla ohitus. Mutta ei näin anneta edes mahdollisuutta???

No joka tapauksessa, onneks HK on kunnossa ja toivottavasti pääsee vielä jossain vaiheessa haastamaan oikeesti tuon Hamiltonin.
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Voihan se olla niinkin, että Larenilla tiedetään Hamiltonin olevan vielä vähän edellä kisanopeudessa. Ei viititä sitten laittaa Hekua siihen tulpaksi.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
belated sanoi:
Valitteleehan siellä muutkin sangen lahjakkaasti rengassarjojen eroista silloin tällöin ja näkeehän sen eron jo kierrosaikoja ja kisatilanteita seuraamallakin. Enemmän sanoisin Hamiltonin ja Massan olevan useammmin näitä "mutta kun" -kuskeja.
Huvittavaa onkin lueskella selityksiä mihin kukin pystyisi täydellisellä suorituksella. Harmillista on se, että niitä nappisuorituksia tuntuu tulevan kovin harvoin. Itse rankkaan kuljettajia enempi "normisuorituksen" mukaan kuin sen, mihin hän/hänen faninsa selittävät pystyvänsä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Misa1 sanoi:
Täytyy kyllä myöntää, että pahasti näyttää siltä, että McLarenilla todellakin pelataan Hamiltonin pussiin. Alkaa olemaan turhan paljon näitä Heikillä kolme kierrosta enemmän bensaa juttuja.
On se vaan hassu juttu, että oli suomalaisella enemmän tai vähemmän bensaa kuin tallikaverilla, niin talli aina suosii sitä ei-suomalaista. Eikö sen raskaamman auton taktiikan pitänyt olla parempi, kun pääsee sitten varikkokäynneillä ohi?
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Kyllä tällä hetkellä on lähtöruutu tärkeämpi kuin raskaamman kuorman tuoma mahdollinen taktinen etu. Se on nähty jo hyvinkin selvästi. Viime vuoden alusta lähtien on kisojen lopputulos ollut hyvin suoraan sama kuin aika-ajojen, riippumatta taktisista kuvioista. Keskeytykset ja turva-autot luonnollisesti ovat kylläkin sotkeneet tuloksia. Kuka muu kuin Kimi on muuten kuin satunnaisesti pystynyt hyödyntämään raskaamman kuorman? Enkä Kimilläkään halua nähdä raskasta aika-ajokuormaa, ei se hänellekään mikään etu kisaan ole vaikka onkin jonkusen kerran onnistunut kääntämään sen voitoksi. Parempi lähtöruutu on tärkeämpi ja yleensä ratkaiseva. Nykyään McLarenin auto lisäksi näyttää toimivan parhaiten mahdollisimman kevyenä, jolloin on selvääkin selvempi että raskas aika-ajokuorma on haitta lopputulosta ajatellen kun kisan alussa ei vauhti riitä. Ei se Hamiltonkaan ole kisoissa tai harjoituksissa esittänyt yhtään mitään silloin kun on raskaampi lasti autossa, silti pistävät sen Heikin autoon näköjään useimmiten. Vuorottelisivat edes kuskien välillä, mutta ei. Taisi tokassa kisassa Heikillä olla kevyempi aika-ajokuorma, mutta nyt parissa viime kisassa ja ekassa kisassa Hamiltonilla. Ei mene tasan.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Calvin sanoi:
Kyllä tällä hetkellä on lähtöruutu tärkeämpi kuin raskaamman kuorman tuoma mahdollinen taktinen etu.
Näinhän se on yleensä, riippuu tietenkin kisatapahtumista mikä lopulta on paras.

Jos aikoo voittaa, olis parasta ettei edessä ole hidastelijoita, ja siten homma on paljon helpompaa lähtöruudukon terävästä kärjestä startatessa.

Taaempeana sitten raskas kuorma tulee arvoonsa, sillä todennäköisesti edessä on aina joku hitaampi, jos haluaisit ajaa kevyellä kovaa.
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Zaikom sanoi:
Huvittavaa onkin lueskella selityksiä mihin kukin pystyisi täydellisellä suorituksella. Harmillista on se, että niitä nappisuorituksia tuntuu tulevan kovin harvoin. Itse rankkaan kuljettajia enempi "normisuorituksen" mukaan kuin sen, mihin hän/hänen faninsa selittävät pystyvänsä.
Aivan. Huvittavinta on alkukaudella olleet kuitenkin ne selittelyt, kuinka Hamilton vielä olisi selvästi Heikin edellä kuskina. Poikkeuksetta aika-ajoissa Heikki on kuitenkin ollut nopeampi. Valitettavasti ongelmatonta kisaa, tai nappisuoritusta, ei Larenilta varmaan nähdä enään Australian jälkeen kisoissa tällä kaudella kovin usein. Sen verran tutulta alkaa toi homma taas näyttämään.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
belated sanoi:
Aivan. Huvittavinta on alkukaudella olleet kuitenkin ne selittelyt, kuinka Hamilton vielä olisi selvästi Heikin edellä kuskina. Poikkeuksetta aika-ajoissa Heikki on kuitenkin ollut nopeampi. Valitettavasti ongelmatonta kisaa, tai nappisuoritusta, ei Larenilta varmaan nähdä enään Australian jälkeen kisoissa tällä kaudella kovin usein. Sen verran tutulta alkaa toi homma taas näyttämään.
Eipä sitä täysin ongelmatonta kisaa voi ajaa kuin paalulta. Aina on juku törppö edessä ainakin jossain vaiheessa. Massalla näitä on vaikka lähtisi paalulta. Pitäiskö kisat ajaa tyhjällä radalla?
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Zaikom sanoi:
Pitäiskö kisat ajaa tyhjällä radalla?
äh? Onhan Rallin MM-sarja, jos tuollaista haluaa - eikä sielläkään aina mene kaikki nappiin. Mulla ei ainakaan ole mitään valittamista formuloista, päinvastoin seuraavaa kisaa jo odotellessa.. Toivottavasti Hessu on kunnossa ja kaikki pelais kerrankin.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös