Omat mielipiteeni talleista:
Renault: Huhuista huolimatta yllätti minut jokseenkin paljon. Odotin että kone on edelleen hieman vaisu mutta mitä vielä, huippunopeuksia kaikista talleista. Siis Ferraria ja BMWtä pataan:eek!: Tullee olemaan kauden päätyttyä kahden parhaan tallin joukossa.
McLaren: Selvä pettymys mulle. Kilpailuvauhti raskaalla kuormalla onneton, eikä pelkästään voimattoman moottorin takia, vaan auto on kovasti aliohjaava raskaana eikä sitä voi viedä rengassääntöjen takia rajoilla. Neljän joukossa kuitenkin lopulta.
Ferrari: Eka kisa pilalle sään takia ja toisessa renkaitten takia täysin hukassa. Maranellossa kuitenkin tehdään nyt ympäripyöreitä päiviä ja veikkaan että F2005 nousee kärkiautoksi loppukaudeksi. Varsinkin jos sairasta testaamista jatketaan läpi kauden. Muutama sattuma ja mestarin nimi onkin Rubens eikä Sumi.
Williams: Luotettavuus aikasen hyvä jos laatikko vaan kestää. Kisavauhtikin ihan vertailukykyistä McLareniin nähden. Kuskikaksikko ihan ok, vaikkei mitenkään ihan huipputasoa. Kuitenkin uskon että tietävät miten tahtovat auton menevän. Moottorista vauhti ei ainakaan ole kiinni, vaikkei enää olekaan tehokkain mylly. Auto itsessään aikasen konservatiivinen eikä ehkei ole niin helposti pitkälle kehitettävä. Vaatii radikaaleja muutoksia jos tahtoo keskimmälle pallille nousta 'normaleissa' olosuhteissa.
BAR: Yksi askel eteen ja kaksi taakse. On tällä hetkellä sekä hidas että epäluotettava. Eikä kuskikaksikkokaan oikein sovi nykysääntöihin. Sato tulee pilaamaan monta kisaa renkaita tuhoamalla. Joitain pallipaikkoja voi sattua säkällä.
Red Bull: Mulle suurin yllättäjä vaikka Sir Frank varoittelikin kauden alla. Fordin kone puskee nätisti ja autokin tuntuu olevan hyvässä balanssissa koska renkaat pelittää noi nätisti kisoissa. Ei mikään voittaja-auto mutta piikki lihassa monelle. Auton kehittäminen suuri kysymysmerkki. Jaguar aikoina ainakin ei talli lupauksistaan huolimatta pystynyt tarjoamaan kuskeille uudistuksia autoon.
Toyota: Tulos Australiassa odotusteni mukainen. Jotain kehitysosia oli jäänyt logistisista syistä matkan varrelle ja kun ne saatiin Malesiaan niin, kas, palaset loksahtivat kohdalleen. Suuri vaara että Ralf tulee kokemaan elämää suurimman nöyryytyksen tällä kaudella ja sen myötä tallin kokonaistulos voi jäädä sen takia huonommaksi kuin ehkä olisi mahdollisuus. Lisäksi kehitystyö on aikaisemmilla kausilla ollut hitaampaa kuin kilpakumppaneilla.
Sauber: Barrin kokoinen pettymys mulle. Auto 'näytti' hyvältä niin kuvissa kuin testeissä. Sitten kilpailuvauhti onkin aivan suosta. Kuljettajakaksikkoa pidän hyvinkin vaatimattomana. Eikä vähiten autonkehittelyä ajatellen. Nyt tuulitunneli puhaltamaan ja auto hyvään tikkiin. Villeneuve Imolan jälkeen pihalle ja Davidson rattiin niin ehkä sieltä alkaa pojojakin tippumaan.
Jordan: Toyota-myllyn takia maaliinpääseminen paljon todennäköisempää kuin aiemmin. Testaa kitsaasti ja kehittämiseenkin on varoja heikosti. Selkeesti nopeampi kuin Minardi, mutta muiden lyömiseen tarvitaan toisten epäonnistumista tai Villeneuvea. Kuskikaksikko on rahalla sisällä tiimissä ja lähtö voi tulla jos dollarivirta katkeaa, tai joku tuo repussa enämpi rahaa sisään.
Minardi: Ajaa vanhalla autolla ja on mukana osallistumisen riemusta. Monen formulakatsojan kakkossuosikki ja herättää riemun tunteita pienelläkin onnistumisella. Toivottavasti saavat uuden auton kehiin nopeasti jolloin hävisivät hieman vähemmän kierroksella kuin nyt. Kuskit näyttävät ainakin kahden ekan kisan jälkeen olevan yllättävän paljon toisten haittana eikä varvaaminen vielä näistä mene sujuvasti.
Renault: Huhuista huolimatta yllätti minut jokseenkin paljon. Odotin että kone on edelleen hieman vaisu mutta mitä vielä, huippunopeuksia kaikista talleista. Siis Ferraria ja BMWtä pataan:eek!: Tullee olemaan kauden päätyttyä kahden parhaan tallin joukossa.
McLaren: Selvä pettymys mulle. Kilpailuvauhti raskaalla kuormalla onneton, eikä pelkästään voimattoman moottorin takia, vaan auto on kovasti aliohjaava raskaana eikä sitä voi viedä rengassääntöjen takia rajoilla. Neljän joukossa kuitenkin lopulta.
Ferrari: Eka kisa pilalle sään takia ja toisessa renkaitten takia täysin hukassa. Maranellossa kuitenkin tehdään nyt ympäripyöreitä päiviä ja veikkaan että F2005 nousee kärkiautoksi loppukaudeksi. Varsinkin jos sairasta testaamista jatketaan läpi kauden. Muutama sattuma ja mestarin nimi onkin Rubens eikä Sumi.
Williams: Luotettavuus aikasen hyvä jos laatikko vaan kestää. Kisavauhtikin ihan vertailukykyistä McLareniin nähden. Kuskikaksikko ihan ok, vaikkei mitenkään ihan huipputasoa. Kuitenkin uskon että tietävät miten tahtovat auton menevän. Moottorista vauhti ei ainakaan ole kiinni, vaikkei enää olekaan tehokkain mylly. Auto itsessään aikasen konservatiivinen eikä ehkei ole niin helposti pitkälle kehitettävä. Vaatii radikaaleja muutoksia jos tahtoo keskimmälle pallille nousta 'normaleissa' olosuhteissa.
BAR: Yksi askel eteen ja kaksi taakse. On tällä hetkellä sekä hidas että epäluotettava. Eikä kuskikaksikkokaan oikein sovi nykysääntöihin. Sato tulee pilaamaan monta kisaa renkaita tuhoamalla. Joitain pallipaikkoja voi sattua säkällä.
Red Bull: Mulle suurin yllättäjä vaikka Sir Frank varoittelikin kauden alla. Fordin kone puskee nätisti ja autokin tuntuu olevan hyvässä balanssissa koska renkaat pelittää noi nätisti kisoissa. Ei mikään voittaja-auto mutta piikki lihassa monelle. Auton kehittäminen suuri kysymysmerkki. Jaguar aikoina ainakin ei talli lupauksistaan huolimatta pystynyt tarjoamaan kuskeille uudistuksia autoon.
Toyota: Tulos Australiassa odotusteni mukainen. Jotain kehitysosia oli jäänyt logistisista syistä matkan varrelle ja kun ne saatiin Malesiaan niin, kas, palaset loksahtivat kohdalleen. Suuri vaara että Ralf tulee kokemaan elämää suurimman nöyryytyksen tällä kaudella ja sen myötä tallin kokonaistulos voi jäädä sen takia huonommaksi kuin ehkä olisi mahdollisuus. Lisäksi kehitystyö on aikaisemmilla kausilla ollut hitaampaa kuin kilpakumppaneilla.
Sauber: Barrin kokoinen pettymys mulle. Auto 'näytti' hyvältä niin kuvissa kuin testeissä. Sitten kilpailuvauhti onkin aivan suosta. Kuljettajakaksikkoa pidän hyvinkin vaatimattomana. Eikä vähiten autonkehittelyä ajatellen. Nyt tuulitunneli puhaltamaan ja auto hyvään tikkiin. Villeneuve Imolan jälkeen pihalle ja Davidson rattiin niin ehkä sieltä alkaa pojojakin tippumaan.
Jordan: Toyota-myllyn takia maaliinpääseminen paljon todennäköisempää kuin aiemmin. Testaa kitsaasti ja kehittämiseenkin on varoja heikosti. Selkeesti nopeampi kuin Minardi, mutta muiden lyömiseen tarvitaan toisten epäonnistumista tai Villeneuvea. Kuskikaksikko on rahalla sisällä tiimissä ja lähtö voi tulla jos dollarivirta katkeaa, tai joku tuo repussa enämpi rahaa sisään.
Minardi: Ajaa vanhalla autolla ja on mukana osallistumisen riemusta. Monen formulakatsojan kakkossuosikki ja herättää riemun tunteita pienelläkin onnistumisella. Toivottavasti saavat uuden auton kehiin nopeasti jolloin hävisivät hieman vähemmän kierroksella kuin nyt. Kuskit näyttävät ainakin kahden ekan kisan jälkeen olevan yllättävän paljon toisten haittana eikä varvaaminen vielä näistä mene sujuvasti.