Jatkokertomus (eepos f1forum)

Knoukka

Well-known member
... Suurinta Tahoa, jolta minun piti saada tärkeä ilmoitus. Mutta huomasin heti ensiaskeleella, että joku oli kääntänyt nukkuessani jalkoja: polveni ja nilkkani osoittivatkin taaksepäin. Tästä huolimatta kävelin yllättävän sujuvasti, ikäänkuin olisin aina kävellyt nurinkurisilla jaloilla. Ehkä olinkin, mutta sitä en ennättänyt miettiä sillä uusilla jaloilla saavuin Suurimman Tahon Viraston luo muutamassa sekunnissa. Hämmästyin vauhtiani, ja samassa kuulin perästä saapuvia äänivallin rikkomisestani johtuvia paukahduksia. Outoa, perin outoa oli maailmassa tapahtunut sitten eilisillan. Vai oliko sittenkään, kenties vain eilinen oli poikkeus? Astuin aulaan, astuin hissiin ja peiliin astuessani minut kohtasi elämäni suurin järkytys: minä itse olin Suurin Taho....

Frank

Heimosoturi
Sijainti
Äänisen Aallot
ja se oli juuri noita aikoja kun peilin takaa huusi joku arabi että abrillia allah! ja joikasi oikeastaan päälle. En siis ollutkaan se joku suurin taho, no kuka vittu sitten olin! Mietin kun samaan aikaan tai no joo, oli se joo samaan aikaan vaikka oikeammin heti edellisen ajatuksen jälkeen. Että siis näin kun joku ämmä meni alepaan sisään ja samaan aikaan ulos sieltä syöksyi Zorro asuun pukeutunut teräsmies joka tuli sieltä kera rahatukon, oli perkele ryöstänyt Siwan kassan! Mokoma runkku! Mieleni teki vetästä mutten ilenny. Huusin vain perään että hyvä perse! Aloin nauraa ja rauhoituttuani naureskelusta menin puistonpenkille istumaan ja kaivoin Jalmari pullon taskusta ja otin pitkän huikan, aaah, aijai, kuinka lämmittikään.

Pian sinisilmäni havaitsivat vastapäisen talon! Ja tuota sitten tiesin että on taas tullut sen aika. Menin puskaan ja paskoin maahan. Valtaisat kekäleet. Seuraavaksi olisi edessä ketunmetsästys, vaan voipi olla tuskaisaa puuhaa, ketulle meinaan.

Thunder

Vihan aiheuttaja
Mutta mistä pirusta saada haulikko ja pateja? Täytyi ensin lähteä Lahteen SAAB:illa, joka oli ainoa pysäköity ajoneuvo monen korttelin säteellä. Miksi tuo SAAB aina ilmestyy käytettäväkseni? Onneksi ovi oli auki ja avaimet virtalukossa, tuli De Já Vu-tunne, että olimme reissailleet Euroopassa porukoineen leijanlennättäjän kanssa? Oli miten oli.

Lusikka pohjassa mentiin radiomajakoiden kotia kohti. Valtateillä kruisailtuani iski hätä! Kaarsin renkaat ulvoen paikalliselle huoltikselle ja pää kolmantena jalkana juoksin huoltikseen. Etsin kiireesti Lasolia hyllyiltä enkä löytänyt sitä.
Revin hintelän klonkku-idiootin kassan takaa ja kysyin:
- Onks teillä Lasolia?
- Pääsivät loppumaan... Sopersi myyjä.
Parahdin:
- Eikä! Nyt on hätä!
- Eihän autonne pala tai ole rikki... Hölmistynyt myyjä kysyi.
Pinnani kiristyi:
- Ai vittu, kun korviini sattuu, en puhunut autosta vaan tarvitsen itselleni, näkökenttäni on likainen ja vaatii pikaista puhdistusta, nyt tänne se Lasolin leka tai köytän sinut kettingeillä ja köytän sinut Lahden radiomastoon joulukoristeeksi! Ei.. vielä pahempaa, vien sinut tuuletusparvekkeelle ja heitän sinut toiseen maailmaan!
-Ei sitä!!!... Tuskanparahdus kaikui myyjän soppatorvesta.
Klonkku-äijä pinkaisi vikkelästi kassan alta hakemaan Lasol-lekansa mulle. Niinpä korkkasin heti siltä seisomalta todella piiiitkät siivut. Nyt näkee paremmin ja selvyys ei ole taka-alalla häiritsemässä haulikon hakua Lahdesta. Painuin takaisin SAAB:iini ja renkaat purivat asfalttiin niin paljon, että maa tuli vastaan kiihdytyksen jälkeen. Ennen kiihdytystä kuulin klonkun vollottavan: "Siinä meni leka hyvää juomaani!"

Lahdessa pysäköin auton ja painuin kerrostalossa tuttavan luo. Tuttava ilahtui, kerroin haulikontarpeestani, hän lupasi lainata minulle yhdellä ehdolla. Lähtisin hänen ja muiden kanssa rellestämään ympäri Lahtea, jytytymyhyppyhyperjuoppaaminen eli tajuton ryyppääminen, painamaan mäntöjämme jokaisen tipun, emojen konehuoneisiin! Loppuhuipennuksena poliisien käyttämälle vakimaijan pakoputkeen! Lähdimme rientoihimme ja sammuin, delerium leikkasi muistini pois.

Aamulla heräilin pää hehkuen kankkusesta... Haparoin lattialla ja etsin tuttavaani, en löytänyt häntä mistään...Hetkinen, mihin kaikki huonekalut ovat kadonneet? Keskellä entistä olohuonetta oli haulikko ja patit, huomasin niiden vieressä lappusen, jossa luki: "Lainasimme huonekalut ja tuttavasi porukoineen, lähdemme tekemään porukan kanssa samat temput toiseen aurinkokuntaan."
Mulkut! Tuttavani porukoineen pitää hauskaa ufolaisten kanssa!

No, mitä siitä sitten? Ketunjahti voi alkaa pian, nappasin tarvikkeet ja painuin SAAB:illeni. Hetkellinen mielen nyrjähdys pakotti minut kaartamaan suoraan poliisilaitoksen pihalle ja painuin kiireesti toimistoon kysymään ajokuntoani.

- Hyvää päivää, tulin pyytämään puhallustestiä ajokunnostani.
- Saisinko ajokorttinne? Pyysi konstaapeli.
- Täh, otatteko kortin pois siksi, että tulin pyytämään puhalluskoetta? Tässä kortti, autossahan sitä viimeksi kysytään?

- Ai jaha, oletteko tulleet autolla tänne asemalle?
- Hölmönäkö minua pidätte? Mielestäni olen vesiselvä ja totta helvetissä ryhtyisin ajamaan silloin.

- Tuiterissako ajoitte tänne?
- Ei nyt sentään liiteri puoliksi tyhjänä etanolissa? Ajamalla tulin tänne vai eikö teillä vitun järki leikkaa?

- Täällä ei vitsailla, vaikka onkin vappupäivä! Missä auto sijaitsee?

- No, ei todellakaan vitsailla? En muista parkkiruutua, siellä pihallanne 80 metrin päässä asemastanne... Joko saan puhaltaa?

- Missä olitte yötä?
- Tuttavan luona, jossa oli vappujuhlat, siellä oli kovat bileet ja minä olin ainoa porukasta autolla liikenteessä ollut.

- Olitteko ajamassa viime yönä autolla porukan kanssa?
- Minä kahjona te pidätte, kysytte aivan turhia? Porukan kanssa mentiin lähimpään pubiin kietaisemaan parit bisset naamariin, antamaan antamisen iloa muijille ja jne.

- Milloin aloititte ja lopetitte juomisen?
- ...Hetkinen, tarkoitatteko eilistä vai koska vuosia sitten olen aloittanut viinaa juomaan?

- Nyt ei kannata viisastella! Eilistä tietenkin tarkoitettiin!
- Iltapäivällä neljältä ja aamuyöllä viideltä riitti terävien kittaaminen.

- No johan on... Paljonko ja mitä joitte?
- Aluksi juotiin shamppanjaa muistamaton määrä lasillista, pirun monta lasillista vodkalla sekoitettua boolia, pubissa tarjoilijoilla oli kiire tuoda ja korjata tuoppeja, takaisin palattua join oman sixpackin olutta, boolia, otettiin sankarin kanssa kahdeksan ja puoli litraa 10 vuotta vanhaa Captain Morgan-rommia ja siinä ne juomingimme määrät.

- Teidän maksanne pitäisi ritistä jo nyt? Eikö ole krapulaa?!
- Vesiselväksi tunnen olevani ja en saatana koskaan saanut krapulaa, korkeintaan kankkusen! Maksani vaan suoltaa ja pilkkoo ainekset eikä rätise! Juon vielä Lasolia viimeiseksi.

- Hyvä, Lasol puhdistaa! Virkailija saa tarkistaa teidän kuntonne ja tulee hetken kuluttua puhalluttamaan.
- ...Ihan toinen juttu, mistä perkele saa ostettua puhalluslaitteen? Antaisitteko yhen?

- Tuota, ei me yleensä anneta niitä vaan ministeriö niitä hankkii ja me ei täällä anneta. Valitan, en tiedä missä voisi ostaa.
- Tulisi todella turvallinen tunne alkometrin avulla ja lähteä ajamaan autoa, puhallutan kyytiläiset...

Virkailija saapui tutkimaan meikäläisen ajokuntoa ja epäili syyllistyneeni rattijuoppouteen:

- Olkaa hyvä ja puhaltakaa voimakkaasti tähän pilliin...Kiitos...Tuota, ette kai ole liioitelleet juomistanne?
- Miksi helvetissä minun pitäisi valehdella en kai minä nyt huvikseen kiusaisi teitä itsestään selvyyksillä?

Virkailija käänteli ja ravisteli vehjettään ihmeissään, haettuaan toisen laitteen ja tappoi yhden oluen naamariinsa, puhallutti itsensä ja laite paljasti piippauksen.

- Puhaltakaa vielä uudelleen...Kiitos...Puhaltakaa vielä uudelleen...Onko tässä jotain vikaa? Puhaltakaa vielä uudelleen...Nyt vasta viisari värähtää...Ja näyttää 0,1 promillea.
- Unohdin kertoa, että olin ottanut yhden buranan aamulla!

- Tuo selittää asian! Olisitte heti sanonut, saatte ajaa ja varokaa lakia ja buranaa.
- Sehän on epäoikeudenmukaista! Joku törttöilee ja minä ajan laillisesti Eikö se olekin järjetöntä?!

- Näin on laissa säädetty ja ei sille voi mitään.

Ulkona ajattelin, että puhalluslaitteella olisin puhalluttanut kyytiläiset ja itseni, ettei promillet vaan laske ajamisen aikana ja pudotus korjataan viinan juomisella. Tajusin, että miksi laite ei toiminut, siinä ei ollut riittävästi promillelukuja näyttämään ja vereni ei pitkään aikaan ollut väriltään punaista. Eivät tainneet raukat tajuta että vesiselvä on sama kuin viinapää.

Palattuani SAAB:iin, mieleni järki alkoi toimia. Miksi männynkäpyjen ja risujen nimeen lähdin puhalluttamaan itseni? Sitä en tiedä, Kävin alkossa hakemassa muutaman varmistimen, takalaatikossa oli vielä kunnon Lasolia vartomassa. Lähdin keulanokka kohti Hesaa etsimään sopivaa metsää kettujahtia varten...

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
...mutta matkalla aloin tapailla termiä englanniksi. Fox hunt. Fox tarkoittaa myös ihquu beibee. Suunnistinkin sen sijaan paikalliseen esittelemään rintakarvojani.

Thunder

Vihan aiheuttaja
Se paikallinen oli lääkäriasema, näytin lekurille karvojani ja halusin vertailla kummalla on pidemmät rintakarvat. Kilpailimme siitä, että kumpi saa maata taljana strippareiden salaisessa paikassa Tatjanan iloksi... Voitin, koska lekuri oli nainen eikä sillä ollut rintakarvoja. Telaketjulesbolekuri kirosi minut alimman helvetin vasemman kuudennen rivistön lokeroon mapille "Z". Strippipaikassa koputin Tatjanan ovelle ja odotin mukavaa iltaa, mukana oli alkosta hankitut varmistimet ja yksi pullo Lasolia.

Oven takana seisoikin humanoidi! Tuttava pölähti katsomaan ja hihkui ilosta. Avaruusretkue on palannut takaisin ja...

Thunder

Vihan aiheuttaja
...Humanoidi riisui naamarinsa ja takaa paljastui Spock! Tuttava ja sen porukka olivat ällikällä lyötyjä kun muutkin humanoidit riisuivat naamarinsa, tutut trekkiläiset esittäytyivät. Kirk kertoi kuulleensa minun olevan kova saunamies ja halusi minun kilpailevan Spockin kanssa, Spock räpäytteli kulmakarvojaan ja sen korvatkin räpytteli innoissaan. Löimme vetoa siitä, että kumpi voittaisi olemalla kauimmin saunassa, juoden kilpaa viinaa. Samalla Tarzan laskeutui liaaninsa kanssa paikalle ja rupesi räyhäämään viinakisasta, halusi osallistua. Samaan huoneeseen sädetettiin romuluslainen ja se halusi mukaan saunakisaan!

Palkinnoksi voittaja saa...

Orava

Senior Member
Sijainti
There's no place like Olav Peak, Bouvet Island, No
...omistusoikeuden sataanseitsemään asteroidiin avaruudessa.
Siinä sitten saunoimme ja joimme viinaa urakalla. Romuluslainen
luovutti ensiksi, puolentoista tunnin kohdalla. Spock tokaisi: "Eipä
se jaksanut kovin pitkään." Jatkoin Spockin kanssa saunomista ja
viinan juontia vielä pitkän tovin, jopa toisenkin...

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
...minkä seurauksena sammuin.

Heräilin pikkuhiljaa sumuiseen sunnuntaiaamuun parhaat päivänsä nähneen puolilahon lehmuksen alla. Päätä särki ja hatarat muistikuvat eilisillasta ja -yöstä palailivat aamuisen usvan keskellä mieleeni. Inhon väristykset kulkivat kehoni lävitse. Viimeöiset tekemiseni eivät todellakaan olleet eduksi tulevaisuudelleni.

Pian kuitenkin oli mielessäni jo tuleva päivä ja sen tapahtumat, jotka...

Orava

Senior Member
Sijainti
...ilmenivät päässäni vahvoina ajatuksina. Halusin avata suuni, mutta maltoin kuitenkin mieleni. Sitten aloin ihmettelemään, miten historia toistaa aina itseään.
En saanut tähän kysymykseen pikaista vastausta itseltäni, joten nousin ylös ja lähdin tallustelemaan kohti Maunulan kirjastoa...

Jjusban

Newbie
Sijainti
(
... sitten näin yht´ äkkiä pöllön ja ammuin sen, ja sitten...

Orava

Senior Member
Sijainti
...kurkistin taakseni ja näin siellä miljoonia pöllöjä. Yhtäkkiä tunsin oloni täysin turvattomaksi. Jostain syystä ryhdyin laskemaan mielessäni elämäni aikana kohtaamieni puolilahojen lehmusten määrää. Katsoin ylös taivaalle ja näin siellä ihmeellisen leimahduksen...

Thunder

Vihan aiheuttaja
...Heräsin säikähtäen Spockin hevosmaiseen hirnahteluun, olin hetkeksi nukahtanut saunassa! Onneksi kukaan ei huomannut, Spock oletti loogisesti, että olisin muka harrastanut joogaa öögät ummessa. Heittelimme raivokkaasti löylyä kiukaaseen ja saunaan toi aina kiulullisen vettä toimittava robotti, sillä kukaan muu ei kestä saunan kuumuutta, selkänahkamme alkoivat käpristelemään. Onneksi ei viinakset pulloissa räjähtäneet tai kauhoissa syttyneet palamaan. Romuluslainen oli jo luovuttanut. Tarzan joi 5 viinapulloa yhtäaikaa käyttäen apuvälineitä, 3 pullonsuuta suussa jaloilla ja kaksi nenissään käsillä. Minä rikoin pullon kaulat ja join suoraan viinaputouksena kurkkuuni ja Spökö taas otti nestemäisenä ihmetekniikan laitteella suoraan vatsaansa. Aina kun oli uusi pullo, selvästi näki, että vatsassa hieman pullottaa vellova neste, ja vulkanilaisen kaksi maksaa suolsi kiivaasti.

Nämä viinakset eivät ole maasta peräisin. Kirk halusi meidän kaikkien nousevan täyteen jurriin ja katsotaan sitten, ketkä joutuu lauteiden alle tai luovuttamaan leikin sikseen. Erikoinen viina on niin vahvaa, että kaikkien oma tuttu pirtu olisi vaan blandannut Kirkin tuontiviinaa, joka on saatu Klingonilaisilta.

Vedellä paukuttaminen kiukaaseen olisi luullut saavan kiukaan kosteaksi, Spököllä oli laserase kädessä ja piti huolen, että kivet pysyvät kuumina, kun rupesivat vähänkin kostumaan.
Jos tuli armoton kusihätä välissä, saunaan tuli automaattinen pisuaarirobotti, joka asetti letkun paikalleen vehkeisiimme ja sinne suodatimme ureaamme kuin sairaalan sorsaan.

Tarzanin piti keskeyttää välittömästi, hän kun onnistui juomistekniikan asentonsa takia laittamaan riippukiveksensä lähelle kiuasta ja Spökö tähtäsi epähuomiossa Tarzanin sipuleihin. Tarzan riehui pukuhuoneessa ja kiipesi jälleen Tatjanan kattotuulettimeen.

Spökö ja minä jäimme edelleen heittämään kovaa vettä kiukaaseen. Ihomme alkoivat olla kohta kypsiä kuin merimiesten pihvit. Kiuas näytti kuin olisi hädässä ja pyysi armoa. Se mokoma räjähti!! Avaruussukkula Enterprisen tietokone ilmoitti radiohäiriöin Planeettojen liitolle räjähdyksestä saunan puolelta, liitto tiedusteli Epikurolaisen planeetan stripparin Naunan orgasmin vahvuudesta sekä hinnastopyyntöjä. Epikurolaiset saavat orgasmin räjähdyksittäin, selitti Spökö minulle viinahoureissaan.

Tuli siis tasapeli ja siirryimme pukuhuoneeseen, ihmettelimme katossa roikkuvaa Tarzania, jonka kivekset pitivät meteliä: "flaba flaba fla..."

Jjusban

Newbie
Sijainti
(
...yht´äkkiä pukuhuoneeseen lensi pöllö ja ammuin sen. Se siitä pöllöstä tuumin ja jatkoin...

Orava

Senior Member
Sijainti
...jutustelua Spockin kanssa. Kerroin hänelle, että näin unessani paljon pöllöjä.
Spock mietti asiaa ja kysyi minulta: "Mitähän ne pöllöt oikein ilmaisevat?" Vastasin heti perään: "En tiedä, täytyy selvittää." Huomasin ilokseni, että
edessäni olevalla pöydällä oli pitkäkaulainen pullo haitilaista rommia ja suurehko purtilo kanadalaista vaahterasiirappia...

Jjusban

Newbie
Sijainti
(
...siirappipulloa oli nokkimassa pöllö, ammuin sen ja ...

Thunder

Vihan aiheuttaja
..., Mutta näin harhoja, kuulin ääniä:

- Rauhoitu maan asukas tai raiskaan sinut semmoiseen kuntoon, ettet tule tokenemaan kuin terapialla käynneillä ja pamien syönneillä, yritän parantaa sinua!
- Ku-kuka olet?
- Sinun saunavastustajasi kiukaan jälkeen. Suippokorvaystäväsi Spock.

Sen kemialliset imurisormet rupesivat nuuskimaan mieltäni, että pää oikein tosissaan tutisi. Kuvittelin näkeväni unta ja takuuvarmana tulisi kankkunen vierailulle moikkaamaan herättyäni, kysyin varovasti "uneltani":

- Mi-mitä aiot minulta parantaa?
- Mieleesi on istutettu kirous, jonka vuoksi näet aina pöllöjä ja sen takia olet tappanut ainoastaan tuntemiasi kavereitasi.

- Keitä muka olen tappanut, tapoin ainoastaan pöllöjä?
- Ne pöllöt olivat tuttavasi porukoineen, jotka nyt makaavat takapihalla roskakuormassa tomaattihilloina.

- Miksi mielessäni aina lentelee pöllö ja minä perkele yritin tapattaa sen monta kertaa...

Spock selitti juurta jaksain, että maapallon pahin vihollinen on MTV3-yhtiö, joka on ujuttanut Formula1:iin mainostaukojen aikana subliminaalisia viestejä ja tietyn vainon takia on ainoastaan omaan telluuni tullut subliminaalisia pöllökuvia ja kehotus "tapa", johon on päässyt painopaholainen sorkkimaan, viestissä puuttui etummainen sana "älä" + "tapa", joten raamatun viesti meni ihan persiilleen.

- Vittu! Pitäisikö minun pyytää suuria korvauksia Ämteeveekolmoselta?
- Todennäköisyys voittaa juttusi on 0,000...krhm... minimaalinen.

- Siis voin todellakin voittaa?
- Jatka sitä ketunjahtia, voitat hieman enemmän turkiksia.

Spock onnistui imemään kärsäsormillaan harhapöllön aivoistani lopullisesti ja se kirous pöllöineen ei koskaan ilmestyisi, ei vaikka katsoisin 365 päivää putkeen MTV3:n mainoksia. Hyvä pelastajani heppu Spock räpytteli korvillaan kuin helikopteri suoraan Entripseen. Avaruudessa Enterprisen päätelevisiota seurasi jo jokin aika sitten porukkaa komentosillalta seuraamaan mielen parannusta. Kirk oli siirretty sekopäisyyteni aikana alukseensa, yht'äkkiä Kirk huusi:

- Katsokaa saatansnammapärkkele! Ulkona liikkuu pöllö!
- Anteeksi, emme näe mitään pöllöä? Tarkoitatteko romuluslaista? Sitä paitsi olemme avaruudessa ja mikään ei elä tyhjiössä? Ihmetteli Sulu.
- Enkä tarkoita, ettekö te nää? Siellä liikkuu ihka vittu pöllö avaruuskypärä päässään! Vapisevin sormin osoitti Kirk näyttötaulua.
- Oletteko kapteeni kenties ottanut liikaa Amaretto Disaronno-likööriä? Epäili Sulu.
- Ehkä teidän pitäisi ottaa varastamanne pullo Lasolia sopiva huikka, ei enempää eikä vähempää, voisi näkönne puhdistua...
- Totelkaa Sulu minua ja ampukaa se, tai saatte laseristani toisen persereiän!

Sulun piti valita perseensä suojelemiseksi umpimähkään kohteeksi joku avaruusromulaitteista ja valitsi tuhottavakseen ISS-aseman. Räjähdys näkyi selkeästi ja konemestari Shitty (Scotty) soittaa Kirkille:

- Olipa hieno ilotulitus kymppikannen ikkunassa, tuletteko ryyppäjäisiin?
- Tulen, saitko siirrettyä apteekista laatikollisen buranapakkauksia? Jotta promillet pysyisivät mahdollisimman korkealla?
- Aye Cept! En petä koskaan!

Sillä välin siirrymme Amerikkaan, jossa presidentille annettiin tieto ISS-aseman kohtalosta...