Juuri tuota ajattelin itsekin ehdottaa. Taidan kyllä jättää huomenna herätyksen laittamatta, koska nykyinen systeemi ei tarjoa tv-katsojalle yhtään mitään. Kun kaikki ovat yhtä aikaa ajamassa nopeata kierrosta viimeisen kaksiminuuttisen aikana, ei tv-kuviin todennäköisesti kuitenkaan saada paalupaikkakierrosta. Yhtä jännittävää on vilkaista herättyään se tuloslista teksti-tv:stä kuin odottaa sitä, että ruutulipun heiluttua saadaan tuloslista ruutuun ja nähdään kärkikymmenikön paremmuusjärjestys. Jotakin tarttis tehdä.DFiaA sanoi:Aika-ajon 3. osio voisi olla tyhjillä tankeilla, yksi auto kerrallaan.
Juuri näin, tässä systeemissä olisi parhaat puolet sekä vanhasta (kaikki radalla) että uudesta (yksi kerrallaan) systeemistä. Myös aika-ajon tarkoitus eli nopeimman kuskin ja auton selvittäminen toteutuisi parhaiten.DFiaA sanoi:Aika-ajon 3. osio voisi olla tyhjillä tankeilla, yksi auto kerrallaan.
Ei toimi, on pääsääntöisesti viisaampaa lähteä yhtä ruutua taaempaa ja pysyä radalla sitten kierros edelläolevaa pidempään kuin pyrkiä ottamaan paalu kisataktiikan kustannuksella.Hermanni sanoi:Ehdottomasti viimmeinen sessio kisabensoilla, mutta sillä muutoksella että "tuhlattua" bensiiniä ei saisi aika-ajon jälkeen takaisin ja verkolla saisi vähentää aika-ajon aikana bensiinilastia.
Tuosta olisi se hyöty että se/ne tallit jotka lähtee viimmeiseen sessioon raskaalla polttoainekuormalla voisivat parantaa sijoitustaan tarpeen mukaan poistamalla ylimääräisen bensan.
Kuvitteellinen tilanne, schumi on kimiä kymmenyksen nopeampi aika-ajossa, kimi menee varikolle "keventämään" autoaan hivenen jotta pystyy ajamaan paalulle.
Tämän jälkeen kimi ajaa paaluajan ja schumi tekee saman "kevennyksen" varkolla, kissa ja hiirileikkiä olisi aika-ajon luppuun asti (Kellä kantti kestää keventää autoaan eniten).
Tuolla kaavalla 20min aika-ajo sessio käy jopa helposti lyhyeksi ja katsojille on taatusti radalla vääntöä loppuun asti.....
Olen samaa mieltä sanasta sanaan. Mutta kaipa se on ihmisen luonto että aina pitää olla parempaa, suurempaa ja upeampaa .Hurmurisija sanoi:Kruisailua on noin kymmenen minuuttia. Paljon mukavampi sitäkin on katsoa kuin odottaa 45 minuuttia, että kärkiautot tulisivat radalle.
Ensimmäisen kisan härdellin jälkeen olin sitä mieltä, että paskasysteemi, mutta viimeksi tuntui jo todella hyvältä. Nyt koko aika-ajon ajan saa jännittää. Oikeasaan vain viimeisen session ensimmäiset 10 minuuttia ovat tylsät. Milloin aika-ajot viimeksi ovat olleet näin katsojaystävälliset?
Niinpä, miksi piti luoda uusi?Suomen Huippu sanoi:Kauden 2006 aika-ajot -topikki on olemassa!
Erityisesti ekaa osiota voisi pidentää, niin ei tarvitsisi Tiago Monteironkaan jokaisen aika-ajon jälkeen enää valittaa jääneensä ruuhkaan.Observer sanoi:Jos molempia ensimmäisiä osioita pidennettäisiin vaikkapa viidellä minuutilla tuon viimeisen session kustannuksella niin tunnelma säilyisi kokonaisuutena tiiviimpänä.
Kärkitaisteluun täytyisi saada jotain säpinää jo aika-ajojen alkuosille. Nyt ne tuntuvat aika tyhjänpäiväisiltä. Jos vaikka kaikista kolmesta osiosta kaksi parasta aikaa laskettaisiin yhteen lopullisiin aika-ajotuloksiin? Ja tavalla tai toisella viimeinen osio pitäisi saada kilvanajoksi koko mitaltaan.Bobakki sanoi:Erityisesti ekaa osiota voisi pidentää, niin ei tarvitsisi Tiago Monteironkaan jokaisen aika-ajon jälkeen enää valittaa jääneensä ruuhkaan.
Tuo on minusta pelkkä harhakuva, mikä selittyy ainakin omalla kohdallani sillä, että kärkipaikoista oli kamppailemassa Häkkinen (kovin paljon vanhempia aikoja en muista) ja kiivaimmat kamppailijat olivat suht tasaväkisiä keskenään. Jos Häkkistä ei olisi ollut, niin aika-ajojen seuraaminen olisi ollut paljon tylsempää.Valde sanoi:Vaikka vanhassa aika-ajosysteemissä ajettiin totisesti yleensä vain jälkimmäinen puolituntinen, niin se sitten tosiaan oli kautaaltaan täynnä ruutia ja adrenaliinia.