Isovanhemmat

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Isän isä: papa (siis yhdellä p:llä), kuoli vajaa vuosi ennen syntymääni.
Isän äiti: mummu
Äidin isä: vaari
Äidin äiti: mummi

Elossa ei ole enää kukaan :(
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18208
Kato. Äiteen isästä tullukki äiti. Kliffaa, hei.
Hullulla on halvat huvit.

Laitatetaan nyt asiaakin kun oon jo näin paljon spämmännyt tänne. Mummoja sanon mummoiksi ja pappoja (kuolleita) papoiksi. Olen kuullut kutsuttavan isovanhempiani myös äidiksi/isäksi tai sitten ihan vaan etunimellä. Oudompia versioita en ole kuullut onneksi käytettävän. Vaarikin on jo siinä rajoilla.
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mamma ja mummo oli mulla.

Poika käyttää mun isästä fafa nimeä ja äidistä käytti fammu nimeä.
Sitten tuon exän vanhemmat oli mummi ja vaari.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13717
Mummuja ja pappoja mulle kaikki kummaltakin puolelta.
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Isän isä: papa (siis yhdellä p:llä), kuoli vajaa vuosi ennen syntymääni.
Meillä oikeastaan kaikki muut taitavat kutsua isäni isää "pappa", mutta itse hän kyllä sanoo "papa". Esimerkiksi soittaessaan minulle hän aloittaa aina: "Papa täällä hei". Samaa yksi p:istä muotoa hän myös käyttää omasta isästään puhuessa.

Fammu sana taas on siinä mielessä myös "tuttu", että pappa puhuu omasta isoäidistään aina fammuna. Niin se murre kehittyy, ei meilläpäin nimittäin kukaan kaverini enää käyttänyt fammua omasta isoäidistään.
 
Viimeksi muokattu:

Goblet

Iceman
Liittynyt
24.3.2008
Viestit
3109
Sijainti
Finland
Isän äiti = Mummo (oikeastaan x:n mummo, jossa x on paikkakunta jossa asui)
Isän isä = Vaari
Äitin äiti = Mummo
Äitin isä = Ukki

Muut ovat elossa, mutta isän äiti kuoli toissakesänä.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Yhtään ämmää tahi ämmiä ei ole vielä näkynyt täällä. Missä lappalaiset? Karjalaiset?

Kaverin isä on lapsenlapsilleen PARTA.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Isän äiti = Mummu, Tummu, Muori, etunimi
Isän isä = Pappa, ryssä (hellittelynimi evakolle, mummu ja isänmaalliset tahot), lisäksi yks nimitys, joka ei nyt just tuu mieleen.
Äidin äiti = Mumma, Mummu
Äidin isä = Etunimi
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Varmaan pöljänkuulloista huudella: Hei etunimi! Tuus kaffelle. Mä pillasin jo sulle tassille.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Meillä oikeastaan kaikki muut taitavat kutsua isäni isää "pappa", mutta itse hän kyllä sanoo "papa". Esimerkiksi soittaessaan minulle hän aloittaa aina: "Papa täällä hei". Samaa yksi p:istä muotoa hän myös käyttää omasta isästään puhuessa.
Jääny aina kysymättä, että mistä tuo "papa" juontaa juurensa (saksasta?), alkaa vaan pikkuhiljaa käydä vähiin ne, joilta vois kysyä, ei ole enää kuin täti hengissä, epäilen, ettei mutsikaan tuota välttämättä tiedä :dunno: Enivei, taidat olla ensimmäinen henkilö, joka "tunnustanut" mulle tuntevansa tuon yhden p:n version.
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Äidin äiti = Mummu
Äidin isä = Pappa
Isän äiti = Isoäiti
Isän isä = Isoisä

Isoäidiltä kuulemma kysyttiin kun lapsenlapsia alkoi pukata, miksi hän haluaisi tulla kutsutuksi. Oli sitten ehdottanut isoäitiä (ja miehellensä isoisää). Nyttemmin on ainut hengissä oleva, muut ovat tipahdelleet yksi kerrallaan muutaman viime vuoden aikana.
 

Iso8

Viisuhullu
Liittynyt
23.7.2011
Viestit
5836
Sijainti
Tampere
Isän äiti = en tiedä mitään hänestä
Isän isä = en tiedä mitään hänestä
Äidin äiti = Mummi
Äidin isä = en tiedä hänestä mitään
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Eipä ole hengissä kuin isä, josta käytän nimitystä "ukki" koska sitä samaa titteliä hänestä muutkin käyttävät, johtuen meikäläistä jo seuraavan sukupolven olemassaolosta. Ei siis minun taholtani.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Isän äiti = en tiedä mitään hänestä
Isän isä = en tiedä mitään hänestä
Äidin äiti = Mummi
Äidin isä = en tiedä hänestä mitään
Jokseenkin surullista luettavaa kaikki, mikä vähänkin liittyy sun perhataustoihisi :(
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Isän äiti: Mumma (kai se sit momma oikeesti oli pohjalaisittain, mutta mä sanoin mummaksi tai mummoksi, koska en tuota murrejuttua hiffannut)
Isän isä: Paappa (mä sanoin kyllä "Pappa" tämänkin)
Äidin äiti: Mummo
Äidin isä: Pappa

Heistä enää äidin äiti on elossa.

Jännästi kuitenkin veljenpojalleni mun äiti on mummi ja isä on vaari. Eli ihan eri nimet kuin mun isovanhemmillani. Tämä johtunee siitä, että lapsen äiti on päättänyt miksi heitä kutsutaan. :D
 

Iso8

Viisuhullu
Liittynyt
23.7.2011
Viestit
5836
Sijainti
Tampere
Jokseenkin surullista luettavaa kaikki, mikä vähänkin liittyy sun perhataustoihisi :(
No tämä on henkilökohtaista, mut koska en tiedä isästäni mitään en tiedä hänen sukulaisistaan mitään ja en ole varma et onko äidin isä sama kun ukki jos on niin hän on elossa. Ja mummini on kans elossa.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös