Kimin vika. Sato on nopealla aika-ajokierroksella kun Kimi ei vain katso peileihin lipuessaan hiljempaa radalla. Kimin nopein aika-ajoaika mitätöitiinkin tuon takia, ja täten Irvine nousi lähtöruudukossa edelle.Leo sanoi:
Cmoney sanoi:Kimin vika. Sato on nopealla aika-ajokierroksella kun Kimi ei vain katso peileihin lipuessaan hiljempaa radalla. Kimin nopein aika-ajoaika mitätöitiinkin tuon takia, ja täten Irvine nousi lähtöruudukossa edelle.
Kyllä näitä Satolta riittää. Hymyilemättä ei voi katsoa. Varsinkin legendaarista oli tuo Schumin torppaaminen. No Sato ei muuten nyt ihan hirveä kuski ollut sitten loppupeleissä kumminkaan, vaikka siltäkin joskus vaiheessa näytti.Leo sanoi:Pieni ja vikkelä Sato:Video.
Niin se taisi olla, mutta Sato ei missään vaiheessa tajunnut, että Kimi ei väisty.Cmoney sanoi:Kimin vika. Sato on nopealla aika-ajokierroksella kun Kimi ei vain katso peileihin lipuessaan hiljempaa radalla. Kimin nopein aika-ajoaika mitätöitiinkin tuon takia, ja täten Irvine nousi lähtöruudukossa edelle.
Kuljettaja luottaa usein talliin, varsinkin tällaisissa tapauksissa milloin ei voi tietää onko sadetta tulossa vai ei. Kuljettaja ei näy viimeisiä ennusteita mistään, päinvastoin kuin talli. Joten näissä tapauksissa on kuljettaja täysin tallin päätöksen varassa.Masa sanoi:No en nyt sanoisi, että Kimin voitto olisi ollut millään tavalla varma vaikka renkaat olisi vaihdettukin. Ja rengasvalinnat on yleensä kuskin ja tiimin yhteispäätös - johon kuljettajalla on ymmärtääkseni aina se viimeinen sana.
Ihan OK tulos Kimiltä loppujenlopuksi. Onneakin oli, ettei jäänyt kisa parin spinnin myötä kesken.
Kyllähän talli halutessaan voi laittaa alle ihan juuri ne renkaat mitkä haluaa, ei se kuski sille mitään mahda.Masa sanoi:Ja rengasvalinnat on yleensä kuskin ja tiimin yhteispäätös - johon kuljettajalla on ymmärtääkseni aina se viimeinen sana.
Kuski voi myös päättää että tuleeko varikolle vai ei :ahem:WebSlave sanoi:Kyllähän talli halutessaan voi laittaa alle ihan juuri ne renkaat mitkä haluaa, ei se kuski sille mitään mahda.
(Toisaalta bensan riittäessä kuski päättää varikolletuloajankohdan, talli voi korkeintaan ehdottaa/komentaa.)
Vakavasti, luultavasti päätöksentekokuvio on eri talleissa ja eri kuskien kanssa hieman erilainen. Rookiet todennäköisesti kuuntelevat enemmän tallia ja kokeneemmat osallistuvat itse hanakammin päätöksentekoon - yksilöstä riippuen.
Leo sanoi:
Niinhän minä tuossa kirjoitin, että kuski voi päättää varikolletuloajankohdan bensan riittäessä. Voi toki olla kokonaan tulemattakin, mutta se ei ole kovin hyvä ratkaisu maaliinpääsyn kannalta.Kuski voi myös päättää että tuleeko varikolle vai ei :ahem: