Mickey
Well-known member
- Liittynyt
- 22.3.2000
- Viestit
- 8105
Ja sitä myöten kylmät renkaat.Kimin puheista sai käsityksen, että aika pienellä downforcella ajoivat Ferrarit.
Ja sitä myöten kylmät renkaat.Kimin puheista sai käsityksen, että aika pienellä downforcella ajoivat Ferrarit.
Force Indialta löytyy myös ainakin sen verran suoranopeutta, että ei ainakaan kovin helposti ohi pääse.Ohitukset vaikeita suorilla. Ei helposti pääse oconin ja strollin ohi kyl ajaessa. Helppoa ei tule takana oleville. Hämis nousee pisteissä ykköseksi ja pitää sitä loppukauden hyvin luultavasti. Vettelille paha takaisku tämä
Missä tämä?Kimi tokaissut että ei ole vuosiin ollut enää sadekelin säätöjä erikseen autossa mitä lie tarkoitti. Eli ei vaan saaneet renkaita toimimaan siitä ero
Mervin haastattelu maikkarilla.Missä tämä?
Bottas taasen sanoi, että auto ei todellakaan säädetty tälle kelille. Ota näistä nyt sitten selvää. Ja entäs Hamiltonin säädöt sitten? Joka tapauksessa, miten voi jäädä tallikaverista lähes 2,3 sekuntia. Umpisurkea suoritus Bottakselta.Kimi tokaissut että ei ole vuosiin ollut enää sadekelin säätöjä erikseen autossa mitä lie tarkoitti. Eli ei vaan saaneet renkaita toimimaan siitä ero
Ok. Meni ohi tuo, kun menin penskojen kanssa saunaan.Mervin haastattelu maikkarilla.
Renkaat. Bottas sanoi, että renkaita ei saanut toimimaan.Bottas taasen sanoi, että auto ei todellakaan säädetty tälle kelille. Ota näistä nyt sitten selvää. Ja entäs Hamiltonin säädöt sitten? Joka tapauksessa, miten voi jäädä tallikaverista lähes 2,3 sekuntia. Umpisurkea suoritus Bottakselta.
Veikkaan Kimin tarkoittaneen sitä, että ei ole vuosiin enää laitettu autoihin sadekelin setuppia kisoissa, koska harvoin on ollut kovin todennäköistä vetää aika-ajot JA kilpailu sadekelissä. Varmaan on myös säätövarat pienentyneet sen suhteen, koska noita sadekelin säätöjä ei enää tarvita, mutta saishan sinne nyt esim. lisää siipeä ruuvattua. Muistelisin Valtterin Williamsilla joskus sanoneen, että ottivat säädöissä pientä riskiä (se Kanadan kolmossija?) sunnuntaita ajatellen, kun oli jonkunmoinen mahdollisuus sadekisaan. Ei sitte tullut kuitenkaan (mikäli dementoituneet aivosoluni oikein muistavat... tai edes toinen niistä).Bottas taasen sanoi, että auto ei todellakaan säädetty tälle kelille. Ota näistä nyt sitten selvää. Ja entäs Hamiltonin säädöt sitten? Joka tapauksessa, miten voi jäädä tallikaverista lähes 2,3 sekuntia. Umpisurkea suoritus Bottakselta.
Parc Ferme -sääntöhän nuo erilliset sadesäädöt viimeistään tappoi, mutta käsittääkseni niiden käyttö oli loppunut jo aiemmin. Veikkaan syyksi sitä, että aerodynamiikka on mennyt niin hienosäädöksi, että radikaalit sademuutokset pilaisivat kokonaisuuden. Aiemmin sadesäädöissä käytetty maavaran nosto on nykyään hoidettu halkaisijaltaan isommillla intermediate- ja saderenkailla (tosin ne nostaa maavaraa vain 0,5 cm jos oikein muistan). Parc Ferme-säännöissä takasiipeen ei saa puuttua ollenkaan ja etusiipeäkin voi säätää hyvin rajoitetusti.Veikkaan Kimin tarkoittaneen sitä, että ei ole vuosiin enää laitettu autoihin sadekelin setuppia kisoissa, koska harvoin on ollut kovin todennäköistä vetää aika-ajot JA kilpailu sadekelissä. Varmaan on myös säätövarat pienentyneet sen suhteen, koska noita sadekelin säätöjä ei enää tarvita, mutta saishan sinne nyt esim. lisää siipeä ruuvattua. Muistelisin Valtterin Williamsilla joskus sanoneen, että ottivat säädöissä pientä riskiä (se Kanadan kolmossija?) sunnuntaita ajatellen, kun oli jonkunmoinen mahdollisuus sadekisaan. Ei sitte tullut kuitenkaan (mikäli dementoituneet aivosoluni oikein muistavat... tai edes toinen niistä).
https://www.suomif1.com/2017/09/kimi-raikkonen-lyttasi-sitkean-f1-luulon-potypuheena-c-moren-haastattelussa-ei-sellaisia-ole-ollut-enaa-vuosiin/Parc Ferme sääntö pitäisi poistaa, niin voisi tallit laittaa kunnon sadekelin setupin aika-ajoihin. Nyt ei uskalleta, kun ei saa mitään oikeastaan muuttaa huomiseen.
Juu, eikös nykyisin ole vain vähän kuivan kelin renkaita korkeammat sadekelin kumit jolloin maavara hiukan nousee. Vähän epä-luistoneston säätöjä pyöritellään ratista ja downforcea muutetaan tarpeen mukaan.https://www.suomif1.com/2017/09/kimi-raikkonen-lyttasi-sitkean-f1-luulon-potypuheena-c-moren-haastattelussa-ei-sellaisia-ole-ollut-enaa-vuosiin/
– Ei meillä ole märän tai kuivan kelin asetuksia. Ei sellaisia ole ollut enää vuosiin, Räikkönen totesi.