Infiniti Red Bull Racing kaudella 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Eikö virtauksen voisi ohjata myös ylöspäin ja vaihteiston päältä ulos? Tiedä sitten onko siitä mitään iloa, mutta toisaalta aiheuttaa se downforcea noinkin... Ja samalla moottorikatteen perästä tulevat jäähdytysilmat voisivat jopa luoda hieman lisäimua tuohon kanavaan, jolloin kanavaan imettäisiin lisää ilmaa pohjalevyn päältä ja muodostuisi lisää downforcea...
Näinhän asia Scarbsin mukaankin on. Eli isompi tunneli menis vaihteiston sivuille/päälle. Ylösnouseva tunneli tekeekö jo itsessään kait downforcea, joskin tunneli taas aiheuttaa ilmanvastusta. Toisaalta taas, jos kanava yhdistyy moottorikatteen jäähdytyksen ulostuloon, niin jompi kumpi voi myös aiheuttaa imua toiselle. Joko parempi jäähdytysvirtaus tai enemmän downforcea...
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Yksi ilma kuva RB:n "tuhmasta perästä"...
Minkä lie nimen saavan Vetteliltä tänä vuonna...



Ja lähikuva perästä. Pakokaasurampin alittavat kaksi tunnelia näkyy tässä hienosti..



Takasiipi on näemmä oman kannakkeensa varassa. Oisko tässä taka-ajatuksena, että kannake saattais vahingossa hieman joustaa huippunopeuksissa? :) On noita kannakkeellesia takasiipiä ennenkin toki ollu.
Toisaalta, saako takasiiven alasiipeä sakkauttaa? Kannakkeen sisällähän kulkee ilmakanavakin komeesti... Pääprofiilissa ei saa olla f-putken rakoja enää, mutta koskiko se kaikkia siipiprofiileja?
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Onkohan tuossa sittenkään kahta eri tunnelia, jos tuo väliseinä onkin pelkkä ilmanohjain. Hankala kuvitella tähän kuvaan, miten kaksi tunnelia perässä voisi mennä. Red Bull muuttanut diiffun starttireiän alapuolella olevaa reikää suorakaiteen muotoiseksi Lotuksen tapaan.


Edit: Muutin kuvaa.
Williamsin tunnelia tutkiessa tajusin, että ehkä myös Red Bullin toinen tunneli tulee vaihdelaatikon vierestä. Eli "keltainen"-tunneli puhaltaa diffuussorin alle ja "ruskea"-tunneli sen päälle.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Infiniti Red Bull Racing sai kaksi uutta vahvistusta kun tiimin siirtyi entinen Michelin insinööri Pierre Wache ja pitkän linjan aerodynamiikko Williem Toet.
 

Alzon

Well-known member
Liittynyt
15.9.2009
Viestit
340
Linkin takana puhutaan vain Pierre Wachen siirtymisestä. Ei mikään ihme, että Saberilta kaapataan tätä porukkaa. 2012 autossa varmaan eniten kopioitu aerodynamiikka ja renkaiden hallinta oli ylivoimaista välillä.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Australian kisan perustelle auton vauhti aika-ajossa vaikuttaa edelleen ylivoimainen mutta kisavauhdissa on otettu takapakkia haastajien kustannuksella. Red Bullin rengaskulutus vaikuttaa olevan liian suurta joka on eduksi aika-ajossa mutta kisassa optimitaktiikan kannalta haitta.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Australian kisan perustelle auton vauhti aika-ajossa vaikuttaa edelleen ylivoimainen mutta kisavauhdissa on otettu takapakkia haastajien kustannuksella. Red Bullin rengaskulutus vaikuttaa olevan liian suurta joka on eduksi aika-ajossa mutta kisassa optimitaktiikan kannalta haitta.
Totta. Väkisinkin aika-ajovauhti ja rengaskulutus ovat jossain suhteessa toisiinsa.
Ei Vettelin vauhtikaan huonoa ollu kisassa, mutta enemmän kärsi renkaiden kulumisesta.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Vettel = taidoiltaan mestaruuden/mestaruuksien arvoinen kuljettaja. Voittanut/voittaa paljon.
Webber = taidoiltaan GP-voittajan arvoinen, ja hyvänä päivänään pistää Vettelinkin tiukoille.

Tänään oli sellainen hyvä päivä ja hallitsi kisaa niin kauan kun ajettiin täysillä. Ei ihme että paskan maku jäi.

Katsoo, mitä tapahtuu jos ajavat jossain hyvässä kaksoisjohdossa 1. Vet - 2. Web.
 

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
Katsoo, mitä tapahtuu jos ajavat jossain hyvässä kaksoisjohdossa 1. Vet - 2. Web.
Kunhan ei tapahtuisi Turkin GP:n toisintoa muutaman vuoden takaa. Juuri nyt ei muistu mieleen, mikä vuosi oli kyseessä.

Mutta varmaa on se, että jossain vaiheessa kautta Webber kuittaa tämän nöyryytyksen takaisin. Se koskee ainakin Vetteliin; toivottavasti ei koko Red Bullin tiimiin.
 

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041
Hornerina laittaisin Buemin Vettelin tilalle ens kisan ajaksi. Oppisi ettei kukaan ole tiimiä tärkeämpi.
 

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
Hornerina laittaisin Buemin Vettelin tilalle ens kisan ajaksi. Oppisi ettei kukaan ole tiimiä tärkeämpi.
Musta tuntuu, että ennen kaikkea tallille kelpaavat MM-pisteet. Suuttumus Vettelin ohitusliikkeestä kumpuaa siitä, että molempien RB-kuskien kilpailu olisi voinut päättyä siihen.
 

pikkupetteri

Well-known member
Liittynyt
8.10.2011
Viestit
195
Hornerina laittaisin Buemin Vettelin tilalle ens kisan ajaksi. Oppisi ettei kukaan ole tiimiä tärkeämpi.
Hornerilla ei pahemmin tuohon taida valtaa olla. Helmut Marko se tuon puolen hoitaa ja on kyllä täysin Vettelin puolella, eli kyllä se on Webber joka tuolta ensin lähtee.
 

JahJahBlowJob

Well-known member
Liittynyt
9.7.2010
Viestit
640
Hornerina laittaisin Buemin Vettelin tilalle ens kisan ajaksi. Oppisi ettei kukaan ole tiimiä tärkeämpi.
Ei niillä oo varaa vittuilla Vettelille. Eiköhän ne puhuttelussa tee selväksi, että Webber pysyy tieltä pois jatkossa.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Kuten toisaalla sanoin niin olisi kaikille parempi jos Webber tajuaisi olevansa kakkoskuski.
 

Alpertti

Well-known member
Liittynyt
17.3.2009
Viestit
519
Webberi tuskin kuuntelee enää ainuttakaan tallimääräystä. Pikemminkin yrittää tallikaverista ohitusta vaikka väkisin kolarinkin uhalla. Eiköhän piru pääse irti jos Vettel on edessä ja Markilla ois vähän kovempia menohaluja.

No, todennäköisesti RB ryssii Webberin varikkotaktiikat ihan totaalisesti loppukauden.
 

JahJahBlowJob

Well-known member
Liittynyt
9.7.2010
Viestit
640
Webberi tuskin kuuntelee enää ainuttakaan tallimääräystä. Pikemminkin yrittää tallikaverista ohitusta vaikka väkisin kolarinkin uhalla. Eiköhän piru pääse irti jos Vettel on edessä ja Markilla ois vähän kovempia menohaluja.

No, todennäköisesti RB ryssii Webberin varikkotaktiikat ihan totaalisesti loppukauden.
Webberin pelleilyt vaan lopetetaan lyhyeen. Jotkut kuljettajat on helpommin korvattavissa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös