Keskustelua ravinnosta

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Kaikki on menny sisään mitä olen nielly.
Osa on tosin tullut ennemmin tai myöhemmin myös ulos.

5 päivänä viikossa syön päivällä ravintolaruokaa, muulloin kokkaan itse. Valmiseineksiä tulee mätettyä melko harvoin, tosin tuon "itse kokkailun" raaka-aineista osa on puoli- tai täysvalmisteita. Esim. nakkikastikkeen nakkeja en viitsi leipoa alusta itse.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Kävin tuossa kaupassa ja huomasimpa, että Taffelin dippimausteisiinkin on tungettu eekuuskaksykköstä.
 

Joe Tanto

Well-known member
Liittynyt
30.3.2009
Viestit
383
Sijainti
Katalanian laiva
Itsehän kuulun karppaajiin ja treeneissä tarvittavan energian saan lähinnä proteiineistä ja rasvasta.
Onko sinulla jokin tarkka grammaraja hiilihydraattien suhteen?

Oli kyllä aika huikeita tunteita viime talvena kun uima-altaassakin paleli. Eikä treeni tietenkään kulkenut lainkaan.:D Ei vaan pidä panikoitua, vaan pitää valittu linja.
Oliko tuo totuttelujakso pitkäkin? Lukemieni juttujen perusteella moni tuskailee kuukausia, eikä silti pääse enää takaisin aiemmalle suoritustasolle.

Heh, karkean arvion mukaan omista syömisistä 70-80 prosenttia kokonaisenergiasta tulee hiilihydraateista. Silti ateriavälin voi helposti säätää noin 6-8 tuntiin ilman välipaloja ja nälkää kärsimättä. Tuo siis sellaisina päivinä, joina liikkuu paljon tai tekee muuten jotakin kuluttavaa.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Onko sinulla jokin tarkka grammaraja hiilihydraattien suhteen?
Ei ole. Mitä syön, pyrin syömään pitkiä hiilareita. Herkuttelupäivä erikseen.


Oliko tuo totuttelujakso pitkäkin? Lukemieni juttujen perusteella moni tuskailee kuukausia, eikä silti pääse enää takaisin aiemmalle suoritustasolle.

Heh, karkean arvion mukaan omista syömisistä 70-80 prosenttia kokonaisenergiasta tulee hiilihydraateista. Silti ateriavälin voi helposti säätää noin 6-8 tuntiin ilman välipaloja ja nälkää kärsimättä. Tuo siis sellaisina päivinä, joina liikkuu paljon tai tekee muuten jotakin kuluttavaa
Kyllä mä varmaan reilu puolivuotta vedin aika raakaa linjaa. Kisojen lähestyessä rupesin sitten kokeilemaan hiilaritankkauksia. Aikamoisen buustin saa jo siitä, että on hiilareita käytössä kehossa. Saa siitä jo 'yli-ihmisen' olon kisaan ja hyvän fiilarin.

Mitä tossa noita aamulenkkejä olen pitempiä tehnyt, niin kyllä sen oikeasti huomaa, kun lähtee rasvanpoltto päälle. Henki haisee nimittäin viinalle aika kouvosti.:eek::alppu:
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Kyllä mä varmaan reilu puolivuotta vedin aika raakaa linjaa. Kisojen lähestyessä rupesin sitten kokeilemaan hiilaritankkauksia. Aikamoisen buustin saa jo siitä, että on hiilareita käytössä kehossa. Saa siitä jo 'yli-ihmisen' olon kisaan ja hyvän fiilarin.

Mä taisin vetää marras-helmikuu tosi tarkkaa linjaa, oikeastaan kesällä vasta söin mitä sattuu. Sen kyllä huomas, ei oo mun juttu noi vaaleet leivät yms. olo on kun pullataikinalla aina välillä. Jotenkin mulle sopii hyvin tää vähähiilarinen ravinto.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
En tiedä onko tuo terveellistä, mutta 2 kuukaudessa paino laskenut 3 kiloa, ilman mitään ruokavalion muutosta, kun olen pyöräillyt nuo työmatkat tuonne noin.. Ehken enämpi vaan alkoholia mennyt, kun vituttanut se pyöräily.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
En tiedä onko tuo terveellistä, mutta 2 kuukaudessa paino laskenut 3 kiloa, ilman mitään ruokavalion muutosta, kun olen pyöräillyt nuo työmatkat tuonne noin.. Ehken enämpi vaan alkoholia mennyt, kun vituttanut se pyöräily.
No just.

Keuli siin nyt., että jostain 70 kilon rungosta on pudonnu 3 kiloo
:mad::mad::mad:

Itellä tartis saada 20 kiloo :thumbfh::eek::nope::dunno:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Mitä se toinen osapuoli sitten syö, jollei kana tai kala maita?

Maanantaina voisi käydä kalatiskillä töitten jälkeen. Eipähän ole tullut syötyä viimeksi kuin...päivällä muikkuja.
 
Viimeksi muokattu:

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Mitä se toinen osapuoli sitten syö, jollei kana tai kala maita?

Maanantaina voisi käydä kalatiskillä töitten jälkeen. Eipähän ole tullut syötyä viimeksi kuin...päivällä muikkuja.

No syö se jos eteen kantaa. :D Kalapuikot tms. puolivalmis maittaa ja muutenkin tosiaan jos eteen kantaa... esim. kanan koivista ei kuulemma saa tarpeeksi irti, niin pitää sitten itse erottaa se liha... :rolleyes:
No, minä taidan olla se kokki meillä (hyvä taikka paha, mutta pidän siitä). Ei se niin paljoa häiritse kun muija joutuu sitten useinmiten siivoamaan jäljet. :D "oma valinta" ... kun ei itse kokkaa...
 
Viimeksi muokattu:

Thyella

þýðingafræðingur
Liittynyt
28.3.2004
Viestit
3500
Sijainti
Ciutat Comtal
Itellä tartis saada 20 kiloo :thumbfh::eek::nope::dunno:
Sama taalla. Laakari sanos etta sen pitais olla helppoa sitten kun tyroksiini alkaa toimia, sita odotellessa... Kotona kokataan aina itse, pari kertaa oon joutunu pitaa nuhdesaarnan miehelle etta onko sita oliivioljya pakko laittaa litrakaupalla :) Mies leipoo myos itse meidan leivat, pizzapohjat sun muut, ja sitten kun koulustressi helpottaa niin se meinaa tehda itse myos pastat.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Eikai oliiviöljy niin paha terveydelle olekaan, verrattuna rypsiöljyyn?
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Eikai oliiviöljy niin paha terveydelle olekaan, verrattuna rypsiöljyyn?
Rasvaa kai ne kaikki on. Eikä noista huomisen päivän suosituksista taas ota ketään selvää. Kaikka saatana lihottaa ja "tappaa" :mad:. ..ttu mittän sais syödä :dunno:

Taí no. Kaikkee voi syödä, mutta kohtuudella :eek:
 
Ylös