Kimi & Ferrari -toikki

amino

Rekisteröitynyt käyttäjä
Miss Piggy sanoi:
:D :D Te takinkääntäjät ootte mahtavia! Kuinka moni täällä tunnustaa muuten harrastaneensa takin kääntöä nyt, kun Ferrarilla on suomalaiskuski ens kaudella? :doubtful: :eek:
Örör. Onko se takinkääntöä jos kannattaa kuskia eikä tallia? Tallin kannatus tulee ja muuttuu sitten kuskin mukana... Ainakin mun mielestä toi on ihan normaalia ja ymmärrettävää.

Viimeksi muokattu:

R.Rosset

Well-known member
Ei McLaren minulle varsinaisesti missään vaiheessa mitään merkannutkaan. Ainoa syy miksi sitä kannatin oli Kimi...ja niin tietysti Mika ennen sitä.

poko

Well-known member
Niinhän se on. Mikaa ja Kimiä ollaan kannustettu ei McLadaa :ahem:

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Sijainti
Kauhajoki
Miss Piggy sanoi:
:D :D Te takinkääntäjät ootte mahtavia! Kuinka moni täällä tunnustaa muuten harrastaneensa takin kääntöä nyt, kun Ferrarilla on suomalaiskuski ens kaudella? :doubtful: :eek:
Riippuu mitä tarkoitat takinkäännöllä.

Mä en ala kääntämään ainakaan takkiani sen takia, että Kimi vaihtoi tallia, vaan kannatan Kimiä jatkossakin. :p

Lonso_567

guru experience
Sijainti
¿¿¿Salud???
Miss Piggy sanoi:
Mikäs takinkääntö sen on kannattaa kuskia tiiminvaihdosta huolimatta? Sehän se vasta uskollisuutta on. Ehkä olen käsittänyt väärin, mutta ei suomalaisista F1-faneista kovin suuri osuus ole McLaren faneja olleet. Ei sitä ole hurrattu jos DC tai JP voittaa kisan McLarenille.

Mutta etkös sinä ollut Schumacherfani? Aiotko fanittaa eläköitynyttä kuskia vai kääntää takkia?

Miss Piggy

Schufosa
No älkää ny noin totisia olko! En mä pahalla sitä takinkääntöä tarkottanut!:p :D

Itse ajattelen, kuten hyvän tifoson kuuluu, eli että "punainen auto on kaunis kun se voittaa". Mähän pysyn Schumi-fanina maailman tappiin asti, mutta siis Ferraria kannatan jatkossa, en ketään kuskia. Tähänki asti olen kannattanut tietysti molempia Ferrari-kuskeja ja koko tiimiä.:thumbup:

Mä ajattelen taas siten, että kuski, oli sitten kuinka loistava tahansa, on vaan yksi pala siinä tiimin palapelissä, eikä nopein ja taitavinkaan kuski ole yksin menestyvä, vaan koko tiimin panos tarvitaan. Mulla on tämmöinen joukkueajattelu niin syvässä, että en osaa muuten suhtautua oikein. Tämähän on siis puhtaasti filosofinen kysymys. Suurin osa täälläkin kirjottelevista taitaa tosiaan olla enempi ihan kuskin faneja vaan ja näkee tämän asian eri tavalla. :ahem: (Toi Karpowin kommentti aika hyvin kattaa juurikin tämän asian näkemisen sillä toisella tavalla.)

Tää "takinkääntäjä" tuli mulle mieleen vaan tosta E.Tuheron komentista, että "Ferarin miehiähän tässä on kuitenki pohjimmiltaan aina oltu"!:eek: Se oli jotenki niin hyvin sanottu.:D

(Ja jätkät otti taas tosissaan, vaikka koitin hymiöitä laittaa enemmän ku riittävästi ilmasemaan, että leikilläänhän mä teitä kiusasin takinkäännöllä. :eek: Mutta ei se mitään.:rolleyes: ):D

äxä

Johtaja
Sijainti
Maranello
Miss Piggy sanoi:
Itse ajattelen, kuten hyvän tifoson kuuluu, eli että "punainen auto on kaunis kun se voittaa". Mähän pysyn Schumi-fanina maailman tappiin asti, mutta siis Ferraria kannatan jatkossa, en ketään kuskia. Tähänki asti olen kannattanut tietysti molempia Ferrari-kuskeja ja koko tiimiä.:thumbup:

Mä ajattelen taas siten, että kuski, oli sitten kuinka loistava tahansa, on vaan yksi pala siinä tiimin palapelissä, eikä nopein ja taitavinkaan kuski ole yksin menestyvä, vaan koko tiimin panos tarvitaan. Mulla on tämmöinen joukkueajattelu niin syvässä, että en osaa muuten suhtautua oikein. Tämähän on siis puhtaasti filosofinen kysymys. Suurin osa täälläkin kirjottelevista taitaa tosiaan olla enempi ihan kuskin faneja vaan ja näkee tämän asian eri tavalla. :ahem: (Toi Karpowin kommentti aika hyvin kattaa juurikin tämän asian näkemisen sillä toisella tavalla.)

Eikös tuossa ole sitten ristiriita, fanittaa Schumia ja ylistää häntä tyylin jumalaksi ja sitten kuitenkin puhut ihan toista tiimipelistä? Onko sitten mahdottomuus kannattaa suomalaista kuljettajaa vaikka hän ajaa suosikkitallissasi?

En toki arvostele, kukin tyylillään. Tuo vain kuulostaa aina suomalaisia kuljettajia kannattaneesta hieman oudolta.

Miss Piggy

Schufosa
äxä sanoi:
Eikös tuossa ole sitten ristiriita, fanittaa Schumia ja ylistää häntä tyylin jumalaksi ja sitten kuitenkin puhut ihan toista tiimipelistä? Onko sitten mahdottomuus kannattaa suomalaista kuljettajaa vaikka hän ajaa suosikkitallissasi?

En toki arvostele, kukin tyylillään. Tuo vain kuulostaa aina suomalaisia kuljettajia kannattaneesta hieman oudolta.
Missäköhän kohtaa mä olen Schumia jumalaksi ollut nostamassa?:doubtful: Schumi on ihminen siinä missä me kaikki muutkin, tekee virheitä, joskus pahojakin, on itsekäs jne., mutta taitava kuski. Mä en näe tässä mitään ristiriitaa. Schumi on aina mua miellyttänyt persoonana kuskeista eniten, mutta jumalaa se ei hänestä tee. Täytyy olla todella lapsellinen ihminen, jos niin ajattelee. Tavallisia kuolevaisiahan me kaikki pohjimmiltaan ollaan. Jokaisessa on paljon hyvää, mutta huonoa myös.

Ja mähän kannatan nyt sitten Kimiä ja Felipeä, koska ovat Ferrari-kuskeja, mutta en fanita.

Schumia olen vaan alusta asti fanittanut, joten siitä ei pääse. Kai täälläkin esim. Senna-faneja on, eikä siinäkään musta mitään outoa ole, kysehän on legendasta. Kyllä silti nykykuskeja kannatetaan toki radalla.

En mäkään siis todellakaan arvostele kenenkään fanitusta, kaikki ovat yhtä oikeassa. Halusin vaan yrittää vaihtaa keskustelun aihetta tässä ketjussa tuon typerän viinajarnan jälkeen... Liittyy tämäki nyt enempi Kimiin ja Ferrariin kuitenki...:eek:

belated

Well-known member
Sijainti
Αθήνα
Toisilla vaihtuu kannatetut kuskit (esim. ferrarifanit) joka vuosi, toisilla (esim. kimifanit) suosikkiautot. Molemmat yhtäpaljon takinkääntäjiä. :D

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Bobakki sanoi:
Ei pääsääntöisesti, vaan sopimuksen mukaan aina. Kuski saa kopion, jos tahtoo. Jo Ramirezin mukaan aito ja kopio saattoivat tosin joskus mennä sekaisin, mikäli kyse oli kuskille tärkeästä voitosta.
Pääsääntöisesi siis :)

reason

Well-known member
formulastara sanoi:
Pääsääntöisesi siis :)
Kimi tuskin halusi koskaan aitoa pokaalia, koska Kimiähän ei kiinnosta mikään......:) ei edes voitot....miksiköhän Kimi yleensä halusi Ferrarille, kun muuten näyttelee niin kovaa kaveria kun ei oikein mikään kiinnosta. Toisaalta onhan Kimi sanonut lopettavansa aika pian, uhkaili jopa kolmen vuoden päästä.......että sikäli ihan loogista toi kiinnostamattomuus, jos ei Kimi ihan oikeesti välitä Fykkösistä pätkääkään. Ajelee vaan "työkseen"...:thumbup:

äxä

Johtaja
Sijainti
Maranello
Luulenpa että kyse on vain siitä että Kimiä EI KIINNOSTA vastata toimittajien idioottimaisiin, itseään jatkuvasti toistaviin kysymyksiin.

vmjs

Well-known member
äxä sanoi:
Luulenpa että kyse on vain siitä että Kimiä EI KIINNOSTA vastata toimittajien idioottimaisiin, itseään jatkuvasti toistaviin kysymyksiin.
Aivan. :rolleyes: "Minkäslainen lähtöpaikka toi tokarivi nyt oikeen on, onko muuttunut aika-ajoista yhtään?"

sooda

Alan Parsa
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
"- Myös Eddie Irvine oli hilpeä veikko. Kyllähän nyt joka poika voi joskus kännätä, se on täysin ymmärrettävää. Uskokaa tai älkää, jopa Kerpenin suuri poika (Schumacher) on lätrännyt viinan kanssa joskus. Kimistä ei kannata olla huolissaan. Hänellä on juuri oikea asenne Ferrarille, Montezemolo sanoi."

Jo tämä lausuma takaa että Kimi on oikeassa tallissa.

Janne A.

Well-known member
Sijainti
Mäntsälä
sooda sanoi:
"- Myös Eddie Irvine oli hilpeä veikko. Kyllähän nyt joka poika voi joskus kännätä, se on täysin ymmärrettävää. Uskokaa tai älkää, jopa Kerpenin suuri poika (Schumacher) on lätrännyt viinan kanssa joskus. Kimistä ei kannata olla huolissaan. Hänellä on juuri oikea asenne Ferrarille, Montezemolo sanoi."

Jo tämä lausuma takaa että Kimi on oikeassa tallissa.
Kyllä toi Kimin dokailu on niin iso puheenaihe ympäriinsä, että ellei Kimi muuta tapojaan, jotain lausuntoja sieltä verrarin suunnalta tulee. Todt itse avasi keskustelun muutama viikko sitten...

äxä

Johtaja
Sijainti
Maranello
Janne A. sanoi:
Kyllä toi Kimin dokailu on niin iso puheenaihe ympäriinsä, että ellei Kimi muuta tapojaan, jotain lausuntoja sieltä verrarin suunnalta tulee. Todt itse avasi keskustelun muutama viikko sitten...
Ehkä voisi olla hyvä että lopettaisit sen seiskan tilauksen ensi vuoden alusta alkaen. Aika koomista kun aikuiset ihmiset lukevat juorulehtiä alkavat pitää siellä kirjoitettuja asioita totuuksina.

On ok että kannattaa muuta tiimiä tai kuskia kuin kaveri, mutta kuljettajan ulkoisen olemuksen, äänen, tai elämäntapojen arvostelu on kyllä käsittämättömän lapsellista. Ettekö todella muuta keksi?

amino

Rekisteröitynyt käyttäjä
Janne A. sanoi:
Mun mielestä tässä koko Kimi/Ferrari-keskustelussa on siirrytty ihan sivuraiteelle niin täällä kuin mediassakin. Kun ajamisesta ei voi vielä kirjoittaa niin on pakko yrittää repiä aiheita täysin epäoleellisista asioista. Siinä vaiheessa kun Kimi istuu punaisessa autossa niin kaikki tämä on täysin toisarvoista :)

Janne A.

Well-known member
Sijainti
Mäntsälä
äxä sanoi:
Ehkä voisi olla hyvä että lopettaisit sen seiskan tilauksen ensi vuoden alusta alkaen. Aika koomista kun aikuiset ihmiset lukevat juorulehtiä alkavat pitää siellä kirjoitettuja asioita totuuksina.

On ok että kannattaa muuta tiimiä tai kuskia kuin kaveri, mutta kuljettajan ulkoisen olemuksen, äänen, tai elämäntapojen arvostelu on kyllä käsittämättömän lapsellista. Ettekö todella muuta keksi?
KEKSI?. Minäkö se Kimille sitä viinaa julkisella paikoilla juotan?. Media kohtelee Kimiä tasan samalla tavalla kuin Kimi mediaa. Ja sitä paitsi ei tule minulle seiskaa enkä myöskään lue sitä lehteä...

äxä

Johtaja
Sijainti
Maranello
Janne A. sanoi:
KEKSI?. Minäkö se Kimille sitä viinaa julkisella paikoilla juotan?. Media kohtelee Kimiä tasan samalla tavalla kuin Kimi mediaa. Ja sitä paitsi ei tule minulle seiskaa enkä myöskään lue sitä lehteä...
Mitä ihmettä se sinun omaan hyvinvointiisi vaikuttaa jos Kimi rentoutuu ottamalla silloin tällöin kuppia? Otatko itse aina kuppia kotisohvalla, etkä koskaan mene baariin?

Oletko itse tässä asiassa pyhimys, eli onko sinulla todella varaa arvostella tässä asiassa ketään? Minulla ei ainakaan ole, niinkuin ei ole erittäin monella muullakaan suomalaisella.