Isät ja pojat sekä muut perheenjäsenet ja sukulaiset

Ode

Maailmanlupaus
Liittynyt
7.6.2008
Viestit
4178
Sijainti
Oulu
Ei tosiaan mitään hukkaanheitettyä rahaa Kekeltä. Lukuja kattoo, nii on ne kuskit kyllä saatanan raharössejä... Vertailun vuoksi jollain tietoa 60 -luvun kuskien palkoista? :rolleyes:
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Ei tosiaan mitään hukkaanheitettyä rahaa Kekeltä. Lukuja kattoo, nii on ne kuskit kyllä saatanan raharössejä... Vertailun vuoksi jollain tietoa 60 -luvun kuskien palkoista? :rolleyes:
Eihän ne hukkaanheitettyjä ole, mutta jos ajattelee kokonaisuutta, niin jos manageri ottaa kontolleen viisi lupaavaa kuskia, niin yleensä korkeintaan yksi niistä tuo jotain takaisin.
 

Vettel2011

Well-known member
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
114
Eihän ne hukkaanheitettyjä ole, mutta jos ajattelee kokonaisuutta, niin jos manageri ottaa kontolleen viisi lupaavaa kuskia, niin yleensä korkeintaan yksi niistä tuo jotain takaisin.
Siltä osin tuota voisi verrata vaikka filmibisnekseen. Yli puolet tuottaa tappiota mutta sen kultaa paskovaa koiraa kannattaa etsiä koska sitten sitä tuottoa tuleekin niin että riittää.

Häkkinen tienasi vielä jostain DTM kaudestakin 5M kun seuraavaksi eniten siinä sarjassa ihan murto-osan siitä. Ehkä se osittain oli taas jotain kikkailua kun ensin laitettiin huhu liikkeelle, että Häkkinen olisi siirtymässä takaisin ykkösiin. Mistähän leiristä se huhu lähti liikkeelle? :p Mersu ei halunnut päästää markkinakasvoaan muualle vaan maksoi tolkutonta ylihintaa.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Häkkinen tienasi vielä jostain DTM kaudestakin 5M kun seuraavaksi eniten siinä sarjassa ihan murto-osan siitä. Ehkä se osittain oli taas jotain kikkailua kun ensin laitettiin huhu liikkeelle, että Häkkinen olisi siirtymässä takaisin ykkösiin. Mistähän leiristä se huhu lähti liikkeelle? :p Mersu ei halunnut päästää markkinakasvoaan muualle vaan maksoi tolkutonta ylihintaa.
Eikä nykyisetkään sopimukset uskoakaseni ole halpoja. Eikös Häkällä ole PR-sopimus Mersun kanssa (sisältää mm. vakioautojen testausta jne..) ja sen viskimerkin Johnnie Walker. Ennen Lewista Mika taisi olla melkein valovoimaisin Mercedes-maskotti, vaikka F1-tallissa ajoi Kimi ja David. Minkähän verran Mika on tehnyt yhteistyösopimuksilla F1-uran jälkeen. Itse ihailen kyllä Häkkisen lojaalisuutta McLarenia ja Mercedestä kohtaan...
 

Vettel2011

Well-known member
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
114
Mäkkärillä noi omat sopimukset oli aika rajattuja. Sääntö nyt ei tietenkään koske kultapoika Hämyä.
 

Porttilan Laki

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
555
En tiennytkään, että Didier Pironilla on kaksoispojat Didier ja Gilles. Pojat näemmä syntynyt Didier Pironin menehtymisen jälkeen. Ei tainnut pojista tulla kilpa-ajajia. Lieneeköhän äiti kieltänyt vai ovatko pojat tajunneet, että heidän nimet eivät enteile kivutonta uraa?
 

DaSilva

In Memories
Liittynyt
17.1.2007
Viestit
593
Sijainti
Madonna di Campiglio
En tiennytkään, että Didier Pironilla on kaksoispojat Didier ja Gilles. Pojat näemmä syntynyt Didier Pironin menehtymisen jälkeen. Ei tainnut pojista tulla kilpa-ajajia. Lieneeköhän äiti kieltänyt vai ovatko pojat tajunneet, että heidän nimet eivät enteile kivutonta uraa?
Hyvä esimerkki ettei ne taidot geeneistä tule, tai ainakaan ajamisen halu. Ympäristö vaikuttaa enemmän.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Nyt kun Otto kerran linkitti tähän keskusteluun, niin päivitetään juttuja hieman. Tämä nimittäin ei pidä enää paikkaansa:
En tiennytkään, että Didier Pironilla on kaksoispojat Didier ja Gilles. Pojat näemmä syntynyt Didier Pironin menehtymisen jälkeen. Ei tainnut pojista tulla kilpa-ajajia. Lieneeköhän äiti kieltänyt vai ovatko pojat tajunneet, että heidän nimet eivät enteile kivutonta uraa?
DaSilva sanoi:
Hyvä esimerkki ettei ne taidot geeneistä tule, tai ainakaan ajamisen halu. Ympäristö vaikuttaa enemmän.
Pian tämän kirjoituksen jälkeenhän sekä Didier että tietenkin täysin sattumalta Gillesiksi nimetyt Pironin pojat osallistuivat Ranskan Caterham Cupin osakilpailuun. :eek:

Gilles on pojista se, joka ilmeisesti yrittää tehdä laajempaakin uraa moottoriurheilussa. Äitinsä toivoosta hän tosiaan keskittyi opintoihinsa ja valmistui tänä vuonna kilpa-autoinsinööriksi. Hän suunnittelee ajavansa ensi vuonna ensimmäisen kokonaisen kauden jossain ranskalaisessa sarjassa.

Haluan lisätä listaan myös Star Mazda - sarjan tänä vuonna Yhdysvalloissa voittaneen Maailman kansalaisen Conor Dalyn, jonka uraa itselläni on ollut ilo seurata aina karting-ajoista asti. Yhtä paljon kunniaa en kuitenkaan voi pojasta ottaa kuin Gerry Forsythe, joka puolestaan on tukenut Derekin jälkikasvua aivan yhtä kauan. Conor testasi menneellä viikolla Manorin GP3-sarjan autoa Portugalissa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Prost
Alain-Nicolas
Isällä neljä mestaruutta, roppakaupalla voittoja ja paaluja. Pojan tie ei ole ihan ykkösiin asti kantanut mutta Euroseries 3000 ja A1 GP:n kautta tie on vienyt Le Mans Seriesiin.

Piquet
Nelson-Nelson jr
Isällä kaksi mestaruutta ja oli F1:kkösten jälkeen siirtymässä Indy autoilun pariin missä loukkasi itseään ja sen jälkeen ajanut joitain Endurance kilpailuja. Pojan tie vei ykkösiin asti mutta yksi kilpailun kakkostila parhaana saavutuksena ja tätä nykyä ajaa NASCAR Camping World Truck Series/Nationwide Series sarjan kilpailuja.

Fittipaldi
Wilson-Christian
Wilson ajoi 30 kisaa uransa aikana saavuttaen 3 mm-pistettä ja piti pystyssä omaa Copersucar-Fittipaldi F1-tiimiä veljensä Emersonin kanssa, viimeisinä aktiivi vuosina 80-luvun lopun ja 90- luvun alun välissä Wilson ajoi Brasilian Stock Car luokkaa. Poika Christian saavutti F1-uransa aikana 12 mm-pistettä ja F1 uran jälkeen tie vei ensiksi Cart sarjaan sieltä Nascariin, Rolex Grand Amin ja Almsin kautta Brasilian Stock Car luokkaan.

Jones
Alain-Christian
Alain voitti F1-urallaan yhden maailmanmestaruuden ja saavutti 12 osakilpailuvoittoa, F1 uran jälkeen hän ajoi Australian Touring Car sarjaa (nykyään nimeltään V8 Supercar) voittaen kyseisessä sarjassa 5 osakilpailua. Oli myös A1GP sarjan olemassa olo aikana Team Australian tallipäällikkö. adoptio poika Christian ajoi Australian Formula Fordeja vuosien 1996-1998 välisen ajan sieltä tie vei Australian Formula kolmosten kautta Asian F3 sarjaan jonka mestaruuden hän otti kaudella 2004 ja viimeiset vuodet ajeli niin A1GP:tä kuin Porsche Carrera Cupia. Kahteen viimeiseen vuoteen ei ole enää ajellut missään.

Tambay
Patrick-Adrian
Patrick osallistui 123 F1-osakilpailuun voittaen niistä yhden, F1 uran jälkeen Patrick osallistui niin Le mansin 24 tunnin kilpailuun kuin Pariisi-Dakar aavikkoralliin samoihin aikoihin 90-luvun alkupuolella hän oli myös vähän aikaa osakkaana Larrousse F1-tiimissä hyvän ystävänsä Michael Golay kanssa. Tambay on myös Jacques Villeneuven kummi. Poika Adrian aloitti uransa Formula BMW sarjassa siirtyen sieltä F3 Euroseries sarjaan ja sieltä tie vei täksi vuodeksi niin GP3 kuin Autogp sarjan kilpailuihin.
 
Viimeksi muokattu:

mäklaaren

Member
Liittynyt
24.10.2005
Viestit
16
Piquet
Nelson-Nelson jr
Isällä kaksi mestaruutta
Kyllähän Nelson Piquet vanhemmalla on kolmekin mestaruutta, kaudet 1981, 1983 ja 1987 on kirjattu hänen nimiinsä. :)

Tämä nyt on hieman liian ennenaikaista spekulointia, mutta saas nähdä, nousevatko aktiivisesti kartingia harrastavat ja suunnilleen samaa ikäluokkaa olevat Hugo Häkkinen ja Mick Schumacher tulevaisuudessa ykkösiin asti ja näin saisimme taas nauttia Häkkinen-Schumacher-taisteluista. :)
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Nakajima
Saturo-Kazuki-Daisuke
Saturo ajoi Formula Ykkösissä 80GP:tä saavuttaen 16 mm-pistettä, F1 uran jälkeen hän perusti Nakajima Racing tiimin joka ajattaa autoja niin Japanin Formula Nippon kuin Super GT sarjassakin. Saturon vanhempi poika Kazuki on kilpailut Formula Ykkösissä Williams tallissa 36 osakilpailua saavuttaen 19 mm-pistettä. Tänä vuonna Kazuki on testannut kertaalleen Stefan GP:n Toyotaa. Saturon nuorempi poika Daisuke aloitti kilpailemisen vuonna 2007 Formula Challenge Japan luokassa ja siitä tie vei Japanin Formula kolmosten kautta Brittien Formula Kolmosiin.

Scheckter
Jody-Tomas-Toby
Jody on vuoden 1979 vuoden maailmanmestari ja 10 osakilpailuvoiton mies joka F1 uran jälkeen on lähinnä keskittänyt manageroimaan poikiaan ja perusti oman firman. Pojista Tomas oli kaudella 2001 Jaguarin testikuski mutta joutui pois kyseisestä pestistä sotkeutumalla prostituutioon ja tuon tapauksen jälkeen ura on jatkunut IRL sarjassa jossa hän on saavuttanut kaksi osakilpailuvoittoa. Toinen pojista eli Toby aloitti uran Formula Vauxhall Junior sarjassa ja sieltä tie vei ensiksi saksan ja englannin F3 sarjoihin josta uran lopuksi saksan koppiauto sarja V8Starsiin jossa lopetti aktiivi uran kaudella 2002.

Mansell
Nigel-Leo-Greg
Nigel voitti vuoden 1992 Formula Ykkösten maailmanmestaruuden ja otti urallaan 31 osakilpailuvoittoa ja hän kävi myös voittamassa Cart sarjan mestaruuden kaudella 1993, F1:kkösistä jälkeen hän ajeli kaudella 1998 BTCC:n kolme osakilpailua ja sen jälkeen hän piti monta vuotta väliä kilpailemisesta kunnes palasi takaisin radalle vuonna 2005 Grand Prix Masters sarjassa ja sen jälkeen hän on käynyt kilpailemassa yhden startin verran FIA GT:ssä ja osallistui tänä vuonna Le mansin 24 tunnin kisaan. Leo ajoi kaudella 2006 englannin F3 sarjaan ja sieltä tie vei Chamberlain-Synergy ALMS testien kautta ensiksi Ferrari GT2 puikkoihin Le Mansiin ja nykyään ajaa Isänsä ja Veljensä kanssa Ginetta-Zytekillä Le Mans Serietä. Nigelin pojista nuorempi Greg ajoi veljensä tavoin kaudella 2006 englannin F3 sarjassa ja sieltä tie vei amerikkaan Atlantic Championship sarjaan yhdeksi kaudeksi josta Formula Renault 3.5 seriesiin kaudeksi 2009 ja ajoi tällä kaudellakin kyseisessä sarjassa.
 

Teoderik

Banned
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
1032
Olivatkos Hillit ainoat isä-poika mestarit ykkösten historiassa vai onko dementia jo syönyt muististani asioita? Veljes-mestareita ei tainnut olla yhtään.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Laffite
Jacques-Marquerite
Jacques ajoi F1 uransa aikana 180 kisaa joissa saavutti 228 mm-pistettä hänen F1 ura päättyi vähemmän onnellisissa merkeissä kun hän katkaisi molemmat jalkansa onnettomuudessa vuonna 1986 välittömästi startin jälkeen Britannian GP:ssä Brands Hatchissa, hän toipui onnettomuudesta ja palasi vielä autourheilun pariin (ajaen Muun muassa Le Mansin 24 tunnin kilpailun ja Pariisi Dakar-rallin). Jacquesin tyttö Marquerite aloitti uran FIA GT3 European Championship sarjassa sieltä tie vei Mégane Trophy Eurocupin kautta jäärata sarja Andros Trophyyn.

Brabham
Jack-Geoff-Gary-David
Jack on kolminkertainen maailmanmestari (1959, 1960, 1966), vuonna 1969 Jack kärsi loukkaantumisista ja päätti lopettaa vuonna 1970, mutta koska huippukuljettajia ei ollut tarjolla hänen omaan tiimiinsä, hän jatkoi vielä vuoden, ja lopetti Meksikon Grand Prix'n jälkeen. Eläkkeelle siirryttyään hän vetäytyi autourheilusta kokonaan, myi osuutensa tallista Tauranacille ja palasi Australiaan. Hänet aateloitiin vuonna 1979. Pojista vanhin eli Geoff ei koskaan päässyt näyttämään kykyjään F1:kkösissä mutta hän teki uran Ameriikan puolella ajaen Cart sarjassa ja kiertäen eri kisoja IMSA:ssa uran lopun hän vietti Australian V8 Supercar sarjassa. Pojista keskimmäinen eli Gary ajoi kaudella 1990 Formula Ykkösissä kaksi GP:tä Life tiimin väreissä, uran lopun hän vietti ajaen muutamia Endurance ja Cart sarjan osakilpailuja.
Pojista nuorin David ajoi F1:kkösissä 30 starttia saavuttamatta yhtään pistettä Brabham ja Simtek tiimeissä, F1 uran jälkeen David siirtyi ensiksi ajamaan GT sarjojen osakilpailuja mutta suurimman osan urasta hän on kilpaillut American Le Mans sarjassa (1999-) voittaen viime vuonna Le Mansin 24 tunnin kokonaiskilpailun ja tällä kaudella tuli napattua ALMS sarjan mestaruus.

Winkelhock
Mandred-Markus
Mandred kilpaili F1:kkösissä 56 startin verran saavuttaen kaksi mm-pistettä, hänen elämänsä päättyi viimeisellä F1 kaudellaan 1985 ikävissä merkeissä Kanadassa Mosport Parkin radan toisessa mutkassa. Hän ajoi Porsche 962C -autolla seinään Budweiser 1000 -urheiluautokilpailussa ja kuoli välittömästi. Mandred ajoi viimeisellä kaudella niin Formula Ykkösissä kuin Urheiluautojen MM-sarjaa.
Poika Markus oli kaudella 2007 Spyker tallin testikuljettaja ja pääsi osallistumaan kyseisellä kaudella Nurburgringin osakilpailuun jota johti turva-auton ollessa radalla. F1-uran jälkeen Markus on ajellut DTM sarjaa Team Rosbergin Audi A4:llä.
 
Ylös