Karjala takaisin

Archie

Well-known member
Eikö suomen raja pitäisi vetää idässä sinne Uralille?

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Tai sitten voitais keskittää ja vetää raja Turusta Tampereelle ja Helsinkiin. Loput vaikka ryssille ja ruotsalaisille Affenanmaata myöten...;)

Törni

Well-known member
George Doublejuun operaatiot ovat lastenleikkiä teidän ehdotelmienne rinnalla. Olen pitänyt teitä kaikkia ämminä. Mutta taitaahan teissä sittenkin olla vähän munaa :D

DFiaA

I told you so
Tässä on suomen oikeat rajat ;)

Mutta toisaalta suljettujen kansallisvaltioiden aika alkaa olle oikkuhiljaa jo ohi ja kehitys menee siihen suuntaan että on entistä vähemmän merkitystä missä asut ja minkä maan kansalainen olet. Valtiot on vain hallinnollisia yksikköjä. Eli eipä tuolla karjalan palautuksella niin paljon merkitystä tänä päivänä olis kun ihmiset eivät ole maaplänttiinsä sidottuja.

Otto Hokkanen

Well-known member
Sijainti
Tampere
kouvotsvoni sanoi:
Ei se Japani kai sentään Sahalinia ole vaatinut kuin viimeksi Aleksanteri III:lta. Silloinkin luopuivat vaateistaan, kun saivat Kuriilit... Ne pikkusaaret Japani taas menetti uudelleen 2. Maailmansodassa ja nyt niitä himoitsee takaisin, mutta eipä niitäkään ole luovutettu.

Ett silleen!!!!!!1

Otto Hokkanen

Well-known member
Sijainti
Tampere
312T4 sanoi:
Suomeen pitää liittää kaikki vanhat Suomeen kuuluneet alueet! Kaikki Pähkinäsaaren rauhan rajan alapuolella olevat alueet kuuluvat meille! Eivät muille! Nih:wink:
Miten niin meille? Miksei Ruotsille. Ja pohjoispuoli luonnollisesti Venäjälle. Sitä rajaa vetäessä kun ei mitään Suomea valtiona ollut.

Ett silleen!!!!11

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Otto Hokkanen sanoi:
Miten niin meille? Miksei Ruotsille. Ja pohjoispuoli luonnollisesti Venäjälle. Sitä rajaa vetäessä kun ei mitään Suomea valtiona ollut.

Ett silleen!!!!11
Väärin; koko Eurooppaa kuuluu Neanderthalin ihmisille!!! :wink:

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
Kyllä minua ainakin hirvittää ne taloudelliset kustannukset, joita Karjalan palauttamisesta tulisi. Infra pitäisi rakentaa uudelleen ja väestölle taata toimeentulo - vaikka jonkun höpsön ex-puhemiehen mielestä venäläiset pitäisi heittää pois sieltä. :rolleyes:

Minunkin sukulaisia on joutunut muuttamaan sieltä pois sodan aikana ja heille se on edelleen kova paikka, ymmärrettävistä syistä. Mutta minun mielestäni mennyt on mennyttä ja sille ei voi mitään. Minä olen toisaalta tyytyväinen, että sodasta selvittiin vain Karjalan menetyksellä, kun pahemminkin olisi voinut käydä.

Sitä paitsi Venäjä ei tälläkään hetkellä ole kiinnostunut keskustelemaan Karjalan palauttamisesta, joten se tyssää alkuunsa siihen. Taitaa olla hyödyllisempää investoida sinne taloudellisesti ja madaltaa taloudellisia raja-aitoja.

sooda

Alan Parsa
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Mitäs jos otettais koko Venäjä. Taitais VeePee olla sille enemmän myötämielinen.

Saatais mekin "parlamenttielämään" vähän säpinää kuten Zhirinovski todisti pari viikkoa sitten (taas!).

Oho

Senile membrane
Sijainti
Lounaalla
VR sanoi:
Kyllä minua ainakin hirvittää ne taloudelliset kustannukset, joita Karjalan palauttamisesta tulisi. Infra pitäisi rakentaa uudelleen ja väestölle taata toimeentulo - vaikka jonkun höpsön ex-puhemiehen mielestä venäläiset pitäisi heittää pois sieltä. :rolleyes:
Saksan yhdistymisen ongelmien pitäisi kyllä pelottaa aika tavalla. Karjalan palauttaminen nykyisine venäläisineen se vasta kansallinen tragedia olisikin.

Archie

Well-known member
Oho sanoi:
Saksan yhdistymisen ongelmien pitäisi kyllä pelottaa aika tavalla. Karjalan palauttaminen nykyisine venäläisineen se vasta kansallinen tragedia olisikin.
Mitkään järkisyyt eivät palauttajia vakuuta, sillä he itse ovat puhtaasti liikkellä tunnesyin.

DFiaA

I told you so
Karjalan palauttajat voisivat antaa vaateilleen uskottavuutta ehdottamalla Ahvenanmaan, joka vääryydellä jäi Suomen haltuun Suomen päästyä Venäjän ikeestä, luovuttamista Ruotsille.
Vuosina 1917–1921 ahvenanmaalaiset ajoivat saarimaakunnan liittämistä uudelleen aikaisempaan emämaahan, Ruotsiin. Suomi ei halunnut menettää Ahvenanmaata ja tarjosi sille itsehallintoa, jota ahvenanmaalaiset eivät kuitenkaan olleet valmiita hyväksymään.
Kiista vietiin Kansainliittoon, joka päätti Genevessä 1921, että Ahvenanmaa kuuluu Suomeen, mutta siitä on muodostettava itsehallintoalue. Suomi takasi ahvenanmaalaisille oikeuden säilyttää ruotsin kieli, oma kulttuuri ja omat paikalliset tavat.
Ahvenanmaan irroittaminen Suomesta olisi jo taloudellisesti perusteltua. Ja samalla Suomen ruotsinkielisten osuus vähenisi ja olisi entistä vähemmän syytä jatkaa pakkoruotsin tuputusta :ahem:

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
En ole ihan vakuuttunut siitä, haluavatko ahvenanmaalaiset liittyä Ruotsiin, jos heidän nykyisenlaisensa itsehallintonsa loppuu.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
J.Heldenview sanoi:

Ahvenanmaan irroittaminen Suomesta olisi jo taloudellisesti perusteltua.
Kuis ? Affis kun on Suomen varakkaimpia ja taloudellisesti menestyvimpiä alueita ja tuo manner-Suomeen enemmän tuloja kuin saa täältäpäin.

DFiaA

I told you so
sooda sanoi:
Näin ei ole vielä kovin kauan ollut. Takavuosina tuettiin oolantia HIRMUISILLA summilla.
Onko tämä muuttunut? No toivottavasti näin on ja ovat saaneet jotain tuottavaa aikaan sinne syydetyillä markoilla :ahem:

markoj

Custom User
Mä kyllä vastustan tollasta markojen syytämistä.