DFiaA
I told you so
Ei se ihan noinkaan ole. Schnellbahnzug on se juna ja Schnellbahn järjestelmä.OoPee sanoi:Ei, kyllä sitä nimenomaan kutsutaan nimellä Schnellbahn tahi S-Bahn.
http://www.schnellbahn-wien.at/
Ei se ihan noinkaan ole. Schnellbahnzug on se juna ja Schnellbahn järjestelmä.OoPee sanoi:Ei, kyllä sitä nimenomaan kutsutaan nimellä Schnellbahn tahi S-Bahn.
http://www.schnellbahn-wien.at/
Kyllä vaan on.DFiaA sanoi:Ei se ihan noinkaan ole. Schnellbahnzug on se juna ja Schnellbahn järjestelmä.
Ei todista mitään. Ihmiset matkustaa järjestelmällä.OoPee sanoi:Schnellbahn on toki myös se järjestelmä, mutta nimenomaan myös se juna. Termiä Schnellbahnzug en ole koskaan kuullut kenenkään käytettävän (ei tartte tarkistaa, googlella löytyy 349 osumaa)
Mitä eilen luin orffin sivuilta, niin se oli Schnellbahnzug.ja mm. tämä Nataschan kidnapannutkin hyppäsi median mukaan nimenomaan Schnellbahnin eteen, eikä suinkaan Scnhellbahnzugin eteen.
Tähän tutkimukseen on vaikea uskoa. Suomalaiset ovat vain niin pirun vieraskoreita ja nössöjä että ne, eiku me, tunnustetaan sellaistakin mitä ei olla tehty.markoj sanoi:Eiks vasta ollu uutinen/tutkimus, että Suomessa lapsi erittäin suuressa vaarassa joutua väkivallan uhriksi verrattuna eurooppalaisiin maihin. Tekijänä on vaan melkein aina vanhempi, ei ulkopuolinen.
Totta kai pojanklopit on oikeassa. Evoluutio on tehnyt tepposensa.Matxi sanoi:Uskoakko X-vuotta Itävallassa asunutta vaiko Suomessa asuvaa pojankloppia siinä että onko se wienerschnitzeli vai Schnessetuggi. Whatever.
Jarnaa jarnaa DFiaA vain..![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jos vähänkään on perillä kotimaisesta väkivaltarikollisuudesta verrattuna läntisen Euroopan vertailumaihin, ei pitäs olla vaikea uskoa. Ihan vaan rikostilastoista tuo on nähtävissä. Ei tartte tehdä kalluppeja. Tuskin suomalaiset kuitenkaan ottavat ihan vaan vieraskoreuttaan tuomioita väkivallasta.sooda sanoi:Tähän tutkimukseen on vaikea uskoa. Suomalaiset ovat vain niin pirun vieraskoreita ja nössöjä että ne, eiku me, tunnustetaan sellaistakin mitä ei olla tehty.
just ajattelin samaa. Mutta sitten muistin että Oopee on UP ja tulikin hankala paikkaMatxi sanoi:Uskoakko X-vuotta Itävallassa asunutta vaiko Suomessa asuvaa pojankloppia siinä että onko se wienerschnitzeli vai Schnessetuggi. Whatever.
![]()
![]()
![]()
![]()
Tossa sä olet kieltämättä oikeassa, ORF näköjään todellakin käytti tuossa yhdessä artikkelissa tuota sun mainitsemaasi termiä. Mä jo ihmettelinkin, että mistä sä tommosen ylipäätään keksitDFiaA sanoi:Mitä eilen luin orffin sivuilta, niin se oli Schnellbahnzug.
Silti sä voit Heidi ihan huoletta luottaa siihen, että nimenomaan juuri sitä junaakin eikä vain järjestelmää kutsutaan yleisesti Schnellbahniksi. Kysehän tässä nimenomaan oli siitä, että sun mielestä ei kutsutaAm Mittwochabend beging der 44-Jährige Selbstmord, indem er sich vor einen Schnellbahnzug warf.
Toihan olis just hyvä.OoPee sanoi:Funtsatkaa, 8 vuotta elämästä veke, ehkäpä jopa ne tärkeimmät 8 vuotta.... koko teini-ikä :nope:
Taitaa sitten olla ns. puhekielessä vakiintunut juttu. Suomessakin puhutaan että 'jäi metron alle' vaikka metrohan on se järjestelmä. Koska toi bahn ei nimenomaan ole mikään juna, vaan rautatie.OoPee sanoi:Tossa sä olet kieltämättä oikeassa, ORF näköjään todellakin käytti tuossa yhdessä artikkelissa tuota sun mainitsemaasi termiä. Mä jo ihmettelinkin, että mistä sä tommosen ylipäätään keksit![]()
Silti sä voit Heidi ihan huoletta luottaa siihen, että nimenomaan juuri sitä junaakin eikä vain järjestelmää kutsutaan yleisesti Schnellbahniksi. Kysehän tässä nimenomaan oli siitä, että sun mielestä ei kutsutaToi sun esillekaivamasi termi Schnellbahnzug on semmonen, johon et juuri missään törmää, mulle tää oli eka kerta ja mä olen sentään aikoinaan ajannu päivittäin moisella vehkeellä täällä Wienissä
Jos oikein viralliseksi mennään, niin semmonen termi kuin Schnellbahngarnitur olis aika passeli, mutta tää on näitä termejä, joita ei ainakaan puhekielessä kuule.
Kronen Zeitung, Itävallan suurin sanomalehti kirjoittaa:
"Bei der Kollision eines Güterzugs und einer Schnellbahn wurden acht Menschen zum Teil schwer verletzt"
eli
"Tavarajunan ja lähijunan törmäyksessä loukkaantui kahdeksan ihmistä, osa heistä vaikeasti."
http://www.krone.at/index.php?http://wcm.krone.at/krone/C00/S25/A7/object_id__17980/hxcms/index.html
Päätä ite. Kyllä jos on lyhyestä saksasta eximian kirjoittanut niin voi vähän jarnaakin haastaa, ja olla oikeassa, kuten tässäkin tapauksessa.Matxi sanoi:Uskoakko X-vuotta Itävallassa asunutta vaiko Suomessa asuvaa pojankloppia siinä että onko se wienerschnitzeli vai Schnessetuggi. Whatever.
![]()
![]()
![]()
![]()
Mutta kun se, toki sanan Zug ohella, on nykypäivänä nimenomaan myös kirjoitetussa kielessä ja mediassa vakiintunut sana tarkoittamaan nimenomaan myös itse sitä junaa. Täsmälleen sama pätee esim. termeihin Strassenbahn ja U-Bahn. Tuo sun maitsema ORF:kin kertoo: "U-Bahn erfasste 25-Jährigen" millä viitataan tapaukseen, jossa U-Bahn repi 25-vuotiaan laiturilta mukaansa.DFiaA sanoi:Taitaa sitten olla ns. puhekielessä vakiintunut juttu. Suomessakin puhutaan että 'jäi metron alle' vaikka metrohan on se järjestelmä. Koska toi bahn ei nimenomaan ole mikään juna, vaan rautatie.
OoPee sanoi:Mahdollista tuokin, mahdollista myös, että tyttö ihan aidosti suree tuon kundin kuolemaa, olihan hän kuitenkin ainoa henkilö Nataschan elämässään kahdeksan vuoden ajan. Kahdeksan vuotta on pirun pitkä aika.
Oikeeseen osuit. Veikkaisin, että Natascha olisi kärsinyt enemmän (kuin sieppaajansa nopeasta kuolemasta), jos tuo sieppaaja olisi jäänyt eloon, saatu kiinni ja sitä olisi riepoteltu oikeudessa ja mahdollisesti fyysisestikin tai jopa tapettu.Iltalehti sanoi:Siepattu itävaltalaistyttö ei halua julkisuuteen
28.8.2006 13:20
Natascha Kampusch vetosi maanantaina psykiatrinsa välityksellä tiedotusvälineisiin, jotta nämä odottaisivat kunnes hän kykenee kertomaan elämäntarinansa.
Kahdeksan vuotta siepattuna ollut itävaltalainen Natascha Kampusch ei halua vielä kertoa yksityiskohtaisesti pitkästä vankeudestaan.
Kymmenenvuotiaana siepattu ja viime viikolla 18-vuotiaana vapautunut Kampusch paljasti ainoastaan, että hän nautti päivittäin aamiaista sieppaajansa Wolfgang Priklopilin kanssa ja teki talossa normaaleja kotitöitä.
"Minä tavallaan suren häntä"
Priklopil, 44, teki itsemurhan pian Kampuschin paettua.
- Minun kannaltani hänen kuolemansa ei ollut välttämätöntä -- minä tavallaan suren häntä, koska hän oli osa elämääni, Kampusch sanoi viestissään.
Natascha Kampusch vakuutti voivansa hyvin nykyisessä, salaisessa olinpaikassaan.