Käytätkö silmälaseja?

Joudutko käyttämään silmälaseja?

  • Kyllä

    Äänet: 80 52,6%
  • En

    Äänet: 69 45,4%
  • Lukiessa, mutta ei muulloin

    Äänet: 3 2,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    152

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Mullakin on ollut lasit kuusivuotiaasta, aikaisemminkin olisin tarvinnut, joten en syyllistä nettiä. Tätä nykyä vahvuudet -10.5 ja -11.25 ja käytössä piilarit, joita voi pitää kuukauden putkeen silmässä. Ehkä tästä joskus vielä laseriinkin eksyy, kun saa kerättyä tarpeeksi rahaa ja etenkin rohkeutta.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Ei oo laseja.

Mikähän noissa silmissä on, että ku sitä ainaki sanotaan, että ku paljo lukee tms. niin näkö huononee. Millä tavalla ne silmien lihakset on sitte erilaisia, ku yleensä kai kehon lihakset ennemminki vaatii käyttöä. Miks silmälihasten rasittaminen sitten on pahasta?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
VJR sanoi:
Ei oo laseja.

Mikähän noissa silmissä on, että ku sitä ainaki sanotaan, että ku paljo lukee tms. niin näkö huononee. Millä tavalla ne silmien lihakset on sitte erilaisia, ku yleensä kai kehon lihakset ennemminki vaatii käyttöä. Miks silmälihasten rasittaminen sitten on pahasta?
Eiks tää vastikään täällä jossain todettu myytiksi?
 

elle

-------
Liittynyt
28.4.2002
Viestit
5538
Eipä ole. Sairasvakuutus korvaisi, korvasi kyllä leikkauksenkin.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Bobakki sanoi:
Eiks tää vastikään täällä jossain todettu myytiksi?
Eikös se koskenu pimeässä lukemista?

Miks kaikilla kirjatuokkakusihousunördeillä on lasit?
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11219
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Kävin ajokortin määrävuositarkastuksessa, ei ollut näkö muuttunut lainkaan kahdessa vuodessa. Samoilla laseilla jatketaan, pikku huollon pokille sai kaupanpäälle. Instrumentariumin tarjous muuten oli 12€ ja toimittivat viranomaisille tarvittavat dokumentit, Silmäaseman tarjous oli yli tuplasti kalliimpi.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
VJR sanoi:
Eikös se koskenu pimeässä lukemista?

Miks kaikilla kirjatuokkakusihousunördeillä on lasit?
Mulle on väitetty, että suurin syy liki- tai kaukonäköisyyteen olisi se, että silmämunasta tulee väärän muotoinen ja linssi piirtäisi sen takia kuvan väärään kohtaan. Emmä sitten tiiä, onko mulle valheteltu.
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
^Melissa sanoi:
Mullakin on ollut lasit kuusivuotiaasta, aikaisemminkin olisin tarvinnut, joten en syyllistä nettiä. Tätä nykyä vahvuudet -10.5 ja -11.25 ja käytössä piilarit, joita voi pitää kuukauden putkeen silmässä. Ehkä tästä joskus vielä laseriinkin eksyy, kun saa kerättyä tarpeeksi rahaa ja etenkin rohkeutta.
Mulla -9 toisessa ja -7.25 toisessa. Yleensä tavan lasit, kertakäyttöpiilareita myös. Laserlaikkaus samoin kiehtoo, mutta hieman arveluttaa... Ennen luvattiin -6 asti melko varma onnistuminen. Lie tekniikka kehittynyt, mutta lie vielä riskejä jossain -10 paikkeilla? Toisaalta jos tulos olisi jotain -2 leikkauksen jälkeen, niin sekin parantaisi tilannetta jonkin verran?
Mulla on lisänä vielä piilokarsastus ( leikattu 2 kertaa), että en taida sittenkään mennä taittoleikkaukseen, riskit kasvaa??? Laseissa molemmissa linsseissä 2 astetta "vääntöä".
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Vesku sanoi:
Mulla -9 toisessa ja -7.25 toisessa. Yleensä tavan lasit, kertakäyttöpiilareita myös. Laserlaikkaus samoin kiehtoo, mutta hieman arveluttaa... Ennen luvattiin -6 asti melko varma onnistuminen. Lie tekniikka kehittynyt, mutta lie vielä riskejä jossain -10 paikkeilla? Toisaalta jos tulos olisi jotain -2 leikkauksen jälkeen, niin sekin parantaisi tilannetta jonkin verran?
Mulla on lisänä vielä piilokarsastus ( leikattu 2 kertaa), että en taida sittenkään mennä taittoleikkaukseen, riskit kasvaa??? Laseissa molemmissa linsseissä 2 astetta "vääntöä".
Mullakin oli hitusen taittoa ja vahvuudet -6 ja -6,5.:eek:

Ei kun kättä nivusiin ja varaamaan käyntiä silmälääkärille. Kyllä ne siellä osaa sanoa saako ne sun (silmä)munista vielä kalua aikaiseksi.:thumbup:
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Bobakki sanoi:
Mulle on väitetty, että suurin syy liki- tai kaukonäköisyyteen olisi se, että silmämunasta tulee väärän muotoinen ja linssi piirtäisi sen takia kuvan väärään kohtaan. Emmä sitten tiiä, onko mulle valheteltu.
Mikäköhän sen oikein tekee. Tais liittyä vanhuuteen toi lihaksien heikentyminen, josta tossa äsken mainitsin
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa.

Kyllä käytän. Kauas en näe ilman laseja kunnolla.

Viime aikoina on ilmaantunut uusi, harmittava vaiva. En näe lasien kanssa lähelle selvästi. Esimerkiksi kirjaa lukiessa otan lasit pois, mukavampaa on luku laseitta nykyisin.

Tämä vaiva on ilmaantunut kuluvan vuoden aikana. Syynä lienee silmämunan mukautumiskyvyn hidastuminen iän karttuessa ?
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Olen käyttänyt laseja kuutisen vuotta. Kaukonäkö ei ole kehuttava, vaikkei kuitenkaan ihan surkeakaan.
Kahdet viimeisimmät rillini olen hommannut ruotsalaisesta nettifirmasta, hintaa kertyi huomattavasti vähemmän, kuin optikolta ostaessa.

Miksi muuten jotkut kokevat lasien käytön hankalaksi? Itse en ole moista vielä huomannut.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Oikeesti mä oon näiden lukemien rinnalla vain wannabe-rillipiru kun vahvuuteni on -1 luokkaa.. :doubtful:

Piilareita en silti suostu päähäni survomaan.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
OoPee sanoi:
En tiedä.. Mulla on varmasti täysin turhia ennakkopelkoja, mutta silmän sörkkiminen kuulostaa jotenkin inhottavalta ajatukselta.. Vaikka toki jos niitä piilareita oppisi käyttämään ja saisi sen "pelon" pois, niin kyllähän se parantaisi joitain asioita. Esim. aurinkolaseja voisi vapaasti ostaa enemmän eri tyylisiä koska eihän ne ilman vahvuuksia maksa paljon paskaakaan.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Jacques sanoi:
En tiedä.. Mulla on varmasti täysin turhia ennakkopelkoja, mutta silmän sörkkiminen kuulostaa jotenkin inhottavalta ajatukselta.. Vaikka toki jos niitä piilareita oppisi käyttämään ja saisi sen "pelon" pois, niin kyllähän se parantaisi joitain asioita. Esim. aurinkolaseja voisi vapaasti ostaa enemmän eri tyylisiä koska eihän ne ilman vahvuuksia maksa paljon paskaakaan.
Itsellä Venäjältä ostetut aidot piraatit maksoi n2€:eek:
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Useamman kuin yhden hahmon pitäisi käyttää rillejä.

Itsekin käytän. Mutten nyt...:thumbup:
 

Makkonen

Guest
PeeVee79 sanoi:
Kahdet viimeisimmät rillini olen hommannut ruotsalaisesta nettifirmasta, hintaa kertyi huomattavasti vähemmän, kuin optikolta ostaessa.
.
Glasogondirekt.com ?
 
Ylös