Godspeed
Well-known member
Perusteltua kritiikkiä voi ja tuleekin esittää, totta kai. Dennisiin kohdistuvat tölväisyt vain allekirjoittaneen korviin kuulostavat ajoittain lähes patologisilta. Kunhan kummastelen ääneen ja luulenpa, että kummastelisin, vaikken McLarenin kannattaja olisikaan.Formulanomi:
[QB]Godspeed
Entäs jos joku kirjoittaa perusteltua kritiikkiä McLarenia tai Ron Dennisiä kohtaan ? Tulkitsetko senkin "suoranaiseksi hyökkäykseksi" ? Jos joku kirjoittaa myönteistä kannustamasi tallin pahimmasta kilpailijasta, koetko tämänkin hyökkäykseksi omaa "vakaumustasi" vastaan ?
(...)
Miksi siis me kommentoijat emme voisi tarkastella asioita kriittisesti ?
(...)
Minusta kaikki tallit ja tallipäälliköt käyttävät tavoitteisiinsa pyrkiessään kaikkia mahdollisia keinoja. Voi olla, että joskus lipsahdetaan moraalisesti väärille raiteille. Jotkut osaavat tehdä sen myös niin, että kaikkia asioita ei edes tule julkisuuteen. Kaikki erehtyvät joskus. Mikään talli tai kukaan tallipäälliköistä ei ole täydellinen.
Erilaiset ihmiset kokevat muut ihmiset erilailla.
Joistakin pitää, joistain toisista ei. Sama pätee mielestäni myös talleihin, tallipäälliköihin, kuljettajiin ja jopa f1-selostajiin. Tämä asia on pakko hyväksyä. Eikä pidä unohtaa, että on mielenkiintoisempaa keskustella aidosti eri mieltä olevien kanssa. Siinä voi itsekin oppia jotakin.
Yksi meikäläisen urheiluseuraamisen johtolangoista on se, että vastustajia on kunnioitettava. Silloin ne voitotkin maistuvat paremmilta.
Vakaumus on F1:n yhteydessä liian voimakas sana. Edes todellisessa "ykköslajissani" eli ozumossa (ammattisumopainissa) ei minulla ole mukana sellaisia intohimoja, jotka ainakaan kovin paljoa hämärtäisivät kykyäni objektiivisuuteen tai taitooni suhteuttaa urheilua asioihin, jotka elämässä oikeasti ovat tärkeitä. Toki olen jäävi tällaista kirjoittamaan, mutta kirjoitanpa nyt kuitenkin.
McLarenin (ja Minardin wink ) kilpailijoita sopii toki kehua silloin kun sen aika on. Mikäpä siinä? Kunnia sille, jolle se kuuluu.
Terveen kriittisyyden tarpeesta olen ehdottomasti samaa mieltä.
Selviä sääntörikkomuksia tapahtuu urheilussa. Myös F1:ssä kuten tiedämme. Niistä pitää pystyä tekemään oikeat johtopäätökset. Kaikki eivät ole pystyneet. Koen sen todellisena ongelmana ja lajin arvoa tahraavana.
FIA:n toiminta on hetkittäin ala-arvoista. Näistä nyt on keskusteltu milloin milläkin foorumilla moneen kertaan. Minulla on monistakin asioista moneen kertaan hyvällä ajalla ja pää viileänä mietittyjä juttuja, mutta lienee parasta olla tonkimatta vanhoja asioita esiin tässä yhteydessä. Erehtyä saa, mutta erehdyksistä pitää oppia.
Vastustajan kunnioittaminen kuuluu ehdottomasti minustakin urheiluun. Jos siitä haluaa jotain oppia, suosittelen muuten tuota aiemmin mainitsemaani ozumoa.
Eri asia on, että kaikki eivät valitettavasti kunnioitusta ansaitse. Tarkoitan sanoa tämän aivan yleisellä tasolla. Rivieni välistä voi toki lukea paljonkin, jos välttämättä tahtoo.