Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Oma mielipide: en ihan heti palkkaisi kuskia tuolla asenteella. Voipi tulla vaikea kausi :nope:
Voihan sen noinkin ajatella. Toisaalta esim. Heidfeld on sanonut myös, ettei halua uusin pikkutalleihin, vaan talliin joka tarjoaa kilpailukykyisen auton. Alonso on 2007 vuoden lopusta asti kolkutellut Ferrarin ovella, että josko pääsisi voittaja-autoon. Viimein tilaa raivattiin.

Räikkösellä tuntuu olevan varaa sanoa noin, koska tarjouksia riittää...:p

Ja Rosberg on sanonut myös, että olisi jo aika saada alle voittaja-auto, kuin myös Kubica.
 
Viimeksi muokattu:

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
Oma mielipide: en ihan heti palkkaisi kuskia tuolla asenteella. Voipi tulla vaikea kausi :nope:
Tarkoitatko Kimin omaa kommenttia "Haluan auton jolla voi voittaa" vai niitä numeroituja kohtia?

Jos kuski sanoisi: "Ei sillä väliä kunhan on neljä rengasta! Tai kolmekin käy oikeestaan.", niin ei sekään välttämättä mikään hyvä talliinottoperuste olisi.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Kävi muuten joskus mielessä, että eikös Kimin suoritustason romahdus 2008 sattunut suurinpiirtein samoihin aikoihin kun Montezemolo kirjoitteli Alonson kanssa Ferrari soppareita :doubtful:
Juu, Hockenheimin kisaan kesällä 2008 jousitus muutettiin ja kesällä 2008 ALonso sanojensa mukaan teki sopimuksen.:rolleyes:
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Näistä Kimin lausunnoista ei ole osunut silmään kommentteja:
"Haluan auton jolla voi voittaa".

1. pitää maksaa ensin paljon palkaa, koska kuskihan on hyvä
2. Odotetaan ensimmäsitä kisaa, toki sitä ennen on vähän testailtu (kun paljoa ei enää saa...)
3. Eka kisa osoittaa, että auto ei olekaan ehdoton voittaja-auto
4. Mitä tekee kuski
a) alkaa painamaan kuin sika duunia, että autosta saadaan voittaja-auto. Hiukan vaikeaa, kun ei saa testailla, mutta silti istuu illat pitkät tallilla
b) kuski lyö hanskat tiskiin, kun ei kulje "mullehan luvattiin voittaja-auto". Kts kohta 1 ja mieti mitä työnantaja miettii.

Nykyään taitaa kaikki kuskit/autot (pl joku patoääri) olla n 2 sek:n sisällä aika-ajoissa. Se on ihan käsittämättömän vähän. Ennenwanhaan oli paljon helpompi sanoa, että auto on voittaja-auto ja yleensä sellaisena pysyikin koko kauden tai ainakin kärjessä. Voin olla väärässäkin, FI saattoi ihan oikeasti keskekn kauden hypätä ylöspäin. Ensi kaudella voi tapahtua ihan samanlaisia nousuja/laskuja missä tallissa (jopa siinä "voittaja-auto" tallissa) tahansa.

Oma mielipide: en ihan heti palkkaisi kuskia tuolla asenteella. Voipi tulla vaikea kausi :nope:
Voidaanko Kimin lausunnoista siis mielestäsi vetää sellainen johtopäätös, että jos "luvattu" voittaja-auto osoittautuukin avauskisassa joksikin ihan muuksi, niin hanskat ovat saman tien tiskissä ja kypärä kaivossa?

Ei tarvitse kuin katsoa tätä kautta kokonaisuutena ja tuollaiset roskaspekulaatiot voidaan kumota. Sitä paitsi Kimin puheet kilpailukykyisestä kalustosta tarkoittavat sitä, että hän pitää vaihtoehtoina vain sellaisia tiimejä, jotka ovat todistaneet kykynsä rakentaa voittava auto. Vapaana olevista tiimeistä sellaisia ovat vain McLaren ja Brawn, mutta yksi kausi ei vielä todista mitään. Sokeakin kana löytää jyvän, mutta huipulla pysymiseen vaaditaan muutakin.

En näe, että Kimi ajaisi ensi kaudella muualla, kuin McLarenilla, jos ajaa formuloissa.
 
Viimeksi muokattu:

Peter

Svedu
Liittynyt
14.8.2008
Viestit
387
Aivan. Eron Alonson 2007 kauden ja Kimin 2008 kauden välillä tekee se, että Alonso hävisi rookie tallikaverille, Kimi kokeneelle tallikaverille.

Lisäksi Alonso hävisi Trullille 2004 vaikka oli tallissa ykköskuski, mikä on jo aikamoinen saavutus sekin.

Kuka puhui, että Alonso oli 2004 tallinsa number one? Mä en muista mitään. Ja Alonsolle maksoi paljon pisteitä ajovirheet sillä kaudella. Malesia aika-ajot, Bahrain aika-ajot, Imolan lähtö, Monaco

Enkä mä edelleenkään puhuisi, että Alonso hävisi tasapisteet ja 5 sijojen määrä ratkaisi.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
Kuka puhui, että Alonso oli 2004 tallinsa number one? Mä en muista mitään. Ja Alonsolle maksoi paljon pisteitä ajovirheet sillä kaudella. Malesia aika-ajot, Bahrain aika-ajot, Imolan lähtö, Monaco
Itse en muista edes sitä että jäi Trullille, mutta noin siis on vissiin kuitenkin käynyt. Tuskin Trullillakaan oli ykköskuskin asemaa eli onkos Alonso sitten yhtä hyvä kuljettaja kuin Trulli jos ajovirheiden vaikutus lasketaan mukaan. Ne (ajovirheet) kun aika monella muullakin kuskilla on maksaneet paljon pisteitä. Toinen yleinen pistesaalista rokottava seikka on se jos kuski tai auto ovat hitaita.
 

ppp

Active member
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
30
Kuskit kehittävät autoja?

Minä luulen, että on paras, kun kuski palautteen annettuaan pysyy poissa häiritsemästä ammatti-ihmisten työtä.
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Mikä tämä Alonson häviäminen Trullille 2004 on oikein olevinaan? Alonso voitti pisteissä 59 - 46. Samoin Alonso voitti Trullin jo ensimmäisellä Renault-kaudellaan 2003 oltuaan vuoden testikuljettajana, joten eiköhän kaikki puheet Trullille häviämisestä voida jättää omaan arvoonsa.

En tosiaan ole mikään Alonso-fani, mutta nämä jatkuvat yritykset leimata kaveri keskinkertaiseksi kuljettajaksi alkavat ärsyttää. Eiköhän niitä näyttöjä ole ihan tarpeeksi.

EDIT:
Offtopikkina pakko tuoda esille, että toivon hahmolle, joka lisäsi tagin "lewisin apupoika v2.0", ikuista bannia. Kiitos.
 
Viimeksi muokattu:

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Kuskit kehittävät autoja?
No mutta hei, nythän on nähty että heti kun Massa on poissa säätämästä ja Kimin autonkehitystaitoja käytetään hyväksi, on Ferrarin auto parantunut kummasti ihan ilman uusia osiakin. Toisaalta Renaultilla Alonson taidoilla auto kehittyy hitaammin kuin muilla talleilla (paskin auto Suzukassa, vai mitä Lonsofanit?), eli Lonso on huonoin autonkehittelijä kuskeista?

Tai sitten nämä on mummojen juttuja nämä kaikki tyynni.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Mikä tämä Alonson häviäminen Trullille 2004 on oikein olevinaan? Alonso voitti pisteissä 59 - 46.
No hoh hoh. Katsoitko tuota kautta lainkaan? Trulli oli jotain 46-25 niskan päällä ja voitto taskussa kun Briatore äkkäsi että tämähän ei nyt mene lainkaan käsikirjoituksen mukaan, Alonson markkina-arvo alkaa kärsimään ja siten myös Briatoren oma rahapussi. Sitten ei Trulli enää saanut pistettäkään seuraavista kisoista (kas vain) ja pian tuli jo potkut kesken kauden, ollen silläkin hetkellä vielä hieman Alonson edellä pisteissä (olisiko ollut yksi piste eroa), jolloin siirtyi Toyotalle. Eli niin kauan kuin Lonso ja Trulli olivat tallikavereita Rellulla, oli Trulli parempi. Jopa selvästi, kunnes Briatoren "peli" alkoi.
 

Hauki

kierroksella ohitettava
Liittynyt
4.3.2008
Viestit
181
Sijainti
vesikasvillisuuden suojassa
Mikä tämä Alonson häviäminen Trullille 2004 on oikein olevinaan? Alonso voitti pisteissä 59 - 46. Samoin Alonso voitti Trullin jo ensimmäisellä Renault-kaudellaan 2003 oltuaan vuoden testikuljettajana, joten eiköhän kaikki puheet Trullille häviämisestä voida jättää omaan arvoonsa.

En tosiaan ole mikään Alonso-fani, mutta nämä jatkuvat yritykset leimata kaveri keskinkertaiseksi kuljettajaksi alkavat ärsyttää. Eiköhän niitä näyttöjä ole ihan tarpeeksi.

EDIT:
Offtopikkina pakko tuoda esille, että toivon hahmolle, joka lisäsi tagin "lewisin apupoika v2.0", ikuista bannia. Kiitos.
Lienee reilua, että vertaillaan vain sellaista ajanjaksoa, kun kaverit ajoivat samassa tallissa. Trullihan sai monoa rellulta kesken kauden, jolloin johti pikaisen laskelman mukaan Alonsoa pisteillä 46-45. Alonso saavutti vielä tämän jälkeen sijat 4-5-4, joista keräsi 14 pistettä. Tuolla kaudella Trulli ei enää pisteitä saavuttanut, kun Tojolla ajeli.

Edit: Mikäli homma meni osapuilleen tuolla tavalla, kun Calvin totesi, niin ei ole edes "reilua" vertailla mainitsemaani samaa ajanjaksoa Renaultilla, vaan "moraalisesti" Trulli voitti selvemmin.
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Webberi vaan Toro Rossolle ja Kimi tilalle... voi sitä kiukun määrää Webberissä :alppu:
Itse asiassa toivoisin että Webber jatkaa Red Bullilla. Tämä kausi on ollut loppujen lopuksi ihän ok.

Kimin meno McLarenille näyttää kyllä melko todennäköiseltä, joten eiköhän Markki pidä paikkansa tiimissään.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Enkä mä edelleenkään puhuisi, että Alonso hävisi tasapisteet ja 5 sijojen määrä ratkaisi.
Tämä on ihan epäoleellista, vaikka Alonso olisi voittanut Hamiltonin vaikka 5 pisteellä oli Hamilton käsittämättömän hyvä Alonsoon verrattuna kun otetaan miehen kokemattomuus huomioon ja se että monet radoista olivat hänelle tuntemattomia. Nopeampi kuski, näin se vaan on.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
No hoh hoh. Katsoitko tuota kautta lainkaan? Trulli oli jotain 46-25 niskan päällä ja voitto taskussa kun Briatore äkkäsi että tämähän ei nyt mene lainkaan käsikirjoituksen mukaan, Alonson markkina-arvo alkaa kärsimään ja siten myös Briatoren oma rahapussi. Sitten ei Trulli enää saanut pistettäkään seuraavista kisoista (kas vain) ja pian tuli jo potkut kesken kauden, ollen silläkin hetkellä vielä hieman Alonson edellä pisteissä (olisiko ollut yksi piste eroa), jolloin siirtyi Toyotalle. Eli niin kauan kuin Lonso ja Trulli olivat tallikavereita Rellulla, oli Trulli parempi. Jopa selvästi, kunnes Briatoren "peli" alkoi.
Juuri näin.

Ja tämä on mielestäni Alonson tilillä se ikävämpi juttu kuin Hamiltonille häviäminen.
 

Peter

Svedu
Liittynyt
14.8.2008
Viestit
387
Itse en muista edes sitä että jäi Trullille, mutta noin siis on vissiin kuitenkin käynyt. Tuskin Trullillakaan oli ykköskuskin asemaa eli onkos Alonso sitten yhtä hyvä kuljettaja kuin Trulli jos ajovirheiden vaikutus lasketaan mukaan. Ne (ajovirheet) kun aika monella muullakin kuskilla on maksaneet paljon pisteitä. Toinen yleinen pistesaalista rokottava seikka on se jos kuski tai auto ovat hitaita.
Oikeastaan tarkoitin tällä vain sitä, että kun ihmiset katsoo Alonson tuloksia listasta ja sillä ajattelee Alonson vain olleen hitaampi. Ilman noita virheitä Alonsolla olisi ollut suurin piirtein saman verran pisteitä ennen Trullin laskua.
Näet Bahrainin aika-ajo tuloksista 2004, että Alonso oli jossain 16 vaiheille, Malesiassa taas jäi täysin ilman aikaa. Imolan lähdössä oli jotain hässäkkää ja se verotti sijoja Alonsolta. Silloin kuitenkin katsoin F1 melkein jokaisen session.

Tämä on ihan epäoleellista, vaikka Alonso olisi voittanut Hamiltonin vaikka 5 pisteellä oli Hamilton käsittämättömän hyvä Alonsoon verrattuna kun otetaan miehen kokemattomuus huomioon ja se että monet radoista olivat hänelle tuntemattomia. Nopeampi kuski, näin se vaan on.
Ja tämä sinun vastauksesi on täysin epäoleellinen siihen viestiin minkä laitoin. Mä en puhunut siitä, että Hamilton oli hyvä vaan siitä, että minusta se ei ollut tappio hamiltonille vaan tasapeli, kuten näet pisteistä. Totta kai Hamiltonia pidetään arvokkaampana siihen nähden vaikka Alonso olisi ollut Maailmanmestari, mutta se ei liittynyt siihen mitenkään mitä kirjoitin.

Calvin sanoi:
No hoh hoh. Katsoitko tuota kautta lainkaan? Trulli oli jotain 46-25 niskan päällä ja voitto taskussa kun Briatore äkkäsi että tämähän ei nyt mene lainkaan käsikirjoituksen mukaan, Alonson markkina-arvo alkaa kärsimään ja siten myös Briatoren oma rahapussi. Sitten ei Trulli enää saanut pistettäkään seuraavista kisoista (kas vain) ja pian tuli jo potkut kesken kauden, ollen silläkin hetkellä vielä hieman Alonson edellä pisteissä (olisiko ollut yksi piste eroa), jolloin siirtyi Toyotalle. Eli niin kauan kuin Lonso ja Trulli olivat tallikavereita Rellulla, oli Trulli parempi. Jopa selvästi, kunnes Briatoren "peli" alkoi.
No uskoisi sinunkin katsoneesi kautta ja tietävän syyt miksi ei saannut pisteitä?
Britanniassa tuli keskeytys rajuun ulosajoon, pistesijoilla olisi muuten ollut. Alonsolla olikin siinä kisassa pettänyt kone ennen aika-ajoja ja tuli 10 ruudun rangaistus + trullin kolari mitätöi viimeisetkin mahkut pisteille.
Saksassa Trullia haittasi Kimin takasiiven palaset, jotka olivat jumittuneet auton pohjan alle vieden pitoa edestä. Sama ongelma oli Alonsollakin.
Unkarissa Trullilla sitten laukesi kone pistesijoilta.
Belgiassa tulikin paalu Trullille ja kisa olisi varmasti onnistunutkin jotenkin ilman Montoyan sekoilua joka rikkoi Trullin autoa. Alonsolla oli taasen ongelmia auton kanssa ja pyörähti hiekalle.
Italian GP en muista, mutta sielläkin Alonsolla oli epäonnea ja mies spinnaili.
On se Flavio aika kelju ollut Trullia kohtaan =(

Samoja ongelmia oli Alonsollakin koko kauden aikana ollut...
 
Viimeksi muokattu:

Nicole

Well-known member
Liittynyt
15.6.2008
Viestit
744
Komppaan Samia, Mikael, loistava juttu :thumbup:

Ennenkuin suututte niin haluan perustella. Tämä Leo Torrini on korkealle arvostettu toimittaja jolla on yhteyksiä Ferrariin mutta on kuitenkin nk. totuudentorvi. Theundead käänsi kommentteja joita ihmiset kirjoittivat hänen artikkelinsa alle ja hän itse jopa vastasi yhdelle. Syy miksi nyt laitan ne tänne on se että näette miten italialaisia tifoseja on sumutettu lehdistön ja median kautta ja myös mitä loistavia nimityksiä heillä on Kimille - ja puhuvat myös suomalaisista. Kannattaa lukea läpi:
_______________________________________________________
Tämä on jollakin tapaa.... VALAISEVAA.. RagazzaF1 (F1Girl)
"Hei kaikki, kirjoitan ensimmäistä kertaa tänne vaikka olen jo pitkään seurannut tätä blogia (ja rakastan sitä). Minulla olisi kysyttävää.

Olin ensimmäistä kertaa Monzassa muutama päivä sitten ja täytyy sanoa että uskoin lehtien perusteella olevan yksi harvoista Kimi-faneista enkä ollut ainoa joka ajatteli niin sillä ystäväni joka tuli kanssani uskoi samaa... mutta... jos sanoisin että 95 % oli siellä Kimin takia niin se ei ole tarpeeksi paljon.

En tiedä kuinka monta suomalaista humalaista tapaat yhdeltätoista aamulla mutta minä tapasin useita, kaikki huusivat Kimin nimeä kuin laulua. Tai kun kuskiparaatissa Kimi oli viimeinen jota haastateltiin niin kuulitteko sen valtavan kannustuksen Kimille? Juontaja sanoi Kimille että 'kaikki ovat täällä sinua varten' ja hän hymyili ihan aitoa hymyä. Kisan jälkeen olimme kaikki korokkeen alla hänen takiaan.

Kun sitten tulin kotiin ja näin yhdeltätoista illalla GP-raportin Sky-kanavalla.. arvatkaa mitä he näyttivät? Paljon Fisichellaa ja haastattelun Alonson kanssa jossa häneltä kysyttiin 'kuuletko miten kaikki nämä ihmiset ovat täällä sinua takia'.... kuka siellä oli hänen takia? Ne neljä espanjalaista?

Ja mitä niistä 200 suomalaisesta? Ja kaikki ne muut joilla oli lippikset ja t-paidat missä oli Kimin nimi? Yritin löytää kaikkialta Suomen lipun mutta ne oli kaikki loppuunmyyty.

Miksi tämä hiljaisuus? Miksi he näyttävät Alonson faneja ja sen yhden ainoan lakanan joka oli tarkoitettu Massalle? Kimi-faneja on ja heitä on paljon .... ja olen iloinen siitä että sain nähdä sen omin silmin'.
__________________________________________________
Leon vastaus RagazzaF1'lle:

"RAGAZZAF1
Ensinnäkin tervetuloa. Ymmärsit täydellisesti kaiken. Italiassa pääosa mediasta syöttää valhetta että Kimi olisi vihattu. Tätä on tehty jotta voitaisiin perustella Ferrarin valinta, itseasiassa laillinen sellainen, jotta Alonso voitaisiin palkata. Heidän epäonnekseen ihmiset pitävät Räikköstä erittäin hyvänä. Tosiaan, huomasit sen samantien.
______________________________________________________

"Hei kaikki, nyt kaikki on selvää, meidän tarvitsee vain pelastaa meidän sankarimme: LEO SUURLÄHETTILÄÄKSI!!!!! Tunnet varmasti tärkeitä ihmisiä Ferrarilta joten ole kiltti ja nosta niin suurta metakkaa tästä kuin mahdollista ja tee ihme. En tiedä, voisit sanoa että jos Pyhä Dokaaja saa potkut niin alat jokaisessa blogissasi kannattamaan McLarenia tai sitten voisit yrittää jotakin muuta. Antonio"

____________________________________________________

"Olen seurannut F1 kuusivuotiaasta lähtien (olen nyt 44) ja olen aina pitänyt kuljettajista, en tiimeistä.

Aluksi idolini oli Lauda, sitten Piquet joka sai paikan Brabhamissa vuonna 1979. Brassin jälkeen siirryin hänen korvaajansa, Schumacherin kannattajaksi vuonna 1992 Benettonissa ja kun hän lopetti minun 'tifo' on kuulunut puhumattomalle Suomen blondille....

En olisi koskaan uskonut että minun on alettava kannattamaan Mclaren Mercedestä.............

Minun toiveeni on että Kimin tulevaisuus on Brawn (tai Herra Peter Sauberin tiimi joka käyttää Ferrarin moottoreita)

Joka tapauksessa, toivon että Räikkönen saa 2010 monet ihmiset katumaan Via dell'Abetone Maranellossa. nelson66"
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Ja tämä sinun vastauksesi on täysin epäoleellinen siihen viestiin minkä laitoin. Mä en puhunut siitä, että Hamilton oli hyvä vaan siitä, että minusta se ei ollut tappio hamiltonille vaan tasapeli, kuten näet pisteistä. Totta kai Hamiltonia pidetään arvokkaampana siihen nähden vaikka Alonso olisi ollut Maailmanmestari, mutta se ei liittynyt siihen mitenkään mitä kirjoitin.
Jos päädyt tasapisteihin rookie-kuljettajan kanssa ja olet hallitseva maailmanmestari niin se on todellakin tappio.:jaska:
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
No uskoisi sinunkin katsoneesi kautta ja tietävän syyt miksi ei saannut pisteitä?
Britanniassa tuli keskeytys rajuun ulosajoon, pistesijoilla olisi muuten ollut. Alonsolla olikin siinä kisassa pettänyt kone ennen aika-ajoja ja tuli 10 ruudun rangaistus + trullin kolari mitätöi viimeisetkin mahkut pisteille.
Saksassa Trullia haittasi Kimin takasiiven palaset, jotka olivat jumittuneet auton pohjan alle vieden pitoa edestä. Sama ongelma oli Alonsollakin.
Unkarissa Trullilla sitten laukesi kone pistesijoilta.
Belgiassa tulikin paalu Trullille ja kisa olisi varmasti onnistunutkin jotenkin ilman Montoyan sekoilua joka rikkoi Trullin autoa. Alonsolla oli taasen ongelmia auton kanssa ja pyörähti hiekalle.
Italian GP en muista, mutta sielläkin Alonsolla oli epäonnea ja mies spinnaili.
On se Flavio aika kelju ollut Trullia kohtaan =(

Samoja ongelmia oli Alonsollakin koko kauden aikana ollut...
Muistaakseni itsekin kun paasaat Massan rökittäneen Kimin, perustelet väitteitäsi juuri pisteillä ja väität niiden kertovan koko totuuden. Mutta kun lähdet ruotimaan Kimin kisoja niin samanlaista hässäkkää sieltäkin löytyy, tallin mokia, keskeytyksiä itsestä riippumattomista syistä, omia ajovirheitä, muiden ajovirheitä, huonoa tuuria. Mutta väität näiden seikkojen olevan merkityksettömiä, pisteistä sen totuuden näkee. Nyt kun sitten lähdet puolustelemaan sitä miksi Alonso hävisi Trullille pisteissä, sieltä alkaakin löytyä ties mitä selityksiä jotka nyt Alonson kohdalla hyväksytkin.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös