Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

jarno123

Well-known member
Liittynyt
3.4.2009
Viestit
290
offtopic : mihin helvettiin on hävinnyt aloittamani topikki, toimittajien uutisten lähde uurna? ja jos se on poistettu niin miksi?
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24276
Sijainti
lappeen Ranta
Eikä paljoon sinun esitelmäsi, jossa puolustelet kimin taivaisiin.
Eiköhän lähestulkoon tilastot kerro, että Massalla menee hetki aikaa totuttautua autoon pitkällä matkaa. Se on meinaan melkein aina tuntunut olevan ihan hukassa kaksi ensimmäistä kisaa.



Joo-o... Kimin suoritukset loppukaudesta 2007 eivät olleet juurikaan sen parempia tai huonompia mitä normaalistikkaan olisi ollut. Toisten epäonni kävi kimin onneksi.
Felipellä on kuitekin kummasti niitä pisteitä ja voittoja enemmän yhteisiltä ferrari kausilta mitä kimillä vaikka kimi on sentään maailmanmestari. :rolleyes:

Eikä se Felipe lado paskaa niskaan, vaan sehän kertoo ihan rehellisesti miten kimi on käyttäytynyt. Heti ootte ihan loukkaantuneita, kun idolinenne peilikuvaa sotketaan. :(
Onko tää taas jotain: "Hei katsokaa mua, olen objektiivinen. Kannatan maanmiehen ulkomaalaista tallikaveria ja keksin samanlaisia selityksiä sen huonolle menestykselle kuin muut foorumilaiset sen suomalaisen kuskin huonolle menestykselle. Ja muistinko sanoa, että olen siis tosi objektiivinen. Päinvastoin kuin sinivalkolasinen foorumin enemmistö. Ja objektiivinen olen vielä myös!"
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Pakko puuttua tähän "epäonnen" viljelyyn, varsinkin kun puhutaan jostain Hamiltonin epäonnesta. Epäonnea on sellaiset seikat, joihin kuski ei itse voi vaikuttaa. Eli lähinnä tekniset viat tai jos toinen kuljettaja törmää omaan autoon, tms. Epäonnea ei kuitenkaan ole omat törttöilyt, kuten esim. Hamilton Kiinassa ja Alonso Fujissa 2007, tai Kimi Spassa 2008. Kimillä oli aitoa epäonnea 2007 kun auto petti kaksi kertaa kisassa. Hamiltonilla ja Alonsolla ei ollut epäonnea lainkaan, itse törttöilivät ja hävisivät mestaruuden ylivoimaisella (nopein ja luotettavin) autolla.

Hamilton ei ole vielä kertaakaan keskeyttänyt tekniseen vikaan. Kaverin epäonni rajoittuu toistaiseksi pieniin vikoihin harjoituksissa ja aika-ajoissa (Nyrrellä 2007 vika oli toki merkittävä, mutta ei sekään pilannut viime kädessä kisaa jossa kaikki olisi ollut mahdollista). Jopa Brasiliassa 2007 autoon tullut vika oli ilmeisesti ainakin osittain itseaiheutettu, sillä sensori antoi vääriä lämpötilalukemia, jotka saattoivat hyvinkin johtua parista nurmikkokeikasta jotka Lewis oli aiemmin kisassa tehnyt. Jäähdytykseen oli näin tullut ylimääräistä materiaa.
 
Viimeksi muokattu:

Peter

Svedu
Liittynyt
14.8.2008
Viestit
387
Onko tää taas jotain: "Hei katsokaa mua, olen objektiivinen. Kannatan maanmiehen ulkomaalaista tallikaveria ja keksin samanlaisia selityksiä sen huonolle menestykselle kuin muut foorumilaiset sen suomalaisen kuskin huonolle menestykselle. Ja muistinko sanoa, että olen siis tosi objektiivinen. Päinvastoin kuin sinivalkolasinen foorumin enemmistö. Ja objektiivinen olen vielä myös!"
Onko tää taas jotain sellaista, että jos ei kannata suomalaista kuljettajaa niin on heti mustalla listalla kaikkien osalta? Jos samainen kirjotelma olisi ollut kimistä niin tuskin olisi tullut tälläistä :eek!:
Toki Kimiä arvostan, mutta ei hän toki ainoa f1 kuljettaja ole ketä arvostan.
 

Peter

Svedu
Liittynyt
14.8.2008
Viestit
387
Pakko puuttua tähän "epäonnen" viljelyyn, varsinkin kun puhutaan jostain Hamiltonin epäonnesta. Epäonnea on sellaiset seikat, joihin kuski ei itse voi vaikuttaa. Eli lähinnä tekniset viat tai jos toinen kuljettaja törmää omaan autoon, tms. Epäonnea ei kuitenkaan ole omat törttöilyt, kuten esim. Hamilton Kiinassa ja Alonso Fujissa 2007, tai Kimi Spassa 2008. Kimillä oli aitoa epäonnea 2007 kun auto petti kaksi kertaa kisassa. Hamiltonilla ja Alonsolla ei ollut epäonnea lainkaan, itse törttöilivät ja hävisivät mestaruuden ylivoimaisella (nopein ja luotettavin) autolla.
Alonsolla oli kyseinä kauteta epäonnea. Kanadassa jolloin hän sai rangaistuksen turva-auton tultua juuri väärään aikaan varikolle. Ja Ranska jolloin vaihdelaatikko petti heti 3 osion alussa ja kuski jäi 10 ruutuun ja taktiikka oli väärä taistella 10 ruudusta hyville pisteille. Mies olisi aika varmasti ollut kanadassa, että ranskassa sijoilla 3-5 ilman ongelmia.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Mitä pyllyä te väännätte, ei sillä kuskilla ole mitää merkitystä, ei edes tallikavereita verratessa ku auto senkin eron ratkaisee.
Eli suu kiinni.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Eikä paljoon sinun esitelmäsi, jossa puolustelet kimin taivaisiin. :(
kuitenkin siis luit esitelmän ja vastailetkin vielä. Sinullahan se palo on nimenomaan Massan puolesta kun vasta-argumentointi närästää. Omassa maasta taivaisiin esitelmässäni myös kritisoin Kimiä - mutta harmiksesi siis en myöntänyt Massaa paremmaksi vaan olin samaa mieltä kuin Ferrari, McLaren ja moni muu - että propsasin Kimiä enemmän.
 
Viimeksi muokattu:

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24276
Sijainti
lappeen Ranta
Onko tää taas jotain sellaista, että jos ei kannata suomalaista kuljettajaa niin on heti mustalla listalla kaikkien osalta? Jos samainen kirjotelma olisi ollut kimistä niin tuskin olisi tullut tälläistä :eek!:
Toki Kimiä arvostan, mutta ei hän toki ainoa f1 kuljettaja ole ketä arvostan.
Oot sitten kyllä poikkeus. Täällä kukaan muu ei arvosta muita kuskeja kuin Kimiä. Ja kaikki heti lyttää tosi pahasti jos joku uskaltaa hiukan kehua jotain muuta kuskia tai kritisoida Kimiä. Näytä liitetiedosto 10018
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Massa kiittelee kaikkien kilpaveljiensä lähettämästä tervehdysviestistä.

– Myös Kimi osallistui siihen. Kimi ei ole soittanut, mutta ei hän tee niin muutenkaan. Se ei merkitse, etteikö hän olisi huolestunut. Kimi lähetti minulle postikortin. Se on hänen tapansa välittää, Massa totesi.


tuossa Heikki-Kullan versio postikorttidraamasta.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Massa kiittelee kaikkien kilpaveljiensä lähettämästä tervehdysviestistä.

– Myös Kimi osallistui siihen. Kimi ei ole soittanut, mutta ei hän tee niin muutenkaan. Se ei merkitse, etteikö hän olisi huolestunut. Kimi lähetti minulle postikortin. Se on hänen tapansa välittää, Massa totesi.


tuossa Heikki-Kullan versio postikorttidraamasta.
Hieman erilainen sävy tässä uutisessa, mitä maikkarin vastaavassa.
 

spessu

Well-known member
Liittynyt
15.2.2009
Viestit
379
Tässä nyt näyttää olevan aika paljon keskustelua tuosta haastattelusta. Käänsin alkuperäisen haastattelun portugalista suomeksi:


"Ferrarin ollessa superhoivaavainen parantumisesi suhteen, Kimi Räikkönen ei ollut moksiskaan, tekikö se sinut surulliseksi? Miten näit suomalaisen tallikaverisi, Kimi Räikkösen, suhtautumisen asiaan?"

- "Ei! Hän ei soittanut minulle. Näin vain sen videon(viestin), jossa kuskit lähettivät minulle terveisensä, joista Kimin oli kaikista lyhyin. Ei, hän lähetti minulle kortin sairaalaan, joka oli ainoa asia, jonka sain Kimiltä. Mutta totuuden nimessä ei se minua häirinnyt, koska Kimi on outo heppu, erilainen ihminen... se on hänen tapansa, eikä silloin kannata odottaa hänen tekevän jotain asiaa, jota häneltä ei odoteta tekevän. Täten hänen kohtelunsa ei ole minulle minkäänlainen ongelma."



Huom! Tuo Massan alku on vähän outo, koska haastattelija ei kysynyt mitään puhelinsoitosta. Ja tuo antaa ymmärtää, että Massa sai Kimin postikortin (Tosin voihan olla, että se sitten kuitenkin hukkui??). Brasilialainen tyttöystäväni kirjoitti tuon pätkän haastattelun äänitiedostosta portugaliksi, josta käänsin sitten suomeksi. Portugalia en ihan ajankulukseni siis ole opetellut :)
 
Viimeksi muokattu:

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Hienoa spessu! Juuri tuollaiset on arvokkaita, kiitos siitä.:)
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4169
Samaan aikaan kun heikompilahjaiset kuljettajat mokailivat ajoi kimi räikkönen ehkä kaikkien aikojen loppukauden mitä lajissa on koskaan nähty. Kimi Räikkösen MM-2007 oli nimen omaan loppuun taistelemalla hankittu upea suoritus, sen varjoon jäävät aika monet felipe massan yms. Satunnaiset menestymiset yksittäisissä osakilpailuissa.
Felipe Massa ei menesty sen satunnaisemmin kuin Kimi Räikkönenkään. Kauden 2008 lopulta katsottanu, vois Kimi Räikköstä pitää PALJON vähempilahjaisena kuin Felipe Massaa tai Fernando Alonsoa.

Herätkää, ei se Kimi ole mikään jumala...!
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Lajin kiihkein skandaali kesätauolla ei ollut massan loukkaantuminen, schumin paluuhuhut, alonson odotettu ajokielto, mclarenin nouseminen suosta vaan... kun outo yltiö- öykkäri Kimi räikkönen suomesta ei pirauttanut loukkaantuneelle kolleegalleen sairaalaan. kävi kyllä paikan päällä mutta eihän se ole sopivaa kun toinen on vielä koomassa.

potkut jo kimille stefano/luca, santander/alonso & co, se mitä tapahtuu radalla ei ole merkitsevää vaan kimin videotervehdyksen pituus!:mad:
 

Total Bummer

Well-known member
Liittynyt
14.3.2008
Viestit
698
Minkälainenkohan se Kimin tervehdys oli. Varmaan sano tsemiä ja näytti peukkua. En edes ymmärrä tuollaisen videotervehdyksen ideaa. Jotenkin tuntuu näin suomalaisesta hieman teennäiseltä. :D
 
Viimeksi muokattu:

olli kuhta

Well-known member
Liittynyt
11.8.2009
Viestit
164
Sijainti
Heikoilla jäillä
Eiköhän Baritsello käynyt runoja lausumassa tippa linssissä ja höpisemässä joutavanpäiväistä liirumlaarumia kiintiön täyteen.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Tässä nyt näyttää olevan aika paljon keskustelua tuosta haastattelusta. Käänsin alkuperäisen haastattelun portugalista suomeksi:


"Ferrarin ollessa superhoivaavainen parantumisesi suhteen, Kimi Räikkönen ei ollut moksiskaan, tekikö se sinut surulliseksi? Miten näit suomalaisen tallikaverisi, Kimi Räikkösen, suhtautumisen asiaan?"

- "Ei! Hän ei soittanut minulle. Näin vain sen videon(viestin), jossa kuskit lähettivät minulle terveisensä, joista Kimin oli kaikista lyhyin. Ei, hän lähetti minulle kortin sairaalaan, joka oli ainoa asia, jonka sain Kimiltä. Mutta totuuden nimessä ei se minua häirinnyt, koska Kimi on outo heppu, erilainen ihminen... se on hänen tapansa, eikä silloin kannata odottaa hänen tekevän jotain asiaa, jota häneltä ei odoteta tekevän. Täten hänen kohtelunsa ei ole minulle minkäänlainen ongelma."



Huom! Tuo Massan alku on vähän outo, koska haastattelija ei kysynyt mitään puhelinsoitosta. Ja tuo antaa ymmärtää, että Massa sai Kimin postikortin (Tosin voihan olla, että se sitten kuitenkin hukkui??). Brasilialainen tyttöystäväni kirjoitti tuon pätkän haastattelun äänitiedostosta portugaliksi, josta käänsin sitten suomeksi. Portugalia en ihan ajankulukseni siis ole opetellut :)
Eli Massan sanomisissa ei ollut mitään ihmeellistä. Luulen, että jos Kimi olisi soittanut Massalle ja mumissut jotain monotonisella äänellään luuriin, sekä Massa että Kimi olisivat tunteneet olonsa vaivautuneiksi.:eek:
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
4950
Sijainti
Vantaa
Kun tämän kauden huonot suoritukset ovat menneet pääosin auton huonouden piikkiin, niin miten paljon Räkän menestyksestä on laitettava auton hyvyyden piikkiin?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös