Epäilyttää kovasti miten Eccelstonen esittämä 3 autoa per talli malli ja kustannusten selvä alentaminen voisivat sopia yhteen. Siinä mielessä huoli laajemmastakin autonvalmistajien vetäytymisestä lienee perusteltu. Lajin tervehdyttämisen osalta tilanne voi todellisuudessa olla erittäin vaikea, kun televisiointioikeudet ovat tällä hetkellä saksalaisten pankkien hallussa. Nämä samat pankit ovat olleet ajamassa koko Saksan taloutta vaikeuksiin aikaansaamillaan jäykkyyksillä elinkeinoelämässä, mihin Suomen TT:n nyk. tj., entinen Saksan suurlähettiläs, viittasi aamun haastattelussa.
Aikataulu on Fordin ilmoituksen myötä muodostumassa liian tiukaksi ja katastrofin ainekset ovat ilmassa. En usko, että F1:set kaatuvat lyhyellä aikavälillä, mutta toivo paremmasta ajasta saatetaan lopullisesti menettää. Fordin analyysi panostusten kannattamattomuudesta pätee varmasti myös muihin autonvalmistajiin. Tavoitteet siedettävistä kustannuksista, omista mestaruuksista ja huipputekniikkaa edustavasta sarjasta eivät ole sovitettavissa yhteen. Huippukallista markkinointitempausta tuskin ollaan valmiita jatkamaan montaakaan vuotta, jos menestystä ei tule. Nykyisessä sarjassa on liian monta sellaista tallia, jotka ovat asettaneet itselleen tavoitteita mestaruuden voittamisen suhteen. Kaikki eivät mitenkään ehdi voittaa sillä aikavälillä, jonka aikana markkinoinnista saatavien hyötyjen on viimeistään realisoiduttava autonmyynnissä.