Karppaus.

Karppaatko?

• Äänestäjiä yhteensä
    48

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
En ole koskaan karpannut, enkä myöskään tule karppaamaan.

markoj

Custom User
Haluan identifioitua rikkaaksi ja alankin heti karppaamaan. Napsis ensin noi 800g karjalanpaistilihoja.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Tuon karppauksen terminologiaan ja sääntöihin sen enempää perehtymättömänä en uskalla sanoa karppaavani, mutta olen vähentäny/rajoittanut hiilareiden käyttöä tietoisesti.

Tekee ihmeitä jaksamiselle.
Esim. töiden päälle kun vetää hiilarimättöä lautasellisen, kaatuu ukko sohvalle ja taju kirpoaa tunniksi-kahdeksi.
Vihanneksia ja pihviä voi pistellä enemmänkin, eikä väsytä pätkääkään.

Vaikuttaisi vaikuttavan varsin vakuuttavan positiivisesti tämän pöljän yleisfiilikseen. Vaste on niin ilmiselvä, että tuskin ryhdyn enää ikinä mättämään hiilareita yhtä simona kuin ennen.

markoj

Custom User
Kauanko pitää karpata, että äänestää Kokoomusta? Lähtötaso ois Vasemmistoliitto.

Ria

Jäässä
En syö viljoja ja hyvin vähän perunaa tai riisiäkään, myös lisätyn sokerin määrän yritän pitää pienenä. Syön kuitenkin makeita hedelmiä niin paljon, jotta karppauksesta tuskin voi puhua.

jjv

Arschloch
Esim. töiden päälle kun vetää hiilarimättöä lautasellisen, kaatuu ukko sohvalle ja taju kirpoaa tunniksi-kahdeksi.
Mutta haittaako se? Aamupaska ja ruokalepohan on ihmiselämän pyhä kolminaisuus. Onhan se tunti-pari kuitenkin yleensä yöunen tarpeesta pois, ainakin mulla. Mulle on ainakin opetettu, että ruokailun jälkeen pitää levätä jonkun aikaa, että ruoka saa rauhassa sulaa.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Mutta haittaako se? Aamupaska ja ruokalepohan on ihmiselämän pyhä kolminaisuus. Onhan se tunti-pari kuitenkin yleensä yöunen tarpeesta pois, ainakin mulla. Mulle on ainakin opetettu, että ruokailun jälkeen pitää levätä jonkun aikaa, että ruoka saa rauhassa sulaa.
Kyllä se toisinaan tuntuu olevan kynnyskysymys tässä perheessä.
Siis se, että onko ukko pois perhepelistä tunnin pari joka ilta vai ei.

Lisäksi mä (ilman tietoa) luulen, että ilmiö on jossain yhteydessä kakkosreiän diapeetekseen, tai tässä tapauksessa sen syntymisen merkittävään riskiin.
Ajattelen jotenkin niin, että noi hiilarit pistää veren sokerit sellaselle radalle, että taju poistuu kehosta juuri siksi.

Maalaisjuntin talonpoikaisjärjellä sitä ajattelee, että moinen ei välttämättä edistä kakkostyypin diabeeteksen poissa pysymistä vaan pikemminkin houkuttelee ko. vaivaa kehoon kylään.

En tiedä, vaan siltä tästä kropasta tuntuu.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Itse en noudata mitään ruokavaliota, joka on brändätty. Mitä vitun vikaa on siinä, että voitaisiin oikeasti kuvailla asioita sen sijaan, että kaikelle pitää keksiä nimi?
Tuon karppauksen terminologiaan ja sääntöihin sen enempää perehtymättömänä en uskalla sanoa karppaavani, mutta olen vähentäny/rajoittanut hiilareiden käyttöä tietoisesti.
Mikään ei ole niin tyhmä kuin ihminen.
= PuoliPöhkö ei ole ihminen.

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Tavallista vähemmän on hiilareita tullut pisteltyä sitten elokuun puolenvälin. Ei nyt niin, etteikö välillä tulisi hiilareitakin nautittua,etenkin viikonloppuisin. Mutta pääasiallesesti niin, että perunat, pastat ja riisit sekä viljatuotteet on ruokavaliosta pois. Kasviksia, vihanneksia, lihaa, kalaa, pähkinöitä ja juustoja ym muuta rasvaa tulee mätättyä, mutta sitäkin selvästi pienenemässä määrin, eli annoskoko on pienentynyt. Ei tee mieli, ei tarvitse. Lenkit kulkee huomattavsti virkeämmin, kuten koko muukin olemus. Iltapäivä torkut on jäänyt johonkin lauantai/sunnuntai iltapäiviin, kun on tullut oltua viihteellä myöhään ja uni on tosiaankin jäänyt vähäiseksi. Paino on nyt jossain 86 kilossa, eli alaspäin tullut tuosta elokuun alusta sellanen 9 kiloa. Vielä saa siis mennä samalla reseptillä tuonne lähemmäs alkuvuotta, jota tuonne 75 kiloon päsee. Sitten voikin alkaa taa syömään "lähes" normaalisti, eli suurinpiirtein samaa ruokaa kuin perhekkin. Vielä kun muistais ne ylimääräiset hötöt pitää poissa ruokavaliosta

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Olen tarkistanut ruokavaliostani hiilareiden laadun ja määrän. Kokeilin erilaisia juttuja ja pikkuhiljaa alkaa löytymään optimilinja. Harrastusten takia hiilareita tarttee väkisinkin paljon, mutta mitään tankkausta en silti harrasta. Ruokavalioni on monipuolinen ilman ylilyöntejä suuntaan taikka toiseen.

Knoukka

Well-known member
Laatua, laatua ja laatua kaikissa ravintoaineissa. Suhteet perstuntumalla noin kolmannes jokaista eli hiilihydraatteja, rasvaa ja proteiinia. Kerran pariin viikkoon mättöpäivä, muutaman kuukauden välein useemman päivän paasto ja kerran kuussa paastopäivä. Toimii mulle. Ja energiaa tarvin PALJON kun urheillessa kuluu 4000-6000kcal/vko.

maradona

Resistive User
Sijainti
Me seisotaan hattu kourassa maailman reunalla
Aamupalaksi syön yleensä voileivän tai pari, ruuan kanssa riisiä tai pastaa lähes joka päivä. Perunakin maistuu, milloin on tarjolla muuta kuin laitosruokaloitten höyrypottuja. En perusta karppaamisesta tai muista hössötyksistä, syön mistä tykkään mutta yritän olla syömättä hirveitä määriä.

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
En todellakaan karppaa.

Kirjoitin myös pidemmän jutun tähän, mutta poistin sen, koska en jaksa hihhuleiden kanssa tänään leikkiä. Ehkä joku toinen kerta sitten.
Leikkisitkö minun kanssani? En ole hihhuli. Eikä kiinnosta tämä aihe ollenkaan. Jos nyt vaan leikittäisiin, ei muuta.

Joni

Well-known member
Vastaan että osittain/vähentänyt. Joskus Heinä-Elokuusta alkaen ja paino on pudonnut 10 kiloa Toukokuusta! Toimii! En tarkoituksellisti halunut edes pudottaa painoa näin paljon vaan tuli pienenä yllätyksenä. Kyllä eniten vaikuttaa on se kuinka paljon syö. Mitä tahansa voi syödä mutta se määrä. ;) Iltasyömisen karsiminen oli kuitenkin luultavasti se suurin tekijä joka vaikutti. Selvästi kuitenkin perunan käyttöä olen eniten vähentänyt ja jauheliha/naudanlihan käyttö taas kasvanut.

Aiemmin tunnettu "pötsi-joni" voitte tunkee jo hemmettiin. ;)

Viimeksi muokattu:

Knoukka

Well-known member
Vastaan että osittain/vähentänyt. Joskus Heinä-Elokuusta alkaen ja paino on pudonnut 10 kiloa Toukokuusta! Toimii!
Oot sä Joni hukannu sun piilolihaksen?

Kysy kurskilta ettei vaan oo sillä tyynynä.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Vastaan että osittain/vähentänyt. Joskus Heinä-Elokuusta alkaen ja paino on pudonnut 10 kiloa Toukokuusta! Toimii! En tarkoituksellisti halunut edes pudottaa painoa näin paljon vaan tuli pienenä yllätyksenä. Kyllä eniten vaikuttaa on se kuinka paljon syö. Mitä tahansa voi syödä mutta se määrä. ;) Iltasyömisen karsiminen oli kuitenkin luultavasti se suurin tekijä joka vaikutti. Selvästi kuitenkin perunan käyttöä olen eniten vähentänyt ja jauheliha/naudanlihan käyttö taas kasvanut.

Aiemmin tunnettu "pötsi-joni" voitte tunkee jo hemmettiin. ;)
Kuules nyt pötsi-joni, tässä vastaat, että osittain/vähentänyt ja kuitenkin polliin vedät, että hiilarit minimissään. Joka sekin on paskaa, kun imet spedenä niitä homolonkeroita. Ellet sitten tarkota, että oot vähentäny karppaamista.

geiloord

Rajoittunut mieshenkilö
Sijainti
Suomi Finland
En karppaa.

Syön ruokia, jotka on minusta hyviä. Näihin kuuluu mm. pastat (tänään pastaa sekä lounaaksi että päivälliseksi). Pääosin syön kaksi lämmintä ruokaa päivässä, lounaan ja päivällisen. En siis aamupalaa tai muita välipaloja lain. Näin ollen en kuluta esim. leipää juuri ollenkaan. Ehkä kerran viikossa intoudun syömään pari karkkia. Joskus harvoin avattu pääkallosalmiakkipussi kestää tunnin, yleensä viikon, kaksi tai kolme. Ison osan hiilareista nautin kaljan muodossa :alppu:
Liikkuminen tällä hetkellä on aika vähäistä. Viime viikonloppuna paino nousi ensimmäistä kertaa uudelle kymmenluvulle :eek: