Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Ei niin. Kukaan ei tiedä, kumpi olisi parempi. Uskon asioita :)
Usein asiat tuppaa menemään niin, että suosikkikuljettajaa pidetään automaattisesti nopeampana. :D mikaelille voisi heittää vasta-argumenttina Räikkösen potkut Ferrarilta ja Massalle häviäminen kaudella 2008 ja 2009 alkupuoliskolla, vaikka asiat ei noin yksiselitteisiä olekaan. ;)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13753
Jeps. Kannattaisin Kimiä paljon enemmän kuin Alonsoa, mutta en tiedä kumpi on parempi. Molemmilla on ollut heikotkin hetkensä.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Usein asiat tuppaa menemään niin, että suosikkikuljettajaa pidetään automaattisesti nopeampana. :D mikaelille voisi heittää vasta-argumenttina Räikkösen potkut Ferrarilta ja Massalle häviäminen kaudella 2008 ja 2009 alkupuoliskolla, vaikka asiat ei noin yksiselitteisiä olekaan. ;)
Häviäminen ei-maailmanmestarille :D

Tuo "häviö" ei taasen todellakaan ole vertailukelpoinen nopeutta mitatessa, mutta osoittaa, ettei Räikkönenkään ole lyömätön tallitovereihin nähden.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Häviäminen ei-maailmanmestarille :D

Tuo "häviö" ei taasen todellakaan ole vertailukelpoinen nopeutta mitatessa, mutta osoittaa, ettei Räikkönenkään ole lyömätön tallitovereihin nähden.
Tämähän tuli selväksi jo Kimin ensimmäisen kauden jälkeen.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Koska Kimi päihitti testeissä selvästi Schumin jota pidettiin aika kovana kuskina.
Taitan nyt Joulun kunniaksi tästä sen verran, että ajoissahan Kimi ja Schumi olivat tuonna yhtenä päivänä käytännössä tasoissa. Päihittäminen perustuu Heikkikullan tietoihin bensamääristä, jotka eivät jostain muualta vahvistettuna ole yhtään sen luotettavampia kuin vaikka jonkun blogistin puheet siitä, että Kimin motivaatio ei ole kohdallaan.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13753
Taitan nyt Joulun kunniaksi tästä sen verran, että ajoissahan Kimi ja Schumi olivat tuonna yhtenä päivänä käytännössä tasoissa. Päihittäminen perustuu Heikkikullan tietoihin bensamääristä, jotka eivät jostain muualta vahvistettuna ole yhtään sen luotettavampia kuin vaikka jonkun blogistin puheet siitä, että Kimin motivaatio ei ole kohdallaan.
Ajoittuikohan tuo Heikki Kullan mainitsema testi jonnekin 2007 paikkeille... En myöskään usko että Schumin taso olisi ollut 1,5 sekuntia Kimiä heikompaa.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Taitan nyt Joulun kunniaksi tästä sen verran, että ajoissahan Kimi ja Schumi olivat tuonna yhtenä päivänä käytännössä tasoissa. Päihittäminen perustuu Heikkikullan tietoihin bensamääristä, jotka eivät jostain muualta vahvistettuna ole yhtään sen luotettavampia kuin vaikka jonkun blogistin puheet siitä, että Kimin motivaatio ei ole kohdallaan.
Bensamääriä jos katsottaisiin, niin Kovalaisella olisi 20 paalupaikkaa, ainakin.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Ajoittuikohan tuo Heikki Kullan mainitsema testi jonnekin 2007 paikkeille... En myöskään usko että Schumin taso olisi ollut 1,5 sekuntia Kimiä heikompaa.
Ainoa testipäivä, jolloin Kimi ja Schumi ovat olleet yhtä aikaa radalla Ferrareilla, on 25. helmikuuta 2008 Espanjassa. Kimin paras kierros oli 1'22.319 (82 kierrosta), Schumin 1'22.428 (83). Heikkikullan mukaan bensakuormissa oli eroa 40 kilon verran.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Enzo Ferrarihan ajatteli jokseenkin näin. Ferrari-johdon nykykäsityksellä lienee jotain tekemistä sen kanssa, että Il Commendatoren kuoleman jälkeisestä pysähtyneisyyden ajasta tallin raahasi pois kuljettaja, joka pyrki tähän muiden motivointiin varsin aktiivisesti.

Minä uskon, että molemmat tavat voivat toimia, mutta silloin sekä kuskin että tiimin on oltava samalla aaltopituudella siinä, mikä on kuljettajan rooli. Ongelmia voi tulla myös, mikäli tiimi ei ole vastaanottavainen kuskin palautteen suhteen - jossain Patrick Headin aikaisella Williamsilla Schumi tai Alonso olisi naurettu pihalle kukkoiluineen, mutta Ferrarilla ja Renault'lla he olivat kovassa asemassa koko tiimin keskuudessa.
Erinomaisesti sanottu. Ja mikä yhdistää Renaultia ja Ferraria noina aikoina? Italiaano johtaja.

McLarenille Kimi istui täysin. Alonsolla taas ei homma lopulta toiminut juuri Macillä.

Joka tapauksessa, pitäisin todella typeränä toimintana tuota Monten tapaa tuoda asiat esille siten, että kaikki ongelmien lähde on Kimi ja heissä ei ole mitään vikaa. Osoittaa totaalista lapsellisuutta. Jo pikku kakarat tietää, että homma on aina kahden kauppa.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Noista ei yksikään "todista" Räikkösen paremmuutta. Jos Kimi olisi mennyt Mersulle, hänhän olisi ollut sitten sinun mielestä Buttonin jälkeinen vaihtoehto eli sarjassa "tuurimestari"-kuljettaja monen mielestä (ei minun mielipide). Jos Alonso häviää Hamiltonille, tosin ei edes yhdellä pisteelläkään, ei todista Räikkösen puolesta mitään.

Miksi Alonso ei suostu kilpailemaan Räikkösen kanssa? Jos Ferrari erotti Massan sijasta Räikkösen, se ei ole Alonson päätös, vaan Ferrarin.
No jos laitetaan mielipiteitä esille, miksi vaatia faktoja niiden kumoamiseksi. Minun puolestani - pidä mielipiteesi, minä pidän omani. Ei minulla ole missiota käännyttää ketään uskomasta Alonsoon ja uskomasta vähemmän Kimiin. Itse en vain näkemäni/lukemani perusteella pidä Alonsoa kummoisena. Ja noteeraan korkealle sen, kuinka haluttavana tallit kuskin kyvyt ( ei rahat ) näkevät. Ja toisin uskovat uskokoon.
 

AkeRisu

Active member
Liittynyt
9.10.2009
Viestit
40
Ainoa testipäivä, jolloin Kimi ja Schumi ovat olleet yhtä aikaa radalla Ferrareilla, on 25. helmikuuta 2008 Espanjassa. Kimin paras kierros oli 1'22.319 (82 kierrosta), Schumin 1'22.428 (83). Heikkikullan mukaan bensakuormissa oli eroa 40 kilon verran.
Melkoinen ero bensakuormassa ja eroa kuitenkin vain yksi kymmenys. Kummalla oli siis painavampi auto? Itse pitäisin kuitenkin noita kahta kaveria jokseenkin yhtä nopeina kavereina kun auto on molemmille sopiva.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Melkoinen ero bensakuormassa ja eroa kuitenkin vain yksi kymmenys. Kummalla oli siis painavampi auto? Itse pitäisin kuitenkin noita kahta kaveria jokseenkin yhtä nopeina kavereina kun auto on molemmille sopiva.
Schumilla vähemmän bensaa, siis HK:n mukaan, jonka luotettavuuden jollain muotoa kyseenalaistaisin. Lisäksi yhden testipäivän perusteella ei vielä kannata ihan mahdottomia johtopäätöksiä muutenkaan vetää.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Schumilla vähemmän bensaa, siis HK:n mukaan, jonka luotettavuuden jollain muotoa kyseenalaistaisin. Lisäksi yhden testipäivän perusteella ei vielä kannata ihan mahdottomia johtopäätöksiä muutenkaan vetää.
Jostain se Schumikin johtopäätökset teki koska kieltäytyi ajamasta Kimin kanssa tasavertaisena kuskiparina.
 

Jonasz

Road Racing
Liittynyt
14.11.2007
Viestit
369
Jostain se Schumikin johtopäätökset teki koska kieltäytyi ajamasta Kimin kanssa tasavertaisena kuskiparina.
Johtuisko mahdollisesti vahingoittuneesta niskasta? Miksi Schumi nyt pelkäis kuskia, jolla Massakin pyyhki lattiaa?
 

Joda^

Well-known member
Liittynyt
23.9.2008
Viestit
190
Kimin antifanit esim Jonasz voisi selvittää minulle yhden asian. Aina kun käytätte perusteluna että Massa pyyhki Kimillä lattiaa, niin miksi aina unohdatte vuoden 2007 kokonaan? Kun Kimi johti 2008 kauden alussa sarjaa, sen jälkeen autoon tehtiin muutokset --> ei kulkenut, Kimi valittaa että ei vaan lämpeä renkaat, niin teidän käsitys on että Massa vaan yllättäen rupesi pyyhkimään Kimillä lattiaa ja Kimi on muutaman kisan aikana unohtanut miten ajetaan vai mitä?

Massaa pidettiin kauden 2008 jälkeen ehkäpä sarjan parhaimpana kuskina aika-ajoissa. Tänä vuonna Kimi päihitti Massan niissä, mutta eipä siinä mikään auta kun hävisi massalle 2008 :D Summa summarum minä en älyä miten joku kehtaa vertailla kuskeja tuon yhden kauden perusteella, ja huudella "Massa pyyhkii lattiaa" kun tiedetään että tuo 2008 Ferrari ei vaan sopinut Kimille mitenkään päin. Eli uskotteko että Kimi tosiaan on Massaa vastaan niin heikko kun 2008 kausi osoittaa, vaan oliko laitteistolla jotain tekemistä?
 
Viimeksi muokattu:

AkeRisu

Active member
Liittynyt
9.10.2009
Viestit
40
Kimin antifanit esim Jonasz voisi selvittää minulle yhden asian. Aina kun käytätte perusteluna että Massa pyyhki Kimillä lattiaa, niin miksi aina unohdatte vuoden 2007 kokonaan? Kun Kimi johti 2008 kauden alussa sarjaa, sen jälkeen autoon tehtiin muutokset --> ei kulkenut, Kimi valittaa että ei vaan lämpeä renkaat, niin teidän käsitys on että Massa vaan yllättäen rupesi pyyhkimään Kimillä lattiaa ja Kimi on muutaman kisan aikana unohtanut miten ajetaan vai mitä?

Massaa pidettiin kauden 2008 jälkeen ehkäpä sarjan parhaimpana kuskina aika-ajoissa. Tänä vuonna Kimi päihitti Massan niissä, mutta eipä siinä mikään auta kun hävisi massalle 2008 :D Summa summarum minä en älyä miten joku kehtaa vertailla kuskeja tuon yhden kauden perusteella, ja huudella "Massa pyyhkii lattiaa" kun tiedetään että tuo 2008 Ferrari ei vaan sopinut Kimille mitenkään päin. Eli uskotteko että Kimi tosiaan on Massaa vastaan niin heikko kun 2008 kausi osoittaa, vaan oliko laitteistolla jotain tekemistä?
VM:n mukaan vuoden 2009 aika-ajot meni Räikköselle 6-4 ja kisatulos Massalle 5-4. Eli aika tasaista oli. Räikkönen on kyllä lahjakas ratin kääntäjä mutta ei hän mikään alien kuitenkaan ole niinkuin täällä kirjoitetuista jutuista voisi päätellä. Kaikenhan voi laittaa auton piikkiin... tokkopa se Ferrari aina Massankaan mieleinen oli? Varsinkaan silloin jos sattui tulemaan Räikköseltä pataan.

Räikkönen ei ole alien -> on minun mielipide josta kenenkään ei tarvitse vetää herneitä nenäänsä. :)
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Kimin antifanit esim Jonasz voisi selvittää minulle yhden asian. Aina kun käytätte perusteluna että Massa pyyhki Kimillä lattiaa, niin miksi aina unohdatte vuoden 2007 kokonaan?
Etteivät Kimi-fanit vaan unohtaisi alkukautta 2007. Massa oli vauhdissa selkeästi niskan päällä, pisteissä Kimi pääsi edelle Felipen teknisten ongelmien Australiassa ja hölmöilyjen Malesiassa ansiosta. Nopeuden suhteen asetelmat kääntyivät vasta Ranskassa, jonka jälkeen Kimi sitten menikin menojaan.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
VM:n mukaan vuoden 2009 aika-ajot meni Räikköselle 6-4 ja kisatulos Massalle 5-4. Eli aika tasaista oli. Räikkönen on kyllä lahjakas ratin kääntäjä mutta ei hän mikään alien kuitenkaan ole niinkuin täällä kirjoitetuista jutuista voisi päätellä. Kaikenhan voi laittaa auton piikkiin... tokkopa se Ferrari aina Massankaan mieleinen oli? Varsinkaan silloin jos sattui tulemaan Räikköseltä pataan.

Räikkönen ei ole alien -> on minun mielipide josta kenenkään ei tarvitse vetää herneitä nenäänsä. :)
Kyllä Räikkönen voitti Massan kauden 09 loppupuolella ihan satanolla. Että sikäli tilastosi on varsin puutteellinen.
 
Viimeksi muokattu:

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Johtuisko mahdollisesti vahingoittuneesta niskasta? Miksi Schumi nyt pelkäis kuskia, jolla Massakin pyyhki lattiaa?
No tarina kertoo, että Schumilla oli vaihtoehdot jatkaa 07 Ferrarilla Kimin kanssa tai lopettaa Ferrarilla. Schumi ei suostunut, että ajaisivat tasavertaisina joten lopetti. Niskacase tuli myöhemmin.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös