Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Eikös Luca vain harmitellut, kun hepusta ei ota tolkkua. Sanoi, että kun kehuu Räikköstä, tämä vastaa "kiitos". Ja kun toruu Räikköstä, tämä vastaa "kiitos".

Kai se nyt italialaisen pehkon alla vähän harmaita aivosoluja rassaa.
Mä olen yhä sitä mieltä että Jean Todt, Ari Vatasen entinen tallipäällikkö, joka vähän aika sitten maikkarin haastattelussta kertoi arvostavansa Kimiä todella paljon oli se Kimin suurin tukija ja mies joka hänet Ferrarille periaatteessa hankki, ei Montezemolo, joka on Alonso-fani.

James Allen kertoo samaa.

James Allen Reply:
September 15th, 2009 at 1:05 am

Todt made the choice

http://www.jamesallenonf1.com/2009/09/mixed-signals-from-monza-on-the-alonso-ferrari-marriage/#comments
 

Nikos

Kisaaja
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
881
Itse olen myös ollut siinä käsityksessä, että Todt oli Räikkösen suurin tukija Ferrarilla.
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Kyllähän Ferrari on tehnyt kaikkensa sen eteen, että Massa edes tilastoissa näyttäisi lähes yhtä hyvältä kuin Kimi. Massan saavutuksethan on kuitenkin lähes nollassa ykkösissä verrattuna Kimiin. Nyt kun Massa ei ole paikalla rasitteena niin kaikki huomio on Kimissä ja tehdään kaikki niin kuin Kimi haluaa ja tulokset puhuvat puolestaan. Muutenkin koko Ferrarin varikkotiimi on skarpannut, kun on vain yksi selkeä ykköskuski. Todt oli tallipäälikkö, joka osasi antaa ykköskuskille sen tarvittavan huomion ja motivaation, Domenciali taas ei ole yhtään johtajatyyppi. Tuntuu, että hän on lähinnä vain kaverityyppi varikolla, joka edellisen kisan tuosten perusteella aina valitsee kumman kuskin kanssa hengailee.
 

GFarina

Well-known member
Liittynyt
14.9.2009
Viestit
153
Kyllähän Ferrari on tehnyt kaikkensa sen eteen, että Massa edes tilastoissa näyttäisi lähes yhtä hyvältä kuin Kimi..
Tarkoitatko, että Ferrari haluaa mielummin pitää tiimissä hitaamman kuljettajan ja tämän nerokkuuden aikaansaamiseksi he sabotoivat sellaisen kuljettajan työtä, jolle he maksavat 30 miljoonaa vuodessa? :thumbup:
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Tarkoitatko, että Ferrari haluaa mielummin pitää tiimissä hitaamman kuljettajan ja tämän nerokkuuden aikaansaamiseksi he sabotoivat sellaisen kuljettajan työtä, jolle he maksavat 30 miljoonaa vuodessa? :thumbup:
Niin hullulta kuin se kuulostaakin, erittäin mahdollista. Sabotointi on toki liian voimakas ilmaus, mutta ajattele asiaa inhimilliseltä ja psykologiselta kannalta. Eikö sinulla ole kokemusta töistä (tai opiskelusta) jossa on selkeitä kuppikuntia ja suosikkihenkilöitä tiimin sisällä? Eikä siihen palkkaus paljoa vaikuta. Toisten halutaan pärjäävän paremmin kuin toisten. Ehkä ne jotka Kimin palkkasivat eivät hallitse tallia käytännön tasolla, kaikkina niinä arkipäivinä jolloin ne erot tehdään tänä päivänä.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Mä olen yhä sitä mieltä että Jean Todt, Ari Vatasen entinen tallipäällikkö, joka vähän aika sitten maikkarin haastattelussta kertoi arvostavansa Kimiä todella paljon oli se Kimin suurin tukija ja mies joka hänet Ferrarille periaatteessa hankki, ei Montezemolo, joka on Alonso-fani.

James Allen kertoo samaa.

James Allen Reply:
September 15th, 2009 at 1:05 am

Todt made the choice

http://www.jamesallenonf1.com/2009/09/mixed-signals-from-monza-on-the-alonso-ferrari-marriage/#comments

Joo, hyvä kirjoitus - kiitos.

Tuo Todtin rooli on ainakin minulle hieman epäselvä Kimin tukijana, kun Todt jr on Massan manageri. Mutta kerrankos isät ja pojat vetävät eri linjaa - en kiellä. Kyllähän Monte on Kimiä tukenut, mutta onko ne olleet vain sanoja hänen ollessa niin paljon poissa käytännön toiminnasta. Ja se on toki uskottavaa, että tämä Alonso-soppa on osin Monten käsialaa. Dome puolestaa on ihan pelle - pelkkä seurusteluupseeri jonka yli Kimikin kävelee Schumista puhumattakaan. Mutta kyllä Domen toiminta ja häilyvät asenteet voivat kovastikin haitata Kimin työskentelyä jos Massalla on takanaan Schumi ja Todt jr sekä Schumin tiimin perinnöt. Siinä arjessa ei paljoa suuret linjaukset auta, eikä palkkaus tai Monten italianpuhelut. Tulihan se Monte alkukauden kisoissa varikkomuurillekin kun Schumi & co olivat sössineet rengastaktiikoita oikein huolella jolloin Kimikin näytti ( itse tulkitsin ) halveksuntansa tallipäällikön ryhdille. Schumin ryhtiähän Kimi ei ole koskaan arvostanut - on mielummin paskalla.
 
Viimeksi muokattu:

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Joo, hyvä kirjoitus - kiitos.

Tuo Todtin rooli on ainakin minulle hieman epäselvä Kimin tukijana, kun Todt jr on Massan manageri. Mutta kerrankos isät ja pojat vetävät eri linjaa - en kiellä. Kyllähän Monte on Kimiä tukenut, mutta onko ne olleet vain sanoja hänen ollessa niin paljon poissa käytännön toiminnasta. Ja se on toki uskottavaa, että tämä Alonso-soppa on osin Monten käsialaa. Dome puolestaa on ihan pelle - pelkkä seurusteluupseeri jonka yli Kimikin kävelee Schumista puhumattakaan. Mutta kyllä Domen toiminta ja häilyvät asenteet voivat kovastikin haitata Kimin työskentelyä jos Massalla on takanaan Schumi ja Todt jr sekä Schumin tiimin perinnöt. Siinä arjessa ei paljoa suuret linjaukset auta, eikä palkkaus tai Monten italianpuhelut. Tulihan se Monte alkukauden kisoissa varikkomuurillekin kun Schumi & co olivat sössineet rengastaktiikoita oikein huolella jolloin Kimikin näytti ( itse tulkitsin ) halveksuntansa tallipäällikön ryhdille. Schumin ryhtiähän Kimi ei ole koskaan arvostanut - on mielummin paskalla.
Näkisin että Todtin poistuminen on eräs syy siihen miksi Kimin asema tallissa ei ole niin vahva, ja voi olla osaltaan vaikuttanut Kimin suorituksiin.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Näkisin että Todtin poistuminen on eräs syy siihen miksi Kimin asema tallissa ei ole niin vahva, ja voi olla osaltaan vaikuttanut Kimin suorituksiin.
Olen myös miettinyt olisiko viime kauden puolivälin katastrofia tapahtunut Todtin alaisuudessa. Hockenheimiin tuotiin autoon uusi jousitus joka veti maton Kimin jalkojen alta. Muistelen lukeneeni, että inssit tuskailivat jo suunnitelmavaiheessa, etteivät löydä Kimille säätöjä. Silti uudistus tehtiin ja Kimin osalta palattiin vanhaan vasta syksyllä. :jaska:
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Tarkoitatko, että Ferrari haluaa mielummin pitää tiimissä hitaamman kuljettajan ja tämän nerokkuuden aikaansaamiseksi he sabotoivat sellaisen kuljettajan työtä, jolle he maksavat 30 miljoonaa vuodessa? :thumbup:
Ei kai kukaan oikeasti usko, että Ferrarilla pyrittäisiin heikentämään Kimin mahdollisuuksia. Kyse on nimenomaan siitä, että siellä tahdotaan mennä tällä hetkellä kahden kärjen taktiikalla, jossa hyväksytään se, että Kimin tulostaso putoaa kun autoa kehitetään Massan suuntaan. Tällöin tiimin kokonaispanos on kuitenkin parempi kuin siinä tapauksessa, että Massa joutuisi tulemaan toimeen Kimin mieleiseksi rakennetulla autolla. Eli kuten jo aiemmin postasin, Kimi "kärsii" sopeutumiskyvystään.
 

GFarina

Well-known member
Liittynyt
14.9.2009
Viestit
153
Ei kai kukaan oikeasti usko, että Ferrarilla pyrittäisiin heikentämään Kimin mahdollisuuksia. Kyse on nimenomaan siitä, että siellä tahdotaan mennä tällä hetkellä kahden kärjen taktiikalla, jossa hyväksytään se, että Kimin tulostaso putoaa kun autoa kehitetään Massan suuntaan. Tällöin tiimin kokonaispanos on kuitenkin parempi kuin siinä tapauksessa, että Massa joutuisi tulemaan toimeen Kimin mieleiseksi rakennetulla autolla. Eli kuten jo aiemmin postasin, Kimi "kärsii" sopeutumiskyvystään.
Tai sitten Räikkönen ei ole ottanut niin aktiivisesti kantaa auton kehitykseen kuin Massa tai Schmchucmcmaher, joka käsittääkseni enenmmän tai vähemmän asui tehtaalla ja vaati autoon itse haluamiaan asioita.
 

jamminen

Well-known member
Liittynyt
20.6.2005
Viestit
358
Formulakuskin on mahdollista kehittyä lajissaan siinä missä muidenkin urheilijoiden. Joskus Sennan aikaan ilmassa oli mystiikkaa, ja lahjakkuuden lahjat pysyivät salaisuuksina. Nykyään voidaan analysoida kaikki.

En kirjoita tätä täysin "aikansa paras" -legendaa ylläpitäen, vaan huomiona. Ehkä Kimin ajosta on saatu tietotaitoa koko sarjaan. Ehkä kaikki kuskit ovat lähes yhtä kehittyneitä. Massalla on ollut kaikkein parhaat edellytykset oppia.
 

jarno123

Well-known member
Liittynyt
3.4.2009
Viestit
290
Ei kai kukaan oikeasti usko, että Ferrarilla pyrittäisiin heikentämään Kimin mahdollisuuksia. Kyse on nimenomaan siitä, että siellä tahdotaan mennä tällä hetkellä kahden kärjen taktiikalla, jossa hyväksytään se, että Kimin tulostaso putoaa kun autoa kehitetään Massan suuntaan. Tällöin tiimin kokonaispanos on kuitenkin parempi kuin siinä tapauksessa, että Massa joutuisi tulemaan toimeen Kimin mieleiseksi rakennetulla autolla. Eli kuten jo aiemmin postasin, Kimi "kärsii" sopeutumiskyvystään.
Kumman tuloksen sinä mielummin näkisit, kaksi kuskia ajavat sijoista 6-4. Vai yksi kuski taistelisi voitoista ja mestaruuksista sijoilla 1-3 ja toinen ajelisi sijoilla 4-6? Milloin tiimin kokonaispanos onkaan oikeasti parempi?
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Tai sitten Räikkönen ei ole ottanut niin aktiivisesti kantaa auton kehitykseen kuin Massa tai Schmchucmcmaher, joka käsittääkseni enenmmän tai vähemmän asui tehtaalla ja vaati autoon itse haluamiaan asioita.
Massan aktiivisuudesta ei niin hirveästi ole kuulunut suuntaan tai toiseen, mutta kyllä tallin sisältä kuuluneet viestit ovat nimenomaan puhuneet siitä, että kyseessä on tietoinen valinta.

Kukaan ei ole ottanut kantaa auton kehitykseen niin aktiivisesti kuin Schummeli, joten huonon työmoraalin ja Schumin työmoraalin välissä on aika pirun monta pykälää.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Massan aktiivisuudesta ei niin hirveästi ole kuulunut suuntaan tai toiseen, mutta kyllä tallin sisältä kuuluneet viestit ovat nimenomaan puhuneet siitä, että kyseessä on tietoinen valinta.

Kukaan ei ole ottanut kantaa auton kehitykseen niin aktiivisesti kuin Schummeli, joten huonon työmoraalin ja Schumin työmoraalin välissä on aika pirun monta pykälää.
Niin ongelma on se että nykyään Ferrari vertaa kaikkia Schumiin. Schumin veroista ja työlleen omistautunutta ei ole koskaan ennen ollut eikä välttämättä tule. Häkä oli hyvänä päivänä Schumiakin nopeampi muttei todellakaan ollut noin kokonaisvaltaisesti lähellekkään Schumin tasoinen kuljettaja.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Kumman tuloksen sinä mielummin näkisit, kaksi kuskia ajavat sijoista 6-4. Vai yksi kuski taistelisi voitoista ja mestaruuksista sijoilla 1-3 ja toinen ajelisi sijoilla 4-6? Milloin tiimin kokonaispanos onkaan oikeasti parempi?
Kaikki varmaan tähtäävät siihen, että tallin kuskit ajaisivat sijoilla 1 ja 2. Tätä ei vaan aina ole niin helppo toteuttaa. Kyse on painotuksista, McLaren on selkeästi valinnut tämän "sijat 1-3 ja sijat 4-6" strategian. Ferrari on ottanut tietoisen riskin koska pyrkimyksenä on antaa molemmille kuskeille aina mahdollisuus ajaa kolmen joukkoon.
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Tarkoitatko, että Ferrari haluaa mielummin pitää tiimissä hitaamman kuljettajan ja tämän nerokkuuden aikaansaamiseksi he sabotoivat sellaisen kuljettajan työtä, jolle he maksavat 30 miljoonaa vuodessa? :thumbup:
En. Esim viime kaudella Ferrari pyrki yhdessä vaiheessa kasaamaan autoa enemmän Massalle sopivaksi, ettei mies tippuisi niin paljoa kärjestä. Schumin aikana kaikki kasattiin aina Schumille sopivammaksi.
 

MakeS

Well-known member
Liittynyt
13.9.2009
Viestit
60
Voisko olla niin että McLarenilla pantataan varmistusta Kovalaisen sopimuksesta ja venataan tietoa siitä että lähteekö Räikkönen Ferrarilta vai ei..?
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Olen myös miettinyt olisiko viime kauden puolivälin katastrofia tapahtunut Todtin alaisuudessa. Hockenheimiin tuotiin autoon uusi jousitus joka veti maton Kimin jalkojen alta. Muistelen lukeneeni, että inssit tuskailivat jo suunnitelmavaiheessa, etteivät löydä Kimille säätöjä. Silti uudistus tehtiin ja Kimin osalta palattiin vanhaan vasta syksyllä. :jaska:
Jep,Belgiassa palattiin vanhaan ja hups! Mitä tapahtui? Kimi oli heti Massaa nopeampi.
 

-Sentteri-

Well-known member
Liittynyt
27.8.2009
Viestit
466
Ilta-Sanomat uutisoi Daily Telegraphin kirjoittaneen, että Kimi on ykkösehdokas McLarenille: http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1730433 Erikoista muuten, että IS tämmöstä kirjoittaa, kun vastahan ne kesällä varmana kirjoitti, että Kimi lopettaa, kun ei formulat kiinnosta vaan ralli:D Mutta ilmeisesti Alonson ja Kimin tallipaikkojen selvittyä selviää muutkin tallipaikat nopeasti.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös