Jonkki
Press Play ►
Oisko lähtijöitä huomenna Lavintoon? klo 10-14 on autot paikalla ja hinta vanha tuttu 20e eka 10min ja siitä eteenpäin 15e/10min.
Sekunnin saa pois seuraavasti: Ykkös- ja kakkosmutkiin myöhäisempi jarrutus ja aikaisempi kaasulletulo, eli "ylikovaa niin kääntyilee", mutta kakkosessa ei kannata koskea kanttaria ulostulossa. Kolmosen voi ottaa vielä sisemmältä, kuin otit. Takasikaanien jälkeen alamäkeen saa jarruttaa kieli keskellä suuta, mutta jos saa jarrutettua myöhään ja sladissa missaamatta apexia, on vahvoilla. Tärkeintä kuitenkin on päästä kaasulle tositosi aikaisin, ja antaa mennä ratti melko suorana enemmän ulos. Mitä suorempana ratti on, sitä nopeammin auto kiihtyy. Vikassa mutkassa ei kannata koskea sisä- eikä ulkokanttaria.Tässäpä kuitenki 2 nopeinta kiekkaa peräkkäin, ensiksi 50.94 ja seuraavalla 50.93. http://youtu.be/SfUsJB5AOIE?hd=1
Sori. *tirsk* Joku vielä luulee, että oikeesti...Joku saatanan turkulainen oli käynyt alittamassa mun ajat!
AiJoku saatanan turkulainen oli käynyt alittamassa mun ajat!
Oho, niinpäs näyttääkin. Olisit varmaan vitosella päässyt samoihin lukemiin kuin minäkin. Tosiaan tuntui kulkevan hieman pirteämmin kuin kasi, voisi hyvinkin olla kymmenys tai kaks eroa autoissa. Kasilla oli kyllä helpompi ajaa, vaikkei vitonenkaan mitenkään vikura ollut.Edit: ollaan ajettu näköjään Askon kanssa samalla autolla tismalleen sama aika!
Tasaisen hidas olen, lohtu sekinJussi ajoi kyllä huomattavasti tasaisempia kierrosaikoja kuin minä. Selkeesti tartteis varmuutta ja tasaisuutta itselle enemmän.
Alpun ja Oton ajat lisätty tokaan settiin.#8 Asko 54.22
#12 Jussi 54.53
#3 Alppu 54.95
#9 Otto (ei se lonkero) 55.16
#4 Sue_Me 55.32
Veto 2:
#5 Asko 53.99
#9 Sue_Me 54.09 (?)
#8 Jussi 54.22
#12 Alppu aika? 55.24
#3 Otto aika? 56.36
Ajoin ensimmäistä kertaa Kaanaan radalla joten ekassa setissä olin aika pihalla, kun ajoin vielä yksinäni omassa rauhassa.Jussi sanoi:Sue_Me paransi huikeasti aikaa tokaan vetoon ja Asko oli joka setin nopein.
Joo itsekin ajan imussa niin nuppi alhaalla kuin voin. Viime vuonna Bssä Jacques tuli 5-ruudusta yllätyksekseni aika nopeasti perään, ja meni pääsuoralla lentäen ohi, mutta seuraavalla kiekalla pysyin nippanappa vauhdissa. Eikä siinä, jos mennään ehkä 85-95km/h ni kyllä se imuapu jo aika merkittävää onkin :eek!:Imuvaikutus oli aikamoinen. Ihan kuin olisi ollut avattava takasiipi ollut käytössä. Välillä Sue meni ohi ihan heittämällä ja sitten sama tapahtui toisinpäin seuraavalla kiekalla. Selittänee jotain viime kauden ohituksista. Enpä ole tuota muuten ennen hokannut...etenkin kun nyt oli ajoittainen pääsuoran vastainen tuuli.
Toki täytyy muistaa oikeoppisen muna-asennnon vaikutus :ahem:
Itse aloin lopussa ajamaan siten, että linja ei lähtenyt aivan ulkoa sisään vaan enemmänkin radan keskeltä. Kaasun noston jälkeen pieni jarrun painallus jotta sai vauhtia tapettua ja auton kääntymään paremmin.Lisäkommentti: päivän teema oli imuavun lisäksi sen pitkän vasurin ajaminen (kas, yllätys ).