Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Alexej

Well-known member
Liittynyt
19.10.2008
Viestit
122
Sijainti
Turku
Kävikö mielessä sellanen vaihtoehto kuin tasavertainen kohtelu? Onko kukaan sanonut että pitäisi suosia huonompaa kuskia? Kakkonen ei ole aina ykkönen.
Kyllähän sellainenkin asia on mielessäni käynyt, mutta en ole McLarenin johtaja ja minulla ei näin ollen ole sisäpiirin tietoa. Luotan kuitenkin siihen, että Whitmarshilla ja kumppaneilla ei ole halua ampua itseään jalkaan taas kerran samalla tavalla kuin vuonna 2007, olivat kuljettajat sitten kuinka tasahyviä tahansa. Ja jos Hamilton on parempi, on vieläkin loogisempaa, että talli satsaa täysillä häneen. Jos taas Kovalainen olisi parempi, niin eivät he tietenkään silloin Hamiltoniin satsaisi. Tallin tavoitteena on tottakai saavuttaa maailmanmestaruus, oli se sitten Hamiltonin, Kovalaisen tai Tarja Halosen nimissä. Tämän vuoksi ollaan valmiita nimeämään vaikkapa ykkösuski, ja itsekin tekisin aivan samalla tavalla.

Jos Kovalainen osoittautuu paremmaksi, niin kyllä he sitä järjestystä vielä muuttavat. Kaikki tallin puolesta.

PS: En ole millään tavalla McLarenin kannattaja, mutta ajattelen vain mikä on loogisin tapa hoitaa asioita ja miten itse tallipäällikön tehtävässä tekisin asiat. Tekisin samoin kuin Whitmarsh tässä.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Eiköhän ensi vuoden jälkeen Heikki lähde hakemaan uusia haasteita ja tilalle tulee Rosberg tai Vettel.
Tuskinpa. En usko että pikkukeke korvaa Hebaa pelkästään sen takia että on viime vuodet edustanut Saksaa. Vettelin tie tuskin on myöskään menossa Larenin suuntaan. Saavat etsiä sakemanninsa muualta jos sellaisen tosissaan tarvii. Hyvinpä ovat pärjänneet ilman tähänkin asti vaikka juttua on ollut liikkeellä vuosikaudet saksalaiskuskista Mäkkärille.
 

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
Macci ei saa Hamiltonin kaveriksi ketään tinkimätöntä huippukuskia. Parasta on että pidävät helppoheikistä kiinni niin pitkään kun Hamster soittaa ykkösviulua. Lewis on Macille, mitä Schumi oli Ferrarille.
 

Jonasz

Road Racing
Liittynyt
14.11.2007
Viestit
369
Siirto McLarenille oli sinänsä tallin puolelta samanlainen älynväläys kuin Montoyan palkkaaminen Räikkösen pariksi pari vuotta aikaisemmin. Ja siirto takaisin Renaultille oli kaiken tapahtuneen jälkeen se luonnollisin askel.
Eikö Mclarenin sitten olisi kannattanut hankkia Räikkösen tilalle kaksinkertaista maailmanmestaria Renaultilta? Tallilla oli varmasti jo alkujaan kova luotto Hamiltoniin, mutta ehkä eivät hekään ennen kautta tienneet millainen lahjakkuus hän todellisuudessa olisi. Ei media eikä tuskin tallikaan uskonut kaverin mahdollisuuksin taistella MM:stä tulokaskaudellaan. Sitten Alonsolla paloi hihat, kun rookie ajaa kisasta toiseen vähintään samaa vauhtia ja rupesi vaatimaan ykköskuljettajan statusta. Loppujen lopuksi tais palaa käpy sekä Alonsolta että tallilta. Ja kun selvisi ettei homma toimi niin eiköhän ne siellä McLarenilla sillon tiennyt molempien nopeutta ja potentiaalia datatiedoista, sekä kumpaan kuskiin kannattaa panostaa tulevaisuudessa. Ja tuskin tekivät väärä valintaa.
 

F1 Keisari

Well-known member
Liittynyt
10.2.2009
Viestit
88
Heikki Kovalaisen tianne on aika kinkkinen ottaen huomioon että jo ennen kauden alkua Mclarenin tallipäällikkö julistaa epäsuorasti Hamiltonin ykköskuljettajaksi:thumbdown. Mutta entäpä jos Hamilton kovien paineiden alaisena töppäilee ensinmäississä kisoissa & Kovalainen ajelee maaliin esim: podium paikoilla niin muuttuuko kuskien nokkimisjärjestys se on mielenkiintoista nähdä??

Mutta yhtä kaikki eipä anna Mclarenista hyvää kuvaa tuo että jo ennen kuin yhtään Gp:tä on ajettu niin jo julistetaan ykköskuski joka kylläkin on hallitseva mestari mutta silti:thumbdown

On muuten aika mielenkiintoinen homma kun Ferrarilla luovuttiin tästä pelkästä yhden kuskin suosomis taktiikasta ainakin viime kauden osalta niin Mclarenilla se aloitetaan melko julkisesti mutta tuolla taktiikallahan niitä mestaruuksia voitetaan & niitähän Mclaren kun nyt on saatu putkiauki hamuaa monen vuoden tauon jälkeen.
 

F1 Keisari

Well-known member
Liittynyt
10.2.2009
Viestit
88
Vettelillä on jo esisopimus tehty Ferrarin kanssa. :wink:
Jos Kovalainen lähtee Mclarenilta tulevankauden jäkeen(mitä kyllä vähän ounastelen) niin mitkä ovat hyvät talli vaihtoehdot aika kivenalla nimeen omaan nämä hyvät ovat?? Mitä todennäköisemmin Kovalaisen seuraava talli jos Mclarenilta lähtee tulevan kauden jälkeen on seuraava Toyta osoite

tämä on minun veikkaiseni tällä hetkelllä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Jos Kovalainen lähtee Mclarenilta tulevankauden jäkeen(mitä kyllä vähän ounastelen) niin mitkä ovat hyvät talli vaihtoehdot aika kivenalla nimeen omaan nämä hyvät ovat?? Mitä todennäköisemmin Kovalaisen seuraava talli jos Mclarenilta lähtee tulevan kauden jälkeen on seuraava Toyta osoite

tämä on minun veikkaiseni tällä hetkelllä.
BMW oli Heikin perässä jo 2006 ja otaksun, että talli vaihtaa vähintään toisen kuskinsa ensi kaudeksi. Mikäli tällä kaudella ei tule onnistumisia, on Kubica hyvinkin mahdollinen lähtijä, ja hän on todennäköisesti valmis testaamaan itseään Hamiltonia vastaan samassa tallissa. Heidfeldinkin uskoisin olevan tulilinjalla, mikäli menestys Kubicaa vastaan on viime kauden tasolla.

Heikin ensi vuoden osoitteen pohtiminen juuri nyt on vähän pöljää, sillä on täysin selvää, että alkavan kauden suoritukset ovat sen suhteen ratkaisevassa asemassa.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Mutta entäpä jos Hamilton kovien paineiden alaisena töppäilee ensinmäississä kisoissa & Kovalainen ajelee maaliin esim: podium paikoilla niin muuttuuko kuskien nokkimisjärjestys se on mielenkiintoista nähdä??
Ehei, sitten ollaan "tasavertaisia" niin kauan kuin toiselta on menneet matemaattiset mahdollisuudet mestaruuteen :dunno:
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Heikin ensi vuoden osoitteen pohtiminen juuri nyt on vähän pöljää, sillä on täysin selvää, että alkavan kauden suoritukset ovat sen suhteen ratkaisevassa asemassa.
Ei pöljää, ei ollenkaan. Jos yhtään on tutinaa puntissa ja ovi näyttää eilistä isommalta, on parempi vaan alottaa tunnustelut toisiin tiimeihin jo tässä vaiheessa. Meidän tavallisten tallaajien pohdinnatkaan eivät ole hirveän pöljiä, sillä keskusteluhan käy juuri nyt kuumana Heikin todellisesta roolista McLarenilla. Foorumit on pöljää pohtimista varten.

Karhuherra Haug on jo aiemmin ilmoittanut, että tiimiin tahdotaan saksalainen kuljettaja - millä hän tietenkin tarkoitti pitkän tähtäimen suunnitelmia. Vai tarkoittiko sittenkään? Heikki ja Lewis ovat molemmat niitä pitkän tähtäimen suunnitelmia, molemmat nuoria ja lahjakkaita kavereita, joiden uran päätös häämöttää siellä pitkän tuulitunnelin päässä. Tällaisessa tilanteessa on jopa ihmeellistä, että Haug haikailee kansalaisuuden nimeen, varsinkin, kun mestaruus on kaapattu. On siksi myös surullista, että tallin johtaja Whitmarsh lipsauttaa (tai media antaa ymmärtää hänen lipsauttaneen), että Lewis Hamiltonin mestaruutta lähdetään puolustamaan.

Nämä ja yleinen käsitys McLarenin muuttuneesta kuljettajasuhdanteesta saattavat olla niitä syitä, mikseivät Heikin ajotaidot olisi sittenkään kovinkaan ratkaisevat tulevaisuuden kannalta. Voihan olla myös mahdollisuus, että jos Heikki ajaa hitaasti, hänet pidetään tallissa varmemmin. Näin taktikoitaisiin kakkoskuskin rooli, ja sormella voitaisiin osoitella Heikin aiempaa hitautta.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Ei pöljää, ei ollenkaan. Jos yhtään on tutinaa puntissa ja ovi näyttää eilistä isommalta, on parempi vaan alottaa tunnustelut toisiin tiimeihin jo tässä vaiheessa. Meidän tavallisten tallaajien pohdinnatkaan eivät ole hirveän pöljiä, sillä keskusteluhan käy juuri nyt kuumana Heikin todellisesta roolista McLarenilla. Foorumit on pöljää pohtimista varten.
Tarkoitukseni ei ollut viitata keskustelun käymisen yleiseen älykkyyteen (itsehän harrastin ihan vastaavaa pohdintaa juuri edellisessä kappaleessa), vaan Heikin tilanteeseen. Kolmen kärkitallin kuskeista hän on ainoa, joka ei ole vakiinnuttanut asemaansa ja tähän asti varsin kaksijakoiset suoritukset tuskin herättävät kovinkaan valtavaa kysyntää. Jotta Kovylla ylipäätään olisi vaihtoehtoja, on alkavan kauden onnistuttava.
Nämä ja yleinen käsitys McLarenin muuttuneesta kuljettajasuhdanteesta saattavat olla niitä syitä, mikseivät Heikin ajotaidot olisi sittenkään kovinkaan ratkaisevat tulevaisuuden kannalta. Voihan olla myös mahdollisuus, että jos Heikki ajaa hitaasti, hänet pidetään tallissa varmemmin. Näin taktikoitaisiin kakkoskuskin rooli, ja sormella voitaisiin osoitella Heikin aiempaa hitautta.
McLarenin taktiikka on käytännössä aina ollut hakea talliin kahta parasta kuljettajaa, vaikka tallissa olisi jo selkeä ykkönen (esim. Prost Laudan, Senna Prostin ja Montoya Räikkösen pariksi). En usko asian edelleenkään muuttuneen ainakaan, mikäli Dennisillä on päätösvaltaa. Itse otaksun tallin haalivan vuodeksi 2010 riveihinsä ainakin Kubicaa ja Vetteliä, jolloin Heikki on tähänastisilla suorituksillaan taas kerran se hätävara.
 
Viimeksi muokattu:

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Niin se vaan menee. Kyllähän DC:kin sai väistyä Montoyan tieltä vaikka suorastaan huomattavasti paremmin suoritui tehtävistään kuin Heikki. Lisäksi DC oli tuomassa tallille sen historian kahdeksannen tallimestaruuden. Otetaanpa vielä tuossa kohtaa huomioon, että DC on britti(skotti).

Eli mikä estäisi tallia vaihtamasta kuljettajaa heidän mielestään parempaan? Heikin todellakin täytyy yltää lähes samalle viivalle Lewisin kanssa, ja sen lisäksi muutamaan kertaan pystyttävä haastamaan Lewis ja kuitenkin oltava samanaikaisesti kuuliainen kakkospoju. Silloin jatkoa McLarenilta hyvällä tuurilla tulee ja se kuitenkin on paras paikka Heikille jos vaan jatkoa irtoo.

Ei mikään muu talli pysty antamaan Heikille millään muotoa parempaa mahdollisuutta tällä hetkellä. Enkä usko Bemarin tai Toyotan edes haluavan Heikkiä. Kyllä hekin ovat Vettelin ja Kubican perässä. Lisäksi Heikin kanssa samalla viivalla ovat lähes kaikki muutkin nuoret kuskit paitsi Piquet, joka on varmaan sarjan vähiten arvostettu kuski.
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
McLarenin taktiikka on käytännössä aina ollut hakea talliin kahta parasta kuljettajaa, vaikka tallissa olisi jo selkeä ykkönen (esim. Prost Laudan, Senna Prostin ja Montoya Räikkösen pariksi). En usko asian edelleenkään muuttuneen ainakaan, mikäli Dennisillä on päätösvaltaa. Itse otaksun tallin haalivan vuodeksi 2010 riveihinsä ainakin Kubicaa ja Vetteliä, jolloin Heikki on tähänastisilla suorituksillaan taas kerran se hätävara.
ITSE otaksun, kuten sanoin. Vettel tulee ennemmin Ferrarille kuin Lewis Hamiltonin viereen Heikki Kovalaisen paikalle. Vaikka McLarenilla julkisesti haetaan kahta nopeinta kuljettajaa, oli David Coulthardin ajattaminen toisinaan hieman läpinäkyvää, sitä et voi olla myöntämättä. Näistä kolmesta kaverista veikkaisin Heikin olevan se varmin vaihtoehto, sillä esimerkiksi Kubica on kova arvostelemaan oman tallinsa työskentelyä. On hauska kuvitella, minkälaiset liekit puolalainen nostattaisi McLarenilla - johan siellä on Montoya ja Alonso käynyt pyörähtelemässä.

Palaten alkuperäiseen keskusteluun, uskon Heikin tulevaisuuden McLarenilla olevan ennemmin poliittisten kuin ajotaidollisten uhkien alla.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
ITSE otaksun, kuten sanoin. Vettel tulee ennemmin Ferrarille kuin Lewis Hamiltonin viereen Heikki Kovalaisen paikalle. Vaikka McLarenilla julkisesti haetaan kahta nopeinta kuljettajaa, oli David Coulthardin ajattaminen toisinaan hieman läpinäkyvää, sitä et voi olla myöntämättä. Näistä kolmesta kaverista veikkaisin Heikin olevan se varmin vaihtoehto, sillä esimerkiksi Kubica on kova arvostelemaan oman tallinsa työskentelyä. On hauska kuvitella, minkälaiset liekit puolalainen nostattaisi McLarenilla - johan siellä on Montoya ja Alonso käynyt pyörähtelemässä.

Palaten alkuperäiseen keskusteluun, uskon Heikin tulevaisuuden McLarenilla olevan ennemmin poliittisten kuin ajotaidollisten uhkien alla.
McLaren teki DC:n ollessa tallissa tarjouksen mm. Hillille kautta 1998 koskien. Myös Schumacheria tavoiteltiin. Sikäli olen kanssasi samaa mieltä, että McLaren pitänee mielellään kiinni samasta kuskista, tämä on "talliin hyvin sopiva" kuten Heikin ilmeisesti koetaan olevan, ja selkeää parannusta ei tilalle saada.

Mitä tulee Ferrariin, niin varsin moni taho väittää Alonson sopimuksen 2011 (tai jopa 2010 jos Kimi ajaa kuin viime vuonna) olevan selviö. En usko, että Vettelille on tilaa.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
McLarenin taktiikka on käytännössä aina ollut hakea talliin kahta parasta kuljettajaa, vaikka tallissa olisi jo selkeä ykkönen (esim. Prost Laudan, Senna Prostin ja Montoya Räikkösen pariksi). En usko asian edelleenkään muuttuneen ainakaan, mikäli Dennisillä on päätösvaltaa. Itse otaksun tallin haalivan vuodeksi 2010 riveihinsä ainakin Kubicaa ja Vetteliä, jolloin Heikki on tähänastisilla suorituksillaan taas kerran se hätävara.
Tämä käytäntö taitaa nyt olla historiaa. Ensin McLaren kopio Renaultin autonrakennusmenetelmät (vuorovuosin) ja sittemmin Ferrarin Todt/Schumi-aikakauden kuskipolitiikan. Kaikki siksi että mestaruuden voittamisesta alkoi tulla pakkomielle jonka edestä uhrattiin kaikki kunnia ja urheiluhenki jota tallilla oli. 2007 lähtien ei ole ollut kumpaakaan. Ja nimenomaan Dennis on ollut tätäkin muutosta ajamassa, niin uskon. Hän jos kuka on pakkomielteinen kaveri. Aiemmin reiluus oli pakkomiellen kohde, sittemmin mestaruuden voittaminen. Nyt kun Dennis on siirtynyt taka-alalle ja Mersu luultavasti alkaa ottamaan yhä enemmän valtaa tallissa, voi tilanne jälleen muuttua toisenlaiseen suuntaan. Ei silti välttämättä reilunpaan suuntaan, mutta erilaiseen kuitenkin.
 

TMK

Well-known member
Liittynyt
6.6.2007
Viestit
388
Niin se vaan menee. Kyllähän DC:kin sai väistyä Montoyan tieltä vaikka suorastaan huomattavasti paremmin suoritui tehtävistään kuin Heikki. Lisäksi DC oli tuomassa tallille sen historian kahdeksannen tallimestaruuden. Otetaanpa vielä tuossa kohtaa huomioon, että DC on britti(skotti).
.

Niinhän se menee mutta David alkoi jo silloin olla jo uransa ehtoo puolella vaikkakin ajoi RedBullilla vielä muutaman kauden.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Tämä käytäntö taitaa nyt olla historiaa. Ensin McLaren kopio Renaultin autonrakennusmenetelmät (vuorovuosin) ja sittemmin Ferrarin Todt/Schumi-aikakauden kuskipolitiikan. Kaikki siksi että mestaruuden voittamisesta alkoi tulla pakkomielle jonka edestä uhrattiin kaikki kunnia ja urheiluhenki jota tallilla oli. 2007 lähtien ei ole ollut kumpaakaan. Ja nimenomaan Dennis on ollut tätäkin muutosta ajamassa, niin uskon. Hän jos kuka on pakkomielteinen kaveri. Aiemmin reiluus oli pakkomiellen kohde, sittemmin mestaruuden voittaminen. Nyt kun Dennis on siirtynyt taka-alalle ja Mersu luultavasti alkaa ottamaan yhä enemmän valtaa tallissa, voi tilanne jälleen muuttua toisenlaiseen suuntaan. Ei silti välttämättä reilunpaan suuntaan, mutta erilaiseen kuitenkin.
Kyllä se painostus tuli Mersun johtoportaasta ajattaa toista ykkösenä niin että ei kävisi niin kuin 2007....
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Niin no mistä nyt Hamiltonia taas ei vois syyttää. Tuskin Lewis Alonsoakaan McLarenilta pois ajoi, varmaan olis mielellään antanut sille pataan samalla autolla myös 2008.
Nyt puhuttiin kuskin vaihtamisesta parempaan, ei Alonsoon.

Bobakki sanoi:
Mitä tulee Ferrariin, niin varsin moni taho väittää Alonson sopimuksen 2011 (tai jopa 2010 jos Kimi ajaa kuin viime vuonna) olevan selviö. En usko, että Vettelille on tilaa.
Itsekään en ole ollenkaan varma, että Vettelille olisi tilaa Ferrarilla. Siihen taas en usko, että sen tilan viejä olisi Alonso, vaikka kuinka moni taho (espanjalaismedia) väittää. Tämän nyt luulis olevan rosvo-BoB:llekin selvää.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös