Oberfeldwebel
Ylivääpeli
Mainitsen tekstissäni seuraavat sanat:Selostat nyt omaa mielipidettäsi siitä, kuinka paljon ja millä tavalla kuljettajan pitäisi motivoida, jonkunlaisena faktana. Kyseessä on kuitenkin vain mielipiteesi, eikä asiaa näin voi mitenkään yleistää.
Itse en pidä tarpeellisena...
Itse ajattelisin...
Jos itselläni olisi mahdollisuus...
ottaisin...
ei mielestäni...
En totta tosiaan tiedä...
voi/luultavasti...
Uskon...
mutta uskon myös...
Jos nuo ei riitä kertomaan, että kyseessä on minun mielipiteeni niin mitä pitäisi tehdä? En jaksanut joka lauseeseen jankata tuota "omasta mielestäni" mantraa. Yksittäisen kappaleen jos otat esimerkiksi niin juuri edellä mainituista syistä sen toki saa näyttämään faktalta. Mutta kun koko tekstin lukee niin pitäis kyllä tulla selväksi että omasta mielipiteestäni minä siinä puhun.
Huomaa, että motivointia voi tehdä monella tavalla ja itse sitä sen enempää yrittämättä tehdä. Eli tuo (sanomasi) ei minusta edelleenkään tarkoita, etteikö Kimi olisi tehnyt yhtään mitään. Jos Kimi on tietynlainen persoona (joka kenties motivoi joitakuita) niin sehän on motivointia, vaikka Kimi sanoo ettei mitään yrittänyt. Yrittämättäkin voi motivoida.WebSlave sanoi:Jos Kimi itse sanoo, ettei edes yrittänyt motivoida, niin tuskin hän kovin paljon on vahingossa motivoinut.
Ja tämä kaikki on mun mielipide.