sooda
Alan Parsa
Mistä sä tiedät kuinka usein Kimi juo sivistyneesti?:tongue:hurjapäätön sanoi:No jos ei vaikka juo känniin asti? Tai ottaa lasillisen joskus kun se on asiaan kuuluvaa(Tämä ei varmaan kyllä toimi Kimin kohdalla)
)
Mistä sä tiedät kuinka usein Kimi juo sivistyneesti?:tongue:hurjapäätön sanoi:No jos ei vaikka juo känniin asti? Tai ottaa lasillisen joskus kun se on asiaan kuuluvaa(Tämä ei varmaan kyllä toimi Kimin kohdalla)
)
Veljet! Tämä tapaus on varmaan kova Kimi-fani. Ainakin kyseinen sana mainitaan sen verran usein lyhyessä tekstinpätkässä.reason sanoi:Siis Kimi-vihaajat ovat itkeneet sitä että Kimiä kohdellaan huonosti lehdistön taholta kun ne kirjoittaa Kimin ryyppyreissuista. Aivan. Kyllä.
Laittakaa nyt seuraavaks Kimin ryyppääminenkin Kimi-vihaajien piikkiin, onhan se kovaa tietysti kun on niin paljon vihaajia, pakko ryypätä suruun......:thumbup:
En tiedäkkään, varmaan paljon, tarkoitin lähinnä että yökerhoissa pyöriminen ja känni-karaoken laulaminen tuskin muuttuu mitenkään siitä mitä se tällä hetkellä onkaan.sooda sanoi:Mistä sä tiedät kuinka usein Kimi juo sivistyneesti?:tongue:
Höpö höpö. No, absolutistina et sitä sitten kai tiedäkään, mutta esim. lasillinen viiniä ruuan kanssa on sivistynyttä, tai yksi oluttuoppi. Lisäksi lasillinen kuohuvaa sopivassa juhlallisessa tilaisuudessa on sivistynyttä, jopa asiaan kuuluvaa alkoholinkäyttöä, jos ei ole absolutisti. Itse en ole absolutisti ja olen juonut opiskeluaikoinani moneen kertaan pään täyteen, joka ei ole kovin sivistynyttä, eikä hauskaakaan. Mutta tällä tavalla aikuisena, jona MÄ pidän kyllä itseäni tällaisissa asioissa ainakin ollessani Kimin ikäinen osaan juoda juurikin sivistyneesti, eli ottaa lasillisen pari, joskus mutta jättää siihen.Warwick sanoi:Miten helvetissä voi juoda sivistyneesti?!?!? "Sivistys" ja alkoholi ei juurikaan kuulu samaan kategoriaan.
Toi on tietty sun mielipitees, mutta lapselliselta kuulostat, ei voi mitään...Off-Topic sanoi:Tiukkis. Edes vähäinen alkoholin käyttö ei ole sen sivistyneempää kun kunnon perskännikään. Mutta mitä sitten? Alkoholin juominen ilman juopumustarkoitusta on ihan turhaa hommaa; äly ämpäriin on homman nimi. "Vedin pari hönkäystä tötsyy/yhen viivan, ku se on niin sivistynyttä". Sallimun nauraa.
Pötyä, tiedät varmaan että suomalaisia pidetään tuppisuukansana. Mistä mahtaa johtua? Tai miks suomalaiset juovat maitoa ruoan yhteydessä kun muualla Euroopassa se on pääsääntöisesti viini?Off-Topic sanoi:Lapsellisuus ei olis monille meistä lainkaan pahasta; parempi huomattavasti kun esittää jotain sellasta, mitä ei oikeesti ole. Mut kerros omin sanoin kun tunnut asiantuntija olevan, että mitä sivistynyttä on vetää pikkasen keskushermostomyrkkyä verrattuna siihen, ettei sitä vedä ollenkaan, tai siihen, että sitä vetää enempi? Noiden kamojen tarkotus on panna nuppi sekasin, siks niitä on alunperin alettu virittelemäänkin, eikä sen takia, että se olis jotenkin valtaisan sofistikoitua niitä vedellä.
Juot niinkuin valtaosa suomalaisista. (tämä ei tarkoita että pidän sitä pahana)Arcanum sanoi:Itselläni juominen on aina mallia 0 tai 1, eli kaikki tai ei mitään.
Mitä juomatapoihin tulee, niin mielestäni kukaan ei ole niissä toista parempi, kukin juo sillä tavalla, miten katsoo sen itselleen olevan kaikkein mielekkäintä, toiset saavat haluamansa pienestä tissuttelusta, toiset siitä, että vedetään kaikki pellit auki. Kukin tavallaan.
Se johtuu juurikin tästä:Mä en tiedä mistä johtuu, että suomalaisa pidetään tuppisuukansana.
Todennäköisesti se ei kuitenkaan johdu siitä, että ruoan kanssa juodaan viinin sijaan maitoa.
Koska muuten tässä olisi ristiriita. Eikö tullut selväksi että viiniä lipittävät lörpöttelevät ja maitoa juovat ei tee sitä alkoholin vaikutuksesta. Huom: poikkeuksia yksilöissä on, joten henk.koht. asiat voi jättää pois. Puhutaan yleisesti.miks sitten ne viiniä lipittävät ei oo tuppisuita?
Ketkä "nää sivistyneenä itseään pitävät"? Mutta se tosiaan pitää paikkansa että Minun (en pidä itseäni alkoholi-jutun takia sivistyneenä) mielestä on sivistyneempää juoda vähän. Minä voin määritellä missä se raja kulkee Minulla: siinä, juoko alkoholia känni/rapula hakuisesti vai ei.Nyt nää sivistyneenä itseään pitävät on sitä mieltä, että on ok vetää vähän, mut ei ok vetää paljon. Selvä; kuka sen määrittelee, missä raja kulkee vähän ja paljon välillä?
Tämä hyvä määrä alkoholia kullekin riippuu myös ko. henkilön fysiikasta. "Sivistynyt" tai hyvä määrä alkoholia on semmoinen, joka ei aiheuta oksentelua, tappelua, sammumista, lääppimistä, helvetinmoista huutelua ja räyhäämistä. Kaikillehan sitä ei tunnu aiheuttavan mikään määrä, toisille taas hyvinki pieni määrä on liikaa. Mä en itse pidä itseäni myöskään sivistyneenä juomistapojeni takia, mutta mun mielestä noi yllämainitut käytöstavat ei kuulu fiksun ihmisen käytöstapoihin.Off-Topic sanoi:Se on hassua, että monilla just toi itelle sopiva alkoholimäärä mahtuu siihen sivistyneisyyden rajoihin. Ei siinä mitään, niin se tekee mullakin, vaikkei määrä välttämättä ihan pieni olekaan. Mun mielestä Kimi osaa alkoholimkäytön mainiosti, tietää mihin tarkoitukseen sitä käytetään.
No ei varmaan mikään kehto, mutta mun mielestä he toimivat vain fiksummin kuin suurinosa suomalaisista.Off-Topic sanoi:Mut onks oikeesti ranskalaiset niitä, joilta sitä sivistyksen mallia pitäis olla hakemassa? Onks se niinku sellanen sivistyksen kehto?
Nimenomaan nehän on kulttuurijuttuja.Noi sivistysasiat taitaa olla enempi sellasia ihanne ja kulttuurijuttuja, jälleen sitä mitä huonolla itsetunnolla varustetut hakevat ulkoapäin
Tais mulla jäähä mainitsematta se minkä Miss Piggy toi esille, eli käytös. Jos juot pääs täyteen, mutta käytöksesi on kuitenkin miellyttävää, niin en minä näe siinä pahaa. Se että yleisimmiten se käytös ei ole joka tilanteessa miellyttävää. Ja vaikka se olisikin miellyttävää, niin se on vain kerran viikossa.Mutta koska he sekottavat pollaansa "vaan ihan mitättömän pikkasen", ja mä taas sitten ehkä vähän perusteellisemmin, niin mä olen sivistymätön moukka ja he taas sivistyneitä seurapiirihaita.