Käytätkö partahöylää vai partakonetta?

ettelbruck

Well-known member
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Tuttavat toi tuliaisena Israelista aivan älyttömän hyvää, ihoa hyväilevää Dead Sea -partavaahtoa. Loppumassa, mutta ei sentään riitä syyksi lähteä seuraavalla lomalla sinnepäin...

oldez

Well-known member
Otan suurempiakin riskejä elämässä kuin sairastua rintasyöpään.

Mutta noin yleensä kyllä käytän luonnonkosmetiikkaa. On vaan hyvä vaahto muuten tuo.
Ei vain rintasyöpä vaan kaikki syövät.

markoj

Custom User
Käytän omatekemää saippuaa parranajossa. Keitän sitä teiden varsilta löytyneistä raadoista ja teurasjätteistä.

Joni

Well-known member
Fusion on kyllä hyvä ja mun mielestä hyvä partavaahto on tämä Nivea. Gilletten vaahdoista ja geeleistä en tykkää.

Ja oikein jos aikaa on niin tietysti partasudilla partasaippuaa.
Itse en nykyään tollasia partavaahtoja/geelejä käytä vaan iha muun merkin partavoiteita :) Toimii ainakin itselläni paljon paremmin iholla ja mukavampi levittää kuin vaahdot. Lush liikkeistä saa joko Hesan rautikselta tai Espoon Omenasta.

Nyt käytän tuota alempaa.

Viimeksi muokattu:

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Itse en nykyään tollasia partavaahtoja/geelejä käytä vaan iha muun merkin partavoiteita :) Toimii ainakin itselläni paljon paremmin iholla ja mukavampi levittää kuin vaahdot. Lush liikkeistä saa joko Hesan rautikselta tai Espoon Omenasta.

Gorilla perfume. Kimikin käyttää.

Viimeksi muokattu:

Joni

Well-known member
Ihan sama käyttääkö höylää tai partakonetta niin aina sama lopputulos melkeen kummallekkin sivuleualle: + viiksille

Pitäis maksimissaan kerran viikossa leikata höylällä niin sillon se ei helposti ärry tai punoita mutta heti kun tiivistää tahtia niin valitettavasti tollain käy.. Ei voi mitään kun kasvaa niin penteleen nopeesti parta ja viikset niin kerran viikossa on kyllä liian vähän.

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Miten sä ton ajat?. Pehmitätkö ensin, eli käytkö ensin suihkussa/saunassa? Vaahto vai jotain geelin paskaaa? Mikä höylä? Pelkästään myötäkarvaan vai lisäksi vasta siloitus?

Knoukka

Well-known member
Miten sä ton ajat?. Pehmitätkö ensin, eli käytkö ensin suihkussa/saunassa? Vaahto vai jotain geelin paskaaa? Mikä höylä? Pelkästään myötäkarvaan vai lisäksi vasta siloitus?
Näkee tänne asti että vetää kuivaan naamaan vaahdon ja höylää kiireellä vastakarvaan. Sitä vanhaa vitsiä en viitsi ees laittaa tähän. Heh.

Joni

Well-known member
Nyt käytin ihan partakonetta eli ihan kuivalle iholle.

Mangelo

Well-known member
Kannattaa pestä naama ensin, ettei pöpöt mene tyvestä sisään.

Lidlin 3 höyläisellä kerran viikossa. Vaahtona xtra-nestesaippua.

Joni

Well-known member
Kannattaa pestä naama ensin, ettei pöpöt mene tyvestä sisään.
Olen tehnyt sitä ennenkin mutta sekää auttanut yhtään. Minkäs teet ku niin herkkä iho. :alppu: Niin olihan tuo jo valmiiksi hieman punainen eilisestä höyläämisestä. Silloin pesin kuumalla vedellä.. Käytin partavoidetta.. Varmasti pahinta iholle on se vastakarvaan vetäminen mutta minkäs teet koska ilman sitä se ei leikkaudu kunnolla.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Olen tehnyt sitä ennenkin mutta sekää auttanut yhtään. Minkäs teet ku niin herkkä iho. :alppu: Niin olihan tuo jo valmiiksi hieman punainen eilisestä höyläämisestä. Silloin pesin kuumalla vedellä.. Käytin partavoidetta.. Varmasti pahinta iholle on se vastakarvaan vetäminen mutta minkäs teet koska ilman sitä se ei leikkaudu kunnolla.
Kun saunassa antaa ihon pehmentä kunnolla, niin ei välttämättä taqrvitse edes vaahtoa.

Ja jos myötäkarvaan ei leikkaudu kunnolla, niin vaihda partakoneen terä.

Joni

Well-known member
Ja jos myötäkarvaan ei leikkaudu kunnolla, niin vaihda partakoneen terä.
Kyllä ihan uudellakin terällä sinne jää sänki jos leikkaa vain myötäkarvaan... Niin se vaan on... Vai jääkö sulle siitä silee posliininaama? Ei mulla tod ainakaan. Vastakarvaan = babyface. :D