Kiinan GP

Meleren~

Well-known member
Liittynyt
15.7.2005
Viestit
308
Pakko kai uskoa, että Giancarlolle ei sovi renault yhtä hyvin kuin Alonsolle:
tai Briatore on tunnetusti bisnesmies ja keskittyy täysillä kuljettajan MM.:
tai sitten Alonso vain luulee, että Montoya ei ole keskinkertaisuus kuljettajana: tai sitten Fisico on vaan niin paska :
tai sitten jotkut nuista sopivasti:
tai kaikkia vähän:


"Jo siellä minulla oli kilpailukykyinen auto, ehkä yhtä nopea kuin McLarenilla. En valitettavasti aivan pystynyt taistelemaan voitosta, mutta toivottavasti huomenna on toisin "
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4642
Sijainti
Kokkola
No nyt kyllä Briatore taas antoi tutun moottoriturpansa päristä. Turha aliarvioida Kimiä.. Hän ei ole yrittänytkään ottaa huomioon niitä asioita mitkä Kimiltä ovat vieneet mestaruuden. Viime vuonna alkukaudesta järkyttävän epäluotettava auto, 2003 vuonna monta yksittäistä epäonnista tapausta jotka saattoivat viedä mestaruuden.

Alonso on tänäkin vuonna Kimin epäonnen kustannuksella voittanut paljon.
 

stone age

Well-known member
Liittynyt
25.9.2005
Viestit
74
Briatore joopa joo... :nope:

Mutta kilpailussa pelkään että,Fisi jää tahalllaan ajaamaan niin hiljaa
kuin pystyy jotta Alonso pääse kunnolla karkkuun.Voi jopa saada tarvittavan
suuret keulat. :eek!:
 

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
Aika erikoiset säädöt Renaultilla. Ajavat selvästi pienemmällä downforcella kuin muut, ei vaikuta kovinkaan älykkäältä varsinkaan silloin kun molemmat autot lähtevät kärjestä tai sitten tämä on Briatoren loistava taktiikka, jossa Fisichella jää pidättelemään McLareneita Alonson ajaessa voittoon. Mielenkiintoista kyllä nähdä miten Renaultin renkaat toimivat kisan aikana.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Teemu Puumala sanoi:
No nyt kyllä Briatore taas antoi tutun moottoriturpansa päristä. Turha aliarvioida Kimiä.
Ylihän tuo Briatoren juttu meni, mutta niin menevät Dennisinkin jutut, vaikka ne onkin kiedottu siistiin pakettiin. Keskittyisi vain oman tallinsa toimintaan eikä väheksyisi muita kuskeja (Alonsoa). Dennishän ehti jo antaa sellaisenkin lausunnon, että Australian sade vei mestaruuden.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Juzo sanoi:
Aika erikoiset säädöt Renaultilla. Ajavat selvästi pienemmällä downforcella kuin muut, ei vaikuta kovinkaan älykkäältä varsinkaan silloin kun molemmat autot lähtevät kärjestä
Molemmat autot lähtevät kärjestä, mutta säädöt eivät ole älykkäät. Hmmm? Mielenkiintoinen näkemys. Erityisesti kun huomioi, että suoranopeudet saattavat taata sen, ettei Kimi pääse mutkissakaan ohitusetäisyydelle.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Hurmurisija sanoi:
Ylihän tuo Briatoren juttu meni, mutta niin menevät Dennisinkin jutut, vaikka ne onkin kiedottu siistiin pakettiin. Keskittyisi vain oman tallinsa toimintaan eikä väheksyisi muita kuskeja (Alonsoa). Dennishän ehti jo antaa sellaisenkin lausunnon, että Australian sade vei mestaruuden.
Briatoren idioottimaiset lausunnot tuskin kuitenkaan ovat Dennisin vika. Kyllä kaikki tietää myös nuo Dennisin lausunnot, mutta nyt ei puhutakaan niistä, vaan BRIATOREN tuoreesta lausunnosta. Aika naurettavaa yrittää legitimoida Briatoren juttuja Dennisin kustannuksella.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Täytyy vielä lainata pätkä tuosta Denniksen syväluotaavasta psykologisesta oivalluksesta:

- Kesken Australian aika-ajon alkaneella sateella oli suurempi psykologinen vaikutus kuin osasimme arvioida. Kuljettajamme olivat avauskisan ensimmäisillä kierroksilla turhautuneita, minkä seurauksena he ajoivat leveäksi ja rikkoivat autojaan. Tämä mieliala jäi päälle kaikkien kaukokisojen ajaksi. Menetimme niiden myötä mestaruuden. Meidän olisi pitänyt saada itsemme paremmin kasaan ja ottaa enemmän riskejä alkukisoissa, Dennis sanoi.

Australian aika-ajojen sateen aiheuttama turhautuminen pilasi kaikki kaukokisat...
 

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
Hurmurisija sanoi:
Molemmat autot lähtevät kärjestä, mutta säädöt eivät ole älykkäät. Hmmm? Mielenkiintoinen näkemys. Erityisesti kun huomioi, että suoranopeudet saattavat taata sen, ettei Kimi pääse mutkissakaan ohitusetäisyydelle.
Todennäköisesti autot olisivat olleet hieman nopeampia silloin jos he olisivat säätäneet hieman enemmän downforcea kuten kaikki muut tallit, koska tuo nopeusero tuskin selittyy pelkästään sillä uudella moottorilla. Yleensähän autoon laitetaan vähemmän downforcea kun kisassa joudutaan tekemään enemmän ohituksia, kuten vaikka Fisichellalle Spassa.
 

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
Hurmurisija sanoi:
Täytyy vielä lainata pätkä tuosta Denniksen syväluotaavasta psykologisesta oivalluksesta:

- Kesken Australian aika-ajon alkaneella sateella oli suurempi psykologinen vaikutus kuin osasimme arvioida. Kuljettajamme olivat avauskisan ensimmäisillä kierroksilla turhautuneita, minkä seurauksena he ajoivat leveäksi ja rikkoivat autojaan. Tämä mieliala jäi päälle kaikkien kaukokisojen ajaksi. Menetimme niiden myötä mestaruuden. Meidän olisi pitänyt saada itsemme paremmin kasaan ja ottaa enemmän riskejä alkukisoissa, Dennis sanoi.

Australian aika-ajojen sateen aiheuttama turhautuminen pilasi kaikki kaukokisat...
Hohoijaa, kuten jo täällä kerran aikaisemmin selitin niin autolla olisi pystynyt paljon parempiin suorituksiin. Mielestäni Kimi ei ole pahemmin spinnaillut alkukisojen jälkeen, eikä myöskään sammuttanut autoaan startissa tai hävinnyt aika-ajossa tallikaverilleen joka silloin oli vielä McLarenin testikuski.
 

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
Hurmurisija sanoi:
Molemmat autot lähtevät kärjestä, mutta säädöt eivät ole älykkäät. Hmmm? Mielenkiintoinen näkemys. Erityisesti kun huomioi, että suoranopeudet saattavat taata sen, ettei Kimi pääse mutkissakaan ohitusetäisyydelle.
Jos rellulla on vähemmän siipeä/downforcea yleensäkin kuin esim. Räikkösellä niin ohitus tuon pitkän suoran päässä pitäisi olla Kimille aika helppoa. Fisico ei pysty ajamaan edeltävää mutkaa niin kovaa kuin Kimi. Kimi pääsee heti imuun ja siitä isommalla downforcella jarruissa viimeistään ohi. Helppoa kuin heinän teko. Toisin päin eli Fisico yrittäisi Kimistä ohi niin ei tule onnistumaan pelkästään sen takia, että Fisicosta ei ole siihen.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Juzo sanoi:
Hohoijaa, kuten jo täällä kerran aikaisemmin selitin niin autolla olisi pystynyt paljon parempiin suorituksiin. Mielestäni Kimi ei ole pahemmin spinnaillut alkukisojen jälkeen, eikä myöskään sammuttanut autoaan startissa tai hävinnyt aika-ajossa tallikaverilleen joka silloin oli vielä McLarenin testikuski.
Tarkoitatko, että helvetin isolla rahalla pyörivä organisaatio menee sekaisin monen kisan ajaksi siitä, että aika-ajoissa sataa?
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
sakuraba sanoi:
Jos rellulla on vähemmän siipeä/downforcea yleensäkin kuin esim. Räikkösellä niin ohitus tuon pitkän suoran päässä pitäisi olla Kimille aika helppoa.
Näin voi olla, jos Kimi pääsee mutkayhdistelmien jälkeen Rellun perään. Jos Rellut sen sijaan onnistuvat repimään suorilla eroa niin paljon, ettei Kimi saa heitä mutkaosuuksilla kiinni, niin sitten on vaikeampaa.
 

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
Hurmurisija sanoi:
Tarkoitatko, että helvetin isolla rahalla pyörivä organisaatio menee sekaisin monen kisan ajaksi siitä, että aika-ajoissa sataa?
Tarkoitan, että Kimi ei ollut parhaassa iskussa ja syynä saattoi olla juuri tämä turhautuminen alkukisoissa kun Renaultit ottivat voittoja.
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
sakuraba sanoi:
Jos rellulla on vähemmän siipeä/downforcea yleensäkin kuin esim. Räikkösellä niin ohitus tuon pitkän suoran päässä pitäisi olla Kimille aika helppoa. Fisico ei pysty ajamaan edeltävää mutkaa niin kovaa kuin Kimi. Kimi pääsee heti imuun ja siitä isommalla downforcella jarruissa viimeistään ohi. Helppoa kuin heinän teko. Toisin päin eli Fisico yrittäisi Kimistä ohi niin ei tule onnistumaan pelkästään sen takia, että Fisicosta ei ole siihen.
Saako niistä enään imua? Jos saa niin vain korkeissa nopeuksissa. Alkukiihdytyksessä mekaanisen pidon ansiosta Rellut ovat olleet koko kauden vahvoja, alkukiihdytyksessä imusta ei juurikaan hyötyä ole. Ny ku niillä on suoranopeudetkin hallussa niin ohi ei mennä, ellei virheitä tapahdu. Siks toiseks mutkassa on vaikea pysyä perässä aerodynamiikan takia, hitaissakin.

Nopeammasta autosta ei ole mitään hyötyä, jos juuttuu hitaampien taakse ja eikä pääse ohi. Jospa rellut ovat jopa 3 stopilla? :confused:

Se on ihan selvä, että jos ei mitään ihmeempiä tapahdu Mclaren ottaa helpohkon kaksoisvoiton.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Maikkarilta:
- Uskon, että 99 % ajajista tekee kaksi pysähdystä kilpailun aikana, joten aika ratkaisevaa on se, kuinka pitkään kukin pysyy radalla ennen ensimmäisiä varikkopysähdyksiä, taustoitti aika-ajossa toisen lähtöruudun vallannut Renault'n Giancarlo Fisichella.
Yksi prosentti kuskeista on tasan 0,2 kuskia, joten kolmella pysähdyksellä on Schumin leuka tai Alonson kulmakarvat.
 

Terho

Alain
Liittynyt
29.8.2001
Viestit
1317
Sijainti
Hämeenlinna
Mistähän Fisichellan uskomus on peräisin. Jos nuo prosentit pyöristetään kokonaiseen kuskiin, saadaan että kaikki 20 kuskia tekevät 2 varikkopysähdysta. Voihan se näinkin olla, mutta luulisi kyllä ennemmin ainakin yhden kuskin koko joukosta löytyvän joka tekee 1 tai 3 suunniteltua pysähdystä.

Fisichella ei liene matematiikassa ollut kovin hyvä...
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
burb sanoi:
Maikkarilta:

Yksi prosentti kuskeista on tasan 0,2 kuskia, joten kolmella pysähdyksellä on Schumin leuka tai Alonson kulmakarvat.
Tarkoitat siis KULMAKARVA. Eihän sillä ole kuin yksi maxileveä kulmakarva.
 
Ylös