Kimi & Ferrari -toikki

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
reason sanoi:
Siis Kimi-vihaajat ovat itkeneet sitä että Kimiä kohdellaan huonosti lehdistön taholta kun ne kirjoittaa Kimin ryyppyreissuista. Aivan. Kyllä.

Laittakaa nyt seuraavaks Kimin ryyppääminenkin Kimi-vihaajien piikkiin, onhan se kovaa tietysti kun on niin paljon vihaajia, pakko ryypätä suruun......:thumbup:
Veljet! Tämä tapaus on varmaan kova Kimi-fani. Ainakin kyseinen sana mainitaan sen verran usein lyhyessä tekstinpätkässä.

hurjapäätön

formulat kulkee kovaa
Sijainti
MONACO!!!
sooda sanoi:
Mistä sä tiedät kuinka usein Kimi juo sivistyneesti?:tongue:
En tiedäkkään, varmaan paljon, tarkoitin lähinnä että yökerhoissa pyöriminen ja känni-karaoken laulaminen tuskin muuttuu mitenkään siitä mitä se tällä hetkellä onkaan.

Off-Topic

Well-known member
Eikä pidä muuttuakaan. Eiköhän se oo Ferraritallillekin helpotus, että saavat ens vuonna selitellä Kimin tenureissuja,ni ei tarvi muita juttuja selitellä.

Miss Piggy

Schufosa
Warwick sanoi:
Miten helvetissä voi juoda sivistyneesti?!?!? "Sivistys" ja alkoholi ei juurikaan kuulu samaan kategoriaan. :D
Höpö höpö. No, absolutistina et sitä sitten kai tiedäkään, mutta esim. lasillinen viiniä ruuan kanssa on sivistynyttä, tai yksi oluttuoppi. Lisäksi lasillinen kuohuvaa sopivassa juhlallisessa tilaisuudessa on sivistynyttä, jopa asiaan kuuluvaa alkoholinkäyttöä, jos ei ole absolutisti. Itse en ole absolutisti ja olen juonut opiskeluaikoinani moneen kertaan pään täyteen, joka ei ole kovin sivistynyttä, eikä hauskaakaan. Mutta tällä tavalla aikuisena, jona MÄ pidän kyllä itseäni tällaisissa asioissa ainakin ollessani Kimin ikäinen osaan juoda juurikin sivistyneesti, eli ottaa lasillisen pari, joskus mutta jättää siihen.

Enempää mä en jaksa kommentoida tuota sun kirjoitusta. :jaska:

EDIT: Sen lisään vielä, että en siis kenenkään kohdalla pidä fiksuna käytöksenä viinan kanssa läträämistä. Jos mun ukkoni jois, kuten Kimi tai yleensä keskimääräinen suomalainen mies, niin ei olis mun ukkoni kauaa...:thumbdown

Viimeksi muokattu:

Off-Topic

Well-known member
Tiukkis. Edes vähäinen alkoholin käyttö ei ole sen sivistyneempää kun kunnon perskännikään. Mutta mitä sitten? Alkoholin juominen ilman juopumustarkoitusta on ihan turhaa hommaa; äly ämpäriin on homman nimi. "Vedin pari hönkäystä tötsyy/yhen viivan, ku se on niin sivistynyttä". Sallimun nauraa.

Miss Piggy

Schufosa
Off-Topic sanoi:
Tiukkis. Edes vähäinen alkoholin käyttö ei ole sen sivistyneempää kun kunnon perskännikään. Mutta mitä sitten? Alkoholin juominen ilman juopumustarkoitusta on ihan turhaa hommaa; äly ämpäriin on homman nimi. "Vedin pari hönkäystä tötsyy/yhen viivan, ku se on niin sivistynyttä". Sallimun nauraa.
Toi on tietty sun mielipitees, mutta lapselliselta kuulostat, ei voi mitään...:rolleyes:

Off-Topic

Well-known member
Lapsellisuus ei olis monille meistä lainkaan pahasta; parempi huomattavasti kun esittää jotain sellasta, mitä ei oikeesti ole. Mut kerros omin sanoin kun tunnut asiantuntija olevan, että mitä sivistynyttä on vetää pikkasen keskushermostomyrkkyä verrattuna siihen, ettei sitä vedä ollenkaan, tai siihen, että sitä vetää enempi? Noiden kamojen tarkotus on panna nuppi sekasin, siks niitä on alunperin alettu virittelemäänkin, eikä sen takia, että se olis jotenkin valtaisan sofistikoitua niitä vedellä.

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Off-Topic sanoi:
Lapsellisuus ei olis monille meistä lainkaan pahasta; parempi huomattavasti kun esittää jotain sellasta, mitä ei oikeesti ole. Mut kerros omin sanoin kun tunnut asiantuntija olevan, että mitä sivistynyttä on vetää pikkasen keskushermostomyrkkyä verrattuna siihen, ettei sitä vedä ollenkaan, tai siihen, että sitä vetää enempi? Noiden kamojen tarkotus on panna nuppi sekasin, siks niitä on alunperin alettu virittelemäänkin, eikä sen takia, että se olis jotenkin valtaisan sofistikoitua niitä vedellä.
Pötyä, tiedät varmaan että suomalaisia pidetään tuppisuukansana. Mistä mahtaa johtua? Tai miks suomalaiset juovat maitoa ruoan yhteydessä kun muualla Euroopassa se on pääsääntöisesti viini?

Osaatko ajatella, että ranskalaiset juovat viiniä ruokapöydässä, juttelevat mukavia ja lörpöttelevät. Suomessa näin ei ole, syy on siinä, että me juomme alkoholia humalahakuisesti. Eli, me olemme hiljaa viikon, riehumme viikonlopun jne. Ranskassa tilanne on täysin toisenlainen, sivistyneempi.

Itse pidän niukan alkoholin käyttö huomattavasti sivistyneempänä kuin humalahakuisia kännejä.

Miss Piggy

Schufosa
^^ Sama.

Ja Off-Topicille sellaista, että mä en esitä mitään mitä en ole. Mun mielestä viini on esim. hyvä seurusteujuoma ruuan yhteydessä jne. Eikä ruokajuomia yleensä ole tarkoitus vetää semmoista määrää, että niistä pää menee sekaisin. Meneehän se vedestäkin, jos sitä litratolkulla juo.

Se on toki hienoa, jos ei juo ollenkaan.

Off-Topic

Well-known member
Oho, alkoholiasiantuntijat senkun lisääntyy. No, asiaan. Mä en tiedä mistä johtuu, että suomalaisa pidetään tuppisuukansana. Veikkaan, että huonosta itsetunnosta; Mua nimittäin ei pidetä tuppisuukansana, ei kännissä eikä selvin päin. Todennäköisesti se ei kuitenkaan johdu siitä, että ruoan kanssa juodaan viinin sijaan maitoa. Jos näin olis, niin se varmaan koskis mutiakin, jotak ei sitä viiniä jatkuvasti lipitä. Jos taas se johtuu tosta viinin juomattomuudesta, niin miks sitten ne viiniä lipittävät ei oo tuppisuita? Onks niillä sen ansioista pönttö sekasin ja estot vähsempiä? Vai johtuuko se, kuten oletan, kuitenkin jostain ihan muusta kuin ruokajuomasta tai juomisottumuksista. Edelleen oon sen huonon itsetunnon kannalla; mistä syystä sistä sivistystä pitää aina hakea ulkopuolelta jne.

Edelleen, mun mielestä alkoholi on pahaa jos sitä vertaa vaikka limuun kaakaoon tms. Se on meillä ja monessa paikassa muuallakin laillinen huume, sen takia sitä kiskotaan. Ei sen takia, että se olis erityisen herkullista. Nyt nää sivistyneenä itseään pitävät on sitä mieltä, että on ok vetää vähän, mut ei ok vetää paljon. Selvä; kuka sen määrittelee, missä raja kulkee vähän ja paljon välillä? Mulle paljon on sopivasti, ei kännii; ei viinaa.

Arcanum

Jonkin kakkosnikki
Sijainti
Hämeenlinna
Itselläni on tuohon juomiseen taas hieman erinlainen kanta. Asiaa ei ole koskaan pidetty omassa perheessäni mitenkään tabuna ja mielestäni hyvä näin, eli kielletyn hedelmän makua ei alkoholin joukkoon päässyt lirahtamaan tippaakaan.

Itselläni juominen on aina mallia 0 tai 1, eli kaikki tai ei mitään, jos joku tarjoaa ryyppyä sellaisen ajan ulkopuolella milloin en ole suunnitellut sitä ottavani, niin en sitä todennäköisesti myöskään ota. Tiukka normi ottamisen ja ottamattomuuden välillä on itselläni melko selviö, enkä harrasta kotitissuttelua lain, yksin juominen on itseni kohdalla mahdotonta, koska en pidä sitä mitenkään hauskana, vaan alkoholin käyttöön liittyy aina myös sosiaalisuus ja muiden ihmisten kanssa tekemisissä oleminen. Itseasiassa yksin juominen on mielestäni suurin merkki alkoholismista.

Ja ei, en juo sosiaalisten paineiden takia, vaan siksi, että koen sen hauskaksi ja olen saanut siitä positiivisia kokemuksia enemmän kuin negatiivisia. Pääasiallinen tarkoitus lienee kuitenkin se, että on oma itsensä, eikä yritä väkisin olla erityisen sivistynyt. Itsehän tiedostan täysin, että olen kaukana sivistyksestä oleva barbaarinen moukka. :D

Mitä juomatapoihin tulee, niin mielestäni kukaan ei ole niissä toista parempi, kukin juo sillä tavalla, miten katsoo sen itselleen olevan kaikkein mielekkäintä, toiset saavat haluamansa pienestä tissuttelusta, toiset siitä, että vedetään kaikki pellit auki. Kukin tavallaan.

ps. ranskan kansallissairaus on maksakirroosi. :cool:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Arcanum sanoi:
Itselläni juominen on aina mallia 0 tai 1, eli kaikki tai ei mitään.

Mitä juomatapoihin tulee, niin mielestäni kukaan ei ole niissä toista parempi, kukin juo sillä tavalla, miten katsoo sen itselleen olevan kaikkein mielekkäintä, toiset saavat haluamansa pienestä tissuttelusta, toiset siitä, että vedetään kaikki pellit auki. Kukin tavallaan.
Juot niinkuin valtaosa suomalaisista. (tämä ei tarkoita että pidän sitä pahana)
Ja niinkuin sanoit, kukin tavallaan.

Mä en tiedä mistä johtuu, että suomalaisa pidetään tuppisuukansana.
Se johtuu juurikin tästä:
Todennäköisesti se ei kuitenkaan johdu siitä, että ruoan kanssa juodaan viinin sijaan maitoa.
miks sitten ne viiniä lipittävät ei oo tuppisuita?
Koska muuten tässä olisi ristiriita. Eikö tullut selväksi että viiniä lipittävät lörpöttelevät ja maitoa juovat ei tee sitä alkoholin vaikutuksesta. Huom: poikkeuksia yksilöissä on, joten henk.koht. asiat voi jättää pois. Puhutaan yleisesti.
Nyt nää sivistyneenä itseään pitävät on sitä mieltä, että on ok vetää vähän, mut ei ok vetää paljon. Selvä; kuka sen määrittelee, missä raja kulkee vähän ja paljon välillä?
Ketkä "nää sivistyneenä itseään pitävät"? Mutta se tosiaan pitää paikkansa että Minun (en pidä itseäni alkoholi-jutun takia sivistyneenä) mielestä on sivistyneempää juoda vähän. Minä voin määritellä missä se raja kulkee Minulla: siinä, juoko alkoholia känni/rapula hakuisesti vai ei.

Off-Topic

Well-known member
Se on hassua, että monilla just toi itelle sopiva alkoholimäärä mahtuu siihen sivistyneisyyden rajoihin. Ei siinä mitään, niin se tekee mullakin, vaikkei määrä välttämättä ihan pieni olekaan. Mun mielestä Kimi osaa alkoholimkäytön mainiosti, tietää mihin tarkoitukseen sitä käytetään.

Miss Piggy

Schufosa
Off-Topic sanoi:
Se on hassua, että monilla just toi itelle sopiva alkoholimäärä mahtuu siihen sivistyneisyyden rajoihin. Ei siinä mitään, niin se tekee mullakin, vaikkei määrä välttämättä ihan pieni olekaan. Mun mielestä Kimi osaa alkoholimkäytön mainiosti, tietää mihin tarkoitukseen sitä käytetään.
Tämä hyvä määrä alkoholia kullekin riippuu myös ko. henkilön fysiikasta. "Sivistynyt" tai hyvä määrä alkoholia on semmoinen, joka ei aiheuta oksentelua, tappelua, sammumista, lääppimistä, helvetinmoista huutelua ja räyhäämistä.:mad: Kaikillehan sitä ei tunnu aiheuttavan mikään määrä, toisille taas hyvinki pieni määrä on liikaa. Mä en itse pidä itseäni myöskään sivistyneenä juomistapojeni takia, mutta mun mielestä noi yllämainitut käytöstavat ei kuulu fiksun ihmisen käytöstapoihin.

Tämä ei taas Kimiin liity kyllä mitenkään koko jarna... Mutta tietty täytyyhän tästä viinanjuonnistakin joskus jarnata... Se vaan, että F1-asiapuolelle tämä liittyy aika heikosti tällä hetkellä...:eek:

Off-Topic

Well-known member
Monet osaa noi kaikki jutut ihan selvinpäinkin. No, ehkä ainoo keino monelle pitää ittensä "sivistyneenä" on tosiaan jättää se alkoholin käyttö vähemmälle ja jättää ne estot päälle. Ties mitä siitä seurais. Täytyy tarkkaan muistaa pitää myös pikkusormi koukussa kun sitä sormustimellista viinitilkkaansa lipittää, ettei tulis sivistymätöntä vaikutelmaa. Mut onks oikeesti ranskalaiset niitä, joilta sitä sivistyksen mallia pitäis olla hakemassa? Onks se niinku sellanen sivistyksen kehto? Meinaan, mun mielestä ne on lähinnä omituisia suurin osa. Noi sivistysasiat taitaa olla enempi sellasia ihanne ja kulttuurijuttuja, jälleen sitä mitä huonolla itsetunnolla varustetut hakevat ulkoapäin.

Miss Piggy

Schufosa
No parempi on jättää estot päälle, jos kerran kännissä aina menee örvellykseksi.:nope: Sä tahallaan vääristelet ja suurentelet nyt asioita, joten mä lopetan tän jarnan omalta osaltani tähän.:rolleyes: Mä voisin kommentoida tästä aiheesta vaikka loputtomiin, mutta parasta lopettaa, ennen ku tämä keskustelu menee ihan "sivistymättömäksi"...:D

Off-Topic

Well-known member
Mä en koskaan vääristele tai suurentele. Vain kerran oon ollut todistettavasti väärässä, ja se oli silloin kun luulin erehtyneeni. Nää herasmiehet/naiset, jotka sivistyneiden tapojensa takia ei voi ottaa kun lasillisen tai pari, mielellään ruoan kanssa, haluavat kieltää juovansa sitä sontaa sen aivoihin vaikuttavien ominaisuuksien takia. Siis samasta syystä, jonka takia minäkin sitä kamaa juon. Se ei edelleenkään oo mitään herkkua, eikä ärjäis sokko makutestissä monelle alkoholittomalle vaihtoehdolle. Mutta koska he sekottavat pollaansa "vaan ihan mitättömän pikkasen", ja mä taas sitten ehkä vähän perusteellisemmin, niin mä olen sivistymätön moukka ja he taas sivistyneitä seurapiirihaita. No, onneks toi on usein just sitä jengiä, jolla välillä vähän "lipee" ja siitä seuraa ptikä morkkis. Mulle ei niin käy koskaan. Säälittäviä itsensä kieltäjiä, otaksun.

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Off-Topic sanoi:
Mut onks oikeesti ranskalaiset niitä, joilta sitä sivistyksen mallia pitäis olla hakemassa? Onks se niinku sellanen sivistyksen kehto?
No ei varmaan mikään kehto, mutta mun mielestä he toimivat vain fiksummin kuin suurinosa suomalaisista.
Noi sivistysasiat taitaa olla enempi sellasia ihanne ja kulttuurijuttuja, jälleen sitä mitä huonolla itsetunnolla varustetut hakevat ulkoapäin
Nimenomaan nehän on kulttuurijuttuja.
En tiiä tarkoitatko minua tuolla huonolla itsetunnolla varustettua, mutta eipä sillä väliä. Et tiedä juonko itseni viikonloppuisin känniin vai tissuttelenko vain, kolmas vaihtoehto on etten juo ollenkaan. Et tiedä miten minä toimin, mutta se ei ole tarkoitus, vaan se että tiedät mitä minä ajattelen asiasta; ja sen sinä tiedät.

Mutta koska he sekottavat pollaansa "vaan ihan mitättömän pikkasen", ja mä taas sitten ehkä vähän perusteellisemmin, niin mä olen sivistymätön moukka ja he taas sivistyneitä seurapiirihaita.
Tais mulla jäähä mainitsematta se minkä Miss Piggy toi esille, eli käytös. Jos juot pääs täyteen, mutta käytöksesi on kuitenkin miellyttävää, niin en minä näe siinä pahaa. Se että yleisimmiten se käytös ei ole joka tilanteessa miellyttävää. Ja vaikka se olisikin miellyttävää, niin se on vain kerran viikossa.
Olen siis kirjoitellut vain yleisen näkemykseni mukaan, en tiedä siitä millainen sinä olet kännissä tai selvinpäin. Ajatuksemme vain poikkeavat tässä "sivistys" asiassa.
Edelleen, on ihmisiä jotka ovat pahalla tuulella pikku humalasta, varmaan ranskassakin, mutta jälleen; yleisesti ajateltuna..

Mietin itsekin tuossa aiemmin että tää taitaa olla off-topicia (kirjaimellisestikin), mutta sitten hoksasin että kaikki taitaa olla lähtöisin Kimistä, joten kai tää liittyy aiheeseen..

Off-Topic

Well-known member
Edelleen on ihmisiä joihin noi kaikki vähemmän sivistyneen ihmisen tunnusmerkit pätee selvänäkin, eikä ne yleensä siitä juuri parane lasillisella tai kahdella; jos paranevat, niin paranevat vaan lisää vielä enemmällä. Eli ton sivistys - viinankäyttö yhteyden voi unohtaa. Siinä mielessä ehkä siinä on perää, että mulkusta tulee vielä mulkumpi, jos se juo enempi, mutta jos näin on, niin ei sitä se vähempi juominenkaan sivistä nollatilasta.