Käytätkö silmälaseja?

Joudutko käyttämään silmälaseja?

  • Kyllä

    Äänet: 80 52,6%
  • En

    Äänet: 69 45,4%
  • Lukiessa, mutta ei muulloin

    Äänet: 3 2,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    152

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
tania sanoi:
No tuota..ei ollut tarkoitus täällä avautua MUTTA on täysin mahdollisen ja mahdottoman rajalla käyttää laseja ulkona. Mie tunnen itseni kääpiöksi! Maa on niin lähellä ja se ei tunnu miellyttävältä. :eek:
Mä kun olin ekat lasini ostanu ja lähdin pyöräilemään niin tuntui että pää viistää maata. Nykyään taas huimaa jos pyöräilen ilman laseja alamäkeen :rolleyes:
 

tania

Well-known member
Liittynyt
9.4.2001
Viestit
1587
Sijainti
NeverNeverLand
J.Heldenview sanoi:
Mä kun olin ekat lasini ostanu ja lähdin pyöräilemään niin tuntui että pää viistää maata. Nykyään taas huimaa jos pyöräilen ilman laseja alamäkeen :rolleyes:
Onko siun silmissä jotain vikaa!? :thumbup:
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Kyllä käytän. Eikä tuo ole laisinkaan netin syy, sillä aloin käyttämään nettiä säännöllisesti lasien saamisen jälkeen..
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Williams- sanoi:
Kyllä käytän. Eikä tuo ole laisinkaan netin syy, sillä aloin käyttämään nettiä säännöllisesti lasien saamisen jälkeen..
Se siis toimii toisinkinpäin :D
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Itsehän aloin kättää nettiä samoihin aikoihin lasien kanssa. Että kumpikaan ei johdu toisesta mutta johtuvatko sitten samasta jutusta :confused:
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Lasipää se nyt sitten minustakin tulee. :cool:
Mielettömän kallista 'hupia' sekin.

Aloin käyttää nettiä ennen kyseistä tapahtumaa.
 

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
J.Heldenview sanoi:
Hajataittoa ja kaukonäkövaikeuksia. 1 on helposti 11 .. ja 11 on 111 :D
Samaa vikaa on mullakin, ja just tuli eka vuosi täyteen siitä kun sain rillit. Tietokoneen ääressä on tullu istuttua aika reippaasti viimeisen 5 vuoden aikana.. :(
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Sain rillukat tänään, tai oikeastaan en saanut, vaan ostin ne kohtuuttomalla hinnalla.

Eipä olisi kannattanut, kun niillä paljastui lukemattomia lukemattomia toikkeja. :eek:
 

Makkonen

Guest
Tänään sain tilaamani uudet rillit.
 
Viimeksi muokattu:

formulafani911

Well-known member
Liittynyt
28.5.2006
Viestit
223
joo eli siis käytän, tosin en koko ajan vaan tv katsoessa ,koneella ollesssa ja koulussa
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4593
Sijainti
Kokkola
En muista linssien voimakkuuksia mutta käytän. Kauas näkee huonosti.. Edes autolla ajamisesta ei tahdo oikein tulla mitään ilman silmälaseja.
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Eilen kuulin uutisen, et joku uus linssitekniikka tekee tuloaan. Sillä kuva-ala (tai jotain) laajenee 30%. Suomessa oli joku tehdas joka niitä tekee ja maailmassa niitä on yhteensä vaan 12.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
vermula sanoi:
Eilen kuulin uutisen, et joku uus linssitekniikka tekee tuloaan. Sillä kuva-ala (tai jotain) laajenee 30%. Suomessa oli joku tehdas joka niitä tekee ja maailmassa niitä on yhteensä vaan 12.
Onks tolla alalla oikeestaan piilarien keksimisen jälkeen tapahtunutkaan mitään oikeeta kehitystä? Materiaalit on vähän muuttuneet mutta itse systeemit kaikinpuolin taitaa olla ihan samanlaiset kuin ne oli jo kymmeniä vuosia sitten?
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Runar ja Kyllikki sanoi:
Onks tolla alalla oikeestaan piilarien keksimisen jälkeen tapahtunutkaan mitään oikeeta kehitystä? Materiaalit on vähän muuttuneet mutta itse systeemit kaikinpuolin taitaa olla ihan samanlaiset kuin ne oli jo kymmeniä vuosia sitten?
Ja hinnatkin on muistettu pitää korkealla tasolla.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Runar ja Kyllikki sanoi:
Onks tolla alalla oikeestaan piilarien keksimisen jälkeen tapahtunutkaan mitään oikeeta kehitystä? Materiaalit on vähän muuttuneet mutta itse systeemit kaikinpuolin taitaa olla ihan samanlaiset kuin ne oli jo kymmeniä vuosia sitten?
Tolla alalla ainakin silmäleikkaukset kehittyy koko ajan.:ahem:

En ole katunut hetkeäkään leikkausta.:thumbup:
 

JNF

Well-known member
Liittynyt
5.12.2004
Viestit
1173
Juuri ostin uudet lasit. Edellisistä oli mennyt pinnoitus rikki, joka alkoi häiritä jo aika pahasti.

Ensimmäiset lasit sain muistaakseni ensimmäisellä luokalla, eikä meillä ollut vielä silloin tietokonetta, joten sen vaikutuksella ei varmaan minun tapauksessakaan ole osaa. Kyselin juuri tästä samasta asiasta optikolta, niin hän sanoi että lähityössä silmälihakset voi väsyä, mutta mitään pysyvää vaikutusta siitä ei pitäisi jäädä.

Silmäleikkausta oon harkinnut, mutta tällä hetkellä ei vain taloudellinen tilanne anna myötä.
 
Ylös