Arvuutteluun menikin pitempi aika. Mikä oli tämä jänis? Mistä se oli tulossa ja minne menossa? Mitkä olivat sen tarkoitusperät? Onko jäniksellä edes tarkoitusperiä? Siis muita kuin liputta matkustaminen? Näitä pohdiskellessani tulin lopulta päivänselvään johtopäätökseen! Kosteissa tiloissa on käytettävä maadoitettuja pistorasioita, mikä tarkoitti kolmen johtimen vetämistä putkituksista läpi.
Seuraavaksi siirryin pohtimaan saniteettitilojen viemäröintiä. Polvistuin tutkimaan lattiaa tarkemmin, kun kuulin takaa yskähdyksen. Käänsin katsettani ja siellä seisoi turbaanipäinen mies, joka solkotti huonolla suomella:"Ai sinulla olla, mikä nimi on, rukoushetki kesken? Minä mennä pois hetki."
Korjasin luonnollisesti erehdyksen ja kerroin tutkailevani sopivaa hörppäyskohtaa, jotta wc-istuimen paikka voitaisiin korjata oikein piirustuksiin.
Kohottauduin ylös ja katsoin tulijaa tarkemmin. Turbaani osoittautui vessapaperista käärityksi epämääräiseksi keoksi. Vessapaperissa luki siellä täällä kaikkea pienin kirjaimin.
Apprikoin mielessäni, mikä mahtoi olla miehen asia. Sitten sanoin:"Mikä mahtaa olla miehen asia?"
"Minä tulla asentamaan, mikä nimi on, klikkeri, klitteri, klinkkeri, minä ei muista ni tarkka, mutta ne olla semmone laatta."
Jahas, minä siihen. Te olla liian aikaisessa. Se tehdä vasta lopuksi, kun ensin vetää viemäri ja vala lattia, mine sanoa mies.
Minä ihmetellä mielessä, miksi minä alka puhu ja ajatella kuin tuo toine outo mies vessapaperitötterö päässä. Mine ei ummarta mikä syy...