Pari yötä näyttänyt sellasia painajaisia, että pakko kirjoitella tännekin.
Pe-la yönä näin ihan klassista kauhuleffaa. Katedraalimaisessa kirkossa riehui poltergeist-tyyppinen demoni. Kirkon lattialankut nousi pystyyn päällään satoja kuolleita. Kaikilla naisvainajilla oli samanlaiset ruskeat vaatteet, ja ne tuijottivat minua rävähtämättä. Demoni riehui ympäriinsä hajottaen pikkuesineitä ja paiskoen penkkejä ja välisermejä. Takaseinältä valui verta. Todella näyttävä kauhuelokuva siis.
Demoni oli tässä unessa sellainen pieni, tummiin, nuhruisiin vaatteisiin pukeutunut leveäpiirteiden ja ilkeän näköinen mies. Unen lopussa taistelin demonia vastaan kirkon pääalttarin edessä. Tai oikeammin päällä, koska lensin. Heräsin aivan paniikissa, ja makasin pitkään valveilla peloissani.
Lisäksi samana yönä näin unta sodasta. Heräsin onneksi kesken ilmapommituksien. Pelotti, mutta ei niin paljon kuin toi kauhuleffauni.
Viime yön oudoin uni oli varmastikin sellainen, jossa olin hiekka-aavikolla. Kävelin siellä avojaloin pelkkä mekko päällä. Kuumuus ei juurikaan kiusannut, vaikka aurinko porotti eikä minulla ollut mukanani vettä eikä mitään muitakaan varusteita. Eniten olin huolissani jaloistani, pelkäsin, että kuuma, terävä hiekka repii jalkani auki, kun vaelsin dyynien yli. Hiekka oli väriltään hyvin vaaleaa, ei sellaista hiekka-aavikon vaaleanruskeaa, vaan valkoisempaa. Unessa kuitenkin tiesin, ettei minulla ole hätää, koska siskoni tulee kohta, ja opastaa minut pois aavikolta valkoisten porttien läpi. Heräsin kuitenkin ennen sitä.
Näin muitakin sekavia ja surullisia ja pelottavia unia. Mikähän mua nyt taas vaivaa :doubtful: En odota ensi yötä mitenkään järin innostuneena.