Kimi Ferrarille? (Nelonen&IS)

Schumifani

Well-known member
Liittynyt
23.3.2004
Viestit
157
Sijainti
Helsinki, Finland
Zuvi, et ole. Meidän syyt taitavat kuitenkin olla täysin vastakkaiset. En nimittäin halua nähdä Kimittäjää Schumin mantelinperijänä Ferrarilla.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
nojoo, en mäkään kyl halua Kimiä Ferrarille, en edes pidä sitä todennäköisenä...
Mut katsotaan mitä tapahtuu...
 

miika

Well-known member
Liittynyt
14.10.1999
Viestit
1141
Lisätään löylyä ja tehdään kaudelle 2006 Ferrarin kuskeiksi Räikkönen ja Rossi:

"Moto GP World Champion Valentino Rossi is lapping the Ferrari test track at Fiorano today and the Italian superstar has already shown a massively impressive aptitude for Formula 1.

Rossi had never driven any kind of single-seater before today's outing in a F2003 behind closed-doors at Fiorano, but he has already gone faster than Ferrari tester Luciano Burti's mark for the day.

Rossi is reported to have made a huge impression in lapping the track in 59.0s - that's only three seconds off Michael Schumacher's record.

Rumours have frequently linked Rossi to a switch to four-wheels, but he had previously expressed a preference for rallying over racing - he contested Rally GB in 2002.

Odds must now be shortening on Rossi attempting to emulate John Surtees's feat of winning the World Championship on four wheels as well as two, but in F1 not the WRC. Surtees, of course, was driving for Ferrari when he won his four-wheeled world title in 1964."

Lähde:
Autosport.com
 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
Karpow sanoi:
Niin ylivoimaisella autolla, millä Schumi ajaa ja on ajanut, olisi moni muukin voittanut mestaruuden leikiten. Jos Ferrari pystyy tarjoamaan yhtä hyvän auton Kimille, mestaruus on selvää kauraa jatkossakin. Tuota en allekirjoita, että Kimi ei olisi Schumin veroinen ratinkääntäjä, mutta testaajana varmaankin on vielä opittavaa. Siinä suhteessa Kimiä onkin TÄYSIN turha verrata Schumiin. Kokemuksessa on melkoinen ero, mutta Schumifanit mielellään unohtavat tämän asian, jotta Kimi saataisiin näyttämään huonommalta kuin onkaan.

En silti yhtään epäile, etteikö Kimi olisi yhtä hyvä nyt autokehittäjänä kuin Schumi oli Kimin ikäisenä. Minusta kuskien asemaa auton kehittämisessä liioitellaan monesti monien taholta. Mitä kuskit loppujen lopuksi testeissä tekevät muuta kuin ajavat rinkiä? Telemetria kertoo kaiken tärkeän auton käyttäytymisestä ja siitä inssit tietävät jo, että miten autoa pitää säätää. Kuskin palaute on vain jäävuoren huippu valtavassa informaatiomäärässä, jota testeissä kerätään. Mutta tämänkin Schumifanit unohtavat myös mielellään, jotta Schumi näyttäisi paremmalta kuin onkaan... Jos Schumi on kerta puolijumala joka asiassa, niin mitä hittoa niillä insseillä tehdään Ferrarilla, kun Schumi osaa säätää kaiken itsekkin ja paremmin. :tongue:

Testeissä kuskin ensisijainen tehtävä on ajaa mahdollisimman tasaisesti, jotta autoon tehdyt säädöt tulevat esiin telemetriassa mahdollisimman hyvin. Kimi osaa sen varmasti yhtä hyvin kuin Kerppenin Herra.

Totuus on se, että Ferrari on ylivoimaisesti paras tiimi, jonka vahvuus on jatkuvuus. Henkilökunta ei juurikaan vaihdu ja sen johdosta tiimi on hitsautunut tiivisti yhteen ja ammattitaito kasvaa sen mukana. Muut tiimit, McLaren ja Williams käyvät loistavista esimerkeistä, vaihtavat henkilökuntaansa kuin paitaa. Onko siis ihme, että heidän palikat ovat sekaisin?? Kun jollain alueella epäonnistutaan, annetaan brittitiimeissä potkut epäonnistujalle ja värvätään uusi henkilö tehtävään. Ferrarilla sen sijaan nuhdellaan kysyinen henkilö ja sanotaan, että tee työsi paremmin. Tässä sitä nyt ollaan. Ferrarilla tehdään nyt kaikki aina hyvin, kun harjoiteltiin tarpeeksi.

Minen pysty ymmärtämään tätä logiikkaa.. ei pysty ei. Jos jatkuvuus todella on Ferrarin valttia, niin miten Kimin tulo talliin ja Brawnin lähtö vaikuttaisikaan tähän ratkaisevaan tekijään.. Ei varmaan mitenkään, kyseessähän on kuitenkin Kimsu.. varmoja mestaruuksia juu tulossa :rolleyes:

Ja jos Kimi siirtyy Ferrarille joskus.. voi tulla aika vaikeaa löytää tallia jota kannattaa :( BAR ehkä.. tai Toyota.. Sauber kyllä voisi olla..
 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
zuvi sanoi:
Voi päästäkää mut tästä(kin) pahasta!

Mä olen todennäköisesti ainoa, mutta mä todellakin toivon, ettei Kimi koskaan aja Ferrarilla.

Et tosiaan ole ainoa :yuck: Syymme vain lienevät harvinaisen eriävät..
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Minusta olisi ihan kiva nähdä Kimin ajavan kilpailukykyisellä autolla.

Jos se olisi Ferrari, niin se olisi ok.

Jännityksen vuoksi saisi sitten olla kilpailua sen ykkös-kakkoskuskin välillä ja mieluummin muitakin talleja kisaamassa tosissaan mestaruudesta.
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Formulanomi sanoi:
Minusta olisi ihan kiva nähdä Kimin ajavan kilpailukykyisellä autolla.

Jos se olisi Ferrari, niin se olisi ok.

Jännityksen vuoksi saisi sitten olla kilpailua sen ykkös-kakkoskuskin välillä ja mieluummin muitakin talleja kisaamassa tosissaan mestaruudesta.
Mutta ethän unohda sitä että FIA:n tuki Ferrarille katkeaa välittömästi kun sinne menee suomalainen kuljettaja :D

Tämän jälkeenhän FIA tekee pelkästään Ferraria sorsivia sääntömuutoksia. Tämä heikentää ratkaisevasti Kimin mahdollisuuksia :thumbup:
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
PKurki sanoi:
Ja mihinköhän faktoihin viime kauden autojen vertailu akselilla Ferrari/McLaren perustuu? Kyllä minun nähdäkseni Kimillä oli useammassakin viime vuoden kisassa vähintään Ferrarin tasoinen auto alla, varsinkin keskikesän tienoilla...
Ai mihin faktoihin? No, Ferrarin myllystä löytyi selvästi enemmän tehoa kuin Mersun myllystä, eron ollessa kokoluokkaa 20 heppaa, joka kierrosajoissa tarkoittaa keskimäärin n. kolmea kymmenystä, riippuen hiukan radasta. BAR-tallin viime syksyn lopun testien perusteella Michelinin kumit toivat suunnilleen saman verran tasoitusta kierrosajoissa. Jäljelle jää runko. Ferrari oli, kuten on edelleen, huimasti edellä aerodynamiikassa, auton painokeskipisteen ja lisäpainojen sijoittelussa (so. rungon painon ja painojakauman alueella), sekä auton integroinnissa renkaisiin, missä heillä onkin aivan uniikki suhde Bridgestonen kanssa. MP4-17 oli autona aina ylipainoinen (suunnitteluvirhe), kun taas Ferrarit ovat vuosi toisensa perään olleet kevyimpiä (so. käytännössä paras painojakauma sillä minimipainohan on kaikille sama) koko sarjassa. Edes vauhdillisesti ei Mäkki ollut viime vuonna missään vaiheessa Ferrarin veroinen, ei lähellekään, siis noin niin kuin tekniikkansa puolesta. Tietysti saavutettuun nopeuteen vaikutti sellaiset tekijät kuin kuljettaja ja tiimi, jolloin Mäkki kyllä kulki hyvin (auto #6) monessa kisassa Ferrariin nähden. Itse auto ei silti ollut Ferrarin tasoa lähelläkään. Tästä todistaa jo sekin seikka että McLarenin värvättyä Ferrarilta väkeä vuonna 2002 heille selvisi kuinka paljon edellä Ferrari heitä on, jolloin todettiin että on pakko rakentaa radikaali auto, MP4-18, jotta etumatkaa saataisiin edes kavennettua. Siltikään ei edes tuolla radikaalilla versiolla haaveiltu etumatkan täydellistä kiinnikuromista. Alkuperäinen MP4-18 heitettiin roskiin joskus elokuussa 2002 kun entinen Ferrarin väki saattoi osoittaa ettei se tulisi riittämään.

Se nopeudesta. Kun vielä lisätään ero autojen luotettavuudessa, saadaan kaluston eroksi jo lähes valovuosi, noin niin kuin kuvaennollisesti, sillä eihän tässä varsinaisesti matkaa mitata... :)
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Ilmari sanoi:
Mutta ethän unohda sitä että FIA:n tuki Ferrarille katkeaa välittömästi kun sinne menee suomalainen kuljettaja :D

Tämän jälkeenhän FIA tekee pelkästään Ferraria sorsivia sääntömuutoksia. Tämä heikentää ratkaisevasti Kimin mahdollisuuksia :thumbup:
Minä en ole "perinteisesti" ollut niitä, jotka ovat väittäneet salaliittoteorioiden olevan totta. Siksi on "varaa" kirjoittaa niin miten kirjoitin. ;)
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Ilmari sanoi:
Mutta ethän unohda sitä että FIA:n tuki Ferrarille katkeaa välittömästi kun sinne menee suomalainen kuljettaja :D

Tämän jälkeenhän FIA tekee pelkästään Ferraria sorsivia sääntömuutoksia. Tämä heikentää ratkaisevasti Kimin mahdollisuuksia :thumbup:
Paitsi että FIAn suora tuki Ferrarille loppui jo kauden 2002 jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Joku vois tehdä kuvamanipulaation Kimistä Ferrarin ratissa!:)
 

top-1

Active member
Liittynyt
16.10.2003
Viestit
39
Oishan se ihan hienoa nähä Kimi Ferrarin ratissa, mutta vielä ihanampaa olis jos Kimi päihittäis Schumin "tasavertasella" autolla ennenko Schumi siirtyy pois näköpiiristä.:thumbup:
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Mitä tylsemää on kisat sitä "lennokkaampia" lööppejä rakennetaan. Jollainhan jengin mielenkiinto on saatava pysymään.
Onhan Kimin siirto täysin mahdollinen mutta täysin ennenaikaista spekuloida moisella...vielä.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Tähän asti on ollut helppoa näin sohvaperunan osassa kun suosikkikuski on kuskannut suosikkiautoa. Kimi Ferkulla rikkoisi tämän auvon..

En usko että Ferkku tulee missään tapauksessa syrjäyttämään McLarenin erityistä paikka sydämessäni vaikka Kimi voittaisi kuinka monta titteliä Makaronimaan Kapisella Konilla..
Todennäköisesti Kimiä kannustava puoleni nousee hallitsevaksi, mutta varmasti syvemmällä tulee aina kytemään inho Ferkkua kohtaan.

Ugh, olen puhunut!
 

MikGo

Well-known member
Liittynyt
10.7.2003
Viestit
199
Kannattais nyt schumin lopettaa huipulla...ensi vuonna turha enää yrittää mestariksi!
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Älkää höpiskö. Jos Schumi jatkaa vielä 3 vuotta Ferrarilla niin se tietää kolmea lisämestaruutta Maranelloon. Simppeliä. Ei Ferrari mihinkään tipu vaikka te sitä jaksatte toivoa.
 

Fabler

Active member
Liittynyt
6.3.2004
Viestit
27
Sijainti
Helsinki
Minä katsoisin mielummin Montoyan ja Räikkösen kaksintaistelua McLarenilla. Sitten näkis onko Räikkönen oikeesti hyvä kuski. Kyllä se McLaren sieltä nousee pakollakin. :thumbup:
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
MaranelloRed sanoi:
Älkää höpiskö. Jos Schumi jatkaa vielä 3 vuotta Ferrarilla niin se tietää kolmea lisämestaruutta Maranelloon. Simppeliä. Ei Ferrari mihinkään tipu vaikka te sitä jaksatte toivoa.
Minä en ainakaan ole väittänyt sen minnekkään tippuvan!Kärjessä pysyvät, mutta ylivoimansa Ferrari menettänee. Tosin niin luulin tästäkin vuodesta!:frown:
 
Viimeksi muokattu:

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
General FUp sanoi:
Minen pysty ymmärtämään tätä logiikkaa.. ei pysty ei. Jos jatkuvuus todella on Ferrarin valttia, niin miten Kimin tulo talliin ja Brawnin lähtö vaikuttaisikaan tähän ratkaisevaan tekijään.. Ei varmaan mitenkään, kyseessähän on kuitenkin Kimsu.. varmoja mestaruuksia juu tulossa :rolleyes:

Ja jos Kimi siirtyy Ferrarille joskus.. voi tulla aika vaikeaa löytää tallia jota kannattaa :( BAR ehkä.. tai Toyota.. Sauber kyllä voisi olla..
BAR! Ehkä sitten jos Honda ostaisi tallin kokonaan ja tallin nimi muuttuisi Hondaksi. Muutes tallin kannattamiseen en löydä syitä. Tallilla ei ole hienoa perintöä eikä siellä ajane ketään suomalaista tulevaisuudessakaan.
 
Ylös