Olipahan outo kisa, kun pääsee sanomaan että jännityksen takasi Schumacherin ajo kärjessä. Viime aikoina sellainen asetelma on ollut takuumatka tylsyyteen.
Alonsokin pääsi siinä ohessa näyttämään kyntensä kokenutta ja härskiksikin koettua multimestaria vastaan ja hyvin näkyi pää pysyvän kylmänä vaikkei ajellutkaan tällä kertaa yksin kärjessä. Välin jättäminen edellä meneviin kierroksella jääviin oli taktisesti viisas ja ennenkaikkea kylmäpäinen ratkaisu, kun takana tuleva Ferrari seilaa taustapeileissä ratissaan melkoisen nälkäinen kuski.
Alonson suoritus kyllä samalla osoitti, että Imolan rata on todellakin vain jonoajelua varten. Ainoan ohituksen ilman ohitettavan virhettä tai muuta helpottavaa tilannetta teki Sato.
McLarenin ainoa taktisesti oikea ratkaisu oli ajattaa Wurzia kakkoskuskina. Jos De La Rosa olisi ollut ratin takana, ja ajanut yhtä hienon kisan kuin Bahrainissa, niin Larenilla olisi kohta koettu melkoisen nolo tilanne kun "keikkakuski" pesee pisteissä molemmat varsinaiset kisakuskit. On se vaan outoa, että Kimin autoa ei saada kestämään. Outoa on myös se, ettei toisen auton kuskia saada kestämään, vaan kisasta toiseen on keikkakuskeilla taivaspaikka auki.
Laitoitteko muuten merkille, että hyvin pian Kimin keskeytyksen jälkeen Shumi alkoi ajamaan aivan hirmuaikoja? Yhteensattumaa, hmmm? :wink:
Shumi oli muuten alkukisan aikas vaisu, mutta ilmeisesti Kimin keskeytys toi mukanaan mieluisia muistoja viime kaudelta nostaen Shumin murheen alhosta ja muistutti kuinka sitä ylivoimaista autoa piti taas oikein ajaa.
Ferrarin taktiikka oli kyllä taas sarjassamme "jotain ihan muuta", sillä harvemmin sitä noustaan pysähtymällä sijalta 11 sijalle 3.
Vauhti oli varikkokäynninkin jälkeen sellaista, että Shumille toivoisi virheitä myös tuleviin aika-ajoihin, jotta voittajasta ei olisi täyttä varmuutta jo ennen starttia.