Quest
Active member
Renault on tällä hetkellä kovassa iskussa. Ferrarin iskukyky on vielä arvoitus.
Eiköhän suurinsyy liene 10 ruudun lähtöruudun pudotus.Black Leopard sanoi:Bar-Hondan tilanteeseen voisi kommentoida sen verran ettei talli ole tällä kaudella ajanut kokonaisuutena kuin 1 suhteellisen sekavan kisan ja toisessa ollut mukana lähtöruudussa.Eli ei nyt vielä julisteta kauden pahimpia häviäjiä.
Malesiassahan muuten Buttonin "uudessa" koneessa oli ongelmia jo ennemmin viikonloppuna.Miksi ei pataa vaihdettu?
Eiköhän se kannata ottaa jos uudella koneella on mahdollista päästä maaliin ja vanhalla ei.Ma sanoi:Eiköhän suurinsyy liene 10 ruudun lähtöruudun pudotus.
Toisaalta Jordaneilla on Toyotat, joita ei ole pidetty sarjan heikoimpina moottoreina myöskäänCaPtEeNi sanoi:Mutta ei Cosworthin moottori on toiminut Red Bullillakin miksei sitten Minardi voisi hätyytellä Jordania kauden mittaan, hyvinkin voisi. Ja kyllä Ferrari viimeistään kauden puolivälissä alkaa näyttää missä kaappi seisoo.
Sauber on ehkä sen takia hiukka hukassa etteivät pystyneet testaamaan ennen kauden alkua kunnolla ja kun Peter Sauber on tiukan budjetin miehiä ei kaluston potentiaalia nähdä vasta kuin parin-kolmen kilpailun kuluttua.
Toisaalta kun tietää miten paljon Michelin on nyt panostanut uusiin renkaisiin, mitkä San Marinon kilpailuun tulee, niin en ihmettelisi vaikka rengasero olisikin hulppea jatkossakin. Mainittakoon, että näiden renkaiden testaus aloitettiin selvästi ennen Melbournen kisaa ja nyt tulisivat käyttöön ja nimenomaan viileähköön keliin.Jone sanoi:Luuletteko, että puolentoista viikon takainen Ferrarin suoritus Malesiassa kuvaa heidän vanhan autonsa vauhtia realistisesti? Melbournessa punaiset olivat kuitenkin paljon paremmassa vauhdissa, eli eiköhän Malesian katastrofi johtunut aika pitkälti vain Bridgestonen renkaiden sopimattomuudesta vallitseviin paahtaviin olosuhteisiin? Itse pelkään asian olevan juuri näin ja tämä tarkottaisi sitä, että Ferkku olisi vanhallakin autolla sentään kuuden sakissa tulevissa kisoissa ja uudella autolla ties missä...
En halua uskoa tähän, mutta tätä kuitenkin pelkään. Kuten todettua, viime kaudet ovat iskeneet meihin suomalaisiin sellaisen Ferrarin pelon, että heitä ei uskalla aliarvioida koskaan...
Jossain vaiheessa se loppuu. Eikä se välttämättä hiivu pikkuhiljaa. Kysymys on huipulla kuitenkin pienen pienistä eroista. Esimerkiksi Williams hallitsi ylivoimaisesti vuonna 96. Vielä vuosi 97 oli selvää Williamsin hallintaa. Sitten yhtäkkiä vuonna 98 talli putosi kuin eno veneestä. Miten se on mahdollista?CaPtEeNi sanoi:Ja Ferrari on hallinnut nyt viisi vuotta, pari niistä täysin ylivoimaisesti, miksi ei nyt sitten?
Vuosi 1997 ei ollut selvää Williamsin hallintaa.Ferrari oli jo samalla viivalla ja hetkittäin ohikin, samoin Mclaren teki uutta nousua.Tallin 1998 "romahdus" johtuu monestakin syystä.Radikaaleimmat sääntömuutokset moneen vuoteen, Renaultin vetäytyminen, Neweyn siirto Mclarenille (tapahtui jo vuoden´97 lopulla ......Törni sanoi:Jossain vaiheessa se loppuu. Eikä se välttämättä hiivu pikkuhiljaa. Kysymys on huipulla kuitenkin pienen pienistä eroista. Esimerkiksi Williams hallitsi ylivoimaisesti vuonna 96. Vielä vuosi 97 oli selvää Williamsin hallintaa. Sitten yhtäkkiä vuonna 98 talli putosi kuin eno veneestä. Miten se on mahdollista?
Ferrarin menestystä tunnutaan kammoavan niin paljon, että edes sen loppumisen merkit eivät saa pelokkaita skeptikoita tunnustamaan asiaa. Jos Ferrari nousee uudella autollaan seuraavien kilpailujen aikana voittokantaan, saattaa tilanne tietenkin muuttua jonkin verran. En vain jaksa uskoa että näin tapahtuisi.
Pisteet eivät kerro kaikkea. Mutta pisteet tuonna vuonna menivät Williamsille suhteessa McLareniin numeroin 123 - 63. Seuraavana vuonna Australiassa Häkä ja David menivät Villeneuvesta kierroksella ohi niin että puntit heiluivat.Black Leopard sanoi:Vuosi 1997 ei ollut selvää Williamsin hallintaa.Ferrari oli jo samalla viivalla ja hetkittäin ohikin, samoin Mclaren teki uutta nousua.
Eiköhän siihen ollut selvä syy. :wink:Törni sanoi:Jossain vaiheessa se loppuu. Eikä se välttämättä hiivu pikkuhiljaa. Kysymys on huipulla kuitenkin pienen pienistä eroista. Esimerkiksi Williams hallitsi ylivoimaisesti vuonna 96. Vielä vuosi 97 oli selvää Williamsin hallintaa. Sitten yhtäkkiä vuonna 98 talli putosi kuin eno veneestä. Miten se on mahdollista?
Muistelehan kuinka paljon Mclarenilla oli kyseisenä(kin) vuonna tekniikasta johtuneita keskeytyksiä ja näiden vaikutus pisteisiin?Törni sanoi:Pisteet eivät kerro kaikkea. Mutta pisteet tuonna vuonna menivät Williamsille suhteessa McLareniin numeroin 123 - 63. Seuraavana vuonna Australiassa Häkä ja David menivät Villeneuvesta kierroksella ohi niin että puntit heiluivat.
Mitä Ferrariin tulee, niin M.Schumacherhan menetti tuolloin pisteet kiilattuaan Villeneuvea. Jaques muuten oli kova kuski. Hän taisteli tasaveroisesti M.Schumacherin kanssa, vaikka tällä oli hetkittäin parempi autokin. Eläköön Villaneule
Pelkästä tekniikasta ja sen vaikutuksista pisteisiin tässä on koko ajan puhuttukin :thumbup:Black Leopard sanoi:Muistelehan kuinka paljon Mclarenilla oli kyseisenä(kin) vuonna tekniikasta johtuneita keskeytyksiä ja näiden vaikutus pisteisiin?
Correct :ahem:Törni sanoi:Pelkästä tekniikasta ja sen vaikutuksista pisteisiin tässä on koko ajan puhuttukin :thumbup:
Renault lopetti F1:ssä. Eiköhän se ole suurin syy.Formulanomi sanoi:Eiköhän siihen ollut selvä syy. :wink: