Huomioita Irakista ja vähän muualtakin

Oho

Senile membrane
Sijainti
Lounaalla
Off-Topic sanoi:
Ei herran valitun kansan jäsenet vihaa kettän, ne rakastaa kaikkia. Ja tappaa ne.
Niin no, Israelin asevoimien suorituskyvyllä ihan tavanomaisinkin asein ois Libanonissa saatu kuukaudessa helposti vähintään tommonen 100 000 raatoa jos nimenomaista halua olisi löytynyt. Kait sitä ois alle tuhannellakin tultu toimeen mutta liirum laarumia on kuvitella että Israel pyrki nimenomiasesti tappamaan siviilejä vaikkei sitä kenties erityisesti vältellytkään.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Moe Szyslak sanoi:
Öööö, tarkoitin 'meillä', meitä perkeleen kristittyjä länsivalloissa. Suomi on hyttysenpaskan varjo koko maailmassa.
Tajusin kyllä mitä tarkoitat. En kyllä pidä länsimaita mitenkään erityisen syyllisinä tilanteeseen. Kun eivät siellä halua elää sovussa niin eivät sitten elä. On jokseenkin mieletöntä kantaa syyllisyyttä parhaimmillaan useiden satojen vuosien takaisista jutuista. Israelin perustamisesta ja siirtomaavallan loppumisesta on vähintäänkin kymmeniä vuosia aikaa, jokseenkin turhaa ja hedelmätöntä on ripotella tuhkaa päälleen noista jutuista. Tuskinpa suurin osa orjeien jälkeläisitäkään pitää kovin pahana omalta kannaltaan esi-isiensä kuskaamista USAan tai muihin länsivaltoihin, paremmat olot heillä täällä on kuin rotukavereilla Afrikassa.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Moe Szyslak sanoi:
Tätä mä just tarkoitan.

Ei YK voi päättää tällaisia asioita, ilman että siitä tulisi helvetillinen sota ja katkeruus maailman tappiin asti.

Tää koko tilanne, joka nyt on päällä, on länsivaltojen vika. Ei juutalaisten tai arabien. Me toi asia ollaan sössitty. :ahem:
Mitäs YK sitten voi päättää ja missä asioissa sitä pitää kuunnella ?

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Formulanomi sanoi:
Mitäs YK sitten voi päättää ja missä asioissa sitä pitää kuunnella ?
YK'n täysi-istunnoista pitää kilauttaa Moelle ja kysäistä mitä tehdään, pienemmissä asioissa riittää että YK'n pääsihteeri kysyy Moelta opastusta.

Off-Topic

Well-known member
Ei tosiaan juurikaan vältelty siviiliuhreja. Kyllä mä sen myönnän, ei niillä israelisaisilla oo oikeen mitään muita eväitä edes yrittää itseään suojella näkymättömiä, oikeudettomia vihollisiaan vastaan. Vaan ei se sitä asiaa miksikään muuta, aika summittaista ja varmuudenvuoksi tapahtuvaa tuo teurastus on ollut eikä esimerkiks sinne päinkään minkään kansainvälisten sopimusten ja lakien mukaista. Valtion kuitenkin pitäis niitä noudattaa, terroristeilta sitä on vaikeempi vaatia. Jos tarkoituksena on vähentää noita terroristeja ja terrorismin uhkaa Israelissa, niin kuinka moni uskoo, että tuo hyökkäys vei kohti sitä päämäärää? No, ne tulee maksamaan siitä vielä. Lähimmän 50 vuoden aikana noi arabitkin oppii tajuamaan asioiden merkityksen, ja silloin tuli lähtö. Siihen kun mukaan sotkee vielä pari pyhään kirjaansa nojaavaa länsimaista ja Israelilaista ruutitynnyrin valvojaa, niin saattaa tulla sellanen soppa, ettei siitä moni selviydy. Henkilökohtaisesti mulla ei olis mitään sitä vastaan, että Israel lakkais olemasta. Eiköhän niille jenkeistä löydettäis uudet tilat.

Off-Topic

Well-known member
Ehkä se vois olla jotain muuta listimällä naapureitaan? Pari rankasuretkeä ruotsiin ja muihin naapurivaltioihin, niin ehkä se merkitys kasvais. Vikka meitä onkin reilu 10% vähemmän kun israelilaisia, on meillä kuitenkin maapinta-alaa kymmenkertaisesti. Muka hyttysenpaska; jos joku tässä maailmassa on hyttysenpaska niin se on toi Israel.

Tää oli vissiin vastaus johonkin sellaseen missä Suomea kuvattiin hyttysenpaskaks maailmassa.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Off-Topic sanoi:
Ei tosiaan juurikaan vältelty siviiliuhreja. Kyllä mä sen myönnän, ei niillä israelisaisilla oo oikeen mitään muita eväitä edes yrittää itseään suojella näkymättömiä, oikeudettomia vihollisiaan vastaan.
Tuossa onkin koko jutun pääpointti.

Mikäli Israelin naapurimaissa olisi kiinnostusta ja halua (ja mahdollisuuksia) katkaista väkivaltakierre, niin se loppuisi. On idioottimaista odottaa Israelin tekevän yksipuolisen tulitauon, jotta hizbollahit ja palestiinalaiset saavat ammuskella raketteja ja räjäytellä pommeja, ilman Israelin ulkopuolella toteutivia siviiliuhreja.

Esimerkiksi palestiinalaisista käy suuri osa töissä Israelin puolella ja pommi-iskujen jälkeen / tai uhatessa rajat suljetaan. Tällöin myös palestiinalaislta häviää tulolähteet.

Off-Topic

Well-known member
Silloinkin kun tuolla on rauha, Israelilaiset varmuuden vuoksi ampuu lapsia turvavyöhykkeillään tai poistaa "pikku täsmäiskuilla" potentiaalisia terroristijohtajia lähiomaisineen enempi, kun mitä noi valtavan vaaralliset, täsmällisyydellään uudenvuodenrakettien veroiset aseet on ihmistappioita Israelissa aiheuttaneet. Jotenkin käy mielessä sellanen ajatus, että toisten henkeä arvostettais enempi kun toisten. Liekö toi mielenjohde aivan väärä?

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
jps sanoi:
YK'n täysi-istunnoista pitää kilauttaa Moelle ja kysäistä mitä tehdään, pienemmissä asioissa riittää että YK'n pääsihteeri kysyy Moelta opastusta.
Mä oonkin niin saatanan viisas neuvomaan muita. :rolleyes: Varsinkin jälkikäteen. :ahem:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Sam sanoi:
Muistelen Miguelin tuosta täällä myös puhuneen ja tuskin ihan gauhean baljon yllätyt, jos sanon kuuluvan tuohon samaan poppooseen ;) En kuitenkaan halua täällä jarnata tuosta sodasta tahi levottomuuksista muutenkaan, kun en omaa siitä läheskään puolueetonta kantaa enkä muutenkaan pidä väkivallasta. Lisäksi minulla ei ole antaa minkäänlaista käytännössä toimivaa ratkaisua nykytilanteen parantamiseksi.
No juu, mutta sut ja Miguelin erottaa näistä 'myöhäisheränneistä' siitä, että te ette käy täällä hirveesti 'juhlistamassa' Israelin iskuja ja uhoomassa pyyhkäisevänne arabiterroristit hevon kuuseen. :thumbup:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Nihkeesti on ollut Irakista juttua täällä ja yleensäkin mediassa lähiaikoina. :rolleyes:

Vaikka populaa kuolee kuin myyriä pakkastalvena. :eek!:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Moe Szyslak sanoi:
No juu, mutta sut ja Miguelin erottaa näistä 'myöhäisheränneistä' siitä, että te ette käy täällä hirveesti 'juhlistamassa' Israelin iskuja ja uhoomassa pyyhkäisevänne arabiterroristit hevon kuuseen. :thumbup:
*juhlistaa iskuja ja uhoaa pyyhkäisevänsä arabiterroristit hevonkuuseen*

ps. Moe, sä et osaa lukea... :nope:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Formulanomi sanoi:
*juhlistaa iskuja ja uhoaa pyyhkäisevänsä arabiterroristit hevonkuuseen*

ps. Moe, sä et osaa lukea... :nope:
Kyllä mä osaan, mutta älä ole niin itsekäs, että jokainen kommentti olisi sinusta. ;)

Ja mä luin noi muuten 'rivien välistä'

*heiluttaa samalla Nomille etusormea, keskisormea ja nimetöntä*

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Moe Szyslak sanoi:
Kyllä mä osaan, mutta älä ole niin itsekäs, että jokainen kommentti olisi sinusta. ;)

Ja mä luin noi muuten 'rivien välistä'

*heiluttaa samalla Nomille etusormea, keskisormea ja nimetöntä*
Ketäköhän ne myöhäisheränneet sitten olivat ? :eek!: :doubtful:

*heiluttaa keskisormea*

Oho

Senile membrane
Sijainti
Lounaalla
Moe Szyslak sanoi:
Tiestysti se koira jne... Mutta kukahan täällä kovasti juhlistaa mitään iskuja, pikemminkin musta tuntuu, että asiat enemmän Israelin kannalta näkevät ovat vähemmistönä ja puolustuskannalla kun enemmän arabeja sympatiseeraava enemmistö manaa Israelia Danten seitsämänteen helvettiin ja esittää jokseenkin lennokkaita syytöksiä aikas lailla tunne pohjalta.

Off-Topic

Well-known member
Mun mielestä tossa ei oel kummassakaan osapuolessa mitään sympatiseerattavaa, eikä yhden tekojen osoittelu ole ainakaan mun osaltani toisen tekojen kannattamista. Samaa paskaa kumpikin. Toisilla vaan on siihen joku ihmeellinen oikeutus jostain korkeemmalta taholta, ja tahtoohan se oll aniinkin, että vastaavasti toinen osapuoli näkee vain vastustajan teot moraalittomina. Mutta eiks sen aina taho olla niin tollasissa hommissa, voittaja sitten on lopulta oikeessa. Jos ei toi Israelin itsenäisyystaistelu olis onnistunut, niin noi terroristipyhimykset olis edelleenkin vain terroristeja.

Oho

Senile membrane
Sijainti
Lounaalla
Off-Topic sanoi:
Mun mielestä tossa ei oel kummassakaan osapuolessa mitään sympatiseerattavaa,
"Ei huoli hän siitä, jos jossakin ei yhtynyt tahto ja voima, kun tahto vaan oli oikea ja aattehen aateloima."

Aika keposesti sulta on käynyt ton Israelin valtiollisen olemassaolon lopun toivominen ryyditettynä aika tavanomaisella Israelia koskevalla arabi retoriikalla. Jos Iipot pääsee asettumaan jenkkeihen valtion kaaduttua se kait on hyvä, jos ne pääsee suoraan vielä korkeammalle astraalitasolle sekin lienee ihan hyvä....

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Off-Topic sanoi:
Henkilökohtaisesti mulla ei olis mitään sitä vastaan, että Israel lakkais olemasta. Eiköhän niille jenkeistä löydettäis uudet tilat.
Joo, aivan varmasti. Maailmassa on varmasti lukuisia maita, jotka mielellään ottaisivat jonkin toisen eri puolella maapalloa olevan valtion kaikki asukkaat omaan maahansa.

Kommenteissasi on ilmennyt varsin voimakas Israelilaisvastaisuus, en kyllä ole löytänyt kommenteistasi mitään hyvää perustelua (paitsi, jotta vittuakos ne omassa maassaan asuvat).

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Oho sanoi:
... kun enemmän arabeja sympatiseeraava enemmistö manaa Israelia Danten seitsämänteen helvettiin ja esittää jokseenkin lennokkaita syytöksiä aikas lailla tunne pohjalta.
Niin tollainen arabiterroristien fanitus ei oikein mene meikäläisen kaaliin. Kaiketi se kuitenkin on jotenkin muodikasta. :D

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Kommarit tosin on aina olleet enämpi arabimyönteisiä kuin muut....jatkaakseni lähinnä Moen/OT lanseeramalla kielenkäytöllä.