Honda RA106

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Eikös homma mennyt kuitenkin niin, että Hondat tekivät nuo ajat pienillä stinteillä; pitemmillä sessioilla ajat olivat selvästi heikommat kuin Renaultin ja Ferrarin vastaavat..
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Rusina sanoi:
Eikös homma mennyt kuitenkin niin, että Hondat tekivät nuo ajat pienillä stinteillä; pitemmillä sessioilla ajat olivat selvästi heikommat kuin Renaultin ja Ferrarin vastaavat..
http://www.motorsport.com/news/article.asp?ID=209214

Overnight rain and cold track temperatures in Valencia meant that both Rubens Barrichello and Anthony Davidson ran on wet tyres this morning.

Both drivers began with short set-up runs before practicing qualifying procedures to adapt to the new 2006 qualifying format.

The drivers spent the afternoon session completing further set-up work, running on intermediate tyres as the track dried out. The test programme was completed with a second qualifying practice at the end of the day.
 

Hermanni

Well-known member
Liittynyt
30.1.2006
Viestit
341
Sijainti
Mänttä Finland
Hondalla on ilmeisen hyvät eväät ensikaudeksi, auto noinkin valmis ja nopea jo tässä vaiheesa, siinä on muilla ihmettelemistä.
Ilmeisemmin väkevin konekkin tällä hetkellä löytyy Hondan konehuoneesta. :thumbup:
 

roenick97

#97
Liittynyt
25.8.2005
Viestit
373
Sijainti
Scottsdale, Phoenix, AZ.
Another promising run for Honda on day two at Valencia

It was another cold and damp start in Valencia this morning following yesterday's rain showers.

Jenson Button joined the test taking over chassis RA106-02 from Anthony Davidson. He completed an aero evaluation on intermediate tyres in the morning session whilst Rubens Barrichello ran through a series of set-up runs in chassis RA106-02. Jenson completed 39 laps in the morning session, with Rubens covering 27 laps.

With the circuit having dried out by lunchtime, both Rubens and Jenson continued their testing programme with a tyre evaluation. Rubens managed 117 laps in total today with Jenson completing 86 laps and setting the second fastest time of the day – a 01:11.327.

Jenson will continue his running tomorrow with Anthony taking over in chassis RA106-01.

1 F. Alonso 01:11.291 V8
2 J. Button 01:11.327 V8
3 M. Schumacher 01:11.831 V8
4 JP. Montoya 01:11.998 V8
5 R. Barrichello 01:12.062 V8
6 H. Kovaleinan 01:12.113 V8
7 J. Villeneuve 01:12.619 V8
8 R. Zonta 01:12.660 V8
9 V. Rossi 01:12.856 V10
10 D. Coulthard 01:12.883 V8
11 A. Wurz 01:12.925 V8
12 G. Paffett 01:12.937 V10
13 M. Webber 01:13.050 V8
14 J. Trulli 01:13.078 V8
15 R. Kubica 01:13.332 V8
 

roenick97

#97
Liittynyt
25.8.2005
Viestit
373
Sijainti
Scottsdale, Phoenix, AZ.
Button second quickest on day three at Valencia

The track conditions were dry in Valencia today for the first time this week as Jenson Button continued his running in chassis RA106-02 for the final day of the test. Anthony Davidson took over from Rubens in chassis RA106-01.



Both drivers began the test programme running through tyre evaluations followed by a race simulation with live pit stops in the afternoon session.

Jenson suffered an engine failure in chassis 02 early in the afternoon session but was able to return to the track to complete his programme. Anthony completed an impressive 126 laps in total, with Jenson completing 85 laps.


1 F. Alonso 01:10.799 V8
2 J. Button 01:10.924 V8
3 F. Massa 01:11.284 V8
4 A. Davidson 01:11.573 V8
5 R. Schumacher 01:11.645 V8
6 M. Schumacher 01:11.646 V8
7 C. Klien 01:11.752 V8
8 H. Kovaleinan 01:12.010 V8
9 J. Villeneuve 01:12.179 V8
10 A. Wurz 01:12.232 V8
11 N. Rosberg 01:12.293 V8
12 P. De La Rosa 01:12.337 V8
13 V. Rossi 01:12.366 V10
14 JP. Montoya 01:12.480 V8
15 R. Kubica 01:12.813 V8
16 J. Trulli 01:12.826 V8

Kohtuu lupaavalta näyttää vauhti edelleen...
Joskin Renault näyttää edelleen vahvalta.

"Kauden" (syys/talvi) toinen kone rikko tuli, mutta... Eipä huolta... Sattuupahan noita silloin tällöin... :dunno:
 
Viimeksi muokattu:

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Kovasti saavat Hondat testikierroksia ajettua. Olisipa Barrichello vielä remmissä niin hyvä tulisi. Hondalla on vielä kisaviikonloppuina se kolmas auto. Ei tartte olle selvinnäkijä kun voi jo muille povata suuria vaikeuksia pysyä Hondan vauhdissa.
 

roenick97

#97
Liittynyt
25.8.2005
Viestit
373
Sijainti
Scottsdale, Phoenix, AZ.
MaranelloRed sanoi:
Kovasti saavat Hondat testikierroksia ajettua. Olisipa Barrichello vielä remmissä niin hyvä tulisi. Hondalla on vielä kisaviikonloppuina se kolmas auto. Ei tartte olle selvinnäkijä kun voi jo muille povata suuria vaikeuksia pysyä Hondan vauhdissa.
Olet oikeassa... Ainakin sen suhteen että kierroksia Honda kuskit saavat paljon ajettua... Se on ollut positiivinen asia mielestäni joka auttaa paljon jatkon kannalta...
Ja varmasti on apua myös kisaviikonloppuihin, että 3s auto kurvailee perjantaisin... :)
 

roenick97

#97
Liittynyt
25.8.2005
Viestit
373
Sijainti
Scottsdale, Phoenix, AZ.
Nähtävimmin koneeseen tehtyjen päivitysten johdosta on kone pamahtanut...
Nooh tiedä sitä, mutta hyvä että yrittävät kehittää koko ajan... :ahem:

Mielestäni jos et tarpeeksi yritä ylittää rajojasi / kehitä niitä, et mitään kyllä saavutakkaan...

Shuhei Nakamoto, HRD Engineering Director
"We have gained a little more top power and an improved torque curve after this test. Our target is 100% reliability so we still have work to do in the coming weeks, but overall we have made good progress."
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
roenick97 sanoi:
Nähtävimmin koneeseen tehtyjen päivitysten johdosta on kone pamahtanut...
Nooh tiedä sitä, mutta hyvä että yrittävät kehittää koko ajan... :ahem:

Mielestäni jos et tarpeeksi yritä ylittää rajojasi / kehitä niitä, et mitään kyllä saavutakkaan...

Shuhei Nakamoto, HRD Engineering Director
"We have gained a little more top power and an improved torque curve after this test. Our target is 100% reliability so we still have work to do in the coming weeks, but overall we have made good progress."
Yksittäiset savut ei paljoa vielä haitta. Ajeleehan ne joskus koneet tahallaankin loppuun. Pääasia lienee että sitten kun alkaa tositoimet niin paketti pysyy kasassa.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Kyllä kulkee Hondalla. Mielenkiintoista nähdä kumpi kepittää kumman. Jos Rubens vie on Buttonin ura ohi ennen kuin se kunnolla alkoikaan. Tuskin ketään kiinnostaa palkata miestä, joka häviää Ferrarin entiselle 1B-kuskille.
 

Zeiar

Well-known member
Liittynyt
24.4.2004
Viestit
185
Sijainti
Tre
Uskon, että Button tulee olemaan Hondalla se kovempi luu. Veikkaanpa, että Barrichello on palkattu talliin ensisijaisesti ilmeisten autonkehittämistaitojensa takia
Voin olla väärässäkin, vuoden lopulla sen näkee :)
 

Hermanni

Well-known member
Liittynyt
30.1.2006
Viestit
341
Sijainti
Mänttä Finland
MaranelloRed sanoi:
Kovasti saavat Hondat testikierroksia ajettua. Olisipa Barrichello vielä remmissä niin hyvä tulisi. Hondalla on vielä kisaviikonloppuina se kolmas auto. Ei tartte olle selvinnäkijä kun voi jo muille povata suuria vaikeuksia pysyä Hondan vauhdissa.
Samaa mieltä olen minäkin, varsinkin kun muistaa kuinka paljon hyötyi "mäkki" viimme kaudella kolmannen auto ajattamiseta.
Monet tallithan jopa protestoi sitä että McLaren ajatti kolmatta autoa, ko sääntö oli kuulemma vain pikkutalleja varten jotta he pystyisivät kehittämän autostaan paremman (Mclaren ei muiden tallien milestä kuulunut kategoriaan "pikkutalli").
No heinoahan olisi jos kärjessä nähdään uusi merkki, se ei lajin kannalta ainakaan negatiivista olisi. :thumbup:
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
Mista oli nuo 3 paivan testiajat otettu? Oli meinaan eroja aikoihin mita itse olin nahny. Lahinna siina etta r. schumacher oli heti davidsonin jalkeen seuraavana. Voipi roenick olla etta tasta saahaan kunnon vaanto myoskin valille toyota-honda :thumbup: :ahem:
 

roenick97

#97
Liittynyt
25.8.2005
Viestit
373
Sijainti
Scottsdale, Phoenix, AZ.
butterfly sanoi:
Mista oli nuo 3 paivan testiajat otettu? Oli meinaan eroja aikoihin mita itse olin nahny. Lahinna siina etta r. schumacher oli heti davidsonin jalkeen seuraavana. Voipi roenick olla etta tasta saahaan kunnon vaanto myoskin valille toyota-honda :thumbup: :ahem:
Moi!

Testiajat bongasin itse Hondan sivuilta.
Yleisesti sivut on vissiin päivitetty viimeisimpien kierroksien jälkeen, koska useasti Honda tallin ajamat kierrokset/(lkm) ovat vielä hiukan enemmän mitä muualla ilmoitetut...

Ts. Oletan tulosten olevan "päivitetyimmät" mitä aikoihin tulee... :dunno:

Ps. Kyllä Toyota - Honda vääntö kelpaisi :thumbup: , mutta varmaankin todnnäköissti siihen saadaan vielä Rellu sekä Fefekin...
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
roenick97 sanoi:
Eli väität vakavasti että BAR kaudella 2004 oli vain siitä syystä toiseksi paras talli kun muut olivat huonoja pois lukien Ferrari.

No niin tai näin, historiaan se sijoitus 2 jäi.
Ja taisivat saada myös toiseksi eniten podium sijoituksia.
Kohtuu hyvin pelkällä tsägällä ja muiden heikkoudella :D .
Niin no ilman R.Schumacherin loukkaantumista ja Montoyan ja R.Schumacherin hylkäämisiä sekä Kanadassa, että Yhdysvalloissa Williams olisi hyvin saattanut olla toiseksi paras talli. Mclaren oli mukana vain puoli kautta ja Renoo oli loppukaudesta muuten vaan paska(Vilnööf). Tosiasia on kuitenkin, että tällä hetkellä sarjassa vain Ferrari, Mclaren, Williams, Renoo/Benetton ovat talleja, jotka ovat kyenneet voittamaan kisoja.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Bobakki sanoi:
...ja Honda, vuonna 1966 ;)
Itsehän en vieläkään suostu laskemaan tätä uutta Hondaa samaksi kuin edellinen yritys... Mun mielestä tää on selkeetä jatkumoa BAR-tallista nuo kaksi voisi tilastoida samaksi. Samoin uusi Renault on mun mielestä sama talli kuin Benetton, eikä sillä ole mitn tekemistä sen vanhan kanssa. Vaan nää nyt on vaan mun mielipiteitä.
 

Barco:[

Well-known member
Liittynyt
19.9.2005
Viestit
427
roenick97 sanoi:
Ps. Kyllä Toyota - Honda vääntö kelpaisi :thumbup: , mutta varmaankin todnnäköissti siihen saadaan vielä Rellu sekä Fefekin...
Jos me noita ensi kauden kilpailijoita laitetaan järjestykseen, niin McLaren voidaan unohtaa heti. Siellä on suunnitteluosasto nyt sekaisin kun Tombazis ostettiin takaisin Ferrarille, joka tällä ovelalla liikkeellä kampitti yhden pahimmista kilpailijoistaan maahan pitkäksi aikaa ja hankki lisäksi loistosuunnittelijan, joka varmasti tuottaa tulosta tulevaisuudessa. Mies ei kuitenkaan muutaman vuotensa aikana ehtinyt niin pahasti "mclarenistua" kuin vaikka Newey, josta ei kyllä ole enää vuosiin ollut mitään apua.

Lisäksi McLarenin kuljettaja-asiat ovat täysin sekaisin. Jos Shumi lopettaa (ja hän sen muutaman kauden sisällä tekee) tarvitsee Ferrari suht nuoren kuljettajan jolla kuitenkin on jo meriittejä siitä, että pystyy voittamaan. Ferrari ei kuitenkaan ole mikään kasvattajatalli tyyliin Benetton/Renault tai Wiliams. Tällöin ikävä tosiasia on se että markkinoilla ei ole ketään muita kuin Räikkönen. Vaikea uskoa että Räikkönenkään vastustaa Ferrarin rahakasta tarjousta, varsinkin kun McLarenilla tulee ensi kaudella olemaan pakka lähes yhtä sekaisin kuin kaksi vuotta sitten. Montoya taas alkaa olla kyllä sarjaa "nähty". Joko jää McLarenille kantamaan Alonson viittaa tai sitten lähtee BMW:lle hyvin vaikeaan rakennusprojektiin, joka tulee vähimmilläänkin viemään 3 vuotta.

McLaren on siis sekaisin ja Ferrari rakentaa uutta dynastiaa, joka ei vielä ensi kaudella ala. Haastajat löytyvät siis Renaultista ja Toyotasta. Wiliams on keskitason talli ja kuten sanottua, BMW:llä on hyvin vaikea projekti käynnissä.

Toyota on suhteellisen tasaisesti kiivennyt ylöspäin pienin parannuksin, mutta oli vielä viime kaudella suht kaukana nopeimpien vauhdista. Gascoyne tekee hyviä autoja, Marmorinin porukka hyviä moottoreita, mutta ei kumpikaan niin hyviä että niillä voitettaisi kisoja. Ralf Schumacher on ihan hyvä kuljettaja, mutta alkaa olla vielä enemmän nähty kuin Montoya. Oikeastaan koko tallista huokuu sellainen "kärjessä hengataan, mutta voittoon ei ole mahdollisuuksia" -mentaliteetti. Jos näille hävitään, niin hävitään monille muillekkin.

Ainoaksi jää siis Renault? Edelliskaudesta on teoriassa hyvä jatkaa, kun Alonson Renaultiin ei tullut ainoatakaan teknistä vikaa ja vauhtiakin oli tarpeeksi. Fisichella voidaan unohtaa, Briatoren tyyli on löytää lahjakkuus ja viedä hänet mestariksi, kakkoskuski keittää sitten hempeälle pariskunnalle kahvit. Renault pystyy voittamaan meidät, mutta miten se onnistuu tiimiltä, jonka ykkösase lähtee pois? Toki lähtö liittyy kuitenkin ennen kaikkea Briatoren sikamaisiin manageripalkkioihin ja näin ollen rahaan. Meidän kannalta olisi toivottavaa, että Alonson ahneus saa tallin sisällä pahaa verta aikaan ja Briatore keskittyisi jo seuraavaan projektiinsa Kovalaiseen.
 

Barco:[

Well-known member
Liittynyt
19.9.2005
Viestit
427
No olisi kannattanut lukea uutiset ennen tuon lähettämistä.. Briatore on sitten nähtävästi Gazzettalle että uusi Renault tullaan rakentamaan Fisichellan mukaan. Toisaalta maikkarilla on uutista jotta että Briatore antaa Alonsolle synninpäästön. Hyvältä näyttää siis silläkin rintamalla: kaikki ei tallin sisällä ole kunnossa.

Pöytä alkaa olla katettu, nyt vain istutaan syömään.
 
Ylös