Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Selostat nyt omaa mielipidettäsi siitä, kuinka paljon ja millä tavalla kuljettajan pitäisi motivoida, jonkunlaisena faktana. Kyseessä on kuitenkin vain mielipiteesi, eikä asiaa näin voi mitenkään yleistää.
Mainitsen tekstissäni seuraavat sanat:

Itse en pidä tarpeellisena...
Itse ajattelisin...
Jos itselläni olisi mahdollisuus...
ottaisin...
ei mielestäni...
En totta tosiaan tiedä...
voi/luultavasti...
Uskon...
mutta uskon myös...

Jos nuo ei riitä kertomaan, että kyseessä on minun mielipiteeni niin mitä pitäisi tehdä? En jaksanut joka lauseeseen jankata tuota "omasta mielestäni" mantraa. Yksittäisen kappaleen jos otat esimerkiksi niin juuri edellä mainituista syistä sen toki saa näyttämään faktalta. Mutta kun koko tekstin lukee niin pitäis kyllä tulla selväksi että omasta mielipiteestäni minä siinä puhun.

WebSlave sanoi:
Jos Kimi itse sanoo, ettei edes yrittänyt motivoida, niin tuskin hän kovin paljon on vahingossa motivoinut.
Huomaa, että motivointia voi tehdä monella tavalla ja itse sitä sen enempää yrittämättä tehdä. Eli tuo (sanomasi) ei minusta edelleenkään tarkoita, etteikö Kimi olisi tehnyt yhtään mitään. Jos Kimi on tietynlainen persoona (joka kenties motivoi joitakuita) niin sehän on motivointia, vaikka Kimi sanoo ettei mitään yrittänyt. Yrittämättäkin voi motivoida.

Ja tämä kaikki on mun mielipide.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Edes rahalla ei osteta ulos kuskia, johon talli on täysin tyytyväinen. Jos ei muuta, niin silloin lähtee tallikaveruksista se, johon talli on vähemmän tyytyväinen. Jos joku uskoo, että Ferrari tekee ihan mitä tahansa minkä Santander maksaa, pettää itseään. Jossain köyhemmissä talleissa sponsoreilla voisi moinen saneluvalta ollakin, mutta Ferrarilla ei.
Totta. Jos Kimi olisi voittanut maailmanmestaruuden kaudella 2008 ei minkään instanssin rahat olisi riittäneet Kimin syrjäyttämiseen. Syyt eroon lienevät raha, vaihtuneet johtomiehet, väärät odotukset Kimin suhteen, Ferrarin heikko menestys ja myös Kimin sulkeutuneisuus, kyllä se nyt on näistä piilov****sta käynyt aika selvästi ilmi.
 

Peter

Svedu
Liittynyt
14.8.2008
Viestit
387
Ei tässä mulla muuta kuin, että vieläkin jaksatte vääntää samoista asioista joita väännettiin jo melkein puolivuotta sitten.
Ei tässä muuta kuin voi sanoa, että Hyvää joulua ja onnellista uuttavuotta 2010
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Voi olla, että joku on tämän tuonut jo aiemminkin esiin mutta eikö ole mielenkiintoista, että Kimi oli TAAS Schumacherin edellä haluttavuuslistalla kun nyt Mercedes ja aiemmin Ferrari pohtivat kuljettajiaan. Silloin Kimi savusti miehen kokonaan ulos ykkösistä ja nyt olisi halutessaan estänyt tämän paluunkin. Aika hyvin alkoholistilta ;)
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Voi olla, että joku on tämän tuonut jo aiemminkin esiin mutta eikö ole mielenkiintoista, että Kimi oli TAAS Schumacherin edellä haluttavuuslistalla kun nyt Mercedes ja aiemmin Ferrari pohtivat kuljettajiaan. Silloin Kimi savusti miehen kokonaan ulos ykkösistä ja nyt olisi halutessaan estänyt tämän paluunkin. Aika hyvin alkoholistilta ;)
Niin no, eihän tätä asiaa todellisuudessa nyt missään vaiheessa edes mitattu, että kumpaan Mercedes olisi loppujen lopuksi päätynyt, Kimiin ja Michaeliin.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Erinäisiä teorioita voi keksiä ties kuinka paljon, mutta valitettavasti fakta on se ettei Kimissä hinta ja laatu kohdanneet. Oliko Ferrarilla sitten yltiöoptimistiset odotukset Räikkösestä vai eikö Kimi saanut tallilta kaipaamaansa (sekä tilipussin edellyttämää) tukea ja panostusta? Toisaalta on tuo tallijohto sen verran sekaisin ollutkin Todtin lähdön jälkeen että ihan virne naamalla voi katsella Alonso-Massa-Dome-Monte -akselin edesottamuksia. Serranon perheen päihittävää draamaa on luvassa.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6338
Kuulostaa tosiaan siltä että mekaanikot, inssit yms on ollu tyytyväisiä... Mutta ilmeisesti montea kismittäää ko kimi ei ollu pussailemassa sitä poskelle ja nuolemassa sen persettä ja hymyilemässä joka valokuvassa monten kanssa "me ollaan täydellinen perhe" -ilme naamalla
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Eihän Monte & co mitään syitä olisi Kimin rasitteeksi keksineet elleivät olisi valinneet rahaa talentin sijaan. Kun raha ja sponssi ratkaisee itsestään urheilullista kuvaa vaalivan firman päätöksiä ja tässä tapauksessa ehkä jopa suorituskyvyn kustannuksella, niin kyllä siellä on oikein aivoriihessä pohdittu, minkälaista kampanjointia asia vaatii jotta imagotappiot minimoidaan.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6338
Kyllä monten arvostus on ainakin itsellä tippunut silmissä. Sillon schumin aikoihin ei tullut ferraria fanitettua kauheasti. Mutta montesta jäi semmonen reilu vanhan kansan kunniakkaaan miehen kuva kaikesta huolimatta. Mutta kyllä se imago on karissut pois aika nopeaan noiden kaikkien lausuntojen ja muidenkin juttujen takia.
Dome nyt on vaan muuten nössö. Ja loppujen lopuksi monten sätkynukke hänkin.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Mainitsen tekstissäni seuraavat sanat:

Itse en pidä tarpeellisena...
Itse ajattelisin...
Jos itselläni olisi mahdollisuus...
ottaisin...
ei mielestäni...
En totta tosiaan tiedä...
voi/luultavasti...
Uskon...
mutta uskon myös...

Jos nuo ei riitä kertomaan, että kyseessä on minun mielipiteeni niin mitä pitäisi tehdä? En jaksanut joka lauseeseen jankata tuota "omasta mielestäni" mantraa. Yksittäisen kappaleen jos otat esimerkiksi niin juuri edellä mainituista syistä sen toki saa näyttämään faktalta. Mutta kun koko tekstin lukee niin pitäis kyllä tulla selväksi että omasta mielipiteestäni minä siinä puhun.

Olet oikeassa. Nähtävästi hyökkäsin tarpeettomasti vain siitä syystä, että oma mielipiteeni on jyrkästi erilainen kuin sinun tämän asian suhteen.

Ehkä kyse oli pikemminkin siitä, että tekstisi sai ainakin minut ymmärtämään, ettet olisi yksin tämän motivointikysymyksen kanssa. Että motivointi on jotenkin tarpeellista paremman tuloksen saavuttamiseksi. Ruuvit saattaa olla löysällä ilman selkään taputtelua...auts. Minä sen sijaan uskon insinöörin oman arvon tuntoon, joka ei ole riippuvainen mistään liehittelystä.

Sen kyllä allekirjoitan, että lähinnä niiden pomojen kanssa taitaa olla tarpeen viettää perheillallisia, ainakin Ferrarilla. Mutta ei niillä niitä ruuveja saada sen kireämmälle.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Minun mielestä taas kuljettajan ei tavitse motivoida pätkääkään, vaan ajaa niin lujaa kuin pääsee ja kertoa kaikki oleellinen, jotta pääsisi vielä lujempaa. Joka motivointia F1-duunissa tarvitsee, vaihtakoon alaa.
Enzo Ferrarihan ajatteli jokseenkin näin. Ferrari-johdon nykykäsityksellä lienee jotain tekemistä sen kanssa, että Il Commendatoren kuoleman jälkeisestä pysähtyneisyyden ajasta tallin raahasi pois kuljettaja, joka pyrki tähän muiden motivointiin varsin aktiivisesti.

Minä uskon, että molemmat tavat voivat toimia, mutta silloin sekä kuskin että tiimin on oltava samalla aaltopituudella siinä, mikä on kuljettajan rooli. Ongelmia voi tulla myös, mikäli tiimi ei ole vastaanottavainen kuskin palautteen suhteen - jossain Patrick Headin aikaisella Williamsilla Schumi tai Alonso olisi naurettu pihalle kukkoiluineen, mutta Ferrarilla ja Renault'lla he olivat kovassa asemassa koko tiimin keskuudessa.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Minä uskon, että molemmat tavat voivat toimia, mutta silloin sekä kuskin että tiimin on oltava samalla aaltopituudella siinä, mikä on kuljettajan rooli. Ongelmia voi tulla myös, mikäli tiimi ei ole vastaanottavainen kuskin palautteen suhteen - jossain Patrick Headin aikaisella Williamsilla Schumi tai Alonso olisi naurettu pihalle kukkoiluineen, mutta Ferrarilla ja Renault'lla he olivat kovassa asemassa koko tiimin keskuudessa.
Tää on kyllä totta, eli näin ajattelen nyt itseki. Kai se Kimistä näkyi, että mies sopii eri ympäristöön erillä tavalla. Tukee siis ajatustasi.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Kyllä näinkin kuin edellä on sanottu. Olen kyllä taipuvainen uskomaan, että koko lapsellinen motivointi ja teamtyö on vain kaivettu esiin jotta saataisiin kuskipäätöksille jokin peruste ja erotus edelliseen. Siis rahan sijaan. Tarkoittaa, että en usko Monten ja kumppanienkaan kovin tosissaan asiaansa uskovan mutta pitävät linjansa. Businesta ja huonoa tiedotus- ja imagonrakennusvalmennusta. Etenkin tuo tiedotuspuolen valmius tuntuu olevan firmassa aivan perseestä - normaali tulosvastuullisessa yrityksessä ei olisi mahdollista. Eikä uskoisi olevan uuden Fiatin johtajankaan alaisuudessa - ketkä kihot sitten lieneekään Monten takana kun pää ei vain putoa.
 

Japp

Master
Liittynyt
2.9.2000
Viestit
268
Sijainti
ES Asia
Kylla keskimaarin suomalaisten sosiaaliset taidot jita tarvitaan tiimissa tyoskentelyyn on rajalliset kun verrataan muihin eurooppalaisiin kulttuureihin. Suurin syy tahan on mielestanii luonne ja kielellinen taitamattomuus joka varsinkin tulee esille lahjakkailla urheilijoilla jotka ei paljon ole panostaneet kielen oppimiseen. Tottahan on, etta ei niita autoja kielitaidolla ajeta, mutta kommunikointia ja sosiaalisia taitoja kuitenkin tarvitaan kehityksessa. Suomalaiset vaan on valilla niin sinisilmaisia.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Olen silti sitä mieltä, että näillä sosiaalisilla sun muilla taidoilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Jos Santanderin rahoja ei olisi, niin Kimi olisi niin hieno iceman, suoraselkäinen ja politikoimaton kuski, että. Joka aivan upeasti täydentäisi muuten tunteellista italialaisperhettä.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Ihmettelen suuresti, kun Kimistä sanotaan negatiivista->se ei voi olla totta joidenkin mielestä! Montezemolo ehkä suurentelee vielä asioita, mutta en yhtään suoraansanottuna epäilisi miehen väittämiä ongelmia tallin sisällä. MINUN MIELESTÄ nopeudeltaan Alonso ja Räikkönen on samantasoisia. Jos Alonsolla on Ferrarin mielestä myös tarjottavaa muulla rintamalla enemmän, miksi he eivät ole oikeutettuja vaihtamaan Räikkösestä Alonsoon? Minusta kohtuutonta sanoa, että taitotaso laskisi Alonson tullessa talliin.

Itse veikkaan, että Satander viimeisteli Räikkösen lähtölaskennan Ferrarilta, muttei aloittanut sitä.

Lisäksi kun monet täällä ovat väittäneet, että kimi on niin omapersoona tyylillään vähät välittämättä ajamisen ulkopuolisista asioista. Miksi tämä ei voisi päteä myös Ferrarin sisäiseen toimintaa, olisiko tosiaan niin, ettei Kimiä juurikaan kiinnostanut Ferrarin sisäinen toiminta?

EDIT: Korjasin, jottei joku voi erehtyä minun sanomisia vääriksi.
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Ei kuulosta mielipiteeltä joten tähän taitaa olla jotakin tietoa ja mittausta tueksi?
Varmaan luulisin sinun olettavan, että minulle EI OLE mitään mittauksia. Luulisin sinun formuloita seuranneena, ettei kukaan pysty arvioimaan täysin, mutta kyseessä on täysin minun oma mielipide.

Heitän vastakysymyksen Mikaelille, anna yksi peruste miksi Alonso häviäisi nopeudeltaan Räikköselle?
 
Viimeksi muokattu:

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Varmaan luulisin sinun olettavan, että minulle EI OLE mitään mittauksia. Luulisin sinun formuloita seuranneena, ettei kukaan pysty arvioimaan täysin, mutta kyseessä on täysin minun oma mielipide.

Heitän vastakysymyksen Mikaelille, anna yksi peruste miksi Alonso häviäisi nopeudeltaan Räikköselle?
Koska Alonso ei suostu kilpailemaan samassa tallissa Räikkösen kanssa. Koska Alonso vaatii ykköskuskin statuksen kilpaillakseen ylipäätään kenenkään ( kuten Piquet ) kanssa. Koska Kimi päihitti testeissä selvästi Schumin jota pidettiin aika kovana kuskina. Koska Alonso hävisi Hamilton-rookielle. Ja koska Alonso tarvitsee Santanderin rahoja päästäkseen Ferrarille tai minnekään ja oli Macilläkin Kimin jälkeinen vaihtoehto. Ja Koska McLaren ja Mersu olisivat ottaneet Kimin ehtojen sopiessa ( erittäin vaativat ehdot, joskaan ei ykköskuskin )
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Koska Alonso ei suostu kilpailemaan samassa tallissa Räikkösen kanssa. Koska Alonso vaatii ykköskuskin statuksen kilpaillakseen ylipäätään kenenkään ( kuten Piquet ) kanssa. Koska Kimi päihitti testeissä selvästi Schumin jota pidettiin aika kovana kuskina. Koska Alonso hävisi Hamilton-rookielle. Ja koska Alonso tarvitsee Santanderin rahoja päästäkseen Ferrarille tai minnekään ja oli Macilläkin Kimin jälkeinen vaihtoehto. Ja Koska McLaren ja Mersu olisivat ottaneet Kimin ehtojen sopiessa ( erittäin vaativat ehdot, joskaan ei ykköskuskin )
Noista ei yksikään "todista" Räikkösen paremmuutta. Jos Kimi olisi mennyt Mersulle, hänhän olisi ollut sitten sinun mielestä Buttonin jälkeinen vaihtoehto eli sarjassa "tuurimestari"-kuljettaja monen mielestä (ei minun mielipide). Jos Alonso häviää Hamiltonille, tosin ei edes yhdellä pisteelläkään, ei todista Räikkösen puolesta mitään.

Miksi Alonso ei suostu kilpailemaan Räikkösen kanssa? Jos Ferrari erotti Massan sijasta Räikkösen, se ei ole Alonson päätös, vaan Ferrarin.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös